Jump to content
Българският форум за музиканти

Що е то озвучител и има ли то почва у нас.


Pif

Recommended Posts

вече писах по темата и искам да кажа какво ми се случи преди броени минути.

Преди малко слизам от сцена и сега ще ви обясня защо слизам-разочарован

И така

свиря в група на име Мъртва Зона и забихме в родния град шумен и след като свирихме 3 парчета просто се отказахме да свирим повече.Защото звука беше пълен ШИТ и имаше един монитор който се МЪЧЕШЕ да работи от време на време :yes:

По вина на озвучителят слезнахме от сцената това е,просто има добри и лоши профисионалисти това е.

Успехи на всички пожелавам и дано не ви се налага да правите като мен

Искам само да вметна че свирим с програмирани барабани и няма акустично как да се чуват :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Интересно ми е , ако китарстът не може да свири добре , как точно озвучителя ще му направи звука като на Ричи Блекмур от Мюнхен 75-та О.о .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека не забравяме и за един много гаден навик на повечето музиканти, а именно нивото, с което свирят и маркирането по време на саунд чека и това на самият концерт. През деня всичко ти е ОК, а вечерта (въпреки, че си предвидил, че може да се получи така), половината от групата ти влизат в пик. И се започва намаляне на гейновете, което от своя страна води и до друг баланс в мониторите. Естествено има и такива, които веднъж направиш ли им чека, се налага само подчертаване на соловите партии. Скъпи музиканти, нека не забравяме, че крайната ни цел е една и съща - да звучите максимално добре! По този начин не надхитрявате озвучителя, а самите себе си. Всеки процесор си има лимитер и когато той се включи не на саунд чека, а на концерта - всички губим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Така е.Тия хитринки може да изиграят лоша шега.

 

Иначе:

Две са нещата които задължително трябва да се чуват отчетливо пред сцената: соло барабан и вокал.Ако едно от двете липсва и никой не се сети да го коригира значи този никой е абсолютен некадърник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър музикант - добър звук. Лош музикант - лош звук.

... не съм съгласен

 

70% от музата на сцената се майстори извън сцената!

музикант или певец няма значение, всичките сме изпълнители.

колкото и да си добър, дори и с жестоки инструменти, ти си изпълнител и почти винаги си изцяло в ръцете на тонтехника.

 

тонтехника се сблъсква с една комплексна задача и няколко важни въпроси които не трябва да подценява!

 

къде се свири? (вънка или вътре)

какво и как се свири? (от симфония до метал)

изчисляване (с помоща на уреди или по собственна преценка) на поглъщането и изпращането(ехото) на звука от страничните фактори/ човек, околно пространсво пр.

 

саундчека е затишие пред буря! когато един тонтехник го удари голямата вълна и пред него се люлеят феновете,

важи един закон... да бъдеш или да не бъдеш!

 

или държиш кораба в правилна посока или потъват всички!

 

един музикант(изпълнител) преживява моменти на емоции и на разочерование.

повечето от нас дори мога да кажа всички, сме двойно и тройно по чувствителни от всеки един друг хванат от улицата!

музата изгражда един нов свят, свят в който на останалите около теб (роднини, сестри, баби, вуйчовци) им е непознат, и ти си обречен с музикалното чувство.

Редактирано от Amphibia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър музикант - добър звук. Лош музикант - лош звук.

... не съм съгласен

 

70% от музата на сцената се майстори извън сцената!

музикант или певец няма значение, всичките сме изпълнители.

колкото и да си добър, дори и с жестоки инструменти, ти си изпълнител и почти винаги си изцяло в ръцете на тонтехника.

 

тонтехника се сблъсква с една комплексна задача и няколко важни въпроси които не трябва да подценява!

 

къде се свири? (вънка или вътре)

какво и как се свири? (от симфония до метал)

изчисляване (с помоща на уреди или по собственна преценка) на поглъщането и изпращането(ехото) на звука от страничните фактори/ човек, околно пространсво пр.

 

саундчека е затишие пред буря! когато един тонтехник го удари голямата вълна и пред него се люлеят феновете,

важи един закон... да бъдеш или да не бъдеш!

 

или държиш кораба в правилна посока или потъват всички!

 

един музикант(изпълнител) преживява моменти на емоции и на разочерование.

повечето от нас дори мога да кажа всички, сме двойно и тройно по чувствителни от всеки един друг хванат от улицата!

музата изгражда един нов свят, свят в който на останалите около теб (роднини, сестри, баби, вуйчовци) им е непознат, и ти си обречен с музикалното чувство.

 

 

Дайте другари да дадем или да живее комунизма.

Целта на всички е ясна - да направят по добър продукт. И когато някой е некадърен да го направи - започва да политиканства и да обяснява на другите как трябва да направят невъзможното за да свършат и неговата работа.

Ето гледам един "тонтехник" взел една китара и свири зад пулта за излезе добър звък, щото видиш ли китариста некадърен.

 

Пич, виждам че ставаш за политик и ръководител, но качественните неща се правят с професионализъм и познаване на материята, а не с политически приказки и мотивация на хората. Смени си професията. :icon_shithappens:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

70% от музата на сцената се майстори извън сцената!

