Jump to content
Българският форум за музиканти

  • 0
Ignos

Чести проблеми при евтините китари...

Въпрос

Не съм сигурен дали и преди не е имало такава тема, но ако е имало нека модераторите да решат дали да я трият.
Чудя се да ли по -компетентните и опитни хорица из форума ще могат да изброят някои често срещани проблеми или дефекти, които евтините китари могат да имат. Кои марки (може и модели) често имат даден проблем (електроника, хлабави или дефектни компоненти...) и т.н. Така може би ще се помогне на много хора търсещи си инструмент за закупуане, но не се целят към по скъпите такива :girl_witch:.

П.П. Темата е само за евтините китари, защото предполагам, че по скъпите инструменти по не са склонни да имат някакви проблеми, но може би не е така...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Recommended Posts

  • 0
Ако споменем конкретни модели, ще стане много тенденциозно.
Като човек с опит в ремонта особено на евтини тояжки, мога да кажа, че всяка втора евтина китара има дефекти, а проблемите са си проблеми, те не са дефекти и ги имат всички евтини китари.

1. дефекти в грифа
- Китарите с 24-позиционен гриф, който е дълъг, по-изнесен от тялото и особено тези грифове, които са тънки, измятат осезаемо, като най-често се усукват по оста на струните, често ВИДИМО. Много Jackson-и поради тая причина свирят ужасно и ниският екшън при тях е почти непостижим без сериозно количество бръждене, но си мисля, че това важи за която и да е марка евтини китари с дълги и тънки грифове. Просто аз съм ремонтирал 10-на Jackson-а от метлите и на поне 7 от тях положението с грифа беше неприятно. Другите мисля, че бяха с по-къс и дебел гриф, от 22-позиционните.
Според мен при тия евтини "метли" с дългите грифове, шанса за измятане/усукване е 80% в първите 3-4 години ползване.

- Леки неравномерности в дъгата на грифа, които водят до звънене на определени струни в определени зони на грифа, особено при по-нисък екшън -всяка втора китара, без значение от марката.

- Отделни стърчащи малко по-високо прагчета, в резултат на не идеално поставяне, които звънят, особено при по-ниски струни - пак всяка втора или трета китара, без значение от марката.


2.Проблеми с интонацията/сетъпа
- При китари с НЪТ от пластмаса - когато са нови, струните често са по-високо от нормалното горе, при магарцето, което е по-неудобно, а освен това и често води до фалшивеене на първите позиции от грифа, особено осезаемо когато се свирят цели акорди там. При китари със заключване, този проблем е сериозен, понеже не може да се дълбаят канали в заключването. Честота - отделни партиди китари имат такива проблеми. Може би от 3 нови китари, 2 имат нужда от по-фино интониране, за да засвирят приятно вярно.

- При всички типове нътове - неправилно поставен нът, или по-близо до 1-во прагче, отколкото трябва, или по-далече от него. Говорим за около 0.3мм грешка - когато нъта е по-назад(по-към главата) от необходимото, тоновете на първите няколко позиции са няколко цента по-високи от необходимото, колкото и да смъкваме струните, дълбаейки по-дълбоки канали в нъта. Когато нъта е по-близо до 1-во прагче, тоновете на първите позиции винаги са ниски, освен ако не вдигнем нъта неудобно много. Честота - може би една на 10 китари.

- Ненастроени октави - освен ако не са си поиграли в магазина, почти всяка китара.

3. Тремолото
- Зле поставено тремоло, където самото тремоло или негова част се трие в дървото на китарата и поради тази причина не се балансира добре и фалшивее - може би една на 10 китари.
- Зле настоено тремоло - почти всяка китара излиза така от магазина.
- Някои тремола се захабяват по-бързо, но не се наемем да кажа кои.
- Чупят се ръчки, но е до късмет.
- След дълго време яка употреба, някои тремола почват да не се връщат добре. Досадно е, но повечето китаристи свикват да побутват ръчката малко и да ги наместват.
-Захабяват се резбите на винтовете за октавите или тези за заключване, особено при по-меки сплави или прекомерно затягане или (при октавите) недостатъчно затягане.

4. Адаптери и потенциометри.
- На повечето евтини китари, ако потенциометрите се ползват при свирене, след година-две са за смяна, че може и по-малко.
- Адаптерите обикновено работят добре, рядко имат дефекти.
- Микрофонии правят непарафинираните адаптери, които нямам представа на кои точно китари се слагат в мемонта.
- Масово адаптерите са навити с повече навивки, което ги прави силни, но звучат ужасно мътно. Рядкост е нова евтина китара да има по-приятни адаптери. Последно сравнявах Vintage, като орифиналните и Wilkinson адаптери звучат много по-мътно и неясно от 30-левовите JHS адаптери, които не са никак скъпи. Примери има много. Повечето евтини "метли" също са с доста мътни адаптери.
- 5-степенните превключватели(или 3-степенните от този вид) на по-евтините китари, които са с пластмасови шасита, често спират да прещракват, ако се ползват много и рязко.
-Превключвателите(най-вече евтините) на китарите тип LP почват да не контактуват добре след време, защото гъвкавите пластинки вътре се уморяват. Повечето евтини ЛП тип китари са именно с евтините ключета.

