Jump to content
Българският форум за музиканти

Няколко драйв семпъла


niki123bg

Кой драйв ви харесва най-много  

22 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Днес си направих един малък експеримент. Използвайки баса и барабаните, както и идейката за ритъм китара от zanev (специални благодарности), записах няколко различни драйва.

 

Ще се радвам ако споделите кой драйв ви харесва най-много. Засега няма да давам подробности, кое какво е като техника, за да не оказвам влияние върху избора.

 

Ето ги и семплите:

 

Семпъл 1

 

Семпъл 2

 

Семпъл 3

 

Семпъл 4

 

Семпъл 5

 

Семпъл 6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Честно да си кажа не успях да си избера никой. Всеки си има негова си красота и е много трудно да се избере от няколко качествени драйва по-якия. Съжалявам, че не помагам много, но това е... :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Бих пробвал с импулси, но малко ми липсва know-how по въпроса - т.е. знам какво са импулси, но нито се сещам за подходящото VST, нито имам такива импулси. Ако можеш да ми дадеш някои идеи (било то на PM) ще съм много благодарен :cheers2:

 

Въпрост е кой от всичките ви харесва най-много, целта е да ми помогнете да избера между тези с които разполагам, а не да си купувам още :thumbdown:

 

Нека още малко да задържим информацията кое какво е защото наистина искам да чуя още мнения, които да не са оцветени от пристратия или неприязън към марки.

 

Сега си поиграх още малко и записах поотделно ляв и десен канал китарите за всеки от семплите:

 

Семпъл 1 (втора версия)

 

Семпъл 2 (втора версия)

 

Семпъл 3 (втора версия)

 

Семпъл 4 (втора версия)

 

Семпъл 5 (втора версия)

 

Семпъл 6 (втора версия)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В първата серия,най много ми хареса 4,а във втората 2,но искрено казано ми трудно да преценя,защото всичките ми звучат като един и същи драйв с леки промени в EQто.Но аз не разбирам нищо от тези импулси,спикър симулатори и тн,така че мнението ми,надали е много реалистично

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В същност са 5 различни устройства (едното има два доста различни като звучене режими, затова съм записал два семпъла с него).

 

Сега пробвах с импулси както ми препоръча sw1tched, ето го и резултата:

 

Семпъл 5 (трета версия)

 

Ако ви звучи по-добре, ще презапиша още две от устройствата със импулси, другите устройства за съжаление са с вградени спийкър симулатори, които не могат да се изключват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Презаписах 4, 5 и 6 семпъл със импулси вместо спийкър симулатор. Семпли 1, 2 и 3 не могат да се направят с импулси, защото устройствата са с вградени спийкър симулатори които не могат да се изключват.

 

Ето и резултата (серия 3):

 

Семпъл 4 (трета версия)

 

Семпъл 5 (трета версия)

 

Семпъл 6 (трета версия)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен най много ми допадна - Семпъл 6 (трета версия)

 

би ли ме светнал какви са тези импулси.ако не е фирмена тайна нещо...коренно променя звука към много по добре :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са файлове които се използват за моделиране на звук. Най-често се използват за моделиране на ревърби, като файловете съдържат запис на реални помещения (концертни зали, църкви и т.н). Освен това се използват и за други цели, като например моделиране на звука на кабинети (с примерно 4 х 12" говорители). Резултатът е доста добър, но за съжаление процесорите (convolution processors) са с доста тежки алгоритми и трудно могат да се ползват в реално време при ниска латентност.

 

Накратко за случая - някой е записал звук през китарен кабинет с еди какви си високоговорители, обработил го е със съответните програми, така че да стане "импулс" - това е нормален WAV file. Ние записваме китарата в компютъра без спийкър симулации (звучи доста грозно), слагаме convolution процесор (VST) на пътечката където сме записали китарата, казваме му да зареди този WAV file и той моделира китарният звук използвайки информацията от WAV file-a, така че крайният звук е все едно сме свирили през съответният кабинет/говорители. Реално тези импулси съдържат информация и за микрофона който е ползван, както и помещението.

 

Това което ми препоръча sw1tched е един напълно безплатен плъгин - Voxengo Bogex ( http://www.voxengo.com/product/boogex ). Изглежда е доста лекичко като алгоритъм, защото може да се ползва в реално време и много малко ми товари машината. Тъй като този плъгин симулира и усилвател съм се постарал да разкарам ефекта от усилвателя и да остане само спийкър симулацията която в случая използва импулси.

 

Ето и скрийншот как съм го настроил:

 

voxengo_bogex.jpg

Редактирано от niki123bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да обясня по-нагледно какво е импулс респонс (impulse response). Надявам се така повече хора да разберат.

Импулс респонс е кратък wav-файл, който съдържа реакцията на дадена система в случай че на входа и е подаден импулс, т.е. безкрайно кратък пиков сигнал.

Нещо такова (импулс респонса пракически е горната картинка в дясно):

25819115821.jpg

В случая на крайно стъпало и китарен кабинет, импулс респонса съдържа информация за тяхната честотна (тембъра, или "цвета") и фазова реакция на входен сигнал. Т.е. вкючвайки китарен преамп в крайно стъпало и кабинет или в импулс-лоудър (vst-то което зарежда импулсите) резултата би бил еднакъв в известно приближение.

Математическата операция която се прилага върху входния сигнал се нарича конволюция. Конволюцията е линейна операция, т.е. тя не може да пресъздаде например изкривяването на сигнала в преампа. Освен това горното "известно приближение" изключва нелинейната реакция на крайното стъпало и говорителя, а също така и взаимодействието между крайното стъпало и преампа.

Така или иначе, резултата е доста по-близо до реалността отколкото например аналоговите кабинет симулатори.

 

Надявам се да съм бил кратък и ясен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре сте го обяснили :)

 

Проблема с латенцията наистина го има при слабички карти и компютри, но е желателно, когато си правите звука с импулси да monitor-вате все пак какъв е резултата, дори и ако не можете да свирите свободно заради латенцията. Някои импулси са с доста орязани среди други точно напротив...като цяло има огромно разнообразие, каквото е и разнообразието от съществуваща техника и позиции както на микрофона така и на говорителите, също помещения и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.