Аз моят звук си го правя на сцената и държа озвучителя да го изстреля през PAто точно такъв какъвто съм го направил. Ако разчитам на 70% на озвучителя да ми направи звука по-добре да не се качвам въобще на сцена !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pif, да не си говорим на "Пичове" имам си ник и име... явно си ме разбрал съвсем погрешно, и си приел едно личнo мнение за поучение.

Редактирано от Amphibia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

" ЩО е 'ТО' озвучитеЛ " ? .... и има ли почва у нас .....

Лично мнение !!!

Най-готиния звук става на живо ...било то в клуб или на концерт .....

когато се съберат музиканти с евтини инструменти , неможещи и да свирят.....

тогава помага само озвучител чужденец....защото те са по-добри и правят магии !

Най често срещаното явление е така наречения 'ПЕВЕЦ', който си мънка на една педя от евтиното микрофонче...." Не си чувам вокалите в монитора !!!

Отговора е пей за да се чуеш !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Чакайте да ви кажа няколко случки от моя "Голдън хит Кълекшън":

1. Идва басиста(естествено свири централно) и казва: "Махни ми ниските на баса, дай малко високи и повечко среди!"

При което аз го питам: Е как бас без ниски? - отговор "Ми то има достатъчно ниски в китарата!" За разлика от много други, аз правя това, което ми кажат(просто съм стигнал до извода, че така е най-лесно). Съответно махам ниските на баса, слагам малко високи и повече среди. Почва концерта. Естествено, първата работа беше басиста да се оплаче, че не се чува. А, ама сериозно ли? Е, как е възможно?....

 

2. Идва групата и започват да си нареждат барабаните. По начина, по който ги нареждат, става ясно, че май им е за 2-ри път. Носят и някакви кубета. "Най-разбиращия" очевидно е барабаниста. Той издава команда кубетата да се сложат пред музикантите обърнати към тях. Съответно озвучителя(не бях аз) задава въпросчето: "Що така бе момчета?" Отговорът: "Ми, щото така се прай!" - Ок! Команда номер 2: сега китарите централно в пулта, а кубетата ще се ползват за монитори!!!....

 

3. Въпрос: "Защо не си чувам китарата?" Отговор: "Защото не си си включил кабела към нея!"

 

4. Идва един пич китарист, с 20W кубе Fender и казва на озвучителя: "Ми не си чувам китарата на сцената." Отговорът: "Има едни Mesa Boogie-та по 400W. Едно такова ще ти реши проблемите!"

 

Най-са ми любими "китаристите", които свирят с процесорче за 200лв. и централно и се надяват да звучат поне като Pantera.

Също така вокалисти, които не знам с каква динамика и каква микрофонна техника имат, ама вдигам канала на макс., гейна на ръба на микрофонията и не се чуват. В същия момент ако отида и кажа "Бу!" на микрофона и ще фръкнат мембраните на говорителите.

Дет Метълите също са интересни. Като хванат шапката на микрофона и като се задерат на него и като лепнат шпулата и нивото пада с 10Db. И после - не се чувам! Ако е на стадион - нещата се оправят, ама в клуб... При дет метълите гейна го махам автоматично целия!

 

И накрая: Защо групи като Wikeda правят check за 10мин. и после работата на озвучителя е точно до средата на 1-вото парче. А повечето останали правят чек от час и половина до 2 и накрая пак всичко е трагедия!

Wikeda свириха веднъж, бяха с още 2 други групи. Първите 2 групи постоянно оплаквания, това не се чува, онова не се чува, та така, та иначе. Излязоха Wikeda - барабанист, китарист, басист, клавирист, тромпетист и цуг-тромбонист и всичко заспа! Нкакви дертове нямаше. Защо така се получава? Отговор а) не са притенциозни б) добри музиканти са и свирят с добри инструменти и апаратура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. Идва един пич китарист, с 20W кубе Fender и казва на озвучителя: "Ми не си чувам китарата на сцената." Отговорът: "Има едни Mesa Boogie-та по 400W. Едно такова ще ти реши проблемите!"

 

Да, особено в 80 квадрата помещение със бетонни стени, даже 1200W Mesa Boogie трябва.

Тогава вече ще е сигурно, че нищо друго няма да се чува, ама не само това, а и от самия амп няма да се чува какво излиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо групи като Wikeda правят check за 10мин. и после работата на озвучителя е точно до средата на 1-вото парче
Отговор б) добри музиканти са и свирят с добри инструменти и апаратура

Бих добавил,че свирят с "хъс".

Свирил съм едно време със сегашният им барабанист Владо (попа) -мога да кажа,че този човек може да ти спука тъпанчетата с атака в затворено помещение,но и ние не се предаваме с децибелите :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. Идва един пич китарист, с 20W кубе Fender и казва на озвучителя: "Ми не си чувам китарата на сцената." Отговорът: "Има едни Mesa Boogie-та по 400W. Едно такова ще ти реши проблемите!"

 

Да, особено в 80 квадрата помещение със бетонни стени, даже 1200W Mesa Boogie трябва.

Тогава вече ще е сигурно, че нищо друго няма да се чува, ама не само това, а и от самия амп няма да се чува какво излиза.

Е, ясно е, че никой няма да изпъне 400W в клуб - беше бъзик. Ама има една местна банда - пичовете си свирят с 2 Mesa Boogie-та Dual Rectifier и нямат проблеми с това дали се чуват на сцената. В същото време всичко си се чува, балансирано е и не претоварва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.