Jump to content
Българският форум за музиканти

Нойман представя


Parni_Valjak

Recommended Posts

Neumann Introduces the Digital Version of the Classic TLM 103

Neumann is introducing the TLM 103 D, the next classic microphone to enter the digital realm, at the 125th AES Show in San Francisco. When used in conjunction with digital workstations, Neumann Solution-D microphone technology makes life easier for users. The integrated, extremely fast, peak limiter guarantees optimal recording levels at all times. Likewise, the Neumann A/D converter built into the microphone eliminates the necessity of tedious experimentation with external converters and preamps.

 

The TLM 103 D is available in nickel and black, with a stand mount. Starter kits are also available, consisting of the microphone, an elastic suspension and a connection kit for direct connection to an AES/EBU or S/PDIF interface. The TLM 103 D is in stores now with an MSRP of $2,650.00.

TLM103D_news.jpg

Нойман представя Цифрова версия на класическия TLM 103

На 125-та AES конференция в Сан Франциско Нойман представя TLM 103 D, следващия класически микрофон влизащ в цифровата област. Когато се използва съвместно с цифрови работни станции, технологията на Neumann - Solution-D улесява живота на потребителите. Интегрираният, изключително бърз пиков ограничител (limiter) гарантира оптимални нива на запис по всяко време. В същото време, ноймановия аналого-цифров преобразувател, интегриран в микрофона, елиминира необходимостта от тегави експерименти с външни конвертори и предусилватели.

TLM 103 D се произвежда в никел и черно, със възможност за монтиране на стойка. Стартови комплекти също са на разположение, състоящи се от микрофон, еластично окачване, комплект за директна връзка с AES / EBU или S / PDIF интерфейс. TLM 103 D вече може да се намери в магазините с препоръчителна цена от $ 2650,00.

Ето и подробни данни от фирмата:

TLM103D.PDF

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа.....чудесни спецификации с "чудесна" цена, предполагам, че ще работи и също така страхотно :punk_guitar:

 

.....цифровизация, цифровизация еееххх цифровизация = лайниз.....ация :) е няма лошо :P

Редактирано от f1_sound
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се казва, "имаш крава - пиеш мляко".

Кой е казал, че качествената цифровизация е евтина? Общественото мнение за цифровизацията е базирано на евтината ширпотреба, яко разпространена у нас. Но пък има логика - за без пари -

цифровизация = лайниз.....ация
.

В края на краищата - на когото каквото му е необходимо (и каквото може да си позволи)!

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интеграцията на ADC в микрофона ми се струва, че води до два потенциални "проблема" - няма как да се ползва микрофонен усилвател който да оцвети по някакъв характерен начин звука преди да бъде цифровизиран, вторият проблем е, че не е много ясно с какво качество е въпросното ADC и дали не би било по-добре да се ползва ADC -то на някой аудио интерфейс който потенциално би могъл да има по-добър clock, antialiasing filter и т.н.

 

Предполагам, че Neumann не са сложили какъв да е ADC и са се постарали в останалата част от изпълнението, така че остава единствено невъзможността да се ползва някакъв специфичен преамп и/или аналогов лимитер/компресор преди да се цифровизира звука.

 

Както обаче пише в прес рилийза, по този начин пък се улеснява живота на потребители, така че лошо няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Правилно предполагаш!

A/D conversion: Neumann process (patented),

28-bit internal word length

Dynamic range, A-weighted 127 dB

Интересно що за външен преобразувател би се справил по-добре? А и това че връзката между микрофона и ADC е в рамките на корпуса е огромно преимущество по отношение на съгласуване и външни влияния.

По отношение на гъвкавостта на контрол, както правилно отбелязваш, няма проблеми, поради пълния контрол на параметрите през специализирания DMI-2 интерфейс/контролер по стандарта АЕС 42.

Бая е обмислено, както се очаква от най-добрата фирма за кондензаторни микрофони... Е има още една - Bruel & Kjaer.

Дай Боже подобни сладкиши на всеки способен човек!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретичният динамичен обхват при 24 бита е 144 dB, при 28 бита би трябвало да е около 168 dB. След като ползват повече битове при семплирането, после им се налага да добавят шум за да приведат данните от 28 към 24 бита, простичкото срязване на 4-те бита не води до добри резултати.

 

Цифрите са си цифри, но звукът въпреки че е цифров не е просто цифри (това ще си го запиша някъде). Може да се окаже най-брилянтният аналогово цифров преобразувател на света и всички да се юрнат да си купуват такива микрофони за да им изкормят ADC-то, може и да се окаже и че въпреки цифрите и реномираността на фирмата крайният резултат не е нищо особено. Това обаче е без значение, както и двамата отбелязахме липсват съмнения по отношение на качеството.

 

Това с което не съм съгласен е по отношение на гъвкавостта - една система състояща се от аналогов микрофон, голям избор от предусилватели с различно звучене, възможност да се включи компресор/лимитер и чак тогава AD преобразуване е далеч по-гъвкава от един микрофон съдържащ всичко в себе си.

 

Липсата на гъвкавост може да бъде и предимство - по-малко грешки при избор на предусилвател, лимитер и т.н.

 

В крайна сметка различните продукти имат различна целева група и различно приложение - в определени случаи all-in-one решение като в случая ще е по-добро, в други случаи би било по-добре да се ползва аналогов микрофон и да се подбере внимателно подходящ за целите на крайният материал предусилвател.