Това са "дефектите", или поне честите такива. Иначе посредствения тон си почти default за много от евтините китари, но тази тема е обсъждана многократно и всеки си има мнение за това кои китари как звучат.

-Ключовете за настройване на китарата обикновено нямат проблеми.

[color="#8B0000"]-Забравих да кажа, че един от най-често срещаните дефекти при която и да е китара е, че китаристите от незнание или от мързел не си слагат струните както трябва, в резултат на което китарата започва да се разстройва изключително лесно, за което се обвиняват най-често ключове, тремола, че и често се стига до обвиняване на марки китари, когато проблема реално е в задкитарното устройство. Когато слагаме струни трябва:
-Да не правим "кълбета" от струни върху ключа.
-За да ни стигне ключа и да не се налага застъпване, да режем струната около 3-4cm над ключа преди да я поставим.
-Когато настроим китарата, на ключа да има около 2-3 навивки от струната, не 10 или 20.
-Да навиваме така, че струната да се навива като макара, без да се застъпват навивки.
-Желателно е, особено при тънките струни, на дупчицата на ключето да законтрим и късия, стърчащ край на струната, за по-добра контра.[/color] Редактирано от Evtim Djerekarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
;) Браво, Евтиме. Доста изчерпателно и полезно мнение. Личи си, че много си видял :thumbs_up: Браво! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Най-основния проблем е ,че не звучат!
Има и "бройки" с добър тон (това се усеща и без да е включена китарата),но повечето направени от шперплат или никому неизвестно неизсъхнало добре азиатско дърво имат тон на балалайка ;)
Като няма "душица" дървото каквито и адаптери да сложиш не звучи.Това не е толкова от значение при свирене с процесор и хай-гейн,а на доста от притежателите на евтини китари това им е идеала за звук,така че няма проблеми реално :thumbs_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[b]Evtim Djerekarov[/b], при китарите с 24 позиции грифът не е изнесен по-навън от тялото, а самото тяло е по-изрязано (защото мензурата им пак 648 мм... поне в повечето случаи). :thumbs_up:

Мисля, че мнението на съфорумника Евтим беше доста изчерпателно. Нямам какво да добавя, освен че проблемът на евтините китари е това, че са евтини. "Хубавото е скъпо" - това важи при музикалните инструменти, колкото и да е неприятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Да добавя някои по-второстепенни проблеми:
- хлабав изходен жак, водещ до прекъсвания и пращене, особено при китари със странично разположен такъв;
- дращещи (отстрани на грифа) прагчета в резултат от недобро изглаждане след фабричното поставяне;
- слаби страп бутони и като цяло по-бързо отслабване на резбите (или други сглобки метал в дърво) поради ниското качество на дървото, водещо до изплъзващи се държачи на пружините, местещи се пивоти на тремоло и т.н.

Що се отнася до първостепенните:
- слаби ключове - може-би статистически не са особено често явление в практиката на Евтим, но определено има случаи, в които ключовете просто не държат (или спират да държат твърде скоро), като това най-малкото не позволява адекватно свирене с бендване на струни, да не говорим за общото разстройване;
- нещо според мен много сериозно в категория тремоло - Флойдове и сродни double locking, които не държат строй;
- рядко, но съм го виждал - измятане и отлепяне на фингърборда от грифа.

Това за мътните адаптери е по принцип вярно, но не мога да се съглася с Евтим, че точно сток адаптерите на Vintage V100 са най-подходящия пример за такива. Аз съм много доволен от моите и засега нямам намерение да ги ъпгрейдвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[quote name='sevenstring' post='386864' date='Dec 9 2008, 10:26 AM']Това за мътните адаптери е по принцип вярно, но не мога да се съглася с Евтим, че точно сток адаптерите на Vintage V100 са най-подходящия пример за такива. Аз съм много доволен от моите и засега нямам намерение да ги ъпгрейдвам.[/quote]
Сравни с някоя скъпа китара ако имаш възможност (Например с Гибсън)
, ще разбереш що е то мътен тон и познай на коя китара ще се окаже:)

Само че незнам дали е от адаптерите или от самата китара де ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[quote name='marvin the martian' post='386856' date='Dec 9 2008, 09:46 AM'][b]Evtim Djerekarov[/b], при китарите с 24 позиции грифът не е изнесен по-навън от тялото, а самото тяло е по-изрязано (защото мензурата им пак 648 мм... поне в повечето случаи). :)[/quote]
Обикновено при тези китари бриджът е по-навътре в тялото, за да се компенсира изнасянето на грифа. При всички случаи, дори и тялото да е изрязано, проблемът идва от това, че частта от грифа, която стърчи извън тялото е по-дълга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Липса на баланс при по-екстремните форми.(Грифът се забива в земята в момента, в който провесите китарата на колан около врата си)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[quote name='ultramega' post='386899' date='Dec 9 2008, 01:08 PM']Сравни с някоя скъпа китара ако имаш възможност (Например с Гибсън)
, ще разбереш що е то мътен тон и познай на коя китара ще се окаже :)[/quote]
Да, на китара за 2,000 долара адаптерите са по-добри от на такава за 300, евала, и сам щях да се сетя! Само че не е в това въпросът, щото Wilkinson-ите на V100 за мен са задоволителни - дават ми достатъчно яснота и ряз, звучат ОК и на хай, и на лоу гейн и просто нямам проблем с тях, ако и да не са най-добрите. Много добре знам какво е наистина мътен адаптер - на 7-струнния ми Washburn стоковете бяха такива, а и той далеч не е боклучава китара за без пари. Представете си за какво иде реч, като се слезе в още по-ниския клас! На този фон Vintage въобще не е най-лошия пример, който може да се даде.

