Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни Монитори


IvanDTr

Recommended Posts

Логически ми се вижда това което каза за събуфера правилно. И подсилва идеята ми да си взема един ... все пак.

 

Като казваш "център" предполагам че е наи добре да се сложи съба между мониторите нали ? Някои така казват, други пък специалисти предлагат да е долу ... На мен специално долу ще ми е много "куцо" да го сложа защото трябва да е под бюрото, това означава да е обграден със стените на бюрото и ще е кофти акустично маи. Ако е извън бюрото пък ще е много на страни и ще разваля стерео картината според мен.Та дали е наи добре да е горе между мониторите ,по средата. Виждал съм го и в двата вариянта. Чел съм инжинери,които препоръчват дори два буфера,по един до всеки монитор ... Виждал съм го и на снимки с студиа.

 

А за студиата без изолация, аз имах предвид не комерсиално голямо студио (да там не се знае точно кви са стените),а просто стая в къща ..и ясно си личат обикновенни стени. Има видеа примерно с двама от нашумелите хип хоп продуценти,които правят единствено тежък рап с 808 и събове - дъртисаут хип хоп. Няма грам панелче нито бастрап (абе негрите не са от наи интелигентните в повечето случаи :)). Единия си ползва само едни Ямахи 80,а другия КРК 8 от новите. Обаче тея хора печелят стотици хиляди долари и мисковете им се надуват в клубове,радиа и коли. И музиката им не се смесва в други студия (с изолация) защото клиентите им записват направо на техни микрофони и имат хубави големи гонзоли, миксват и направо изкарват песните. Тоест каквото е там ,такова остава. Също и при двамата аз не виждам уфери,поне не на видимо място. Единия със сигурност няма. А те имат 808 и събове във ВСЕКИ МИКС !

 

Просто давам различни случаи, да обобщя колко субективно и странно е всичко. :)

 

Някои хора логично казват - абе ти ше смесваш със големи монитори и уфер,ама ако слушателя слуша на малки колонки без уфер тои ще чува една тънка музичка без живот. ДА, но има друго. Ако тои слуша на такива колони, тои слуша не само твоите миксове а всякаква добра музика, хитове добре миксирани и тои ще е свикнал с този тънък саунд. Твоите неща няма да се различават от другите които слуша. А ако пък слушателя отсреща си е с добра система и уфер всичко пак е ОК, защото ще чува подобно на това което и ти в студиото. Така че ... разсъждения безкраи ... :)

 

Точно прав си - повечето студиа в Щатите са специализирани за определени жанрове и е вероятно там където няма събове да правят музика която не ползва ниски. :thumbs_up:

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

vane, аз също не съм виждал много студиа със съб - това си е факт поне за мен. Обаче те винаги имат и онея огоромни колони зад мониторите ако си забелязал, на които сверяват цялата картина и чуват и ниското.

А в ютуб може всеки да види вида с големи музиканти,продуценти които си ползват обикновенни монитори с аболютно голи стени,около тах обаче летят доволни клиенти,кефят се и правят известна музика ... Много е относително всичко. Не трябва и да се престараваме маи много,и да преобмисляме по 100 пъти ... :)

 

 

Абсолютно съм съгласен. Относно колоните просто от към парички ми идват в повече Hs-80.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за парите, там вече и кофти проблема и те разбирам ако избереш малките. Дори те подкрепям че ги избираш , защото като за малки петици тези Ямахи маи са от наи добрите избори, четеики многото мнения в нета. Инак можеш да ги чуеш мисля почти във всеки Динакорд магазин в страната. Аз съм ги чувал там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казваш "център" предполагам че е наи добре да се сложи съба между мониторите нали ?

 

...

 

Ако е извън бюрото пък ще е много на страни и ще разваля стерео картината според мен.

 

...

 

Та дали е наи добре да е горе между мониторите ,по средата.

 

Не, не и не.

 

Telerig точно ти обясни, че поради специфичността на много ниските честоти, човек не може да определи откъде идва звука. Именно затова subwoofer с crossover под ~80hz можеш да поставиш навсякъде в стаята без да променя стерео картината, за която се грижат мониторите от 80-90hz нагоре.

 

Средата на стаята е много неподходящо място за subwoofer откъм акустика.

