Jump to content
Българският форум за музиканти

"the Concept" By George Russell


Recommended Posts

Някъде из джаз форумите срещнах това твърдение за Скофилд, но без обяснения. Предполагам, че си строи скали на основата на харм. минор, при което се получава следното:

A moll

B loc 13

C ion #5

D dor #11

E mix b9 b13

F lyd #9

G dim

Сега виждам, че това е описано например тук:

За да не преразказвам

След това вече, как ги концептуализира и прилага в импровизацията не мога да кажа, сложно ми е. :punk_guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора,запознат съм с ладовете които се строят върху хармоничния минор(не ги използвам особено,просто защото по някаква необяснима за мен причина хиатуса ме дразни)Преди извесно време участвах в уъркшоп даван от Скофиилд,ставаше въпрос предимно за принципите му на импровизация и фразиране и той демонстрираше патерни построени върху мелодичен минор и тон полутон(както и повечето други свирачи)Вадил съм също и доста негови сола,но в тях той йзползва предимно пентатонични фрази пак върху мел.минор (и не само де :punk_guitar: ).Нищо от това ,разбира се не значи че Скофиилд не използва и хармоничен минор,просто ми се видя необичайно концепцията му за импровизация да е изградена на него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си транскрибирам сола на разни известни музиканти, наистина забелязвам, че най-много фразират върху мелодичния минор и върху тон-полутон. Скофийлд не прави голямо изключение в звученето си и затова също ми се стори странно, че използва хармоничен минор, но все пак не е изключено. От друга страна много от проходящите тонове често могат да бъдат възприети и като част от хармоничен минор. Трудно е да се каже в едно джаз-соло какви точно ладове се използват, при положение че се свирят фрази с части от тонове на ладове, между които се слагат и проходящи тонове, тонове "отвън" и не може да се абсолютизира като се говори само в термини на ладове. То си е малко въпрос на отправна система и пак стигаме до Джордж Ръсел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, темата се закатери по друг клон, но нищо. Доколкото разбирам, никой от тук не гледа практически от точката на Ръсел.

Наистина, тези два лада са основни. Не е случайно, че мелодичният минор си има прякор - джаз минор. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, има нелош американски форум по темата за Лидийската концепция:

LCCTO

 

При регистрация, освен обичайните данни искат да напишем първата дума от 198 страница на IV издание на книгата. Аз я знам, тази дума. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, знам за страницата и форума, сега след напомнянето ти се "плъгнах". Значи имаш книгата. :recourse: Някои от твърденията и изводите му леко попадат под съмнителна сянка, поне в моето съзнание (засега). Ала и още не съм я разгледал внимателно и пълно.

 

П.П.: Има още един "пояснителен" момент в книгата, който повдига въпроси и за който споменах в поста си на предната страница: Това +F# в обертоновата редица, с което намира още една връзка и подкрепя теорията си, всъщност е след -Bb и по тази логика пък би следвало в скалата да присъства Bb (до където стига Норм Винсент). Но...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.