Jump to content
Българският форум за музиканти

Две каси или преса?


Recommended Posts

Ot izvesno vreme sporim s edin priqtel kakvo e po-dobroto,udobnoto i t.n. ot dvete.Az sum tvurd privurjenik na dvete kasi,vupreki 4e ot preme na vreme sqdam na presa YAMAHA Profesional(ne se se6tam za to4niq model,no e 2002 godina),koqto e prosto perfektna...ta bi mi bilo bezkraino interesno Va6eto mnenie:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Интересен термин използваш за двойния педал, който из нашите ширини е далеч по-известен като "кардан". :)

 

Както и да е, много е изписано по темата за двоен педал vs. две каси и в общи линии няма единно становище.

 

Плюсове и минуси на двете каси:

+ имаш еднакво усещане и на двата крака, т.е. няма забавяне при риспонза на педала на слабия крак (не казвам ляв, защото сред нас има и левичари)

+ и двете чукчета удрят в една и съща част на двете кожи съответно => еднакво усещане и откъм риспонз на кожата

+ (според всички двукасници) комплектът изглежда по-куул :lol:

- втората каса е доста сериозна инвестиция, която не всеки може да си позволи

- мястото, заемано от комплекта, както и каргото, което трябва да размъкваш по концерти, се увеличава

- почти е невъзможно да настроиш двете каси еднакво, освен ако нямаш подкрепата на човека зад пулта, който да си играе с еквилайзера

 

Плюсове и минуси на двойния педал:

+ удобно е по отношение на преносимост, намаляване на размера на комплекта и по-голяма свобода за подреждане на останалата част от барабаните и хардуера

+ няма никакъв проблем за настройване на касата, тъй като е само една

+ практично решение от гледна точка на вечната липса на финанси при всеки барабанист :)

- двете чукчета не удрят точно в центъра на кожата

- при бързо свирене върху една и съща кожа се изсипват два пъти повече удари, което намалява времето, за което тя може да резонира и съответно малко убива звука

 

Много хора твърдят, че слейв педалът и карданната предавка забавят прекалено много риспонза на слабия крак, но това важи по-скоро за моделите отпреди 10-20 години (които за съжаление са разпространени сред нас), защото вече актуалните такива са толкова добре направени, че практически разлика не се усеща. А пък и в крайна сметка трима от най-бързите двукасни барабанисти, за които се сещам (Майк Манджини, Върджил Донати и Томас Ланг) съвсем безпроблемно си действат с двоен педал и нямат никакви оплаквания по въпроса.

 

Така че мисля, че всичко е въпрос на личен избор. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че пропускате нещо много важно - двете каси могат да бъдат с различен тон - дълбочина, диаметър, кожа, дърво, чукче, настройка. Всичко това оказва влияние и дава много по-големи възможности за разнообразие при свиренето, напр. още по-голямо богатство на фигури и тонове.

Но иначе сте прави - въпрос на личен избор, все пак да не забравяме, че някои предпочитат да свирят с една каса, и то не поради неумение или финансови пречки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук според мен се говореше за традиционния double bass, а именно изкарване на повече звуци от касата посредством допълнителен крак (има се предвид малко или стандартизираният комплект барабани и начин на свирене на съвременна музика, където основният крак е на каса, а другият на фус). А ако започнем да говорим вече и за разширяване на звуковото разнообразие чрез нови тембри на каса, то тогава постановката в общия случай се различава и допълнителната каса е по-често сателитна и се използва модифициран педал с карданна предавка, за да може да се свири пак с основния крак (Дейв Уекъл е един от най-основните примери за това). Много рядко и съответно изключения са случаите,в които различната каса е на другия крак и се използва за ефекти, а не за основно свирене (Сещам се за Ед Шонеси, но при него случаят е друг). А и се съмнявам много някой от нас да е достатъчно напреднал с индипендънси-то, за да може да използва и другия си крак за водене, т.е. да свири огледално. Аз от години се опитвам, но с половинчат успех. ;)

 

Което ми напомня за една история, която скоро четох в Модърн Дръмър. Джош Фрийз (който е един от най-отворените студийни барабанисти в Америка в момента, освен това свири в А Пърфект Съркъл и т.н.) непосредствено преди едно доста голямо турне зверски си изкълчва глезена на десния крак и настава паника и шаш, защото няма как да се оправи за няколко дена и да почне. Така че се събират с неговия дръмтехник, мислят, мислят и заформят странна комбинация на комплекта му, а именно касата отляво на левия крак, над нея два фуса на X-hat стойки - единият отворен, другият затворен. И така Джош изкарва цяло турне, водейки с левия си крак, който по принцип не му е водещ. Статията завършваше с това, че цялата тази веселба му се е отразила страшно добре за развиване на техниката на левия крак, но не съветва никого да си чупи десния, за да изпадне в такова положение. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз примерно мога да си водя с левия крак java script:emoticon(';)')

smilie. Но за сметка на това не мога, или поне не достатъчно добре, мнооого други неща, така че въпросът за напредналостта е доста сложен. Това обаче е офтопик. Предлагам да открием тема за уменията, които имаме, нямаме, искаме да постигнем, и за трудностите, свързани с това. А също и за различни начини и съвети, които можем да си предложим едни на други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

да изровя темата от пепелта.. аз лично засега ползвам кардан, но се надявам скоро да се оборудвам и втора каса защото както е казал YtseJam

+ (според всички двукасници) комплектът изглежда по-куул
.. но всеки с предпочитанията си..

