Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни Монитори


IvanDTr

Recommended Posts

Според мен - да.

Бас китарата и касата ще ги чуваш предимно от суб-а. Ми-струната на нормален бас е 42 Хц - прави си сметката. А и дори да се абстрахираме от това, на мен звука от малките не ми хареса. Не знам за nearfield как са, но от разстоянието, на което ги слушах в Динакорд (~ 2 метра) ми се сториха доста "сплескани" на звук, както ми се струва всяка колонка с малък говорител, и с доста по- малък детайл.

От тая гледна точка и при положение че говорим за едни и същи пари, по- добре си вземи големите. Аз лично така смятам да направя след някой месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко крайно твърдение за касата и баса. Инструментите не се изчерпват с фундамента нали? Освен това, както неведнъж коментирахме, съб ниските са omnidirectional и човек не може да чуе от коя посока идват, т.е. при добра стерео картина над ~70Hz и съответното филтриране от crossover-ите е съвсем реалистично да имаш пълен спектър и реалистична звукова картина със subwoofer.

 

Не казвам, че 2.1 е по-добрия избор, но ако ще го отписваш нека е поради правилните причини. Доста е коментирано вече и няма еднозначен отговор, има плюсове и минуси. Като плюс за sub-а мога да посоча факта, че имаш възможност да нагласиш съотношенията на съб ниски vs всичко останало по свой вкус, както и можеш по-късно да вземеш по-хубави монитори, които да ползваш със същия Sub. Минуси също има доста, ако потърсиш ще откриеш.

 

Трудно можеш да избереш по-добрия вариант за твоя случай без да ги купиш и двата, да направиш измервания и да ги преслушаш и двата, в твоето помещение. От друга страна и с двете можеш да постигнеш много добри резултати ако знаеш какво правиш. Но за да знаеш какво правиш трябва да се научиш, а този процес доста се саботира именно от проблеми с мониторите и по-точно акустиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според ревюта в нета е по-добър вариант малките монитори + съб, щото имали по-добра дефиниция на средите. Слушах големите, харесаха ми, ама ми излезна оферта да взема малките + съб доста по-евтино...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста различни ревюта в нета, така че е трудно да се предцени. Аз си взех тези ямахи без суб и за сега смятам да карам така - първо защотото за нетретирано помещение по-мощните или суб са безсмислени според мен и ще оплескаш всичко, второ поради финансови причини, трето - звука на малките ямахи ми хареса повече - страхотна детайлност имат на вокалите и високите и като цяло са много балансирани, не знам Demiurg на фона на кои ги е сравнил, но аз чух цялата редица от колони, дори и по-скъпи модели и тези и техните братя HS-80 ми харесаха най-много (ниските им не ми звучаха изкуствено напомпани). Аз като ги пусна на 12 часа направо ще ми отхвърчи главата, така че като сила са предостатъчни. Има и още един важен момент, който много хора и в големи студия в БГ пропускат - накрая всички миксове се слушат на големи колони - обикновено 2 броя без суб и там си показва всичко (не знам дали 12 или повече инчови говорители).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм принципно с Боби за суб-а, но тънкия там момент (и лошото в много случаи) е, че трябва да се нагласи силата и среза на суб-а така, че максимално добре да се застъпва с колонките, а това най-прецизно става с измервания, за които тряба някаква апаратура и някакви познания, дето не всеки ги има. Само на слух, въртейки копчетата, резултата много зависи от помещението (знаем, че под едни примерно 200 Хц си слушаш предимно стаята), и крайния резултат става доста неопределен.

 

В Динакорд слушах HS50, HS80 (Yamaha), двойно по- скъпите Adam A8X, както и всякакви KRK-та, M-Audio и Behringer-и до 1000лв чифта. HS80 ги отвяха всичките откъм детайл, което в моя случай (предимно за запис и редактиране, където ми е важно да чувам всеки дребен детайл) ми е определящо ! Adam-ите ми направиха страшно впечатление с меките си високи (на Ямахата са прекалено остри, някой може и да ги определи като дразнещи), сериозен бас - хем мек като тембър, хем стегнат и бърз. Не са толкова детайлни като големите Ямахи, но това не е минус - има достатъчно музикалност в тях !

Общо взето, бих си ги взел да слушам музика на тях - приближават се до мечтата на повечето ми познати аудиофили, което пък е в остро противоречие с ширещата се заблуда, че хай-фи колоните "украсявали" звука. Целта на хай-фи-то принципно е да запази високата вярност и да изкара пред слушателите това, което чува и е искал да каже човека зад пулта, вдъхновен от музиканта. За хайфизма от 200 лв от Технополис не говорим - той е под морското равнище.

 

Така че за мен нещата стоят така (от избора, който имаме по нашите магазини и съобразявайки се с факта че "на звук и цвет товариш нет"):

- в началната фаза на студийната работа - запис и редактиране - най-добрия избор за мен са Yamaha HS80;

- за миксиране и мастериране - Adam A8X или нещо от сорта, с оглед на това, че разбиращия слушател, който дава пари за музика, слуша на подобна по качество апаратура или по- високо (познавам доста такива хора).

*** Като подкрепа на горното твърдение искам да кажа, че откакто има представителство за Бг (от 2-3 години), доста се хора се обзаведоха с колони на ATC, които дават доста неутрален и "истински" звук, както би се харесало на доста от вас, и се ползват в доста скъпи и известни студия по света. В Англия са си направо институция по студията: http://studio-hifi.c...ected=3&lang=bg Ето как се срещат вкусовете на тонрежисьора и на слушателя !

