Jump to content
Българският форум за музиканти

Реализация


Recommended Posts

Нека приемем, че вече сме се научили на основните китарни техники и пинизи, та дори сме талантливи. Инструментът е част от нас и се разбираме добре с него. За по-обективно, нека дам за пример произволен безименен китарист - той има изготвена инструментална авторска музика подобна на големите имена на сцената като Джо Сатриани, Марти Фридман, Стив Вай, Стив Морс и много други. Какво предстои от тук насетне? Какво е редно да предприеме той, за да не са усилията му само за лично удовлетворение и изобщо има ли място за надежди с оглед на реалията по нашите географски ширини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запознаване на аудиторията (форумна/блогова/интернет) с блестящото му творчество. Самореклама + търсене на ... хммм ... лейбъл ? Търсене на изява по клубове, концерти, мероприятия, да се слее с музикалните среди - да ги опознае, и те него да опознаят. Това е етап 1.

 

Етап 2 е след като вече безименния китарист е добил "популярност" и е станал "именен", да си потърси издател, промоутър и т.н.

 

Фасулска работа, общо взето :recourse::hooray::headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... колега Dread ако мога така да се изразя , с риск да те разочаровам , съм длъжен да вметна , че според достатъчно широко разпространено мнение подрепяно и от мен с две ръце, количеството на хора - музиканти , а в конкретния случай на китаристи в БГ , които да отговарят на целия комплекс качества необходими на човек , за да стартира музикална кариера от типа на кариерите на хората които даваш за пример като Джо Сатриани, Марти Фридман, Стив Вай, Стив Морс , та количеството от такива хора в БГ е по малко от пръстите на едната ръка и при това с доста условности особено ако се отнася до стилиста в рамките на рока .... в БГ никога не е имало изявена китарна школа и по специално за свирене на ел. китара - при класическа китара нещата са по скрити и дали има школа и при това добра може да каже някой от класическите среди .......

........... та поради липса на изявена китарна традиция е много трудно според мен да се появят китарсти на ниво да речем младия Стив Морз , Стив Вай и т.н. , нито дори и те да се появят има къде да чиракуват грубо казано както да речем Стив Вай при Дзапа за близо 6 години или пък да влезнат във колеж като Бъркли където хора от нивото на Джо Сатриани да са им преподаватели , с други думи , нали не вярваш че човек седейки в къщи и свирейки си сам дори и притежаваш най добрата колекция от видео уроци , или в другия случай свирейки в някой гараж , та нали не вярваш че такава действителност може да роди и още по малко за подготви китарист от класата на гореспоменатите ... ситуацията в БГ е такава , че евентуално е възможно , както има такива примери , китарист на базата на безсънни нощи може да стигне приличо техническо ниво , въпреки че доколко то ще засяга всички аспетки на свиренето е друг въпрос ..... за жалост е нужно академича подготовка в случая ... а като прибавим и умения в композирането и не на последно място в аранжирането .. мале , мале ..... нещата са много много сложни ...

.........вземи за пример форума - да предположим че може да го наречем представителна извадка на китаристите в БГ - разходи се , огледай и виж колко от китаристите живеещи в БГ са пускали нещо в раздел авторска музика - говоря за такива които според общото мнение минават за едни от най кадърните - ами те се броят на пръстите на едната ръка - като почнем от най активния Митака Налбантов минем през Биската -Токата , навремето неща пускаха Дон Пепино , Дилян и Боби Зашев .... май нещата стигат до тук - ако пропускам някой моля за извинение ......

........защо пиша всичко това ... ами просто щото останах учуден от темата ти и начина по който си я формурирал , щото хората които биха имали полза от такава тема са толкова малко , и в повечето случай достатъчно наясно , че нямат нужда от съвети а ,я от пари , а от продуцент , я от нужда да вземат най важното си решение , а имено да се махнат от тука - щото на запад много трудно , а тука абсолютно невъможно - кое е по добро ..... всеки сам избира .....

.... а да се дава акъл на хора като Митака Налбантов който сигурно може да преподава в университет специалност ''Перипетии и особености на пробиването на БГ китарист на запад '' та на такива хора да им се говорят общи приказки е безсмислено а за някой може и обидно да е ......

.......... виж , да се пускат теми от типа ''Как да станем малко по добри'' или '' Защо китарата не е мотика '' намирам за много по полезно с оглед на нивото в БГ , защото полезно би трябвало да е това което касае повечето хора от дадена общност ....

