Jump to content
Българският форум за музиканти

Конфигурация за професионално звукозаписно студио


Recommended Posts

Здравеите, след няколко месеца завършвам композиция в Германия и смятам да правя в Русе професионлно звукозаписно студио. Учил съм година и половина тук тонрежисура преди композицията. В момента съм си направил някаква конфигурация за студиото, но все още не сзм 100% сигурен. Сега ще представя основните компоненти от идеята ми и ще бъда много благодарен за мненията Ви относно качество и цени:

 

Мишпулт:

Tascam DM4800 Digital Konsole 48 Kanal + 24 Aux

Tascam – IF-AD/MD ADAT-I/O Interface 8-Kanal

Tascam – IF-FW/DM MKII Firewire-IF Einbaukarte für DM 3200/DM4800

 

Soundcards:

RME HDSP 9652 3x ADAT, SPDIF, MIDI

два броя добавки RME – TEB TDIF Erweiterungsboard TDIF

 

Монитори:

четири броя M-Audio BX8A Studiomonitor active

S250 Subwoofer aktiv 15´´ Woofer 250W, 117 dB

 

Слушалки:

Ultrasone – PROline 750 Profi, затворени

четири броя Sennheiser – HD 555 Studio-Kopfhörer dynamisch, halboffen

усилвател за слушалки 4 канален Behringer – HA 4700 XL Powreplay

 

Микрофони:

два броя Neumann TLM 127

пет броя Neumann KM 183 mt Surround-Set

Beyerdynamic Opus Drumset L - 1 брои Opus 99, 3 броя Opus 53, 4 броя Opus 88

 

Software:

Cubase 4

Reason 4.0

 

Drumset:

Yamaha

 

PC:

Motherboard – ASUS M3A32-MVP DELUXE (4xDDR2-1066MHz, 4x PCIe16x, 2xPCI, SB 7.1, WiFi)

Processor – AMD Phenom X4 9500 AM2 4x2.2MHz

RAM8GB – 4x 2GB DDR2, 800MHz

HardDisk – 3x Samsung 200GB, SATA, 7200, 8MB

VideoCard – 2x RADEON 2600Pro, 512MB, ASUS

три броя 22 инча Acer X223W WIDE, Silver, 5ms, 2500:1

UPS – ARTronic 600VA, OFF Line, MaxPower

 

 

Това е по-повзрхностно техниката, която съм избрал. Имам все още някои колебания например за миркофоните Neumann дали да са TLM 103 или TLM 127, както и за дръмсета дали да е електронен или акустичен. Попринцип ще се прави всякакъв тип музика и затова се колебая за електронен дръмсет например Yamaha DTXplorer или някакзв стандартен за около 700€. Колебая се донякъде и за колоните дали да взема 4 M-Audio BX8A или 2M-Audio BX8A + 3 M-Audio DX4 за съраунда.

 

А, и още един въпрос за хората работили с този мишпулт. За да използвам Surround 5.1 трябва ли да купувам карта за вграждане, защото в официалния саит на таскам пише, че тези карти са за модела DM3200, а този (по-големия) използва 12-те BUS изходи за съраунд. В други немски саитове пише, че без картата не ставало.

 

Нека които е работил с нещо от гореспоменатата техника или има други предложения да драсне някои ред, пък ще почерпим после :)

Редактирано от Nikolay Petev Yolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще говоря само по нещата от които мисля че имам някакви познания... компютъра абсолютно неудачен , феном процесорите са по-бавни и по-скъпи от интел аналозите им. вземи си четири ядрен интелски Q6600 или Q9450 ,следователно дъно с X38/X48/P35 чипсет . за какво са ти 2 видео карти в CrossFire ? игри ли ще играеш ,защото освен за това друга полза няма. вземи си обикновенна Radeon HD3650. перфектна карта с отлична подръжка на хардуерно рендиране. ако искаш да пускаш 3 броя монитори си вземи рисийвър някакъв.

B

за барабани ако няма да взимаш висок клас такива на ямаха (maple/birch custom) най-добре си вземи Mapex M birch/ Pro M. на отлични цени са и предлагат страхотно качество.

 

за студийни монитори някъде ме бяха посъветвали да не взимам m-audio.

 

това е от мен, не съм много компетентен,така че може да не взимаш меннието ми под внимание

 

пожелавам ти успех в начинанието, евала.

Редактирано от kukls
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

Благодаря за мнението. Ще ми разясниш ли само за ресиивъра, защото не ми е особено ясно. Като чуя думата и първото, което ми иде в главата е свързано със сателитни чинии :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами не съм сигурен даже дали се нарича точно ресийвър , аз исках да си взимам такава джаджа и ходих в един офис за продажба на монитори, там едното момче така го нарече мисля. ходи питай в някой хайтек център , мисля навсякъде където се продават монитори има такива устройства, нали се сещаш как пускат една и съща картина на примерно 10 монитора. мисля че това ще ти свърши работа. доколкото разбрах имат опция , с която може на едният да се показва една част от екрана на едн монитор, на друг монитор следващата част и т.н. . общо взето не съм особенно запознат, но мисля излиза доста по евтино. на мен ми говориха за 100лв ,че излизало. докато видео картата определено е по-скъпа, а и харчи ток, шуми(ако има активно охлаждане) и е един допълнителен компонент в системата,който може да се развали да създава проблеми с драйвери и т.н. пък за звукозапис и звукообработка е излишна 2-ра карта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че взимаш Таскама с FW картата ти става абсолютно излишно RME-то, както и АДАТ интерфейсите за пулта. Монитори M-Audio и на най-злия си враг не пожелавам - при положение, че се хвърлят толкова пари за студио е абсурд да сложиш битови мониторчета - ориентирай се към фирми като Quested, Klein Hummel и др. подобни. За компютъра - беше обяснено прекрасно и подробно. Никъде не видях заложено в проекта акустично третиране на студиото - а за него отиват към 70% от общия бюджет. За съраунд забрави - нито ще те сертифицира някой, нито ще имаш парите за Долби енкодер, примерно. Работя от три години с Таскам DM-3200 (пак бях първи в България, както и с Ямахата ProMix01), който е много подобен на 4800 - питай за каквото се сетиш.

Относно софтуера - избора е, меко казано, странен - обикновено подобен клас студия залагат или на Pro? Tools (но тогава минаваш на Мас) или на Samplitude/Sequoia + UAD + TC PowerCore. Не видях и куп плъгини, без които в наши дни не може - Melodyne и SonOx, например.

Слушалките на Зенхайзер са полуотворен тип - за какво са ти четири броя? За изпълнителите не стават - ще се чуват в микрофона, а за тонрежисьора ще са му в повече. Не виждам и (задължителните) AKG K271Studio.

Изобщо - ако не си правил студио преди рискуваш да се набуташ чудовищно. Ако въпреки всичко си решил да си го правиш, напук на здравия разум - наеми си фирма - НЕ Българска (може немска) да ти го проектира и изпълни - поне ще е нещо истинско. И ще има шанс за възвръщаемост - в рамките на 20-ина години....

Успех!

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^

Благодаря за инфото. Имам хора, които също ще ме насочат, но още ги чакам да се върнат от Русия, в момента искам да видя какво ще ми кажат и българите. Всичко това е доста полезно, благодаря.

Пресли, за FW картата доколкото си спомням бяха 32 канала. Има ли обаче разлика в качеството с дигиталните връзки. Ако под въпрос слагаш Cubase виж тук трудно ще ми успори някои - от 5 години работя с VST, от 3 с SX3 от година и половина с 4.0 на Mac, пробвал сзм и ProTools (за там ми трябват и м-аудио карти) и сонар и нуендо и reason една камара други DAW софтуеари, но Cubase наи ми приляга.

