Jump to content
Българският форум за музиканти

Еволюция на китарните лампови усилватели от 60 години до днес


metalhammer

Recommended Posts

^Не са си развалили продукцията нарочно,по скоро материалите са други,или икономисват - Бог знае,но старото Плекси ,на което имах удоволствието да свиря ме уби като звук - естествено това си е мое мнение и виждане за китарния саунд,предполагам ,че за метъл е по-различна концепцията.

В никакъв случай не заблуждавам хората тук - това е лично мнение и опит,който се интересува какво свиря - раздел "джем".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Влизам на ауфтакт.

 

"SRV used to prefere diode rectifiers to keep the bass tight and to have more headroom and less compression."

 

Ами нека го има този цитат, за като някой влезне на слабо време, с това че диод клипинг Маршалите не са "лампови".

СРВ също е ползвал Marshall JCM800, но казват, че пак си звучал като Стиви. :excl:

Не е казано дали 800 ците му са били модвани с диодни ректифайъри, но вероятно са били.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Helloooo!

Има разлика между диоди в захранването и ограничителни диоди.

Едното няма нищо общо с другото. Rectifier diodes са изправителни диоди. И не са само полупроводникови. Ламповите изправителки, каквито има например в MESAта също са ДИОДИ.

Идеята вложена в цитата за SRV е именно за Чисто свирене, а не за крънч или драйв. " more headroom and less compression" може да има само в чисто усилване, и никак в кривоч. И двете се отнасят до динамиката, която в чистия си вид е характерна само за линейно усилване. Всяко ограничаване на сигнала, както впрочем се прави с онези, другите диодчета по пътя на сигнала, и с всеки елемент с високо усилване (high gain) автоматично смачква сигнала и нулира динамиката.Да не говорим изобщо за headroom,

In digital and analog audio, headroom is the amount by which the signal-handling capabilities of an audio system exceed a designated level known as Permitted Maximum Level (PML). Headroom can be thought of as a safety zone allowing transient audio peaks to exceed the PML without exceeding the signal capabilities of an audio system (digital clipping, for example).
и е точно обратното на ограничението, което е същността на кривоча в китарните усилватели.

Няма страшно, всички китаристи нямат представа от звукотехническите термини. Има разбира се някакви мижави изключения, ама те са известни дори във форума :godbless: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и поясниш каква е взаимосвързаността между диод клипинга и диодните ректифайъри, цена няма да имаш. :)

 

Едит: Ееее, Валяка развали веселото... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма страшно, всички китаристи нямат представа от звукотехническите термини.

А страшното е,че повечето китаристи се кефят на саунд от усилватели,които обикновено ужасяват звукотехниците :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Здравейте на всички! Ще помоля metalhammer да разгледа схемата на прословутия модел на китарни усилватели Marshall Major 200W  и да разкаже на какво се дължи този звук. Има ли нещо новаторско по схемата или е зваимстван от друг усилвател? Предварително благодаря....

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=bMUJkauJ-mM

 

 

Редактирано от Karavadjo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плексенце,ама мейд ин ингланд от едно време незнайно защо звучат по-добре от чайна-майна,дали пък не е от трафовете,,,?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Такава хубава тема трябва да продължи да се разисква, защото е основополагаща за Китаризъма.

Тази статия излезе вчера.

http://www.guitarworld.com/blues-power-depth-guide-amps-and-effect-pedals-stevie-ray-vaughan-s-arsenal

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Blues Power: An In-Depth Guide to the Amps and Effect Pedals in Stevie Ray Vaughan’s Arsenal

 

^Така е по-ясно за какво става дума, ;)

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статийката е интересна, но не се споменава един много важен факт - срещата на SRV с Mike Soldano и изработването на поръчков SLO-100 (който обаче Стиви така и не успява да плати и вмъкне в рига си поради скорошната си смърт).

SRV-Soldano.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, като стана дума за JCM800, какво ли е мнението за това нещо?

 

http://www.youtube.com/watch?v=uC5Li_PKdAs

 

http://www.youtube.com/watch?v=eH0z7KRFbhs

 

http://www.youtube.com/watch?v=3GzOtggvFyY

Редактирано от Somebody
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава хубава тема трябва да продължи да се разисква, защото е основополагаща за Китаризъма.

Тази статия излезе вчера.

http://www.guitarworld.com/blues-power-depth-guide-amps-and-effect-pedals-stevie-ray-vaughan-s-arsenal

 

 

 

Blues Power: An In-Depth Guide to the Amps and Effect Pedals in Stevie Ray Vaughan’s Arsenal

 

^Така е по-ясно за какво става дума, ;)

Разбиващо! Статията е страхотна и дава добро инфо за тона на SRV. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.