 

Един от методите за намиране на подходящо място е да сложиш sub-а на стола си и да пълзиш докато не зазвучи най-добре... после го преместваш там ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А за парите, там вече и кофти проблема и те разбирам ако избереш малките. Дори те подкрепям че ги избираш , защото като за малки петици тези Ямахи маи са от наи добрите избори, четеики многото мнения в нета. Инак можеш да ги чуеш мисля почти във всеки Динакорд магазин в страната. Аз съм ги чувал там.

 

Аз ги слушах и споделих, че много ми харесаха на фона на всички останали 5-инчови, които бяха изложени и дори на няколко 8-ци, нищо че баса им беше по-малко :)

 

Слушах и едни JBL LSR2325 (със синя диодна светлинка), които са към 800лв. двете, и те също ми звучаха твърде изкуствено напомпани от към ниски и някак си замазано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sw1tched , ок начи не съм разбрал добре. Много приятна грешка,защото поне ще мога да сложа уфера на по удобно място, щом средата не е от значение. Ще направя този тест който казваш. Мерси за помоща !

 

 

vane,ама тоя джеи би ел също слиза доста 43Hz-20kHz . За 5 инча това си е рекорд. Може би затова ти звучат по "напомпано". Нормално е да чуваш повече бас ако слизат по надолу като честоти от Ямахата 55Hz-20kHz .... Незнам дали повече бас изразяване може да се определи като напомпано и дали "напомпано" трябва да означава лошо и лъжещо ... Но наи добре е че си ги чул и можеш да прецениш лично. :)

 

Между другото поръчах си EVENT-иите вече и скоро ще са ръгнати у системата. Преглеждам за трапчета сега и някои друг панел за зад мониторите - за "зорзаман" :lol: . По нанатък ще избирам и уфер от Томана ... Смятам някаква десятка.

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Замислих се тия дни по един шантав въпрос - няма ли да е гот да съм си навън в градината и да разпъна мониторите и компютъра и да си смесвам и да правя мастеринг? (За съжаление нямам нито къща, нито градина, но все пак си помечтах малко) Какво ще кажат специалистите по въпроса, от акустична гледна точка не е ли това най-добрият начин за мониторинг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало навън е шумно, ти ще шумиш на останалите, ще е нужно да усилиш колоните доста и т.н.

Мисълта ми е ако имаш къща примерно на някакво по-спокойно място и чуваш само пеенето на птичките и вятърът. :music:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото нещо е, че отвън си един вид в anechoic room (не точно де), а до колкото съм чувал, ептен без отражения, пак не е толкова хубаво да се миксира. Но е интересен въпрос за разсъждения и аз съм си го мислел.

 

MOD EDIT: пише се Anechoic ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен въпрос...за да си отговорим си мисля, че трябва да оставим акустиката за малко настрана и да помислим аджеба, защо в крайна сметка се прави един микс и какво представляват стерео, квадро, или какъвто и да би бил съраунд варианти...всички тези формати не са нищо друго освен една илюзия, а именно създаване на един имидж или "снимка" на нещо което е било изсвирено ( ако говорим за музика) и все едно групата е в една стая или зала и ние сме слушатели, седнали на първия ред или дори сред музикантите. В тоя ред на мисли за да направим тази илюзия ние ползваме всички възможни похвати за постигането на триизмерно разположение, благодарение на панорамата, екю, нива и динамика, реверберация и.т.н. Въпроса е колко ние може да чуваме и да имаме ясна представа за разположението на всеки един детайл във всяко едно от трите измерения...ако имаме ухото, познанията, опита и таланта, техниката и способностите, остава ни само една постоянна, консистентна среда с която да свикнем, познаваме и да се чувстваме сигурни...в тоя ред на мисли за мен няма значение техниката и средата ако ние се чувстваме така, пък било то и навън...лично аз си мисля, че тъй като едва ли това обаче може стане навън , поради невъзможността да се получи постоянна тишина,променливите атмосферни условия и.т.н. Затова мисля, че най-доброто си остава стаята... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеалната среда за anechoic е само висящ някъде във вакуума, далеч от земята. Дори и навън имаш дифузни отражения от въздуха, и евентуално отражение от земята. Споделям горното мнение, че на първо място са ухото, опита и ако щеш, таланта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то ако става дума, във вакуум за никаква акустика не може да се говори, ама иначе си прав да :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах предвид-акустиката е отражение на звука в средата, която се намираш.Именно за това само едни монитори няма да свършат работа-помещението е от абсолютно съществено значени. Затова карам на готини слушалки, а мониторите ми събират прах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.