....... въпреки че от друга страна в последно време , тоталната липса на ценностна система , и особено липсата на автоцензура - позволяващо на много хора държащи китари от две-три седмици , да си правят страници в myspase представящи ги като едва ли не на една крачка от Вай, Морс или Петручи ... та всичко това може и да е в унисон с една такава тема ..... може и да стане .... да станещ китарен бог преди да си се научил на държиш китара ... поне за себе си ... както се казва - да бъдеш най добрия китарист в твоя вход или етаж .... няма лошо :hooray:

..... живи и здрави . Цеко :recourse:

 

.... написаното по горе не се отнася до онези малко от нас които учат и живеят на запад .... нека един ден всички последваме примера им .. :headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... щото хората които биха имали полза от такава тема са толкова малко ...

 

Ами, колега Занев, човекът може би не пуска темата, за да имат полза хората, а за своя информация. При което цялата ви тирада става излишна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да е малък броят на хората, които биха имали практическа полза от тази тема да е минимален или равен на нула, то защо просто тя да не си съществува? Далеч съм от мисълта, че в България може да се получи подходяща реализация, която да осигури пълнокръвен живот на млад китарист, но просто ми се искаше да се осведомя каква е процедурата по изграждането на китарен герой. В общи линии беше даден задоволителен отговор. Мога да вметна нещо и от себе си, разбира се, в качеството си на студент по психология в СУ, а именно, че просто хората на местна територия в по-голям процент не са способни да понесат този вид музика. Тя просто няма почва у нас и наистина не мога да бъда убеден в противното. Чалгата и безпаричието са зверски неприятел на музикалното изкуство и този факт е фундаментален - безпаричието, защото не може да се реализира и промотира музика, и чалгата в качеството си на перверзно гениален инструмент за забавление на по-широките маси, който притежава всички качества да доминира безпрекословно на балканите. Това е жестока истина, ама на мен ми беше интересна процедурата по добиване на слава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... написаното по горе не се отнася до онези малко от нас които учат и живеят на запад .... нека един ден всички последваме примера им .. :)

А така давайте да бягаме на запад, че в България не можем да се реализираме.Сега това, което казваш за разни гаражни групи и т.н. е вярно, но я кажи според теб те търсят ли реална реализация ( страшно го вързах ).Свиренето за мен се разделя на две части:за удоволствие и професионално.Да, условията у нас и на запад не са еднакви:след втория албум на Металика групата добива огромна популярност.А след албум на някоя наша група...

Но не е етично и въобще е погрешно изказването ти за преселване някъде си, щото ,дивиш ли, в България няма възможности за работа като музикант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...sasog твърдението ми , че ако искаш да постигнеш нещо чрез музика , и ако въобще има някъде дори и малък шанс за това , мястото е някъде на запад - нямам предвид непремено Америка - та това твърдение естествено , че е предназначено за онези които са решили да се занимават професионално, имат амбиции и т.н. и особено в звукозаписа и издаването на албуми със сериозна музика , това разбира се , не касае гаражните групи срещу , които аз нямам нищо на против , даже мога да ти кажа че изпитвам дълбок респект към пичове , които заради любовта си към музиката са склони да се забият в помещение 3 на 6 метра в което през лятото е 50 градуса , а зимата минус 10 и да си бичат обикновено на много зле звучаша хапаратура квото им харесва ей тъй за кеф , без претенции и т.н. - евалата им на такива пичове ......

...... и все ако ако ти твърдиш че в БГ има шанс да направиш кариера издавайки редовно албуми , правейки турнета и печелейки от това , тук не говоря за чалгата , та ако ти твърдиш всичко това то най вероятно двамата с тебе живеем в различни държави .... и тук не разбирам за каква етика говориш ....... има ли в БГ работа като музикант в рок група - дали е така питай хората от форума които се занимават с това - дали успяват да се издържат само от това , свирят ли авторска музика , издават ли арбуми , или са длъжни да бичат яко кавъри , предимно лесно смилаеми свиренето на каквито за всеки е ясно че най вероятно няма да те направи музикант от световна класа , а за кариера да не говорим .... ако това е работа като музикант - много хора ще кажат мерси , но и това е въпрос на виждане и няма лошо ако на някой му харесва ...

..... завършам с това че всичко което съм написъл го правя с голямо неудоволствие - разбира се и на мен както на повечето ни се иска в БГ да има възможност за пълноценна изява на човек решил да стане музикант и то рокаджия в случая , меко казано съм бесен от години от факта че нищо не се променя към по добро .... но така или иначе действителноста си остава същата - не си ли чалгаджия , а в последно време чалгаджийка на 18 години с големи бомби и влажен поглед шанса ти е под нулата , освен ако не искаш да бичиш петък вечер кавъри в някой клуб за 20-30 кинта които ти покриват бирите , цигарите и таксито .. голяма перпектива няма що ..... дай боже някога нещо да се промени .... ама не виждам как .... щото явно твърдението на Dread че хората тук не са способни да понесат тая музика явно е много вярно .... и при това от години .....