Иначе съветваш да зарежа РМЕ-то, да взема някаква по-обикновенна карта и да карам на Fireware? Можеш ли да ми обясниш и на две на три за какво ми е Dolby Encoder? Мислех, че подобни неща не ми трябват, след като миксера поддържа surround.

За акустично третиране още не говора, защото съм в прекалено ранен стадии и нямам още помещение. Наи-вероятно ще е мнерална вата, летви, гипсокартон, изолация на ъглите с трапкорнери, вълнообразния дунапрен и т.н. но мисля, че не е удачно да говоря за тов сег като нямам още наето помещение.

Благодаря отново, оценявам това :godbless:

Редактирано от musicman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам 32 канала I/O да не ти стигнат. Въобще НЕ ти трябва звукова карта - Таскама ти е "звукова карта".

Долби енкодер и сертификация ще са ти нужни, ако искаш да работиш съраунд звук за външни поръчки - най-вече кино и видеопродукции и да си в стандартите на този вид продукция.. В България мисля, че още няма такова студио. А и надали ще има.

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си по-кадърни хардове за компа, вместо RME-тата си вземи ТС пауркора или УАД-а или и двете. И за Русе да налееш толкова стотинки дали си заслужава. А за мониторите- Маки 824, Генелек, АДАМ и т.н. ,ама не и М-аудио. И към 2-3 хилки за обработка и третиране на помещението, всъщност какво искаш да записваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо благодаря на всички за пълноценните съвети, наистина ми помагате.

Можеби трябваше да започна с това. Попринцип смятам над 50% от продукцията да заминава за чужбина. Имам доста връзки както в Германия така и в Румъния. Ще подбивам доста цените и в двете страни както при звукозапис така и при композиция. За сега в отбора сме все още 2 души. Аз и колегата ми, които е уникален композитор, аранжор, свири страхотно на тромбон (каквото и учи в момента в Германия), клавир, акордеон. Аз свиря на цигулка, пиано и маааничко на валдхорна. Имам доста добри понятия от техника. С малко повечко пари друго освен едно наистина добро и конкурентноспособно дори и за чужбина студио няма какво да правим в България. Могада стана преподавател в консерваторията или университета, но студиото ме влече повечко.

Може би и по късно ще се нуждая и от качествен тонрежисиор, но дори и такъв човек в Русе и околия трудно се намира. В даскалото работих на малка 24 канална дигитлна Yamaha ако не се лъжа беше и разновидност на O2 R (или нещо от сорта) както и съм присъствал и участвал в записи на Big Band, синфонични оркестри както на 40 канален Mackie, така и на други по/малки аналогови миксери.

Каква музика? Ами предполагам всякаква. Ако става въпрос имам дори и връзки измежду доста добри ромски оркестри :hysterical: Важното е да валят мангизите :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

А между другото ще съм с Vista Ultimate. До колкото съм информиран не използва 8 гиги, но скоро уж щели да правят такава, която ги използва. Искам сега като понапазарувам (поне при компютъра) да не го пипам поне 2, 3 години. А оперативната памет не е особено скъпа на фона на десетките хилядарки за мишпулт и микрофони Neumann :hysterical:

 

 

Някакъв саит или инфо за марка енкодери, където да поогледам и може би да се поразубедя??? :cheers2:

Редактирано от Nikolay Petev Yolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8GB -> зависи дали ще ползваш 64-бит версия на ОС-а. Над 3ГБ се виждат и с Глиста и с ХР, стига да е 64-бит.

Друг е въпроса дали наистина ти трябват толкова... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам 32 канала I/O да не ти стигнат. Въобще НЕ ти трябва звукова карта - Таскама ти е "звукова карта".

Долби енкодер и сертификация ще са ти нужни, ако искаш да работиш съраунд звук за външни поръчки - най-вече кино и видеопродукции и да си в стандартите на този вид продукция.. В България мисля, че още няма такова студио. А и надали ще има.

В цяла българия никои ли няма Sound Forge 9 icl AC-3 export???

Малко попрочетох из нета и до колкото разбрах фаиловете AC-3 са формат, на които са компресирани няколко канала в Dolby Surround 5.1 От фирмата Sony рекламират продукта си Sound Forge 9, че притежава точно такъв енткодер. Цитирам:

"Dolby Digital AC-3 export

Use Sound Forge 9 software to export multichannel files in surround AC-3 format using the included Dolby Digital AC-3 plug-in."

В немските саитове пише същото, но него няма да го поствам, поради ограниченото говорене на немски.

 

Ако не се лъжа монитори с конфигурация 5.1 + Sound Forge 9 + Tascam DM 4800 ...... и хоплаааа имаме си Surround production. Само едно не разбрах, трябва ли ми сега SurroundCard за мишпулта или не???? Еи тва ако ми отговори някои го признавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не четеш внимателно. Сертифицирането по Долби съраунд стандарта за студио и хардуерния Долби енкодер няма нищо общо с домашните "съраунд" записи, за каквито са предназначени упоменатите софтове. Струва около 80 000 евро - цени отпреди 5 години, не вярвам да са спаднали много - до около 50 000. Не бъркай мармалада с кьопоолуто. Бизнес моделите и наивния патриотичен фанатизъм нямат нищо общо - без лоши чувства. Първо си създай име - на себе си и на студиото, после "подбивай" цените в Европа. А за съраунда - просто забрави на този етап - няма да се справиш, не защото няма да искаш или да можеш (сигурно си домашен гений в областта на звукозаписа във всичките му аспекти), просто сериозните клиенти питат простичко - сертифициран ли си от Долби, за да ти възложат поръчка. Ако не си - няма поръчка, съответно не ти трябва съраунд на този етап. Пожелавам ти след десетина години да ме обориш с насмешка!

Успех!

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже реших да послушам Пресли и смятам да взема две пасивни колонки с едно woofer-че, но стигнах до огромната дилема коя марка и модел да бъдат. До тук съм спрял на няколко модела:

 

Woofer:

Tannoy TS-12 Subwoofer aktiv - Aktiver 12" Subwoofer, 500W RMS lowbass bis 26Hz

785€

Genelec 7050 BPM Subwoofer aktiv 70 W 30-85 Hz

777€

Event Electronics S250 Subwoofer aktiv 15" Woofer, 250w, 117dB, 2.1- and 5.1, 28Hz - 120Hz, ±3dB

598€

 

Passiv Studiomonitor:

Tannoy Precision 8 Studiomonitor passiv 8" 54Hz-51kHz пише, че може да се включи в усилвател 80W-160W

2x 369€

Adam Audio ANF-10 Studiomonitor passiv 60 W (sin), 90 W (music) 50 Hz - 35 kHz двулентова

2x 259€

 

но точно тук започва да ме гризе да давам толкова пари та ето още няколко по-слаби модели:

 

Woofer:

Tannoy TS-8 Subwoofer aktiv 8" 200W RMS Lowbass 32Hz

345€

KRK RP10S Subwoofer 10", 150 Watt 36Hz - 150Hz

300€

 

а дали да не са активни? например:

Adam Audio P11-A Studiomonitor activ 48 Hz - 35 kHz, 2 x 100 W (sin) 150 W (rms)

2x 600€

Mackie HR 824 MKII Studiomonitor activ

2x 600€

 

тея последните са и в даскалото в едното студио, доволен съм, малко желая повечко ниски.

Както виждате съм изпаднал пред невероятна дилема. Дали по-евтините варианти ще са с доста по-ниско качество или не. Заслужава ли си да хвърля 1400, 1500€ за добро студио или ще мога да мина малко по-тънко с Tannoy-ки 8"-ци и същата марка woofer-че???

 

Какво ще препоръчате, и моля без от сорта: Бе вземаи едни адам аудио за 5, 6 бона и ще си спокоен. Чак толкова пари нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.