Българският форум за музиканти

Микрофон в компютър

Попадна ми SM58 на Shure и се чудя как да го вържа към компа, за да изкарам някакъв звук. :wall: Знам че ми трябва предусилвател и мисля да взема някакъв малък миксер, който да свърши тази работа.

Засега съм се спрял на този модел на Behringer:

http://www.behringer.com/UB802/index.cfm?lang=ENG

(защото е евтин). Също възнамерявам да го ползвам и за включване на DI Box в другия микрофонен вход за запис на китари.

Как мислите, ще свърши ли работа за домашно студио (състоящо се от един комп :ph34r:)? Който има впечатления моля да сподели.

А някой има ли впечатления и от марката Phonic - в магазина има досущ същите на вид миксери със същите характеристики като на тези на Behringer, с около 10ина лева по-скъпи. :think: Засега съм се спрял на Behringer, защото поне си ги познавам като марка и им знам недостатъците, а и ползвам доста техни неща - предусилвател, кубе, слушалки - и засега работят. :headbang:

Кажете си мнението. :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми подариха за рождения ден SM58

Ако е за някакъв звук можеш и директно в микрофонния вход на звуковата карта :ph34r:

Ако си качиш Effects Processor Pro 2.0 можеш да си ползваш ефекти в реално време (софта става и за китара)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си,че е по-добре да има предосилвател,но за домачно ползване не е толкова належащо.има един плъгин на антарес-казва се микрофон модюлър.там имаш симулации на доста микрофони.пробвай го :ph34r:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз питам, щото директно в саунд картата звукът е един слаб такъв. . . :( Пък с микрофони досега не съм работил - поне с такива над 5лева ;)

Затова питам дали вградения предусилвател на Беринджърския миксер ще ми свърши работа - т.е. дали да очаквам че ще усили звука до по-нормални нива или проблемът е другаде. :cheers:

Иначе като цена никой не може да бие Behringer. Alesis са ми малко над финансовите възможности май. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш предвид PG 58 - май е по-различен от SM 58 - мисля, че SM 58 има нужда от Lo-Z вход, а PG 58 става и в такъв с високо съпротивление. Не знам - пробвах микрофона през V-Amp 2 и не звучи по-силно. :godbless: Затова мисля, че ми трябва микрофонен преамп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пултчето е гот за да можеш да му дадеш малко повече честоти,можеш и малко по-готино ниво да му дадеш,но като цяло всичко това можеш да го коригираш и от "виртуалния" пулт на програмата с която работиш.не,че не е по-гот да си имаш пултче:godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва ти берингер MIC 200. и виж си настройките на звуковата карта :) ако е необходимо дай бууст на микрофона. аз съм дал и записите ми стават добре (доколкото може да е каже че това е добре) :D иначе без бууст - май не става ако ръгаш директно микруфонъ :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенкю, пипъл. :D

Че и картинки ми сложили. :)

Ще се побъзикам да видя дали ще стане нещо - ако стане - кеф.

БТВ този MIC 200 изглежда гъзарски, че и лампов. Брех. :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и други алтернативи:

Low impedance microphones, like the SM58 have a very low output level. The sound card on your computer requires a hotter level. Using a transformer can help boost the level of your microphone to something that would likely be appropriate for the sound card. The Shure A96F is the correct transformer. It has a female XLR on one end and an 1/8" connector on the other end. Place the transformer at the computer and use a standard XLR cable between it and your microphone.

If the sound card requires more level than the A96F transformer can supply, you will need to add a microphone preamplifer. We recommend the Audio Buddy from Midiman.

The Audio Buddy from Midiman: някой да знае дали го има по наште земи и колко струва? На сайта пише $110.

audio_buddy.jpg

2 independent preamp channels, each featuring:

• mic input (balanced XLR) with phantom power switch and indicator

• high impedance instrument inputs (1/4”)

• gain control

• signal/clip LEDs

• professional balanced/unbalanced line output

• phantom power

frequency response: 5Hz-50kHz, +0, -3dB

mic gain: 60dB maximum

mic input impedance: 1kOhm

guitar gain: 40dB maximum

guitar input impedance: 100kOhms

size and weight: 5-1/2” x 3-3/8” x 1-3/4”; less than 1/2 lb.

SM58 with Sound Blaster Live Value

Question

---- 10/15/2001 03:52 PM ---------------------------------------------

Will it be enough to buy an A96F to make my new SM58 work with Sound Blaster Live.. So far the only information I have its that the

Microphone Imepedance 150 Ohms and a Sensitivity of 2.8mV.

Sound Blaster Live Value Requires 600 Ohms and A Mic Sensitivity of 10-200mVpp.

Will The Transformer A96F Increase the 2.8mV Above 10mV?

How close will the SM58 with A96F be of falling bellow 10mV?

Will the quality and Performance of the SM58 decrease?

Is there any other way I can make the SM58 work without using a PREAMP

and increasing the Sensitivity without loosing Quality?

Answer

At 10/15/2001 04:20 PM we wrote -

First change all the voltage measurements into dB terms so they are useable. Use the following link to help: Click Here

The output of the SM58 is -74.5 dBV (with an input of 74 dB SPL).

The input sensitivity of the Sound Blaster card is -40 to -14 dBV.

That means there is a difference of about 30 dB. The maximum gain that any transformer can provide is about 20 dB. That means the A96F will not be able to make up the 30 dB difference. See the following link for more information about transformers: Click Here

You will need a preamp. We recommend the Audio Buddy from Midiman (www.midiman.com)

SM58 connected to a computer sound card

Question

I just bought a SM58. I want to use the mic for both recording from my acoustic guitar and for vocal. The SM58 must be virtually touching my lips for vocal recording, and it can't really pick up the guitar very well at all. I'm also recording into my computer, and whilst the input levels are at maximum, the recording level is still very low. My basic question is, should I expect to be able to get good amplification at anything other than 1 cm away? Even with the mic plugged straight into the amp the sound is very quiet compared to plugging my guitar directly in.

Answer

What you are experiencing is the difference in level between different devices. Low impedance microphones, like the SM58 have a very low output level. A guitar, on the other hand, has a much hotter output. The sound card on your computer requires a hotter level.

1) The BEST solution is to use a sound card that is designed for a professional microphone, such as the USBPre ($700) by Sound Devices, or the MobilePre USB ($180) from M-Audio. These devices are quality microphone preamps with a USB computer interface. The MobilePre is only a bit more than the Audio Buddy (mentioned below), but will provide a much, much better audio signal. Both of these are outboard sound cards. That is, you would no longer use the sound card that came in your computer. The USBPre and the MobilePre USB supply phantom power for condenser microphones.

2) The easiest way to interface a professional microphone with a computer soundcard is through the use of an interface. We recommend looking at the Audio Buddy ($120) from M-Audio or the GCi404 ($120) from Rolls. Both of these interfaces will supply phantom power for any condenser microphones, as well.

3) Another possible solution is using a transformer to help boost the level of your SM58 to something that would likely be appropriate for the sound card. The Shure A96F is the correct transformer. It has a female XLR on one end and an 1/8" connector on the other end. Place the transformer at the computer and use a standard XLR cable between it and your SM58. The transformer will be less expensive than the Audio Buddy interface, but it may not provide enough gain for your particular sound card. The A96F will not work with a phantom powered condenser microphone.

Connecting a dynamic microphone to a computer sound card

Трябва ли да има мост между pin 1 (ground) и pin 3 (cold), както е показано на схемата в горния линк, ако включвам в Sound Blaster Live Value?

Сори че питам без да пробвам, но не можете да си представите какъв хаос от кабели е около компютъра ми - направо Гордиев възел всред Авгиеви обори. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове