Jump to content
Българският форум за музиканти

инструмент карта говорители - какво става с звука


gggttt

Recommended Posts

интересува ме какво става с звука при пътуването му от клавира до тонколоните(усилвателя) минавайки през звуковата карта на компютъра

 

аналогов звук вкаран в входа in (не в микрофонния) на звуковата карта (примерно Audigy 2 ZS) ,

излиза ли на изхода на картата (този в който е вкаран кабел за тонколоните или усилвател) в същия си аналогов вид или вече е бил преобразуван в цифров вид при влизането и после отново е преобразуван в аналогов при излизането си.

 

тази способност зависи ли от картата дали е професионална или при почти всички от средно ниво и нагоре карти изкарват същото каквото е вкарано без да правят конвертиране на звука, при просвирване в реално време(не говоря за просвирване на запис от компа)

 

т.е. дали качеството се влошава ако звука на клавира достига до тонколоните минавайки през звуковата карта.

 

или спокойно да си вкарвам клавира в картата и това което чувам в тонколоните ще е същото ако бих свързал клавира директно в тях(колоните)

 

по добре ли е да вкарвам клавира направо в колоните(усилвателя) но тогава губя възможност за аудио запис и ще се налага разместване на кабели

 

или картата изобщо не влияе на входящия сигнал т.е. от входа влиза и направо си излиза на изхода същия сигнал естествено сигнал се подава и към компа за цифров запис

 

може би теоретично да влошава мнооооооого малко сигнала и на практика да не се усеща

 

и така, мога ли да съм спокоен че слушам качествен звук ако е минал през звуковата карта (или може ама...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам, респективно отговорът ми не претендирам да е компетентен. :punk_guitar:

 

На теория колкото повече джаджи - толкова по-лош звук. Дори само конектори да имаш. Наличието на ADC & DAC и то особено такива смотани вече влошава звука съвсем чуваемо. Конкретно Крейтив картите преди Аудиджи 2 ЗАДЪЛЖИТЕНО правиха ъпсемпъл на всичко към 48 кХц, защото това е фиксираната честота, на която работи DSP-то им. Което в някои случаи правеше проблеми. Но както и да е...

Най-важното в твоя случай - да, определено картата процесва звука и не особено кадърните конвертори сговняват. Друг е въпроса на какви усилвател/колони се слуша и можеш ли да го усетиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи прост опит - ако в миксера на картата, след като променяш нивото на изходния сигнал се променя нивото на изхода - то следва (тъй като не знам за звукови карти със цифрово управляеми аналогови изходни предусилватели, или поне Одиджи-то не е от тях), че входа се дигитализира и след това се подава на изхода през вграденият ЦАП. Ако се подаваше директно, то при промяна на изходното ниво от пулта на картата не би трябвало да влияе на нивото на директния изход.

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко пътя на сигнала е клавир->завукова карта->софтуерен вход(recording)->софтуер->изход, тогава се дигитализира.

 

Ако е звукова карта->линеен вход, с даден "select" в playback->изход, то най-вероятно се случва аналогово смесване на сигнала от входа в изхода.

 

Картите Sound Blaster, като изключим скъпите им версии с панел отпред на компютъра са домашни карти и имат повече изкривявания и шум от професионалните платки. С други думи - ако целта ти не е да правиш пари и не изисква твърде професионално отношение и звука ти се струва ОК -> няма проблем.

Иначе, професионални цели и Sound Blaster са взаимно изключващи се неща.

Все пак, картите на креатив са домашни карти за съраунд кино и джиткане на игри.

За про цели, креатив си имат подразделение ЕMU.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евтим го е казал добре

 

проблема на креатив картите, както мн пъти сме говорили, е кофти входа, така че да, сигнала се влошава, но колко, и дали ще се усети зависи от много неща - усилвател, монитори, път на сигнала, уши и т.н.

 

не изпадай в параноя, цъкай си, пък ако има смисъл си вземи истински аудио интерфейс по-нататък

 

просто няма как да имаш такава звукова карта, и в същото време да имаш високи критерии за звук, тва са 2 взаимно изключващи се неща :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам, респективно отговорът ми не претендирам да е компетентен...

 

Да разбирам ли че ако ползвам точно Audigy 2 ZS и плейвам файл от КОМПА и файла е 44,1кхц , то картата НЯМА да пресемплира към 48 преди да конвертира в аналогов звук който ще подаде на изхода.

 

Значи според теб сигнал подаден към line-in на картата, докато излезе на изхода се конвертира в цифров и после в аналогов т.е. се извършва два пъти конвертиране докато се подаде към колоните.

 

и по големия проблем е че по евтините креативски карти са зле най вече при входящото конвертиране т.е. от аналог към цифров

 

Направи прост опит...

 

кое е "нивото на изходния сигнал" Master Volume ли?

за да чуя клавира, разрешавам в миксера на картата Line-In и усилвам плъзгача му до към -9 - 0dB и така чувам клавира през колоните включени в изхода на картата

ако намалям този плъзгач на line-in в миксера на картата, то се намаля звука в колоните

звука в колоните се влияе и от Master Volume

 

при запис с Sound Forge 9 има значение само line-in плъзгача за това какво ще се запише в файла

 

ясно е че аудиджито е любителска, а при про-картите дали става двойно конвертиране докато премине звука от входа към изхода при обикновенно свирене т.е. не говоря за запис

 

или дори и да се конвертира , това неяма значение защото конвертирането е качествено

изобщо може ли да съществува такова нещо - звука да минава директно към изхода

 

Aко пътя на сигнала е клавир->завукова карта->софтуерен вход(recording)->софтуер->изход, тогава се дигитализира.

...

Ако е звукова карта->линеен вход, с даден "select" в playback->изход, то най-вероятно се случва аналогово смесване на сигнала от входа в изхода.

 

т.е. ако клавира свири и съм пуснал sound forge да записва, това което чувам от колоните в момента на записа, е двойно конвертиран звук аналог-цифр и цифр-аналог

 

т.е. ако съм разрешил line-in в миксера на звуковата карта, входящия звук се подава направо на изхода без конвертиране и там се смесва с останали звуци идващи от компа(които естествено са били конвертирани от цифр. в аналогови)

 

---

 

естествено аз не искам да постигам идеални резултати с любителска карта

а ме интересува какво се случва с звука, било в любителска било с про карта

 

на практика аз не мога да чуя разлика когато съм свързал клавира директно с колоните или през компа въпреки че съм с любителска карта

картата ми е 2ZS a колоните са скъпи мощни и с 99dB сигнал шум

при липса на сигнал и колони усилени на макс (при което ако имаше звук биха треперили мебелите от съседната стая)

за да чуя че шумят , трябва да се приближа на 20см от колоната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. ако клавира свири и съм пуснал sound forge да записва, това което чувам от колоните в момента на записа, е двойно конвертиран звук аналог-цифр и цифр-аналог

 

Не, ако работиш със софтуер, който не само записва, а обработва или просто пропуска през себе си звука в реално време и го подава на изхода(АСИО, примерно).

 

 

т.е. ако съм разрешил line-in в миксера на звуковата карта, входящия звук се подава направо на изхода без конвертиране и там се смесва с останали звуци идващи от компа(които естествено са били конвертирани от цифр. в аналогови)

 

Да, но специално за ZS не съм твърде сигурен, понеже там AC97 чипа се ползва само за вход, а изходите са с I2S кодеци. Понеже аналоговото смесване се прави вътре в АС97 чипа, а при ZS този чип не е физически свързан с изходите на картата, не съм сигурен дали е реализирана допълнителна схема за аналогово смесване, външно от АС97 чипа. Но по принцип би трябвало да се смесва аналогово. Пробвай на усилени колони дали има разлика в шума между това, което правиш и сигнал, минал през АСИО хост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко минава през АЦП и ЦАП. Няма аналогово миксиране в звукова карта.

Говоря за сигурно 90% от всички карти. Включително и профи картите.

Друг е въпроса до колко се чува това от даден слушател :)

 

Когато говорим за синтезатор - синтезиран звук получен по някакви аритметики или ползване на някакви банки и тн, винаги имаме обработка на сигнала цифрово (тук говоря за всички модерни цифрови синтове. Не намесвам фирми като Moog и други с аналогово семплиране) Цифровия сигнал си е цифров както и да го гледаме. Минавайки още един път през АЦП и ЦАП това според мен няма да се усети ни най-малко. Тоест смело пускай синта през компа и да не ти пука ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, много от по-старите карти смесват аналогово входа в изхода, когато съответния вход е разрешен в "плейбек".

Ясно се чува на старите платки как когато минава през картата, сигнала звучи ОК, но при запис и възпроизвеждане, качеството е малко по-лошо.

 

При картата, за която става дума, ако пътя минава през конверсия, това не е много добре, понеже кодека на платката е на домашно ниво и шуми повече от про платките, което може и да окаже влияние, въпреки че ако си го ползваш само вкъщи, нямаш грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направих следния опит

 

пробвах с два различни аудио кабела всеки от тях с отделен ляв е десен кабел с големи мъжки жакове

 

освен това махнал съм заземяването на клавира като в контакта съм сложил хартийки на двете метални пластини за заземяване

така брума(жуженето)в говорителите изчезна, а клавира всъщност се заземява чрез масата на аудио кабелите които отивайки в уредбата се заземяват

проверих с уред корпуса на клавира си беше заземен

 

свързах клавира директно с колоните(усилвателя) усилих звука на макс на клавира и колоните и при пълна тишина чух нивото на шума

 

после пробвах с другия кабел също директна връзка и шума беше по слаб (разлика в кабелите)

при макс усилване, зад да започна да чувам шума трябваше да се доближа на 20см от колоната

натиснах клавиш съвсем леко (висок среден и нисък тон) и чух какъв е звука и тембъра

 

след това свързах с този кабел клавира в звуковата карта съответно и колоните към картата

в миксера на картата поставих плъзгача на line-in на макс (плъзгача показа че това е +12dB) и когато усилих master volume в миксера на картата на 50% шумът беше равностоен на шума от директната връзка

отново натиснах клавиш съвсем леко (висок среден и нисък тон) и чух какъв е звука и тембъра

 

не усетих никаква разлика в звука от директната и от компютърнатата връзка

 

но над 50% като усилих особено на 100% шумът беше много по голям може би 3-4 пъти спрямо директната връзка

 

направих запис в компа и го пуснах - при това положение е напълно ясно че звукът се конвертиран при влизането си

и при плейването си

 

отново не усетих разлика при възпроизвеждането при директна връзка спрямо записа

може би живото звучене без карта посредник, беше малко по ясно и наситено но май 95% от записа звучеше като оригинала

 

 

последно

приемам че почти всички карти от средно до про. ниво конвертират всеки входен сигнал

но при про. картите няма място за тревога защото го правят качествено

а в домашни условия не се усеща влошаване дори при средно качество карта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а в домашни условия не се усеща влошаване дори при средно качество карта

 

Зависи от мониторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.