Към съдържанието


Снимка

Чести проблеми при евтините китари...


  • Please log in to reply
57 отговора на тази тема

#1 Ignos

Ignos

    Редовно навъртащ се

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 08 декември 2008 - 22:56

Не съм сигурен дали и преди не е имало такава тема, но ако е имало нека модераторите да решат дали да я трият.
Чудя се да ли по -компетентните и опитни хорица из форума ще могат да изброят някои често срещани проблеми или дефекти, които евтините китари могат да имат. Кои марки (може и модели) често имат даден проблем (електроника, хлабави или дефектни компоненти...) и т.н. Така може би ще се помогне на много хора търсещи си инструмент за закупуане, но не се целят към по скъпите такива :girl_witch:.

П.П. Темата е само за евтините китари, защото предполагам, че по скъпите инструменти по не са склонни да имат някакви проблеми, но може би не е така...?

#2 Evtim Djerekarov

Evtim Djerekarov

    Юзрод Небесен

  • VIP listed
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9221 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofiata
  • Инструмент:GUITAR, PIANO, VOCAL

Публикувано 08 декември 2008 - 23:39

Ако споменем конкретни модели, ще стане много тенденциозно.
Като човек с опит в ремонта особено на евтини тояжки, мога да кажа, че всяка втора евтина китара има дефекти, а проблемите са си проблеми, те не са дефекти и ги имат всички евтини китари.

1. дефекти в грифа
- Китарите с 24-позиционен гриф, който е дълъг, по-изнесен от тялото и особено тези грифове, които са тънки, измятат осезаемо, като най-често се усукват по оста на струните, често ВИДИМО. Много Jackson-и поради тая причина свирят ужасно и ниският екшън при тях е почти непостижим без сериозно количество бръждене, но си мисля, че това важи за която и да е марка евтини китари с дълги и тънки грифове. Просто аз съм ремонтирал 10-на Jackson-а от метлите и на поне 7 от тях положението с грифа беше неприятно. Другите мисля, че бяха с по-къс и дебел гриф, от 22-позиционните.
Според мен при тия евтини "метли" с дългите грифове, шанса за измятане/усукване е 80% в първите 3-4 години ползване.

- Леки неравномерности в дъгата на грифа, които водят до звънене на определени струни в определени зони на грифа, особено при по-нисък екшън -всяка втора китара, без значение от марката.

- Отделни стърчащи малко по-високо прагчета, в резултат на не идеално поставяне, които звънят, особено при по-ниски струни - пак всяка втора или трета китара, без значение от марката.


2.Проблеми с интонацията/сетъпа
- При китари с НЪТ от пластмаса - когато са нови, струните често са по-високо от нормалното горе, при магарцето, което е по-неудобно, а освен това и често води до фалшивеене на първите позиции от грифа, особено осезаемо когато се свирят цели акорди там. При китари със заключване, този проблем е сериозен, понеже не може да се дълбаят канали в заключването. Честота - отделни партиди китари имат такива проблеми. Може би от 3 нови китари, 2 имат нужда от по-фино интониране, за да засвирят приятно вярно.

- При всички типове нътове - неправилно поставен нът, или по-близо до 1-во прагче, отколкото трябва, или по-далече от него. Говорим за около 0.3мм грешка - когато нъта е по-назад(по-към главата) от необходимото, тоновете на първите няколко позиции са няколко цента по-високи от необходимото, колкото и да смъкваме струните, дълбаейки по-дълбоки канали в нъта. Когато нъта е по-близо до 1-во прагче, тоновете на първите позиции винаги са ниски, освен ако не вдигнем нъта неудобно много. Честота - може би една на 10 китари.

- Ненастроени октави - освен ако не са си поиграли в магазина, почти всяка китара.

3. Тремолото
- Зле поставено тремоло, където самото тремоло или негова част се трие в дървото на китарата и поради тази причина не се балансира добре и фалшивее - може би една на 10 китари.
- Зле настоено тремоло - почти всяка китара излиза така от магазина.
- Някои тремола се захабяват по-бързо, но не се наемем да кажа кои.
- Чупят се ръчки, но е до късмет.
- След дълго време яка употреба, някои тремола почват да не се връщат добре. Досадно е, но повечето китаристи свикват да побутват ръчката малко и да ги наместват.
-Захабяват се резбите на винтовете за октавите или тези за заключване, особено при по-меки сплави или прекомерно затягане или (при октавите) недостатъчно затягане.

4. Адаптери и потенциометри.
- На повечето евтини китари, ако потенциометрите се ползват при свирене, след година-две са за смяна, че може и по-малко.
- Адаптерите обикновено работят добре, рядко имат дефекти.
- Микрофонии правят непарафинираните адаптери, които нямам представа на кои точно китари се слагат в мемонта.
- Масово адаптерите са навити с повече навивки, което ги прави силни, но звучат ужасно мътно. Рядкост е нова евтина китара да има по-приятни адаптери. Последно сравнявах Vintage, като орифиналните и Wilkinson адаптери звучат много по-мътно и неясно от 30-левовите JHS адаптери, които не са никак скъпи. Примери има много. Повечето евтини "метли" също са с доста мътни адаптери.
- 5-степенните превключватели(или 3-степенните от този вид) на по-евтините китари, които са с пластмасови шасита, често спират да прещракват, ако се ползват много и рязко.
-Превключвателите(най-вече евтините) на китарите тип LP почват да не контактуват добре след време, защото гъвкавите пластинки вътре се уморяват. Повечето евтини ЛП тип китари са именно с евтините ключета.

Това са "дефектите", или поне честите такива. Иначе посредствения тон си почти default за много от евтините китари, но тази тема е обсъждана многократно и всеки си има мнение за това кои китари как звучат.

-Ключовете за настройване на китарата обикновено нямат проблеми.

-Забравих да кажа, че един от най-често срещаните дефекти при която и да е китара е, че китаристите от незнание или от мързел не си слагат струните както трябва, в резултат на което китарата започва да се разстройва изключително лесно, за което се обвиняват най-често ключове, тремола, че и често се стига до обвиняване на марки китари, когато проблема реално е в задкитарното устройство. Когато слагаме струни трябва:
-Да не правим "кълбета" от струни върху ключа.
-За да ни стигне ключа и да не се налага застъпване, да режем струната около 3-4cm над ключа преди да я поставим.
-Когато настроим китарата, на ключа да има около 2-3 навивки от струната, не 10 или 20.
-Да навиваме така, че струната да се навива като макара, без да се застъпват навивки.
-Желателно е, особено при тънките струни, на дупчицата на ключето да законтрим и късия, стърчащ край на струната, за по-добра контра.

Този пост е редактиран от Evtim Djerekarov: 09 декември 2008 - 00:06

Основният закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Ние подготвяме един много хубав закон, който ще е много полезен за вас - гражданите, но не смятаме за необходимо да ви го показваме, преди да сме го приели, а и няма нужда да се допитваме до вас за неговото приемане. Иначе сме отявлени демократи и не подкрепяме авторитарните режими, които ограничават свободата на словото на гражданите си.
Карбовски за ЕС и Крим...

К'во се дзвериш, бе?!?


#3 Ignos

Ignos

    Редовно навъртащ се

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 09 декември 2008 - 00:12

;) Браво, Евтиме. Доста изчерпателно и полезно мнение. Личи си, че много си видял :thumbs_up: Браво! :)

#4 Hillbilly

Hillbilly

    The Lord of the Flies

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5797 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Инструмент:guitar

Публикувано 09 декември 2008 - 07:22

Най-основния проблем е ,че не звучат!
Има и "бройки" с добър тон (това се усеща и без да е включена китарата),но повечето направени от шперплат или никому неизвестно неизсъхнало добре азиатско дърво имат тон на балалайка ;)
Като няма "душица" дървото каквито и адаптери да сложиш не звучи.Това не е толкова от значение при свирене с процесор и хай-гейн,а на доста от притежателите на евтини китари това им е идеала за звук,така че няма проблеми реално :thumbs_up:

Цитат(Mark Avrelii @ Nov 7 2007, 10:25 PM)
Нищо не става колеги не разбрахте ли тук рок не вирее събрали сме се шепа ентусиасти и копаме на място.Правете си музиката за кеф и си намерете дохона работа не си късайте нервите.

 


#5 npokonu

npokonu

    Тежко пристрастен

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1185 Мнения:
  • Gender:Male
  • Инструмент:Китара

Публикувано 09 декември 2008 - 08:12

Евала за фенщината, Евтиме! :thumbs_up:

#6 marvin the martian

marvin the martian

    Картечар

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:нискочестотен

Публикувано 09 декември 2008 - 09:46

Evtim Djerekarov, при китарите с 24 позиции грифът не е изнесен по-навън от тялото, а самото тяло е по-изрязано (защото мензурата им пак 648 мм... поне в повечето случаи). :thumbs_up:

Мисля, че мнението на съфорумника Евтим беше доста изчерпателно. Нямам какво да добавя, освен че проблемът на евтините китари е това, че са евтини. "Хубавото е скъпо" - това важи при музикалните инструменти, колкото и да е неприятно.
"As far as the bodies are concerned, I know a lot of people talk about tone woods and all that stuff. But I really think the best way to get a good tone is to practice a lot."

-Carl Thompson

#7 sevenstring

sevenstring

    безотговорен драскач

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 927 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:китара

Публикувано 09 декември 2008 - 10:26

Да добавя някои по-второстепенни проблеми:
- хлабав изходен жак, водещ до прекъсвания и пращене, особено при китари със странично разположен такъв;
- дращещи (отстрани на грифа) прагчета в резултат от недобро изглаждане след фабричното поставяне;
- слаби страп бутони и като цяло по-бързо отслабване на резбите (или други сглобки метал в дърво) поради ниското качество на дървото, водещо до изплъзващи се държачи на пружините, местещи се пивоти на тремоло и т.н.

Що се отнася до първостепенните:
- слаби ключове - може-би статистически не са особено често явление в практиката на Евтим, но определено има случаи, в които ключовете просто не държат (или спират да държат твърде скоро), като това най-малкото не позволява адекватно свирене с бендване на струни, да не говорим за общото разстройване;
- нещо според мен много сериозно в категория тремоло - Флойдове и сродни double locking, които не държат строй;
- рядко, но съм го виждал - измятане и отлепяне на фингърборда от грифа.

Това за мътните адаптери е по принцип вярно, но не мога да се съглася с Евтим, че точно сток адаптерите на Vintage V100 са най-подходящия пример за такива. Аз съм много доволен от моите и засега нямам намерение да ги ъпгрейдвам.

#8 ultramega

ultramega

    Къде се намирам?!

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3581 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:BAPHA
  • Инструмент:китара

Публикувано 09 декември 2008 - 13:08

Това за мътните адаптери е по принцип вярно, но не мога да се съглася с Евтим, че точно сток адаптерите на Vintage V100 са най-подходящия пример за такива. Аз съм много доволен от моите и засега нямам намерение да ги ъпгрейдвам.

Сравни с някоя скъпа китара ако имаш възможност (Например с Гибсън)
, ще разбереш що е то мътен тон и познай на коя китара ще се окаже:)

Само че незнам дали е от адаптерите или от самата китара де ...

#9 fluti

fluti

    Натуросимплицист

  • newbies
  • PipPipPipPipPip
  • 1296 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе / София
  • Инструмент:Ibanez RG220B

Публикувано 09 декември 2008 - 13:42

Evtim Djerekarov, при китарите с 24 позиции грифът не е изнесен по-навън от тялото, а самото тяло е по-изрязано (защото мензурата им пак 648 мм... поне в повечето случаи). :)

Обикновено при тези китари бриджът е по-навътре в тялото, за да се компенсира изнасянето на грифа. При всички случаи, дори и тялото да е изрязано, проблемът идва от това, че частта от грифа, която стърчи извън тялото е по-дълга.
My pain is constant and sharp. And I do not hope for a better world for anyone... In fact, I want my pain to be inflicted on others.

Пътят към Ада е постлан с добри намерения.

#10 Valserp

Valserp

    I am tuned to D E F A C E

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1288 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Варна
  • Инструмент:Китара

Публикувано 09 декември 2008 - 13:50

Липса на баланс при по-екстремните форми.(Грифът се забива в земята в момента, в който провесите китарата на колан около врата си)
<p class='bbc_right'><span style='font-size: 8px;'><span style='color: #C0C0C0'>Pop songs gone metal: </span>
<br><a href='http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/103483-dev-and-the-cataracs-bass-down-low/'>Dev & The Cataracs - Bass Down Low</a><br>
<a href='http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/104553-katy-perry-et/'>Katy Perry - ET</a><br>
<a href='http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/105207-ricky-martin-livin-la-vida-loca/'>Ricky Martin - Livin' La Vida Loca</a></span>

#11 sevenstring

sevenstring

    безотговорен драскач

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 927 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:китара

Публикувано 09 декември 2008 - 13:53

Сравни с някоя скъпа китара ако имаш възможност (Например с Гибсън)
, ще разбереш що е то мътен тон и познай на коя китара ще се окаже :)

Да, на китара за 2,000 долара адаптерите са по-добри от на такава за 300, евала, и сам щях да се сетя! Само че не е в това въпросът, щото Wilkinson-ите на V100 за мен са задоволителни - дават ми достатъчно яснота и ряз, звучат ОК и на хай, и на лоу гейн и просто нямам проблем с тях, ако и да не са най-добрите. Много добре знам какво е наистина мътен адаптер - на 7-струнния ми Washburn стоковете бяха такива, а и той далеч не е боклучава китара за без пари. Представете си за какво иде реч, като се слезе в още по-ниския клас! На този фон Vintage въобще не е най-лошия пример, който може да се даде.

Сори за оф-топика, нямах намерение да прераства в дискусия за конкретния модел. Изводът е ясен - мътните адаптери за характерни за евтините китари - за коя повече, за коя по-малко.