 

Пак да повторя, да не възникнат празни спорове, че това си е лично мое мнение, което се постарах да аргументирам.

Редактирано от Demiurg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре а аз искам да попитам. За полу-професионално миксиране вкъщи (да се разбира апартамент) в стая размери 5x5 се двоумя между Yamaha HS80 и Yamaha HS50. 80тките ми идват извън бюджета, 50тките почти се вписват. Не съм сигурен дали и 50тките ще мога да ги слушам на нормално ниво вкъщи.

 

Въпроса ми е дали да си взема HS50 и да се впиша в бюджета или да събера малко повече пари и да взема 80тките. Другия вариант е KRK VXT4 които още повече ми излизат извън бюджета, но ще са по-добрия вариант за в стая без акустично третиране. KRK Rokit серията е пак същата дилема 5тици, 6тици или 8мици, но там не съм сигурен колко добра работа ще ми вършат. Ако имате някакви други идеи моля препоръчайте.

 

Ще се слуша/миксира/записва предимно Thrash, Groove, Progressive и Death Metal музика на тях, ако това променя нещата по някакъв начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Имам питане относно едни студийни монитори

 

става дума за Tapco мониторите

 

някой имал ли е вземано давано с такива и ако е какви са му впечатленията

Редактирано от Acei
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

MEDELLIN,

Махна ли вече krk-тата ако не си аз се интересувам от тях .

 

Здрасти приятел. Съжелявам за бавния ми отговор, чак сега влизам ... КРК-тата ми вобще не съм пускал обява да ги продавам щото ме мързи да снимам да качвам ... :) . В нас са, но вече ги смених с EVENT 20/20 V3. Отдавна ги смених де ... КРК тата ги продавам. Не ми трябват, няма къде да ги ползвам. Давам ги за 350лв заедно. КРК Рокит 6. Пиши тука или на лична ако има нещо. Чау !

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте, отдавна разглеждам форума, но вече явно се налага и да попитам нещо.

 

До преди седмица имах нисък клас hi-fi колони + усилвател (тип Техномаркет). От преди доста време един познат който професионално се занимава с звукозапис стана причина да искам да си взема студийни монитори по 2 причини. Да записвам съвсем аматьорските неща които мога да "сътворя" и да слушам музика. След като продадох старата си техника взех Yamaha HS50, от които обаче просто не мога да изкарам бас. Не ми се иска да се отказвам от идеята и ми се иска да си направя конфигурация която ми дава добър звук и моля за съвет. Из някакви статии прочетох че "проблема" мога да си реша с това http://www.zzounds.com/item--YAMHS10W, (при положение че дори и това което дадох до сега ми е много), та целта ми е като начало да съкратя всички възможни бъдещи разходи около тази конфигурация... Може ли да изкарам нещо по-добро със смяна на звуковата карта например (в момента звука излиза от тъпа вградена в дъното карта и влиза в мониторите)? Може ли да мина със софтуер/пресет на звука който да нормализира малко нещата? Може ли да мина без subwoofer? Добър вариянт би бил по евтин subwoofer който мога да "свържа" с това което имам. На кратко бих ли могъл използвам въпросните монитори като получа повечко бас за да мога да ги използвам и за слушане на музика? Благодаря ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети това и ще разбереш, защо по мое мнение да се слуша музика на монитори е еквивалентно на това да си режеш хляба със скалпел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, според статията не стават за слушане... В момента се убеждавам всяка вечер в това, но понеже нямам средства да си взема качествени hi fi колони (за слушане) и да запазя мониторите (за звукозапис), се чудя дали ако добавя един woofer от нисък клас като този http://www.technomarket.bg/products/09080732/yamaha-yst-sw030-bl към звука на мониторите - дали няма да се получи нещо което ще е ок за слушане, като искам да записвам просто го махам. Как мислите, дали е възможно такова решение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе всичко си зависи от вкуса на човек. Мен примерно (както и доста други хора) ме кефи максимално да си слушам музика на мониторите. И за 10 бона hi-fi система да ми дават, не бих я предпочел. Освен това при слушането на качествена музика се научавам как точно трябва да звучат нещата и след това като правя микс, по-лесно мога да го докарам да звучи като про миксовете (поне до някаква степен).

Всичко това с уговорката, че се слуша на добри монитори с достатъчно широк frequency response. Щом r4nd0m не го удовлетворява да слуша музика на дадените монитори, вероятно и да миксира оптимално на тях няма да го удовлетворява. Ама може и просто да го кефи да слуша с музика с повече бас...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, според статията не стават за слушане... В момента се убеждавам всяка вечер в това, но понеже нямам средства да си взема качествени hi fi колони (за слушане) и да запазя мониторите (за звукозапис), се чудя дали ако добавя един woofer от нисък клас като този http://www.technomar...ha-yst-sw030-bl към звука на мониторите - дали няма да се получи нещо което ще е ок за слушане, като искам да записвам просто го махам. Как мислите, дали е възможно такова решение?

 

Много зависи каква ти е акустиката. Ако имаш възможност направи си superchunks във всички ъгли на стаята. Това по мое мнение е най-добрата инвестия откъм съотношение цена/ефект. Иначе да, ако не седиш в няколко брутални акустични "дупки" (заради phase cancellation), един по-обикновен съб най-вероятно ще помогне да зазвучат по-приятно нещата, щом не се търси прецизността нужна за смесване и обработка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.