..... за жалост ... живи и здрави .Цеко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са твърде много хората, дори и посочените от теб, които са успели директно като солови изпълнители. Един китарист (и всеки инструменталист по принцип) трябва първо да се утвърди като име с други по-известни от него музиканти като за начало, а след когато неговото присъствие стане по-осезателно, едва тогава да се пусне по спираловидната пързалка на шоу-бизнеса като соло-артист с ясната нагласа че тази пързалка може да е ногоре ,но може и да е надолу. Всичко е избора на подходящ момент за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че в нашата държава не можем да говорим въобще за реализация. В най-добрия случай човек може да добие някаква популярност ...обаче популярни хора у нас с лопата да ги ринеш. То не са Идоли,биг брадъри и сякви...И кво става с тия хора след това?Кадърни или некадърни...интересни или безинтересни... и те изчезват (или ще изчезнат) в халтурата...Китаристите в България отдавна вече не се котират...от тях не се печелят пари...Изобщо не може да се говори за прилична реализация на китарни албуми...Добрите ни рок музиканти обикновено работят нещо друго и свирят за кеф...за съжаление в повечето случаи кавъри. Сагласен съм със zanev 70, че нивото ни не е особено високо и че наистина добрите ни китаристи ,които имат какво да предложат(като стойностен китарен продукт) се броят на пръсти. Единственото оптимистично нещо което се сещам по темата е, че живота на всеки се развива различно...така че надежда винаги има...караме напред и ще видим какво ще стане. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обмислям варианта да стана лиид китарист на Азис. Между другото преди няколко месеца получих инцидентно предложение да свиря в цигански оркестър на "електронна китара" - един приятел си направи майтап с мен. Вто виждате ли, че положението не е толкова несретно. Просто ще свирим чалга с дисторшън, интерпретирайки темата за нерентабилността на сексуалните и партньорски отношения с мъже със семеен социален статус, както и удовлетворението от оралното дегустиране на цитрусови плодове(б.а. "Ах, банана").

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китарните герои останаха в миналия век.Единствения,за който се сещам на балканско ниво е Влатко Стефановски,поинтересувай се за какво иде реч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

.... да Владко Стефановски е як , само дето ми се струва че има вероятност да не допадне стилстично на повечето хора от форума просто щото никога не е бил рок китарист по смисъла на китаристи от типа на Стив Вай , Сатриани и т.н. .... наскоро ми попадна ДВД на Леп и Сол - много приятно , а между другото барабаниста им е на ниво групи от типа на Мерилиън или Ръш .. много як ... но от друга страна композиторската им концепция започва да звучи малко вехто с оглед на времето - концерта беше само със стари парчета от типа дъ бест ... на моменти си беше много скучно , не като не като при ФСБ ... старите парчета на наште звучат далеч по интригуващо поне според мен ....

........ между другото нашия съфорумник edgecrusher , е може би най успелия бг китарист в тежката стилистика и при това не къде да е а в Лондон , въпреки че може да прояви скромност и да реши да каже , че все още нищо не се е случило , но все пак си мисля че може да сподели много интересни неща от първа ръка , и то от място където има групи , има албуми , има конкуренция и съответно кинти - надявам се де за последното ... да му пожелаем още по голям успех и да кърти с китарата както съм чувал че го прави .... Цеко ;)

Редактирано от zanev 70
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И по "нашите", и по "техните" географкси ширини вече никого не може да изненадаш с техника. Който имаше какво да покаже в тази насока, го показа, и това, че безименният наш лиричен герой китарист е постигнал аналогично на Вай и Сатриани ниво, е похвално, но не и продаваемо. Толкова по отношение на техниката и нивото на владеене на инструмента като фактор за успех сами по себе си!

За реализацията като цяло в съвременния "музикален бизнес" според мен има само два успешни сценария (дефинирани образно и на най-обобщено ниво):

- големи цици + халтура (тук, предполагам, не се вписваш, особено по първия параграф ;) );

- оригинална и слушаема авторска музика, независимо от нейния стил и формат.

За тези, които не се вписват в първия сеценарий, много по-ценен е талантът в главата, отколкото този в пръстите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво предстои от тук насетне? Какво е редно да предприеме той, за да не са усилията му само за лично удовлетворение и изобщо има ли място за надежди с оглед на реалията по нашите географски ширини.

Аз смятам , че трябва да намериш малко парички и да влезеш в студио да запишеш няколко песни , не е чак толкова голям разход . Опитай да попълниш част от липсващия ти екип с приятели , ако не са достатъчно , плати на останалите музиканти ! Това е едно добро начало , в смисъла на темата , която си пуснал . Да не ти пука от това дали ще има реализация , когато човек иска нещо , е по-добре да опита да го направи и да не се получи , отколкото да не опита въобще !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.