Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

понеже съм някакси неучил (с ударение на и-то) ,т.е. нивга никакви уроци брат , всичко сам си мисля доколкото ми позволява напушената глава , та искам да попитам : може ли някой да ми обясни или поне да прати линк към място където се обясняват тоналностите на флажолетите ?

баш ще ми е драго да разбера (тоя път ударението е на е-то)

благодаря и сполай ви! :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За честотите:

 

Флажолет на 12 прагче = Струната х 2;

7 = 3;

5 = 4

 

 

Множителите идват от това на колко части се разделя вибриращата струна. Те и затова на английски се казват 'harmonics' т.е. - хармоници. Ако не знаеш какво е 'хармоници', пиши :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде кажете и какво е флажолет и ще съм адски благодарен :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами всъщност ,:wall: не съм сигурен точно какво означава хармоник . горе-долу си представям ,че тва са обертонове които според мен не са същия тон , ами такъв които украсява основния тон .забелязвам някаква последователност , нещо като гама , но незнам в какъв интержал идва всеки следващ . вървят да кажем от 1-ва , 5-то прагче - 4-то , след това малко преди 3-то , след това 3-то и примерно 2-ро след тва но пак малко преди второ прагче .ще съм ти благодарен ако постнеш още ммалко обяснения за хармониците и за последователността на тея така да кажа , трудно извлечими флажолети . Благодарско !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ако не знаеш какво е 'хармоници', пиши ;)

Остава и ред на Фурие да обясниш ;)

 

П.П. Тва е вътрешен хумор за хора дето са учили Висша Математика ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ако не знаеш какво е 'хармоници', пиши :(

Остава и ред на Фурие да обясниш :(

 

П.П. Тва е вътрешен хумор за хора дето са учили Висша Математика :(

Еех ТУ-София, еех мъка :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Еех ТУ-София, еех мъка 

Как е колега? :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ще съм ти благодарен ако постнеш още ммалко обяснения за хармониците

Значи :lol: Слушайте внимателно, няма да повтарям :)

 

 

Всеки сложен периодичен сигнал, какъвто е трептенето на струната, е съставен от много трептения с различни честоти, 'насложени' едно върху друго.

 

Трептенето, което дава на струната тон, който можеш да определиш, е трептенето с най-голяма амплитуда (ниво). Освен него, обаче, в звука от струната ти чуваш и другите трептения (хармоници), които й придават тембъра на струна. Тези други трептения са на честоти по следния принцип :

 

f(N-ти хармоник) = N . f(основен хармоник)

 

Където N е естествено число (1,2,3 и т.н.)

 

Тоест - втория хармоник е с честота, два пъти по-голяма от основния (първия), третия хармоник е с честота 3 пъти по-голяма (тонът е 3 пъти по-висок) и т.н. По принцип, колкото по-отдалечен е хармоникът от основния сигнал, толкова по-слаба е амплитудата му.

 

И сега, хавата: интересния факт е, че разликата между честотата на два еднакви тона от съседни октави (примерно E на 6-та свободна и Е на 2-ро прагче, 4-та струна) е точно два пъти.

 

Тоест, честотата на всеки тон е два пъти по-малка от честотата на същия тон октава по-долу.

 

 

И сега - за флажолетите : Това, което правиш, когато извличаш флажолет на 12 прагче е просто разделяне на струната на две. Така струната трепти с двете си части 'поотделно', на два пъти по-голяма честота - Следователно тонът е на октава нагоре. Флажолетът на 7-мо я дели на 3, а на 5то - на 4. Флажолетът дето е малко под 3-то - на 5 (5 октави по-висок тон от съответния на своб. струна)

 

Трудността при извличане на флажолет идва от това, че струната трябва да бъде разделена (докосната) на точното място, където се разделя на равни части. Това е особено трудно, ако китарата ти не е интонирана вярно :)

 

 

Ако искаш още инфо - кажи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само малко допълнение.

 

Разликата в съотношението на силата на отделните хармоници (или обертонове) ти позволява да различиш звука на китарата от друг инструмент т.е. това е едно от нещата който те карат да разбереш че чуваш китара , а не акордеон :)

 

Конкретно при бас китарата първия хармоник е силен почти колкото основния тон. Ако искате вижте графика на този адрес http://www.cafewalter.com/cafewalter/signals/basssignals.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Конкретно при бас китарата първия хармоник е силен почти колкото основния тон. Ако искате вижте графика на този адрес http://www.cafewalter.com/cafewalter/signals/basssignals.htm

Евалата, пич, ноо информативна статия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип се интересувам много от такива неща и благодаря... става дума за честоти и бла... това което изгражда музиката демек :)

Та благодаря за инфото, схванах нещата :) И това за баса е иннтересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

 

Ето ви и част от разговор с един американец от Talkbass.com. Давам само откъса , който касае темата в момента.

Много харесвам такива хора ;):):)

 

 

 

Over a period of two years RTA measurements were done

at a 6,000 seat concert venue. Over 60 concerts featuring major national

and international acts were measured, and the results showed quite conclusively

the primary SPL demands on electric bass lie from 60 to 100 Hz. While output

is required to approximately 32 Hz, there is no need for flat response to very

low frequencies. In fact, average requirements at 40Hz are some 20dB lower than

those at 80 Hz. However, the average electric bass loudspeakers sold today are

not capable of delivering even this level of performance..........

 

........even for 5 string to low A bass while the fundamental may lie at 27 Hz the power band lies in the second and third

harmonics, not the fundamentals. On average the power requirements for electric

bass in the fundamentals are 20dB less than that for the second/third harmonics.

Even for low A maximum output is required above 54Hz, not below it.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле?! Ебаси :) Неам думи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.