Jump to content
Българският форум за музиканти

Les Paul Custom Project


Recommended Posts

Червеното е предварително подготвено и оразмерено профилче, което се залепва за стените и/или фурнира отгоре.

 

drvo.JPG

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 177
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Мда, аз бях споменал за това, само че с парчета само за ъглите на кухините.

 

Пич, имаш късмет, че топът ти е с тангенциоално сечение, а не е като флеймовете по "оригиналните джиПсОни", които мисля са радиално сечение. Тук съвпада с изсветляването на жилките и не се забелязва. А колкото до цвета на байца - нали си наясно, че чак след като удариш първата ръка лак ще видиш финалния цвят, защото както се досещаш след байцът има грунд/грейнфилър, като грундът ще направи всичко малко по-тъмно и наситено, а лакът накрая ще извади един блясък и плътност на цвета - това е напълно нормално и очаквано :punk_guitar: Демек нема се плашиш. Сънбърстове с байц стават само с пистолет или дори по-добре с аерограф поради естеството на пистолетите за боя, продавани по нашите магазини (демек нерентабилно е начинанието - остави го така. Пък и иначе би скрил якият байндинг :greenangel: ). Колкото до боядисването - отиваш в първия автосервиз, където се пребоядисват коли или в първият по-голям магазин за бои (не говоря за "валхаллата на всеки бг китародялач" бриколаж и практикер (кавичките трябва да бъдат интерпретирани като придаващи нотка на ирония, клоняща към гротеска в гласа на четящия), ами за магазин за бои... Опитвам се да се сетя къде има такъв във варна, обаче нито я познавам толкова добре, нито и да се сетя бих успял да ти обясня особено точно кое, къде, какво, как и т.н.). В такива магазини обикновено смесват автоемайллакове по поръчка и можеш да си кажеш какъв цвятд а ти направят. В София мога да ти кажа отраз поне 2 такива магазина, че даже в единия биха ти сипали боята във флакон и биха ти го напълнили със сгсъстен въздух, за да си цъскаш на воля, но във Варна е по-слонжно...

 

Ако има още нещо питай - ние(аз) поне акъл да давам(е) мога(жем) :thumbup: И не се шашкай - няма незаличима грешка в работата :wallbash:

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като лакираш с прозрачен лак, цветът ще стане отново такъв, какъвто е бил преди да изсъхне байца. :wallbash:

Друго нещо: ползвай направо цветен лазурен лак, вместо байц. Има ги всякакви цветове - хем се вижда шарката птдолу, йем ще скриеш 99% от "дефектите", причинени от кита. :thumbup:

Ще стане убиец

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай на подобна дървесина да сложиш същия байц,така че да се получи същия цвят,който се е получил на китарата.След това върху това парче експерементирай с други байцове докато се получи нещо което да ти харесва.

Преди да работя с байц винаги първо експерементирам,защото тая проклетия е като хамелеон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи sunburst няма да правя , защото си мисля че няма да се справя добре.

Предложението на Евтим ми се понрави и вероятно ще го приложа, но със чамови парченца ще е щото други нямам.

 

vlex трябва да ме светнеш за тоя грунд/грейнфилър.Прозрачен ли е ? Аз смятах след байца да е лака.

 

gorer ако това което казваш е вярно , ме правиш щастлив. А ако реша да ползвам тоя цветен лак предполагам трябва да сваля сегашния байц иначе ще стане мазаница голяма, но ако наистина мислите че цветът ще се промени към първоначалния си "мокър" вид, след лакиране, то тогава това ще е излишно.

 

 

bratmito и по нагоре пак писах- нямам подходящи пробни парчета

 

Да речем че топа ще остане така и след като се лакира ще е в оня цвят който ми харесва или поне подобен. Все още не съм решил останалата част как да е. Мисля си че трябва отзад и от страни да е по тъмна и да има силен контраст. Дали да ползвам някакъв тъмен байц и пак с прозрачен лак или да боядисвам, направо в някой тъмен цвят. Приемам естетични предложения...

Редактирано от ultramega
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Да, с прозрачен лак цветът ще се върне към мокрия вид.

А с цветен най-много да стане малко по-тъмен нюанс. Зависи къв цвят ти е лака, колко дебел слой и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм на мнение че лазурния лак е удачен за китари - аз бих предпочел нитроцелулозен - дава "винтидж" леко по жълт и топъл вид и се състарява с годините и пожълтява още повече, освен това се се трие по-лесно, пък и всички стари китари са с такива лакове

аа пропуснах - и е ЕВТИН

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз засега с грейнфилър не съм работил, защото просто не съм намирал, а и рецепти нещо не съм срещал. Рудолф ми беше писал за грунд за прозрачен финиш, че се прави то туткал (който досега не съм ползвал, просто защото не съм правил оттогава прозрачен финиш), ако искаш ще ти изнамеря рецептата и ще ти я пусна. Отделно се продават и (полу)прозрачни грундове за дърво по магазините. Идеята им е да запълнят жилките на дървото и да не му позволяват да смуче като сюнгер от лака/боята. Демек след първата, макс втората ръка ще имаш блясък на финиша и това е знак, че си импрегнирал добре дървесината. Естествено писано е как се боядисва, с шкуренето, със стичанията и т.н. Иначе и аз не бих ти препоръчал сега оцветени лакове, защото ще скапеш байндинга, а мен лично би ме било яд да се скрие толкова красив байндинг. Отделно не става да го свалиш и така да лакираш, защото и той трябва да е под лака, а и риска да го начупиш докато го сваляш е прекалено голям - просто ги лепят твърде здраво (май и при специфични условия с темепратури, влажности и т.н.) Затова си пръскай с нитроцелуозен лак върху сегашния байц, най-добре, и ще стане бомбастично, поне според мен. Отстрани можеш да си позволиш да напръскаш с някаква боя или с някакъв оцветен лак - там вече няма да е такава драма, но има разлика в дървесините и резултаът е спорен.

 

Само да спомена, че ако си импрегнирал добре дървото с байц и приемем, че предни импрегнации с лакове, разредители, бои и т.н. не му пречат байцът може да се окаже попил до сами края на топ-а - надали ще мяаза на нещо китарата след като свалиш байца, затова те съветсвам да не пробваш :cheers2:

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи мисля че съм импрегнирал твърде добре даже. А също така, за да уеднаквя фурнира с онея светлите петна които излязоха след сваляне на боята, шлайфах почти до края и много фурнир не остана, даже на две места леко се показа кората отдолу(може би махагонова не мога да преценя). така че ще трябва да се примиря със тоя цвят и да се надявам да се пооправи след лакирането(още докато байцвах знаех че избързвам :cheers2: ) Грейн филър ме съмнява да намеря. Така че след байца ще следва лака, въпреки че виждам че има нужда от грундиране :cheers:. Това с рецептата с туткала ми се струва като експеримент чийто последствия ще са безвъзвратни ...

Намам опит с лакиране(нито с боядисване) , като изключим че съм участвал в производство на едни врати от МДФ за кухненски шкафове и съм запознат кво шкурене пада по грунда. както и да е...

Въпроса ми е , някой може ли да ми препоръча точно какъв лак да куя за целта? Аз поне си мислех че не е добре да такъв , който се нанася с четка и избързах може би да си купя автомобилен прозрачен лак , на който пише че е акрилен, а vlex ,ти препоръчваш нитроцелулозен . Не е казано че като съм го купил тоя акрилния ще го ползвам. Ако има по подходящ за целта, ще купя такъв.

Направих си труда и прочетох темите засягащи боядисване и ми стана ясно за стичанията и проблемите, които ще възникнат при лакиране. Ако реша отстрани и отзад да е с боя, ще трябва да я пръсна със грунд(шприц-кит) и да шкуря доста, но пък , ако байцвам отсрани и отзад също и после само лакирам ще остане пак проблема, че преди прозрачния лак няма с какво да грундирам.

А и още едно въпросче ви възникна, сега след като съм байцвал, да мина ли повърхноста със финна шкурка, например 500, защото сега е грапава...?

Днес не съм правил нищо по китарата. Утре смятам да изрежа и залепя подложките за рамките на адаптерите, и евентуално ако има нужда да запълня неравностите в леглото на грифа с епоксидна смола(която се оказа учудващо за мен скъпа) . Може и да ударя една финна шкурка върху байца, освен ако не кажете че е противопоказно.

 

Ще помоля да ми отговорят ако имат желание само хората , които имат личен опит в тая област и са ги тествали нещата, а не такива който са чули отнякъде нещо , което пък било чуто от друго място.....

 

Благодаря ви :beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нитро или полиуретанов - в никакъв случай акрилен

полиуретанов се ползва при новите китари, но мисля че нитроцелулозния е по-добър

Редактирано от Overdrive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз имам опит и ще ти напиша какво мисля,ако направиш така-няма да сбьркаш.а ти -ако искаш...

на мен ми харесва цвета,които си направил.може да притриеш малко с 500 шкурка(както си предположил),за да оеднаквиш цвета и да разкараш петната,доколкото можеш.направи сьнбьрст-това ще отвори много дизаина.това,дето по-горе пишеше,че ще се покрие канта-все едно не сьм го прочел....канта се облепя преди прьскане,след това се разкарва хартиеното тиксо и с едно приспособление,базирано на макетен нож,си правиш хубавото отсичане на цвета от канта.сьнбьрста се прави мнооооооого тьнка рька,така че не разбрах за какви начупвания става дума,за какво махане на кантове и т.н. чак след това се прьска без цвят (или с малко)за запе4атване и колкото рьце искаш.зависи какво гониш като дебелина,цвят и т.н.а,добре ще е да напрьскаш с грунд преди сьнбьрста(ако ще го правиш).

потвьрждавам за акрила-този лак не е за китари!!!.това че накои го ползват ,не значи че е правилно,а че не разбират нищо.или нитро ,или полиуретан-квото ти е джуро.компресор и пистолет-задьлжително си уреди от някьде,иначе -драма.

за тия корекции по дупките за адаптерите и порозапьлването-трябваше преди цвета да ги правиш хавите.пак ще стане,де.

само искам да спомена,че се сьобразявам с направеното досега по китарата.иначе подхода е малко по друг.ама пак ще се получи,няма дерт.няма да се мине без кинти.евала за мерака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е Дика, за твоя опит съм чел тук и няма как да не уважавам това мнение, за което ти благодаря, както и на всички останали , които помагат.

Вече си изясних акрил няма да ползвам.

Истината е че и аз си мисля че за лес Пол, когато е натурален топ, сънбърст-а е почти задължителен, ама ме е шубе чесно казано. Окъкам ли се на него , китарата става цветна( може и да има връщане назад, но предполагам че ще е рисково), но болшинството тук съветват да е сънбърст и аз може да се престраша :bravo: .

Та в такъв случай може ли малко инфо как по точно се постига ефекта. Засега знам че се прави шаблон и по някакъв начин се вдига на около сантиметър от поврхноста на китарата. Диката казва че трябва да пръсна и грунд преди боята. това пак със шаблона, нали не греша? Колко навътре да вляза(5-8 см?)За отсичането макар досега да не съм правил, мисля че няма да представлва проблем. Боята за сънбърста черна ли трябва да е? (ако е смешен въпроса сори 'ма не знам) . Компресор и пистолет за пръскане лесно мога да си уредя(поне така си мисля) . друг въпрос, който може на много места да е отговорено във форума, но все различно е, колко време трябва да е съхненето между две ръце лак? И още нещо което е доста далеч, но когато реша че съм приключил с лакирането , какви са най удачните методи за окончателно полиране? Гледал съм по клипчета че ползват някакви кечета . Имам нещо подобно дали е удачно да го ползвам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано вярвам на Рудолф за рецептата за грунд с туткал, защото той се занимава с акустични инструменти доколкото съм наясно => ползва и често тая рецепта, но ако все пак не ти се рискува продават по магазините и грунд за прозрачен лак - с него също ще стане. Идеята е просто да предотврати дървото да смуче като сюнгер по жилките и порите лак/боя.

 

Сега другите въпроси:

 

Бърста първо го порапетирай върху друга дъска или нещо мдч, картон, кашон - каквото ти се намира и е непотребно - демек дори и да го скапеш с боядисване да не ти тежи на сърцето. Дълбочината на бърста зависи предимно, да не кажа само от вкуса ти и как искаш ти да изглежда - може да е много дълбок 10-15см, а може и да бъде много плитък - 1-2см. Най-общо казано как става: изрязваш си шаблон от дебел картон с формата и размерите на китарата. Шаблонът може да бъде и по-малък, ако искаш по-дълбок бърст го правиш по-малък (аз съм пръскал само веднъж бърст и го бях направил двуцветен, затова външният шаблон беше по ръба, а вътрешният - с 4 см по-малък, но както казах тук важи единствено и само твоето желание и твоят вкус). След това слагап шаблона на височина 1-2см (3см макс) от топ-а, като гледаш да бъде успореден на основата на китарата (тъй като LP-то е с carved top body ще се наложи да си поиграеш малко с подложките, но това са бели кахъри). Следва пръскане като дюзата трябва да гледа право надолу (струята трябва да е перпендикулярна на равнината на шаблона!) и гледаш да се движиш точно над ръба на шаблона. Разстоянието също зависи как искашд а стане бърста - ако искаш по-разсеян бърст вдигаш по-високо (20+см), ако искаш по-концентриран смъкваш по-ниско (~10см). Въпреки, че ще пръскаш с пистолет те съветвам да действаш докато китарата е легнала, а не окачена.

Грунд пръскаш навсякъде (или го мацаш с четка - няма особено голямо значение, после теглиш една шкурка 500-800 и заспива) преди да си пръскал боята. Цветът на боята също зависи от твоите предпочитания. Времето за съхнене пък зависи от вида на съответната боя и от времето й за съхнене - различно е.

 

Това, което виждаш по клипчетата са полирмашини с фин дунапрен или разни влакнести кечета. това е финалният момент на полирането, когато след фината абразивна полир паста (ако въобще е минавано с такава) вече се преминава към восъчната полир паста, която придава гланца на купешките китари. Полирмашини се продават по магазините, но можеш да постъпиш и като мен и да си направиш една от някой стар мотор и малко въображение...

 

Май отговорих на всичко. Ако има още нещо - питай. :)

 

П.П. Дика, сетил съм се за покриването на байндинга, обаче успехът е спорен... Не знам дали си струва риска. И за подобни плавни криви мисля ще е по-удачно ако се използва изолирбанд или някаква друга гумирана лепенка.

 

Поздрави,

Влад

Редактирано от vlex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vlex, благодаря ти за подробното описание :)

Не се и съмнявам в познанията на Рудолф и във истиността на рецептата му с туткал, а по скоро във изпълнението и което аз ще направя... ще търся прозрачен грунд и ако не намеря ще поискам неговата рецепта.

Сега се сетих за още един въпрос, преди да съм направил нещо глупаво.

След като си изясних какви лакове са подходящи, сега идва на ред въпроса какви бои са подходящи. Ти беше казал да търся в авто- бояджиини, това значи ли че автомобилните бои са подходящи? Може и да е малко тъпо от моя страна, но ще съм благодарен ако ми кажете ,какво по конкретно да търся и да имам идея за какво да питам като вляза в магазина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.