Jump to content
Българският форум за музиканти

Bass Overdrive


Nikifena

Recommended Posts

1 време бях гледа в форума на соунд он соунд такава тема и ми стана много интересно.

Още от 1 време се кефя на овердрайв на баса, силно изразен във фейт но мор, има го и в empire на queensryche и тн.

Та там разни басисти писаха и тн, общо взето бяха стигнали до консенсус, че нах-добрия овердраив за бас е като ползваш pro co rat и big muff pi. Искам да питам някой има наблюдения и да се е изкефил на нещо ?

 

аре хеви метъл и със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

Във форумите в които аз съм бил от години много хвалят Fulltone Bassdrive, а сега напоследък и EBS Multidrive. Аз лично ползвам Sansamp Bass Driver DI и ме кефи , но той е "мек" драйв (напр. Audioslave), не знам дали това е което търсиш.

 

 

Пробвал съм Boss Bass Overdrive ама не е за мен - това си жив дистер, никакъв драйв. Веднъж съм се включвал за малко и в Big Muff, но и той ми звучи много китарно, малко напомня fuzz дистер, но с повече ниски.

 

Хубавото на Sans amp-а е че имаш потенциометър за смесване на чист сигнал и този през ефекта - много практично. Така се записват дистерите на баса (напр. в студио - два канала - чист и с драйв), защото иначе изчезват ниските честоти и инструмента няма плътност. Бях чел, че в EBS Multidrive има филтър на 500 Hz и драйва е само на честотите над него т.е. пак същия номер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък определено не харесвам бас със дисторжън. Иначе харесвам бас със ефекти - много ме кефи фретлес бас с "воднист" звук, който да изпъква на фона на китарата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личното ми мнение е че бас с драйв в съвременната рок музика би могъл да намери адски малко място, но преди години групи като Моторхед имат перфектно звучене с ефектите на Леми.

А иначе... на концерта на Boneshaker Леми показва ЗАЩО има дист на баса. Просто звученето е напълно уникално. Част от песните почват само с бас и след това като влезна китарата се получава един страхотно пълен звук като в същото време не се губи от ниските...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямах предвид музика като моторхед :)

говоря за звучене с овердрайв но приятно, не да пуснеш баса през метъл зоната :)

за приятно и меко изкривяване, не за резачка иамх предвид. Поне аз мисля, че това е добро като ефект за съвременна музика, било то метъл или някакъв алтернативен стил, че и джаз музика :headbang:

мерси на разбойника :) хареса ми поста му

аре, да видим и другите басисти и те кво мислят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам какви са тия big muff, pro cat, sans amp etc. В ефектите съм напълно начинаещ. Обаче имам един процесор и все още ги връткам тия копчета в търсене на тва дето ми треа. На процесора имам distorsion, overdrive, muff fuzz and metal. В момента свира с overdrive + wah filter и малко bottom boost. Ама нещо липсва дееба.

Искам да изкарам некъв яко брутален саунд. Резачка, ама плътна някак си.

Nikifena, ае да си смениме играчките за няколко дни, а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Sturmfuhrer:

Много зависи какво разбираме под съвременна музика, но дистер за бас се ползва яко. Rush, King's X, Tool, Faith No More, RCHP, Audioslave сега и Rage Against The Machine преди, да не говорим за Primus, Cream, The Who, John Paul Johnes и пр.

Сравнително малко басисти ползват дистер през цялото време - освен Леми, май се сещам само за Дъг Пиник/King's X, Geddy Lee/Rush и тоя от The Who, но в по-твърдите жанрове със сигурност има още такива юнаци.

Едно време Дан Лилкър (май, не съм сигурен за името - ранните Anthrax и Nuclear assault) вършеше чудеса. Ако някои знае още имена да каже - с кеф бих потърсил записи.

 

Образец на бас с дистер ми е албумът ZOOMA на John Paul Johnes, ама оня е с 12 струнен бас . . . . . .

 

 

 

 

За slayer_fox:

Fuzz е тип дисторшън, а Electroharmonix Big Muff Pi е най-популярния дистер от този тип в момента (KORN).

Звукът muff fuzz в процесора ти е правен явно да звучи като Big Muff. За другите два дистера можеш да погледнеш в книжката на процесора ти, но хващам бас, че и те са правени по някакъв популярен ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nikifena, да за процесорите става въпрос. Ти за кво си помисли, за патките ли?

Искам да изпробвам възможно наи-ного ефекти за да знам какво ми трябва. По магазините дават ли да се пробват?

Парчето As I Am на Dream Theater там точно в началото (некаде към 15тата секунда) баса прозвучава по ного як начин. Ако някой знае за кво става въпрос, какъв дистар ми тряа за тоя саунд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами първо звучи яко щото е от си ;)

второ онова дет гочуваш след първия тон са флажолети.

3то тва са ДТ :lol:

ок моя е на корг АХ1В

 

ти къв имаш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвам един супер много як и специален бас ефект!!!

Питайте Никифена как звучи,щото той го чу,а на вас няма как да го демонстрирам. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислям се да си взема бас процесорче с именно такъв Overdrive, на когото не му отиват на кино ниските, ама да не е чак Ви Амп или нещо ултра мега гига, дет' се вика ако има прилични ефекти, пък и да го има в България. Какъв акъл ще ми дадете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрете сега малко...

 

Объркахме тука понятията! Почнахме от лек драйв за джаз, минахме през резачки като Леми (ПРОПУСНАХМЕ НЕМСКАТА ТРАШ ЛЕГЕНДА... ДЕТО ИМ ЗАБРАВИХ ИМЕТО ХАХАХ... ПИЧА С DESTROYER БАСА...) и стигнахме до ефектите на Корн.

 

Аз ще говоря за Леми отново...

неговият дист може да намери приложение само при него и старите трашари, но не и в новите групи... като са със 2 китариста за какво им е бас със дист??

 

Иначе гледам групи като Адема, които свирят със два баса, единият от които 8 струнен (или повече) със дист... Там се вади общо взето готина работа от това...

 

А иначе за басовите ефекти на новите групи дето споменахме, изразявам малко несъгласие, защото там просто търсят некъв як саунд, а не идеята баса да е дисторшнът като китара...

 

 

ЗА ПИЧА ДЕТО ТЪРСИ ЕФЕКТИ:

В началото на 70 години, хората които сега наричаме Guitar Legends въвеждат един як трик... преди диста сигнала се разделя на честотни зони и всяка от тях се диства по отделно... мисля, че това принципно е най-правилният начин за дистване на бас... идеята е така да се запазят ниските (с дист направен за тях) и в същото време да има резачка на по-високите (разбира се, да не забравяме, че сигнала на баса е доста плътен...)... Съжалявам ако поста е гаден, ама заспивам, но мисля че схванахте идеята...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сханахме ;)

макар, че ми хареса повече идеята със смесването на дистър сигнала и чистия, за запазването на ниските неизкривени и придаване само на почерк на високите с овердрайв както каза разбойника ;)

 

ПС на останалите по долу, дет ме познават: абе дейба не мога да знам кои сте по тези никове :lol:

за edgecrusher и slayer_fox става дума

аре че последния ДТ свурши, ся да видя кво да пусна за душата

 

пуснах си cinyc ;)

are na basisiteeeeeeee are bate sean daj na baso !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.