Този пост е редактиран от sevenstring: 09 декември 2008 - 14:02


#12 Stoyansky

Stoyansky

    Редовно навъртащ се

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Аскьой
  • Инструмент:Пиано, Китара

Публикувано 09 декември 2008 - 13:59

китара до каква цена се смята за "евтина"? :)
From where Winston stood it was just possible to read, picked out on its white face in elegant lettering, the three slogans of the Party:
WAR IS PEACE
FREEDOM IS SLAVERY
IGNORANCE IS STRENGTH

#13 sevenstring

sevenstring

    безотговорен драскач

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 927 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:китара

Публикувано 09 декември 2008 - 14:33

китара до каква цена се смята за "евтина"? :)

Ами, по цивилизовани стадарти вероятно би трябвало да говорим за такива под не по-малко от 500 долара по американски цени (разбирайте под 1,000 по български, като се вземе предвид оскъпяването), но по български - вероятно се подразбира за под 500 лв. ... добър въпрос, между другото.

Този пост е редактиран от sevenstring: 09 декември 2008 - 14:34


#14 Evtim Djerekarov

Evtim Djerekarov

    Юзрод Небесен

  • VIP listed
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9221 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofiata
  • Инструмент:GUITAR, PIANO, VOCAL

Публикувано 09 декември 2008 - 15:39

....а 7-струнния ми Washburn стоковете бяха такива, а и той далеч не е боклучава китара за без пари. Представете си за какво иде реч, като се слезе в още по-ниския клас! На този фон Vintage въобще не е най-лошия пример, който може да се даде.

Сори за оф-топика, нямах намерение да прераства в дискусия за конкретния модел. Изводът е ясен - мътните адаптери за характерни за евтините китари - за коя повече, за коя по-малко....


Може би на Vintage адаптерите не са най-мътните, но са пак доста мътни и им избиват много баси като се свири силно.
Guitar Tech хъмбъкери за 30 лв(които са евтини адаптери) звучат толкова по-добре от оригиналните, по-ясно и прозрачно, че не можеш да си представиш. Звучат много по-близо до SD и други подобни адаптери, отколкото до оригиналните адаптери на китарата. Съвсем сериозно, пробвал съм го и сравнението с оригиналите, и с SD.

По въпроса за 24-те позиции, на който fluti е отговорил - не е изрязано тялото - грифа е изнесен навън, а бриджа е изнесен към грифа. Представи си колко несъразмерно щеше да е тялото, ако беше изкопано с 2 см повече на кътауеите. Обърни внимание на 21/22 позиционните китари на кое прагче започва да се разширява грифа и да се превръща в пета, а виж как е на 24-позиционните - много по-дълга част от грифа е във въздуха. При това, 24-позиционните често са с твърде тънък гриф.

Всъщност, според мен въпросните Guitar Tech(JHS) хъмбъкери(които съм виждал поне в няколко магазина) - говоря за тези хъмбъкери с керамичен магнит и два реда шишове(не са с винтчета на едната бобина) и черни бобини, са напълно достатъчно добри адаптери за подмяна при повечето евтини китари. Имат осезаемо по-ясен и приятен звук от повечето сток адаптери и не са никак далеч от скъпите адаптери. Единствено не съм виждал да има нек и бридж вариант, което може да създаеде лека неравност в силата на бридж и нек адаптера. Има адаптери за по 60-100 лв нови, които звучат по-зле от тях. Това е лично мнение, разбира се.

Този пост е редактиран от Evtim Djerekarov: 09 декември 2008 - 16:03

Основният закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Ние подготвяме един много хубав закон, който ще е много полезен за вас - гражданите, но не смятаме за необходимо да ви го показваме, преди да сме го приели, а и няма нужда да се допитваме до вас за неговото приемане. Иначе сме отявлени демократи и не подкрепяме авторитарните режими, които ограничават свободата на словото на гражданите си.
Карбовски за ЕС и Крим...

К'во се дзвериш, бе?!?


#15 ultramega

ultramega

    Къде се намирам?!

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3581 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:BAPHA
  • Инструмент:китара

Публикувано 09 декември 2008 - 18:57

Сравни с някоя скъпа китара ако имаш възможност (Например с Гибсън)
, ще разбереш що е то мътен тон и познай на коя китара ще се окаже :greenangel:

Да, на китара за 2,000 долара адаптерите са по-добри от на такава за 300, евала, и сам щях да се сетя!

Извинявам се,
неуместно беше може би. Случайно се озовах преди няколко дни на еднин тест (сравнение)между Гибсън ЛП и Винтидж В 100 или какъвто там е. По принцип глухар като мене , не хваща много от тембровата специфика на отделен инструмент, но в този случай чух бая осезаемо,сериозен недостатък във Винтиджа и то имено това беше, че тонът беше много по- мътен. Вероятно ако бях слушал без да има с какво да сравня, нямаше да ми направи голямо впечатление и дори щеше да ми хареса. И пак казвам че не съм убеден дали е точно от адаптерите това, защото имам едно съмнение че дори да иа разменим адаптерите, няма да си разменят тона... не знам не съм много наясно.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни