Jump to content
Българският форум за музиканти

Заплащане за свирене в клуб


Recommended Posts

  • Отговори 258
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Що се отнася до свирене, тези които според хората (които плащат) си вършат добре работата, без значение дали имат дипломи или не, на сцената никой не ти пита дали имаш диплома , гледа се колко можеш да свириш (пееш) и разбира се преценката пак е субективно според естеството на публиката

 

Що се отнася до даскалък (музикален и друг), професионалистите са хора учили за това в съответните учебни заведения и практикуващи съответната професия, което разбира се далеч не ги прави непременно добри преподаватели, а просто професионални такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^А кои точно са професионалистите тези с дипломите или тези без?

тези на които това им е професия и си изкарват прехраната основно с това, независимо дали имат образование за това или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, вие избихте рибата тотално. :D

 

Това, което казвате са правилни неща, но май взехме да се поотклоняваме... то, лошо няма, ама... нека поне веднъж се опитаме да избягаме от българския синдром на големите лукуми и кажем конкретно предложение за действие. Бих искал да се върна на примера, за две банди на вечер в силните дни. Имаме достатъчно контакти и познанства, за да го организираме, не го оспорвайте, моля, особено музикант.орг, като организация. :) И не ми казвайте, че не е повече от добро предложение за шефа на даден клуб заведението му да не е просто пълно, а да е фраш?!?!?!

 

Музикант.орг е факт и евала, на този, който се е сетил да го направи и че го има. :icon_shithappens: Нека с общи усилия го канализираме за общо благо. Конкретен пример: Музикант орг найтс - отива представител в даден клуб и казва - искаме това и това (нещата, за който говорих в първия пост) и предлагаме това и това. Шефът Х почва да чупи китки, ама, тъй като, понеже, обаче (няма да се сдържа и ще цитирам Ники от Маската: "приятелю, не ме притискайте, мислиме го, ето и аз тука умувам и нещо ше, абе... нали..." после си прави собствени сметки и накрая - клуба му е пред фалит :) ) ... Пожелаваме му лека вечер без никакви скрупули от типа "ама той ни е познат и ше ни се обиди", отиваме в съседното заведение и така, докато някой не клекне. Не е като да няма заведеия, спокойно, познаваме доста. След като машината се звърти в дадено заведение, другите и те ще клекнат.

 

Едно от силните оръжия, с които несъмнено разполагаме, са къде по-малки, къде по-големи контакти с медии, където при отказ от даден клуб, може тактично и културно да им се намекне за негативна кампания. Тук правя смислова примерна връзка с новата инициатива за представяне на музикални клубове в БГ.

 

Това са част от идеите, които имам и се опитах да спомена тук, за да ви мотивирам още повече. Проблемите са ясни и трябва да се действа. Не се впрягайте токова в създаването на някакви партийни и проф организации. Истината е от малкото, с което разполагаме, да направим нещо.

Редактирано от Vynyl Sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Това няма как да стане просто защото познавам доста от колегите които свирят по "клубовете" и за съжаление повечето пред теб са едни след това става друго.Някой се навеждат и всичко си продължава по старо му, защото има такива които само чакат на сцената и вече са други мислят по друго яче.Пък и това си е част от "музикалния бизнес"един отцелява друг си отива и така.А да си призная честно не съм чул нещо качествено последните години визирам рока защото в другите стилове не съм компетентен и не коментирам може би това е една от причините заплащането да е такова.И на края ще ти кажа разбирали сме се уж да вдигаме цени никой да не свири за по малко от еди си колко накрая винаги някой се издънва.Смятам че усилията трябва да се хвърлят в правенето на качествена авторска музика клипове реклама на самата група тогава сами ще те търсят и ще ти дават колкото им кажеш.А инициативата на форума до колкото знам има съвсем друга цел която не се занимава с това да въздейства на собствениците на клубове като им поставя условия и те да ги изпълняват безропотно.И друго аз ако съм собственик не бих изтърпял някой да ми перчи и да и поставя условия неизгодни за мен освен ако той не представи качествен продукт който си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И на края ще ти кажа разбирали сме се уж да вдигаме цени никой да не свири за по малко от еди си колко накрая винаги някой се издънва....

 

:thumbs_up:

Понеже знам, че свирите често във Фенс, опитвам се да ви видя и да се убедя в истиността на това, как говорите с Геша за вдигане на цени и твърдо си държите на исканията и нещо не ми излиза образ... :)

 

Знаеш ли... сега, като чета останалата част от поста ти, се замислям... абсолютно прав си! :)

 

Питам се защо ли само бръщолевих в няколко поста, хем да си губя времето, хем да загубя вашето и да ви пълна главите с глупости? Съжалявам наистина!

 

Ще си действам, както само аз си знам. :thumbup:

 

:)

 

П.С. Обаче, евала, имаш си типичен rock image, man - вечния песимист и контра на всичко! :bravo:

Редактирано от Vynyl Sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бих казал реалист, а не песимист. То в ОПЕК цели държави се наговарят да държат високи цени на петрола и пак се дънят а вие очаквате на клубно ниво нещата да са друго яче ... няма как да стане, защото хората са хора и като такива са лакоми за пари ...

