Jump to content
Българският форум за музиканти

Какъв е проблема на липовото (basswood) тяло?


Jorko_Beliata

Recommended Posts

само да добавя нещо:по- добре китара от качествена и подбрана липа,отколкото китара от долнокачествен и неизбран махагон,примерно...има липа и липа,нали...

то това е и основния дерт на новите метли(ниськ и среден клас)-нискокачествен дьрвен материал!!!

смяната на адаптерите не дава мечтания резултат!

ако отидете в склад за дьрвен материал-смьрч има в изобилие,и за без пари,ама аиде прави цигулки от него де.....

надявам се ,че и аз бях ясен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 101
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако Jororock беше прав, отдавна ВСИЧКИ китари щяха да се правят от пластмаса( нали е евтина :thumbs_up: ), и само да им се слагат по едни хубави струни и адаптери и да звучат МНОГО ЯКО. Доказано е, че не само видът, но и качеството на самата дървесина и изработката на инструмента оказват влияние на звука, адаптерите са просто едни електромагнити, за да го улавят. Вярно е, че и те го променят в голяма степен, но ако е лош, не могат да го оправят кой знае колко. Не виждам смисъл да се спори с docc и Dikata - лютиери с огромен опит, които явно имат много по - обширни познания именно за дървения материал, от 99% от хората тук :punk_guitar: Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DOCC по-скоро не е лютиер, доколкото ми е известно...

В друга сфера, свързана с музиката е той....

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ ее ти пък сега. Не бъди толкова взискателен за подробностите....Важното е да се изкаже мнение , пък що да не се и поукраси малко , та дори и с неща, за които не сме много сигурни :thumbs_up:

 

ПП.Jorko_Beliata голяма беля забърка с тоя въпрос :punk_guitar:

Редактирано от ultramega
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Jororock беше прав, отдавна ВСИЧКИ китари щяха да се правят от пластмаса( нали е евтина :thumbs_up: ), и само да им се слагат по едни хубави струни и адаптери и да звучат МНОГО ЯКО. Доказано е, че не само видът, но и качеството на самата дървесина и изработката на инструмента оказват влияние на звука, адаптерите са просто едни електромагнити, за да го улавят. Вярно е, че и те го променят в голяма степен, но ако е лош, не могат да го оправят кой знае колко. Не виждам смисъл да се спори с docc и Dikata - лютиери с огромен опит, които явно имат много по - обширни познания именно за дървения материал, от 99% от хората тук :punk_guitar: Поздрави !
Ееее-браво брат ми, бях забравил за китарите от пластмаса-я да си смомним за най ескстравагантните модели на Кърк Хамет и на Ричи Самбора,на които бодито е пластмасово-май не звучаха много зле а? пак ви повтарям качествен материал , здрава механика ,хубави адаптери и това е -колко китари се продават на година?-колко от материала е качествен?-само си губите времето за да обсъждате какви честоти излъчва дървото на инструмента-особено е ако е айбаниз на които по-голямата част от обертоновете се "обират" флойда(разликата в схемата май беше 4 единици между липа и махагон а някои от хората тук тжърдяха че точно махагона има по-голяма атака, което е обратно на показаното измерване), а друг е въпроса колко е качествен материала от който е направена китарата в индонезия или китай , а още по отделен е въпроса колко от въпросните обертонове могат да се доловят от адаптери инфинити или дънкан дизайн при положение че опорните точки на струната са -флойд и ключове които са вързани болт он към дървото , коеото може да влияе на струната с някакви хармоници , но не и като акустика защото адаптера "чува" само струната а не тялото на китарата -както е при АКУСТИЧНИТЕ инструменти , и ако адаптера не е в час, познай какво се чува?-На каратко в заключение казвам пак-Качествен материал(било орех, липа,махагон, бор , чвор), удобен гриф , здрава механика и доказани адаптери със своята незаменима звукова характеристика която е максимално полезна за саунда на китарите които са с тремоло и флойд.При твурдото окачване нещата са по-различни-затова фирми като гибсън държат на цена на модела си защото са постигнали максималното решение за саунда-виж материала, виж адаптерите, виж механиката, виж цената! Ние все пак говорихме за китари от порядъка на 900 -1200 лева. Редактирано от jororock
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП.Jorko_Beliata голяма беля забърка с тоя въпрос :thumbs_up:

 

Винаги готов! :)

 

Бтв, ще е страшен майтап на всичко написано дотук да чуя RGT42-ката да се окаже, че всъщност 1570 с нейния бъз-саунд ми допада повече :punk_guitar:

Редактирано от Jorko_Beliata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа за резонанса!-При китарите от типа солид боди-резонанса м-у струните, усилвателя и адаптерите е по-голям от колкото м-у тялото и адаптера!-Всичко е свързано разбира се, но както казва един колега-разликите са малки , но много скъпи , така че истината е в това да се пробва много, докато всеки намери оптималния вариант за него както по звук, така и по джоб , защото в българия не съм видял забогатял музикант от музика. Имах удоволствието да свирим със Щурците(групата с най-много концерти в бг) на съвместен концерт и си говорих доста с Пеци Гюзелев(много уважаван от мен музикант) , който от сума ти години свири с 2 избрани от него китари-фендер стратокастер , ма който бе сменил всичко за да му хареса и Гибсъм експлорер , на който също беше сменял адаптери , и го беше копал за да сложи флойд, но в последствие си го е възтановил в оригиналния вид защото е разбрал че на тази китара със супер дървото,с гибсън адаптерите и твърдото окачване звучи най-добре. Между другото негови са думите :-китарата е гриф и адаптери-аз просто го цитирах!

 

Запoвявай в Пловдив , ще пробваме!-имам RGT42DX -Махагон с инфинити 1 и 2 , RG-Липа с Димарцио супердисторшън , супер Гарланд с 212 кабинет (sel V30), Лютиерска китара (орех+палисандър+махагон) със симоур дънкан адаптери -надявам се да съм ти полезен ;-) а и Крамер Ван Хален с Димарцио.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, в Събота мисля да отскоча до Бл и да пробвам на място 42-ката - там ще се реши кое от двете ща е :thumbs_up:

 

Доколкото съдя от Гигър-2 модела (поне по спец. изработата е сходна с 42) ще падне мислене :punk_guitar: Без майтап. 1570 и Гигър 2 почти еднакво ми харесаха, а бяха много различни...

Редактирано от Jorko_Beliata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съдя от Гигър-2 модела (поне по спец. изработата е сходна с 42) ще падне мислене :( Без майтап. 1570 и Гигър 2 почти еднакво ми харесаха, а бяха много различни...

RG 1570 e липа с по-добрите адаптери на айбаниз V7 и V8 , а RGT42DX е махагон с по-калпавите INF1 и INF2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

V7 и V8 & по-калпавите INF1 и INF2

 

пак се насаждат лични пристрастия

Paul Gilbert на много от китарите си е именно с INF1 и INF2

(имаше и други известни имена - справки каталозите на banez)

имал съм навремето RG450 purple-neon,

адатерите не са никак лоши.

естесвено, звучат по различно от V7 и V8,

но няма обективни фактори да бъдат посечени като по-скапани.

 

за да съществуват различни модели има защо.

имат различни характеристики

и смисълът е в разнообразието.

и е нормално на един да му харесва едно, на друг друго.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, хубаво че отворихте тема - къде мога да видя техническите специфики на адаптерите (примерно - Infinity серията)?

 

Ето - Dimarzio си имат сайт, примерно:

 

D Activator™ - спецификация - аутпут, съпротивление, характеристика на честотите, за Infinity никъде нищо не пише...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.