 

Не е необходимо и често е невъзможно един единствен продукт да върши всичко перфектно във всички възможни ситуации. Силно ме съмнява, че с излизането на този микрофон, аналоговата му версия ще стане ненужна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретичният динамичен обхват при 24 бита е 144 dB, при 28 бита би трябвало да е около 168 dB. След като ползват повече битове при семплирането, после им се налага да добавят шум за да приведат данните от 28 към 24 бита, простичкото срязване на 4-те бита не води до добри резултати.

Нали не мислиш, че са любители-аудиофили? Специфичният алгоритъм (патентован процес) явно се грижи за посочените проблеми. Професионално погледнато, има много по-важни неща от посоченото - как са справили с часовника, след като фазовата стабилност на генератора за 24/192 е под 6pS. Колко ще е при техните условия не ми се мисли - отиваме на атомен стандарт... Може по някое време да е разбере кое как.

Цифрите са си цифри, но звукът въпреки че е цифров не е просто цифри (това ще си го запиша някъде). Може да се окаже най-брилянтният аналогово цифров преобразувател на света и всички да се юрнат да си купуват такива микрофони за да им изкормят ADC-то, може и да се окаже и че въпреки цифрите и реномираността на фирмата крайният резултат не е нищо особено. Това обаче е без значение, както и двамата отбелязахме липсват съмнения по отношение на качеството.

 

Това с което не съм съгласен е по отношение на гъвкавостта - една система състояща се от аналогов микрофон, голям избор от предусилватели с различно звучене, възможност да се включи компресор/лимитер и чак тогава AD преобразуване е далеч по-гъвкава от един микрофон съдържащ всичко в себе си.

 

Липсата на гъвкавост може да бъде и предимство - по-малко грешки при избор на предусилвател, лимитер и т.н.

 

В крайна сметка различните продукти имат различна целева група и различно приложение - в определени случаи all-in-one решение като в случая ще е по-добро, в други случаи би било по-добре да се ползва аналогов микрофон и да се подбере внимателно подходящ за целите на крайният материал предусилвател.

 

Не е необходимо и често е невъзможно един единствен продукт да върши всичко перфектно във всички възможни ситуации. Силно ме съмнява, че с излизането на този микрофон, аналоговата му версия ще стане ненужна.

Абсолютно си прав в последните изречения. Няма начин да се зарежат добрите попадения. Предимствата от употребата на различни модели са безспорни. Обаче е добре да имаш TLM 103D и D-01 за работа.

 

Само за информация - съображенията които са имали при тръгване към цифров микрофон:

A/D conversion Despite continuing improvements, integrated circuits available on the market still constitute a limiting factor in the conversion of audio data from analog to digital form.

 

For instance, the best delta-sigma A/D converters currently available as integrated circuits provide a dynamic range of 115 dB to 120 dB (A-weighted), for a theoretical word length of 24 bits.

 

This can be compared with the dynamic range of up to 130 dB exhibited by a high-quality analog condenser microphone. In order to prevent the addition of noise to the signal, a significantly improved A/D converter is therefore required. The conversion process must simultaneously be optimized for the signal levels and source impedance found in the microphone.

 

When A/D conversion is carried out in a mixing console or other equipment, as a rule, loss of signal quality is to be expected, since the conversion occurs after level matching has already been performed. As a result, the dynamic range is affected by headroom considerations and by the characteristics of the microphone preamplifier and the A/D converter.

 

The development goal was thus to effect high-quality digitization of the capsule signal directly in the microphone, so as to permit level matching and other processing steps to be performed digitally. This is the only way of preserving the signal quality that is generated by the microphone.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Темата е интересна и аз си мечтая за "оптичен" микрофон откакто чух У89 на Нойман и разбрах що е С/ПДИФ.

Наистина това ще е сладващата ера от микрофони и цялостни системи и хората стъпват на пазара доста уверено със свой собствен стандарт, който засега не ми допада.

Най добрите конвертори на пазара са 123 децибела като са стерео. Ако използваме двата конвертора в паралел вдигаме до 126 дб което е доста близко до 136-те децибела на У89 примерно. Напрактика всичко над 110 децибела е повече от достатъчно. Проблема в случая се явява, че всеки микрофон трябва да има свой собствен клок генератор и накрая в смесителя става лудница. Усложнява се и се оскъпява прекалено много устройството което трябва да поеме 20-30-50 такива канала. Алтернативно решение е всички да взимат общ клок но тогава стават много кабелите и стандартните аудио кабели не вършат работа. Още усложнения. Правилната концепция е ТиСиПи/АйПи микрофони но все още ленивият и тромав пазар на аудиотехника не е узрял за ТиСиПи Саунд микрофони.

 

В дизайна на тези микрофони го има и другият проблем, че АЦП-то и цялата цифрова щуротия шуми ужасно много, а от капсулата се гонят микро и нано волти сигнал (за да се достигнат 130-140 децибела което също доста усложнява направата на тези микрофони.

 

Каквото и да си говорим правилният път е в тази посока. Компресорите и лимитерите не са проблем вече защото микрофона и конвертора имат сходни динамични нива и няма да имаш загуба на качеството. Спокойно можеш да ползваш цифров компресор/лимитер. Единственният недостатък остава закъснението на сигнала при живо свирене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилната концепция е ТиСиПи/АйПи микрофони но все още ленивият и тромав пазар на аудиотехника не е узрял за ТиСиПи Саунд микрофони.

Не е съвсем неузрял : http://www.aviom.com/Applications-3/Audio-Networking.cfm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това според мене си е проба как пазара ще реагира и дали въобще тая концепция има бъдеще. Както виждате Neumann е пуснал най-евтиният си микрофон с тази технология а не класики като U89.

Времето и пазара ще покажат дали тази технология ще намери приложение или не - аз лично не бих го купил ... не за друго ами не съм про и парите ми се виждат свински :)

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.