Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво значи добър барабанист?


Recommended Posts

[менгеле, знаеш... че харесвам много музиката ти, но позволи да не се съглася с изказаното мнение от теб:
... да цъка кат метроном сиреч да не клати темпото и да поддържа постоянна силата на свирене на всеки елемент от сета в даденото парче.

Всъщност ти сам се оборваш с последвалата т.2 от изказването ти!

Клишето: "Да е като метроном!" е кофти според мен. Но и нотите на великите композитори не звучат точно така като са написани (ако ги пейстнеш едно към едно в някоя програма като Sibelius).

Агогика му е майката...

Като казвам това имам няколко неща впредвид: едното е това, което ти каза за клавира - свиреенето на шеснайстинки в еди какво си темпо и как след броени минути темпото пада... Много често барабанисти започват едно парче в едно темпо и го завършват в коренно различно. Има и такива, които удрат да речем много силно фуса, а барабанчето едвам или обратно или касата не се чува. Някои изисвирват брейковете поне 2 пъти по-силно от бийта. Тук става въпрос повече за барабанисти с по-малко опит и критерии на по-ниско ниво.

А това за което говори Дръм Мастер, са вече критерии на по високо ниво. За сравняване на вече относително "завършени" или утвърдени барабанисти. Знаеш ли, че някъде към началото на 80-те Ян Пейс, който до тогава се води един от най-признатите барабанисти в света, нещо му става, започва да свири с метроном и си променя коренно начина на свирене. Ако на теб например ти трябва барабанист от световна класа и имаш вазможност с кого би свирил и защо?

Редактирано от mengel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

нямах намерение да пиша тука,но не мога вече да се сдържа,така че пригответе се за един дълъг пост.

 

1.imperor-с най-добри чувства те моля да не обиждаш групи като Pantera-това е една от най-големите банди в историята на метъла по много причини и любима лично на мен.

 

2.абе вие нема ли да излезете всички от пубертаета и да спрете да обяснявате колко е велик или съответно некадърен Mike Portnoy???в тоя форум няма човек който да свири по-добре от него,да не говорим за чисто академични знания.

 

3.аре стига с 12-годишното негърче,а??ВЕЧЕ НЕ Е НА 12!!! :godbless:

 

4.за глупостта няма възраст,но за мъдростта има.

 

5.абе срам ме е че отново по темата барабани са дадени най-смислените мнения от китаристи...

 

6.абе t-rex ти ако си новия ник на sinbat_tornadoto вече ти обещавам да си имаш проблеми...

 

и след тая дълга уводна част-по същество:

 

1.скорост-ебати смеха!!death-метълите са най великите барабанисти???аре моля...

 

2.звукоизвличане-ПЪЛНО е сбарабанисти които не извличат добър звук-дали поради лоша постановка на удара,слаба техника като цяло,или некви си техни "идеи" за звука на барабаните.

 

3.динамика-баланс-сила на удар на различните части от комплекта-не може да удряш фуса по-силно от соло-барабанчето и да си мислиш че правиш нещо.или да пипаш чинелите,очаквайки,че ще си свирят сами...

 

4.въображение-аре пък сега-тва са БАРАБАНИ бе хора,не е пиано,аре не се изхвърляйте.както imperor добре ви е казал-тва е АКОМПАНИРАЩ инструмент.

 

5.развиването на правилно вътрешно чуство за ритъм е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО-тоест ритмичността е от първостепенна важност.

 

6.барабаниста трябва да свири със групата,а не въпреки нея

 

7.трябва да познава особеностите на стила в който свири-всякакви стандарти и клишета-ТРЯБВА да се изучат,и да си стои в стила-като видя метъл барабанист да свири поп и обикновено гледката и звука са доста странни...

 

8.барабаниста НЕ ТРЯБВА ДА Е ДЪРВЕН ФИЛОСОФ И ВСЕЗНАЙКО,а трябва винаги да е готов да се учи,дори от по-некадърни като цяло от него барабанисти.

 

9.като цяло,при барабаните се достига до висините по-късно,отколкото при други инструменти,затова ОПИТЪТ е задължителен.

 

ми тва е засега,извинете ме ако съм пропуснал нещо или съм бил много рязък,но вече се дразня от "разбирачи" навсякъде около себе си...

Редактирано от Katsko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз като китарист - си го казвам -такъв с който да ми е кеф да свиря

досега е имало 3 ма такива -

Жоро Таксито - сега Фанагория

Ставри - Конкурент

Санро - Уран - последния барабанист на бандата - който за съжаление замина за дълго в щатите

иначе знам че някои от вас не ги одобряват и ще кажат - тия пък...

(и някой от тях да казва за другия че не става)

но за мен това няма значение - в момента пробваме нови хора и ужас!!!

НАЙ ВАЖНОТО Е ДА ЧУВСТВА МУЗИКАТА

иначе за западните какво да говорим - те са друг свят - истински професионалисти

ето имена които идват веднага на ум - Дейв Ломбардо, Бенанте,Джейн Хоглан, Ларс от трашърите

БИл Уър и Нико Мак Брейн - от инглиш бандите

Саймън Филипс,Кармин Епис,Поркаро,Портной

 

ДО Т-РЕКС - в голяма заблуда си за ЕЙБ ЛАБОРИЕЛ І ТОЙ ВЪОЩЕ НЕ Е БАРАБАНИСТ - А Е ЕДИН ОТ НАЙ ДОБРИТЕ БАС КИТАРИСТИ В СВЕТА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ставри - Конкурент

Ставрони е велик, неподправен и мой любим дръмер!!! Единственото, с което мога да се гордея в случая е, че го познавам, приятел ми е, ходили сме при един учител... Абе, Ставри си е "тлъст" дръмер или ако ползвам новата терминология: той свири с як груув! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е най важно да е ритмичен

Никак не е най-важна ритмичността :blink: Един доста голям барабанист беше казал "Все пак ние сме хора и не трябва да изключваме човешкият фактор от свиренето.А ако времето,дори и "разклатено" се заключи от цялата ритмична секция - кой ще разбере ?"

1. Техниката е задължителна
- Джон Бонъм и Кийт Муун доста оборват тази крайност в мнението ти :(

3. Фантазията - да, тя е най-важна.

4. Да се опитва да бяга от стандартите за инструмента (след като ги овладее обаче) - пример - как господин Каче си базира бийта на алтове вместо на соло барабанче.

5. Да разглежда барабаните като "мелодичен" инструмент - свързано е с предишните две точки..

- тук вече съм абсолютно съгласен,като изключа от части т.4 !

 

Аз лично не бих заложил изцяло на нищо физическо ! За мен музиката е въпрос на усет,барабаните-още повече ! Дали си бърз,техничен,ритмичен,красив или грозен,за да си добър-свиренето ти трябва да е пропито с "фийлинг" и груув ! Защото това се усеща ! въпроса не е "Какво" свириш,а "Как" го свириш ! Няма никакво значение дали можеш да изсвириш тремоло с една ръка,крак или нз. още с какво :blink: от значение е как звучиш в музиката,която правиш ! Затова и не може да се сравняват барабанисти от различни стилове ! Всеки стил си има своите си изисквания към инструменталистите,които го свирят ! Ману Каче свири ужасяващо красиво,чисто и на място,а Картър Беуфорд-срахотно накъсано и с изместена ритмика-коренно различни барабанисти като стил на свирене-убийствени като груув ! Примерите са много ! То е трудно да сравняваш барабанисти(добри) които свирят в един стил(най-яркия пример за който се сещам е: Поркаро/Филипс ! На едни им харесва единият,на други-другият,но всички ги признават за великани !),че какво остана за различни :)

Някой беше казал в една друга тема,че ако един барабанист е добър-неможе да се сравнява с другите,защото вече е достигнал висотата,която му позволява,да е сам сред десетките други "добри" !

Има обаче една най-елитна група барабанисти и тя е на великите ! Това са хората,които със стила си на свирене,с нововъведенията си,променят самото значение на думата музика/барабани/свирене. Стийв Гад е от тази група и затова няма как да бъде сравняван с Портной(който пък определено е на едно от първите места във "ВИП" ложата на прогресива !) :(

 

 

Уф бая извъртях темата май,но се надявам да ме разберете :headbang:

 

 

 

Дрън-мастер то4но ритми4носта е наи-важна и основна.

 

Ако един барабанист неможе да свири ритми4но и да задържи едно темпо/без

 

зна4ение какво/от краи до краи, функциата му във групата скоропостижно се

 

из4ерпва вси4ки останали нещта могат да бъдат постигнати с останалите

 

инструменти и без помощта на барабаните, което по прости4ко да ти обясниа

 

озна4ава ти да си седиш в къщти гладен без работа!!!

 

 

 

 

 

 

 

МЕТРОРИТМИ4НОСТТА СИЕ ИЗКОННО НАШО ПРАВО И ТЕРИТОРИА НЕНИЯ ОТНЕМАИТЕ :read: :read: :read: :read: :read: :read:

Редактирано от mama
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да се изкажа със закаснение:

Едни от най-великите барабанисти в рок музиката изобщо не са съвсем като живи метрономи.Точно затова са велики,защото са изляли чувствата си в песните и на теб дори не ти прави впечатление че някое парче е исвирено леко разклатено,важното е как е извирено.Защото ти може да свириш като метроном,но да можеш да свириш само прави тактчета и кво от тва че си на "ти" с метронома.Като никой няма да те запомни,а ние всички ще запомним Джон Бонам.Нищо че на някой лайф може да клати темпото или дори в студио,но е исвирил такива неща че да те закове в земята.

Дори като гледаш някои рок концерти от таз година може да фиксираш някое забързване или забавяне.Особено ако си играеш с метронома да хванеш темпото на някое парче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, то ясно че няма нужда да си чак като метроном. Той и Ларс Улрих е известен барабанист, ама като чуеш как свири особено в старите концерти, клатене бързане и т.н. Не е приятно нали? А пък и нахъсаното свирене и точното са 2 отделни неща...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На времето имах накасета само един концерт на Металика, викаха му пиянския, от 85 г. - Ужас!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На времето имах накасета само един концерт на Металика, викаха му пиянския, от 85 г. - Ужас!!!
Ахахахаха, Алкохолика - Дринк 'ем ол. icon_pidu.gif

 

 

искам този концерт!! :cheers::metalist:

 

сериозно, ако знаете откъде мога да го намеря, или подобен пак от тези години, ама на видео..

 

простете за оф-топика :rolleyes:

Редактирано от pendejo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
1. Да се вписва с останалите с които свири, т.е. да е на място така да се каже.

2. Техника - обезателно, бързина желателно, фантазия и експеримент - задължително !!!

3. Визия - в смисъл да не е "онзи препариран бастун зад храстите от чинели и т.н."

4. Да харесва Майк Портной

 

 

моята представа:

1. Да се вписва с останалите с които свири, т.е. да е на място така да се каже.

2. Техника - обезателно, бързина желателно, фантазия и експеримент - задължително !!!

3. Визия - в смисъл да не е "онзи препариран бастун зад храстите от чинели и т.н."

4. Да не харесва Майк Портной

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.