Jump to content
Българският форум за музиканти

Отношеието към Вокалиста


Mandalay

Recommended Posts

Групата е група за да може да се разбира по-между си.

Ако вие имате група и не ви интересува, че на някой от другите членове му е некомфортно да изсвири/изпее нещо - то скоро няма да потръгне работата ви.

Като вокал бих казал, че отзиви като 'кво се пънеш' и тн ми минават през едното ухо и минават през другото.Важното е в цялата работа да има музика,а не само преструване - Кой грешал,кой не свирил точно, кой пеел лошо.

Свирците на групата по принцип са критични към вокалите, защото в техните им глави си звучи едно, като правят кавър, а вокала не докарва точно това.Да ама това е щото си мислят, че свирят безгрешно и те са си свършили работата, което не винаги е така, защото ако им пусна партите на някой 'Тюд' ще разберат колко има да наваксват.Вокалните партии са най-изпъкнали и чисти за това са толкова 'явни за критика'.

 

А иначе прочетох няколко мнения за транспониране и тн и тн...и се хванах за главата :think: тук има ли наистина хора, които са ходили на уроци или поне някакъв друг поне полу-професионален опит?Казвам го, защото явно не знаете много за пеенето,щом всичко свеждате до ноти.Няма да ви разяснявам точно какви са факторите за изпяване на чужди песни(кавъри), САМО ще ви кажа, че НЕ всеки може да изпее чужда песен дори тя да влиза в диапазона му, НО това не го прави по некадърен певец.Нещата не са черно и бяло, гласовите възможности НЕ могат да се измерват/оценяват чрез пеене на чужди песни.

 

С най-добри чувства...

Щадете вокалите си и им давайте СВОБОДА за изява в трасето на песните ви.( Това за свирците)

 

Amused To Death...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ми ние пък с вокалистката ни се разбираме повече от перфектно...верно че малко я измъчихме със слеър - сийзънс ин ди абис (щото по принцип пее хеви/пауър/оперни вокали) ама па тя не се оплаква...е примерно даже лейк бодом вече го праим с оперни и стаа адски яку

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те жените принципно по-малко се оплакват :blink:

Ей, човече, май не си работил с жена! :cheers:

Оставам с впечатлението обаче, че повечето инструменталисти дали мнение по темата не схващат нещо много съществено. Докато вие работите с инструменти, ние работим с тялото си! Ако нещо се случи, много вероятно е то да е непоправимо! Айде нека някой китарист свири нещо с флойд-роуз (или както там се пише), при положение че китарата му изобщо няма такъв! И ако барабаниста ни си мисли, че се глезя като ми викам, щото пуши по време на репетиция в малката ни и непроветрива репетиционна, то дълбоко греши. Аз съм длъжен да си пазя гласа, така както вие внимавате да не си изпуснете китарата на земята или да не скъсате кожа на барабаните или на каквото там свирите.

Само човек който се занимава с пеене знае колко капризен инструмент е гласа. Да не мислите че не искам да мога да пея всичко? Да ама не мога. Разбрал съм го. Крайно време е и други да го разберат.

П.С. Говоря от първо лице, защото така ми е по-удобно. Не обвинявам колегите от групата си, щото те май вече схванаха за какво става въпрос (слава богу)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато вие работите с инструменти, ние работим с тялото си! Ако нещо се случи, много вероятно е то да е непоправимо!

не се заяждам... само да уточня че ВСЕКИ музикант работи с тялото си(както ти го каза)!!!

а за непоправимото, също важи за всички!!!

 

като скъсаш, разтегнеш мускул или ти се случи нещо друго, нищо не можеш да направиш.

освен ако инструмента ти не свири, управлявайки го само с мисълта си... :happy:

 

 

 

аз се дразня, че доста от вокалите(а които съм работил) не си дават особен зор да научат(развият) каквото и да било относно владеенето на гласа си, и най-вече ДИШАНЕ. нещо което е изключително важно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема за дишането си е изцяло техен. Пак опираме до грижата за инструмента.

Пак ме разбирате прекалено буквално. Много ясно че всеки работи с тялото си. Независимо дали е музикант или хамалин. Става въпрос за това, че ако китариста скъса струна, смня я за 5 мин. Ако барабаниста скъса кожа, смяната пак не отнема много време. Дори да си прецакаш инструмента тотално, можеш да събереш парички и да си купиш нов (не, че е приятно, но е възможно)

А да си чувал, за китарист да си счупи пръстите докато свири? И да има голяма вероятност никога да не му се оправят и да не може да свири никога повече? Защото има не е един такъв случай с вокали и техния глас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вокалните партии са най-изпъкнали и чисти за това са толкова 'явни за критика'.

 

повечето инструменталисти дали мнение по темата не схващат нещо много съществено.

 

има ли наистина хора, които са ходили на уроци или поне някакъв друг поне полу-професионален опит

 

Не обвинявам колегите от групата си, щото те май вече схванаха за какво става въпрос (слава богу)

 

offtopic:ебати изказваниятa-типични за вокал "мен никуй ни мъ ръзбиръ..."

 

no comment

Редактирано от Katsko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз принципно съм на мнението, че ако си решил да направиш кавър на някое парче(а не да се опитваш да го пресвириш 1:1) възможностите са неограничени и изобщо диапазона на певеца не е фактор в случая. И в тоя ред на мисли няма никакво значение дали ще транспонираш песента, защотот като си изграждаш своето звучене, песента като композиция е само основа. Аз лично много се дразня като слушам как някой се опитва да звучи като Майкъл Джексън или като Фреди Мекюри...еми не става, сори...а пък ако става е жалко, защото тва означава пилеене на талант в имитация.

Иначе, тва че някой го мързи да си изсвири партиите 3 прагчета по надолу е проблем от съвсем различно естество.

НО, както каза някой, въпроса опира и до ценности на цялата група. Ако стер решили да сте кавърджии, ОК, ама ако сте решили да правите нещо по артистично, тогава се появяват съвсем различни въпроси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе нещо се отклонихме от темата. Въпроса беше какво е отношението към вокалистите. И въпреки че бих наблегнал на отношението към вокалистките :inlove: мога сериозно да кажа че ако човек се отнася сериозно към работата си в една група останалите едва ли ще му правят проблеми за това че не може да изпълни някой кавър. За това има авторска музика където можеш да си пееш както искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да си чувал, за китарист да си счупи пръстите докато свири? И да има голяма вероятност никога да не му се оправят и да не може да свири никога повече? Защото има не е един такъв случай с вокали и техния глас.

също има и не един случай някой инструменталист със скъсани връзки, мускули и др. ... от свирене.

според мен всичко е до постановка и осъзнаване/мислене на това което свириш и правиш.

това че някой в групата не се съобразява с твоите гласови възможности за момента и по принцип, си е негов проблем. ти знаеш най-добре какво можеш да направиш в момента.

същото се отнася и за всеки друг инструменталист.

 

 

сравнение по тези критерии е наистина много тъпо!

все едно както имаше една тема- кое е по-трудно: китарата или пианото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eйй голем зор тука :no: Добре че си намерихме як вокал :D

 

А за кавърите - бе не наблягайте на тия кавъри, ебаси. Или праскайте инструментали B) Като не ще да го пее - не го карайте насила :D Демокрация, мадафака :beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Няма неизпълним кавър. Има, обаче, "мозъци", които държат да пееш кавъра 1:1 с оригинала. Ниц ама нъцки - не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Отношението към вокалистите зависи от самите тях. Ако никой не се прави на гъзар и си върши работата няма да има проблеми. Трябва да има разбирателство, професионализъм и ЯКО СВИРЕНЕ И ПЕЕНЕ в една група, за да бъде тя добра не само външно, но и вътрешно. Всеки музикант трябва да има определено образование, за да може да се разбере с останалите членове на групата и да си свърши работата както трябва. Колеги, пазете си вокалчетата :green: . Не пушете, не пиите и не прекалявайте с чикийките (сериозно пиша за последното). Всеки вокал трябва да се съобразява с диапазона си и с още много фактори. Аз съм учил в училище в музикална паралелка и имам представа за някои неща. Един вокалист трябва да има голям контрол над гласа си и да знае какво може да изпее, какво неможе да изпее, кой може да имитира и кой не и т.н. Аз като правя кавър винаги го пея в оригиналната тоналност, но преди това съм се съобразил с диапазона си, с гласа, който слушам и с останалите членове на групата. Ако харесвам някоя песен много и горепосочените условия са изпълнени то тя става хубав кавър, но хората, които не си дават сметка какво вършат правят Гавър, а не кавър. Както някой тук спомена гласът е много капризен инструмент. Значително влияние оказват атмосферните условия, цигарките, пиенето и чикийките (колкото и смешно да звучи, но е така). При лоши условия гласът пада. При много пеене вокала преграква, а има и възможност да загуби част от тоновете си или целия си глас (за неопределен период от време или завинаги, зависи от това как е пял). При пеенето тоновете, които се пеят по-леко, звучат по-добре; те са верни и са правилни и полезни не само за вокала, но и за всички, които го слушат в този момент (естествено средните тонове в диапазона са тези). Всеки вокал трябва да се съобразява с тембъра си. Не трябва да се прекалява и с дрезгавото пеене. Всеки, който се дере и пръчи нищо няма да постигне. Този, който иска да си увеличи диапазона трябва да работи повече върху високите си тонове, но да не прекалява. Контрола върху гласа е много трудно нещо за постигане, но щом човек може да си представи дадения тон как ще звучи с неговия тембър и има правилната постановка на гласа може да го изпее както трябва. Аз съм тенор. В 8-ми клас пеех МИ на 2-ра с глас (не с фалцет) без проблем, но след като ми мутира гласа ми паднаха високите тонове. Пея от 6-ти клас, но последните две години пея усилено и вече хващам ДО-ДО диез на 2-ра с глас. Имам мулти-октавов фалцет, който също е полезно нещо . Като стилове пея повече "Heavy, power, Progressive и speed Metal", "Hard Rock", но пея и опера. От другите стилове в метъла пея по-малко неща. Така че, колеги вокали, отпуснете си гласа, не се надувайте и не прекалявайте с горепосочените неща. Не се карайте с никой от групата си и правете, така че да има компромиси и за вас, и за другите от групата и няма да ви се сърди никой, и всичко, което зависи от вас ще бъде изпълнено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да, горепосоченото е напълно вярно. А колкото до чикийките(или секса), ат тях изтънява гласа, но това понякога може да не е лошо ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.