искам само да добавя че инветицията във втора каса наистина не е никак евтина(става въпрос за прилична серия) но и последвалото закупуване на кожи отново е една "двойна" инвестиция на средства. също съм забелязала че свиренето с кардан също води по-честа смяна на кожата.. лично аз съм потрошила 4 кожи Ремо-2 ренесанса и 2 пинстайпа..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук според мен се говореше за традиционния double bass, а именно изкарване на повече звуци от касата посредством допълнителен крак (има се предвид малко или стандартизираният комплект барабани и начин на свирене на съвременна музика, където основният крак е на каса, а другият на фус). А ако започнем да говорим вече и за разширяване на звуковото разнообразие чрез нови тембри на каса, то тогава постановката в общия случай се различава и допълнителната каса е по-често сателитна и се използва модифициран педал с карданна предавка, за да може да се свири пак с основния крак (Дейв Уекъл е един от най-основните примери за това). Много рядко и съответно изключения са случаите,в които различната каса е на другия крак и се използва за ефекти, а не за основно свирене (Сещам се за Ед Шонеси, но при него случаят е друг). А и се съмнявам много някой от нас да е достатъчно напреднал с индипендънси-то, за да може да използва и другия си крак за водене, т.е. да свири огледално. Аз от години се опитвам, но с половинчат успех. ;)

 

Което ми напомня за една история, която скоро четох в Модърн Дръмър. Джош Фрийз (който е един от най-отворените студийни барабанисти в Америка в момента, освен това свири в А Пърфект Съркъл и т.н.) непосредствено преди едно доста голямо турне зверски си изкълчва глезена на десния крак и настава паника и шаш, защото няма как да се оправи за няколко дена и да почне. Така че се събират с неговия дръмтехник, мислят, мислят и заформят странна комбинация на комплекта му, а именно касата отляво на левия крак, над нея два фуса на X-hat стойки - единият отворен, другият затворен. И така Джош изкарва цяло турне, водейки с левия си крак, който по принцип не му е водещ. Статията завършваше с това, че цялата тази веселба му се е отразила страшно добре за развиване на техниката на левия крак, но не съветва никого да си чупи десния, за да изпадне в такова положение. ;)

Така и не почерпи като ти оредих двете каси ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да изровя темата от пепелта.. аз лично засега ползвам кардан, но се надявам скоро да се оборудвам и втора каса защото както е казал YtseJam
+ (според всички двукасници) комплектът изглежда по-куул
.. но всеки с предпочитанията си..

искам само да добавя че инветицията във втора каса наистина не е никак евтина(става въпрос за прилична серия) но и последвалото закупуване на кожи отново е една "двойна" инвестиция на средства. също съм забелязала че свиренето с кардан също води по-честа смяна на кожата.. лично аз съм потрошила 4 кожи Ремо-2 ренесанса и 2 пинстайпа..

ти как не си почупила кардана ми е чудно ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Evans, батка, от тебе ли си купих старите барабани преди около сто хиляди години бе? Ебати, колко отдавна беше. Е, ще се черпим, то се е видело.

 

Относно късането, строго индивидуално е, щото аз съм 95 кила и настъпвам яко, а карам с един и същи Evans EQ3 на касата от 99та насам и нито се е спраскал, нито нищо.

 

Колкото до Върджил, лично го питах като беше тука кое от двете предпочита и той каза, че изобщо не му пука. Явно като си оправя сета сам, го мързи да мъкне. А както си спомняме, на турнето със Стив Вай явно е имал дръмтех, щото беше с две. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Гледам че в последно време 2-те каси се използват все по-рядко, за сметка на кардана. Дори много барабанисти свирещи по принцип само с 1 каса вече слагат карданче. Jam-а е прав за предимствата и недостатъците и на двете. Бих прибавил към плюсовете за кардана, че може да се регулира разстоянието между ляв и десен педал, което (както и липсата на 2-ра каса) подобрява разположението на останалия хардуер. За звука вярно че е малко по-убит ама при по-бавни удари и по-отпусната кожа не се забелязва чак толкоз. Абе аз съм за кардан.

Редактирано от mengel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

винаги съм си мечтал всичко да ми е х2 (жени,коли.. каси ) .. така че съм на мнение че двете каси си е за предпочитане за този който може да си позволи да инвестира във втора каса и да се занимава да ги настройва еднакво и да ги разнася по участия..=> втори микрофон

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че в последно време 2-те каси се използват все по-рядко, за сметка на кардана

в родната ни страна може и така да е но,аз точно обратното забелязвам навън, доста от барабанистите слагат в комплекта втора каса..Schneider Christoph(Rammstein),Joey Jordisson(Slipknot),John Otto(Limp Bizkit).. не ми се изрежда.. а за това че барабанисти свирили единственно с единичен педал преминават на кардан.. еми в това няма нищо не логично..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Имайки предвид до сега скромния ми опит съм привърженик на кардана...Двете каси е трудно даже почти невъзможно да се настроят да зазвучат както трябва еднакво.Освен да са с чисто нови кожи и абсолютно еднакви..а не събирани от амати и тактон примерно :blink:.Основното изискване е от барабаните да се лее хубав звук..външния вид за мен е на второ място..

Редактирано от Sandro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.