 

Относно наблягането на авторска музика и то повече на качеството (звук, аранжименти и тн.) а не на количеството - според мен това е формулата. Ако крайният продукт е добър и не си куц в маркетинга и продажбите не би трябвало да липсва добра реализация.

Относно клубовете - еми кръчмарска история, хората отиват да се отпускат и очакват да чуят това което слушат в къщи ама на живо. Не е както в Англия където бъка от клубове и се забива само авторски неща и кое от кое по-добро. То от там идва и това че една банда за да се докаже трябва да мине през клубовете - хареса ли ги там ппубликата, ще имат успехи и на голямата сцена. Това обаче според мен ама въобще не важи за БГ.

 

Vynyl Sky това за което писа е така, но не може да съществува организация която да управлява взаимоотношенията м/у групите и клубовете ... просто е утопия. Живеем в пазарна икономика и тя си има закони и правили по които се върви. Аз ако съм клубен шеф и ми цъфне подобна организация и вземе да ми дава наклон на оная работа относно цени ще почна да си внасям банди от румъния, сърбия и тн ... или ще си основя 2-3 банди които няма да са в тая организация ... абе все ще намеря начини да прескоча летвата. Така че това е утопия според мен, но ако сте на друго мнение действайте ...

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде - нова година, нов късмет!

 

Аз съм от тези, които се запънаха срещу идеята хората, които се занимават с музика за хоби да си правят синдикат, да го обявят за "музикалният синдикат в България" и да започнат да преговарят за пари с клубовете. Според мен, когато става дума за авторска музика и свирене в клуб - заплащането трябва да си е на вход. Това е най-реалната и адекватна преценка - колкото хора са дошли да чуят авторската ти музика - толкова пари ще вземеш. Ако парите са ти малко - прави по-качествена музика.

 

Твърдо заплащане (на хонорар) трябва да искат музикантите, които биват наемани от клубове, ресторанти, барове, кетъринг фирми и т.н. Тяхната работа е да забавляват хората с музика (предимно), а и да изсвирят парчетата, които наемащия изисква ("Свирете само фънк от 70те"). Уговорката обикновенно е устна, но си има изисквания, които определят и заплащането (например "Трябва ни квартет за 70'тарски фънк; ще свирят 3 серии по 45мин с ето тези парчета за по 200лв на човек).

 

Обобщение (за 2948 път по темата в този форум) - твърдо заплащане/претенции за пари/подобряване на условията на труда и т.н. трябва да искат хората, които се изхранват с музика (професионални музиканти). Хората, които си свирят САМО парчетата, които ги кефят (авторски и/или кавъри) и по начин, по който ги кефи и там, където ги кефи - да свирят на вход, както е навсякъде по света. Не мога да разбера защо някой, който свири общо 4 кавъра на Металика и 2 на Гънс ще участва в синдикат, ще взима мнение за заплащането и условията на труда на професионалните музиканти.

 

Ако някой може да ми даде някакво логично предложение, различно от моето - да заповяда. Последният път някои от участващите в темата само мрънкаха и спориха, без да кажат нещо конструктивно.

 

 

Весели празници,

 

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох темата, нямах сили да прочета всички постове, но на кратко смятам, че в момента, дори да не е особено известна една група, не би трябвало да свири за по-малко от 50лв на човек.

Щом управата на един клуб е решила, че дадена група е на нужното ниво за да свири на тяхната сцена, то би следвало да поемат отговорността по заплащането на труда, който групата влага. Не става дума само за изпълнението, а и за подготовката(никой не ти плаща репетициите).

50лв не са никак много пари, това са пари достатъчни за покриване на текущите разходи. Хонорарите на музикантите ще бъдат мизерни докато се оставят да им ги определят организаторите на концерти и управата на клубовете. Винаги ще има хора готови да свирят без пари, но твърде рядко някой от тези хора ще предлага високо ниво и съответно е малко вероятно да представлява интерес за публиката. Така че от музикантите зависи най-после да се промени отношението в клубовете и изобщо.

Не съм съгласен, че трябва да се свири в клуб без пари под предлог че музиката е изкуство. Без пари се свири там където няма пари(в клубовете има, сред природата на пример-не). Или с други думи нека не бъркаме изкуството музика със сделката(нищо, че я няма на хартия), която клубът сключва със музикантите. Както може би знаете не може да има сделка при която се облагодетелства само едната страна - това се нарича дарение. Мисля че достатъчно дарения са получили клубовете от музикантите и достатъчно е патила публиката от тия дарения(не всички), защото най-лесно е да дариш развалени ябълки например или недозрели.