Сори за оф-топика, нямах намерение да прераства в дискусия за конкретния модел. Изводът е ясен - мътните адаптери за характерни за евтините китари - за коя повече, за коя по-малко. Редактирано от sevenstring

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
китара до каква цена се смята за "евтина"? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[quote name='Stoyansky' post='386917' date='Dec 9 2008, 01:59 PM']китара до каква цена се смята за "евтина"? :)[/quote]
Ами, по цивилизовани стадарти вероятно би трябвало да говорим за такива под не по-малко от 500 долара по американски цени (разбирайте под 1,000 по български, като се вземе предвид оскъпяването), но по български - вероятно се подразбира за под 500 лв. ... добър въпрос, между другото. Редактирано от sevenstring

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[quote name='sevenstring' post='386913' date='Dec 9 2008, 01:53 PM']....а 7-струнния ми Washburn стоковете бяха такива, а и той далеч не е боклучава китара за без пари. Представете си за какво иде реч, като се слезе в още по-ниския клас! На този фон Vintage въобще не е най-лошия пример, който може да се даде.

Сори за оф-топика, нямах намерение да прераства в дискусия за конкретния модел. Изводът е ясен - мътните адаптери за характерни за евтините китари - за коя повече, за коя по-малко....[/quote]

Може би на Vintage адаптерите не са най-мътните, но са пак доста мътни и им избиват много баси като се свири силно.
Guitar Tech хъмбъкери за 30 лв(които са евтини адаптери) звучат толкова по-добре от оригиналните, по-ясно и прозрачно, че не можеш да си представиш. Звучат много по-близо до SD и други подобни адаптери, отколкото до оригиналните адаптери на китарата. Съвсем сериозно, пробвал съм го и сравнението с оригиналите, и с SD.

По въпроса за 24-те позиции, на който fluti е отговорил - не е изрязано тялото - грифа е изнесен навън, а бриджа е изнесен към грифа. Представи си колко несъразмерно щеше да е тялото, ако беше изкопано с 2 см повече на кътауеите. Обърни внимание на 21/22 позиционните китари на кое прагче започва да се разширява грифа и да се превръща в пета, а виж как е на 24-позиционните - много по-дълга част от грифа е във въздуха. При това, 24-позиционните често са с твърде тънък гриф.

Всъщност, според мен въпросните Guitar Tech(JHS) хъмбъкери(които съм виждал поне в няколко магазина) - говоря за тези хъмбъкери с керамичен магнит и два реда шишове(не са с винтчета на едната бобина) и черни бобини, са напълно достатъчно добри адаптери за подмяна при повечето евтини китари. Имат осезаемо по-ясен и приятен звук от повечето сток адаптери и не са никак далеч от скъпите адаптери. Единствено не съм виждал да има нек и бридж вариант, което може да създаеде лека неравност в силата на бридж и нек адаптера. Има адаптери за по 60-100 лв нови, които звучат по-зле от тях. Това е лично мнение, разбира се. Редактирано от Evtim Djerekarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[quote name='sevenstring' post='386913' date='Dec 9 2008, 01:53 PM'][quote name='ultramega' post='386899' date='Dec 9 2008, 01:08 PM']Сравни с някоя скъпа китара ако имаш възможност (Например с Гибсън)
, ще разбереш що е то мътен тон и познай на коя китара ще се окаже :greenangel:[/quote]
Да, на китара за 2,000 долара адаптерите са по-добри от на такава за 300, евала, и сам щях да се сетя!
[/quote]
Извинявам се,
неуместно беше може би. Случайно се озовах преди няколко дни на еднин тест (сравнение)между Гибсън ЛП и Винтидж В 100 или какъвто там е. По принцип глухар като мене , не хваща много от тембровата специфика на отделен инструмент, но в този случай чух бая осезаемо,сериозен недостатък във Винтиджа и то имено това беше, че тонът беше много по- мътен. Вероятно ако бях слушал без да има с какво да сравня, нямаше да ми направи голямо впечатление и дори щеше да ми хареса. И пак казвам че не съм убеден дали е точно от адаптерите това, защото имам едно съмнение че дори да иа разменим адаптерите, няма да си разменят тона... не знам не съм много наясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
^Със сигурност няма.

Ама, така или иначе, тука сравняваме на ниво сносно / средно зле с много зле:surprise:, та Gibson LP Standard просто ми се стори малко извън темата.
:greenangel:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.