Последно искам да вметна, че дори в undergrond сцената има групи които свирят за 100 или 200 или 350лв на човек в зависимост от мястото. Идеята за организация, която да защитава музикантските интереси е много добра(всяка професия има такава), но нищо не пречи докато нея я няма, всеки сам да реши за себе си какво възнаграждение заслужава за труда си и да се постарае да го получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧНГ.

просто единкоментар в скоби.

за клуб фенс: преди известно време влизам да му направя иснспекция(заради ходатайството на музикант орг).

все пак да дабъл чекна преди да се осланям на, чието и да е мнение от форумните писатели.

пича на вратата (ония с каубойската шапка) е мноо готин. даде ми инфо за свирещите. ок. плащам, влизам и гледам

некви свирят на три акустични китари, които не на с в унисон първо и второ са си разстроени сами по-себеси.

некв вокалист и неквмай на джембе или на нещо перкусионно свиреше. пълна трагедия братче.

заведението имаше 30-40 скъчаещи приятели на изпълнителите. чакам на барара около 15тина минути да дойде барман/ка

за да ме обслужи. нямаше дребни и закръгли без да ме пита или предложи нещо друго.

 

някой може ли да отгатне какви изводи си направих аз като човек от случайната публика, с чието желание да види нещо група на живо беше злоупотребено?

 

сега чета какво е написано и си затвардявам мнението, че почти никой от включилите се втемата не е е наясно нито от музикален маркетинг, нито знае защо се занимава с музика. всичкото с хонорарите е относително и е зависещо от отношението-> интерес към групата и качество на предлагания продукт.

ако си мислите, че сте толкова оборотни простосе хжанете и си направете турнета из страната и европа. наемате си концертни помещения. наемате си стаф и почвате да се продавате. така или щеспечелите или щеизгубите количество пари. шанса ви е 50/50. и най-важното. ще разберете дали имате фенове, накойто да разчитате за в бъдеще.

успех

 

---

 

значи основно нещо, което се бърка и от клубове и от музиканти и от съфорумци.

клубовете за музика на живо трябва да се разделят генерално на два вида(както и групите).

такива където се свири само кавъри и такива, където се свири само авторска музика.

тези, който си свирят кавъри да се уговарят спрямо оборота/ капацитета/деня в седмицата и тн

те принципно би трябвало да са по-добре платени, ако клиентелата на заведението знае, бандата свири кавъри и идва да се забавлява на за пиене и слушане. но при условие, че повечето заведения нямат оснвна клиентела и разчитат на кавър групи да им докарат се изпада в заблуда и от страна на мениджмънт на заведение и от страна на самата група. за останалото: успех!

 

тези който не свират кавъри да се уговарят по друг начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И отново истината е някъде по средата. Според мен Пешо си го е казал най-добре - професионалните музиканти си вземат хонорара и свирят каквото им поискат. Хората, които правят авторска музика и кавъри свиркат на вход, или на договорка с шефовете.

Дефакто проблемите на много от групите в крайна сметка НЕ СА свързани със собствениците на заведения, а с тяхната сериозност и отдаденост (ако щете кадърност също). Ако правиш готина музика, примесена с готини кавъри, хората ти се кефят и т.н., това рано или късно ще почне да работи за теб и ще ти вдигне цената. По някакъв странен начин твоята отдаденост към музиката се усеща от публиката и това е едно от най-яките неща при музикантстването (не съм сигурен дали има такъв израз :) ).

И все пак... Музикантска организация? Това би било супер. С какво точно да се занимава и по-важното КАК, много не ми е ясно. Има много хора с повече опит от мен за тия неща, но една добра формулировка на идеи (може би не на форумно ниво, а на среща на живо), би било добро начало, предполагам подкрепено от много други хора като мен - непрофесионални музиканти, с голяма любов към това изкуство. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стискам ти ръката друже за правилното изказване и заставам изцяло зад теб, за поредн път доказа че си освен страхотен музикант и здравомислещ и правилнои разсъждаващ човек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен схемата е ясна:

 

Много музиканти/групи(обикновено зле), които просто искат да се самопокажат пред публика за да се направят на интересни -> малко клубове -> ниска средна цена на заплащане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой може да ме заведе в рок клуб в който има въздух в пиковия час и обслужването е на ниво аз ще платя сметката, даже и на музикантите ;)

Иначе музикантите трябва да се мачкат: бой, стригане и никакви пари за да правят хубава музика и да не си мислят за глупости. B) яко нали? :) Ако след 10 появи на сцената никой не ги потърси да си сменят попрището и да не засират броадкаста. Действителността е такава, каквато я заслужаваме. Така, че колкото - толкова, каквото - такова. Ако аз съм собственик на клуб бих държал на качеството, а не на махленски квартални сбирки, бих консолидирал истинските фенове на рок музиката, а не мазни пиандета, ако ще възрастовата граница да се дигне на 40+ бих бил по спокоен и вероятно това ще се отрази позитивно на оборота поради ред причини и обстоятелства, като потребителска култура, платежоспособност и т.н.т Тогава може да се позволят хонорари от 100+/музикант.

???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.