Jump to content
Българският форум за музиканти

Мастериране с еквилайзер


Recommended Posts

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Имах възможност и чух песента по-подробно преди малко. Според мен положението е изтървано още на етап микс. Изпълнението няма да коментирам. Но като баланс - не е добре - има много силна (и бизи) каса, тихи китари за този стил. Вокалът също не е добре балансиран и стърчи. Това парче изобщо не е за мастериране още. Върни се на чертожната дъска и премиксирай всичко както трябва, пък после ще мислиш и за мастеринг.

Редактирано от Jordan_J
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще имам възможност чак след няколко дена, когато се прибирам, но тук на едни 10-сантиметрови колонки (и като се абстрахирам от вокала, който на този етап е в демо версия), жиците звучаха нелошо и с доста тяга. :)

А това с "чертожната дъска" май няма да стане - човекът действа смело без бекъпи...което пък ме връща в 90-те години, когато започнах с едно Atari & Cubase Score, където имаше само 1 UNDO и трябваше много да внимаваш какви редакции правиш. :lol:

На 22.03.2021 г. at 12:19, Panzergrenadier написа:

Именно, правя това поради лошо смесен бас при микса. Нямам време да презаписвам 10 песни с нов бас и режа остатъчния тътен при мастеринга.

На 22.03.2021 г. at 17:09, yamaha написа:

А защо трябва пак да го презаписваш - нали имаш нещата на канали и може да се върнеш на предишния етап като коригираш само проблемите на баса?

На 22.03.2021 г. at 18:27, Panzergrenadier написа:

Не винаги е лесно. Хората работят с резервни копия, но не и аз. 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този файл последните грижи са му МР4 формата или на колко херца да сложиш параметрично ЕКю за да оправиш проблема Х. :unsure:

Моят съвет е изобщо да забравиш термина мастъринг (който и без това се използва почти винаги неправилно). Реално трябва да започнеш от нулата, с такова качество на записа дори да си много добър "смесител" пак няма да постигнеш почти нищо.

Jordan_J правилно елиминира изпълнението от уравнението, но мисля е добре да се отбележи, че добри аранжимент/изсвирване също са от доста голямо значение за смесването, колкото да не звучи супер логично на пръв поглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.04.2021 г. at 17:24, Baby Thomas написа:

Jordan_J правилно елиминира изпълнението от уравнението, но мисля е добре да се отбележи, че добри аранжимент/изсвирване също са от доста голямо значение за смесването, колкото да не звучи супер логично на пръв поглед.

Не звучи логично за тези дето не им е ясно или за онези, дето прекалено разчитат на гласовите си възможности. Винаги съм се опитвал да обяснявам същото на хора, които примерно искат да запишат някакво входно демо за конкурс и носят някакъв смачкан до последно сингбек...и като им кажа, че няма да звучат добре върху това, обикновено получавам отговора "Ама те журито ще слушат най-вече гласа", да ама тия от журито също са хора и повечето възприемат цялостно нещата. Аз също журирам от поне 10 години в подобен конкурс и съм наясно колегите как слушат и какво оценяват, та с чиста съвест мога да кажа, че подложката обикновено е половината от цялата песен. :)

И понеже вече се прибрах, преди малко отново чух парчето - за разлика от слушането ми на онези микроколонки, където жиците направо си ми харесаха, сега установявам, че всичко вътре седи на нехомогенни пластове, а точно харесваните жици ми звучат все едно са от съседната стая. Оставям настрана, че във въведението онази китара в десния канал направо си закъснява, а на повторението й около 2.15 общата тяга рязко хлътва и в двата канала - не мога да измеря RMS-а в момента, но така на ухо имам чувството, че там пада поне с 10-тина децибела. Отделно оня метрономен фус ако го нямаше можеше и да не се забележи теглещата назад китара, то вярно че понякога се прави и умишлено като се търси даден ефект, но тука толкова закъснява, че чак дразни. Също съм на мнение, че идеята вътре е добра, но парчето изобщо не е за мастер, а си иска още доста работа на предварителните етапи...и като човек, работещ най-вече с гласове - много редакции върху вокала преди да стигне до смесване. ;)

P.S. Не съм никакъв спец в тези стилове, защото съм ги работил много рядко и не искам Panzergrenadier да ми се сърди за откровеното мнение - винаги предпочитам да съм прям, за да може човекът да работи върху себе си и да става все по-добър.  :rocker:

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и колегите споменаха, материалът далеч не е готов за фаза мастер. Нещата са концептуално объркани още при запис - фалшиво изпяти моменти, липса на синхрон на места и странности в аранжимента. Забелязах следните проблеми:

  • Фалшиво изпят на моменти вокал. Особено на припева във високите части. Проблеми с тайминга. Пеещият същевременно се отдръпва на няколко места от микрофона, което е нежелано. Изключително сух същевременно - дори да има някакъв ефект за пространство, трябва доста да се напъна, за да го чуя. Стърчи над цялото нещо - неправилно EQ и компресия, предполагам.
  • Странни ритъм китари - тихи, центрирани, неправилно еквализирани, компромисно записани, на моменти неритмични. Звучат или сякаш са записвани с процесор за 100 лв. или със супер архаично VST. Същевременно никаква представа за обем и пространство.
  • Китарното соло - това wah-wah е много странно, или е autowah или е някакъв евтин процесор, пляка неприятно в началото.
  • Баса - доста се озорих докато го чуя, трябва да е доста по-агресивен и масивен за този стил.
  • Барабаните - липса на всякакво пространство, нито като room нито като reverb. На моменти са неритмични. Касата е пукаща и силна. Чувам само пик, но не и масивност и дефинираност. Трябва сериозна ревизия - както на EQ, компресия и пространство, така и на тайминг.

Цялостният аранжимент - липса на динамика между припеви и куплети. Виждам, че се заигравате с темпото и ритъма, което е интересен подхох, но трябва да бъде направен с вкус.

За да се постигне максималното, нещата трябва да бъдат презаписани с правилния тайминг и да бъдат вярно изпяти и чак тогава да се мисли за смесване. Ако това не е възможно аз бих предложил следните подходи:

  •  сериозен AutoTune и ефекти върху вокала, които да замаскират фалшивите места
  •  ремонтиране чрез time warp на липсата на синрхон - има я във вокала, в барабаните и в китарите
  •  ако има достъп до DI траковете на китарите/баса, да се сложи поне адекватно VST за тоя стил - има доста изписано в тази тема. Ако няма такава, сериозно EQ/harmonic enhancement + правилни панорами. Липсва обем и плътност.
  • цялостен remix на барабаните - както по отделните елеметни, така и като цяло - отново липсва обем и плътност. Моля се от сърце, да си редил MIDI, така поне можеш да ползва адекватни библиотеки - EzDrummer, Superior Drummer, Perfect Drums и т.н. Възможности бол.

Работата изобщо не е до фикс с едно EQ, а с цялостна промяна на звученето. Съжaлявам за остротата на изказването, но предпочитам да съм искрен и да има критика, върху която да се работи. В парчето има надежда, но се иска и бачкане. Успех! 

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е, че приемаш нещата позитивно, защото има хора дето се засягат, когато им направиш забележка. :)

И понеже сега съм си у нас и почивам между работата на 2 песни, преди малко отново си пуснах парчето от горния линк - де факто ти не пееш фалшиво, просто имаш грешни тонове, които не си закачил както трябва в това бързо темпо и като се добави и факта, че доста закъсняваш с някои от вокалите, цялото парче започва да се разваля още от там. Останалите неща, които ги коментирахме досега с колегите (закъсняващата китара в началото, далечните китари, постните ударни, сухият глас седящ като кръпка и т.н.) допълнително доразвалят цялата ситуация. За мастер в това положение е безсмислено да се говори, тъй като дори и корифеите в тази област надали биха постигнали много.

Сега смятам да изпия едно кафе и докато си почивам ще се опитам да поправя набързо някои от изброените дефекти - за съжаление нямам нещата на канали, но за някакво демо, колкото да добиеш впечатление мисля, че ще докарам нещо....тъкмо да сменя малко звуковия фон, че в момента съм на вълна джаз.:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...изпих кафето, оправих песента и пак съм готов за джаза. :lol:

Понеже сме в темата за мастериране, уточнявам, че това дето направих няма никаква връзка с мастерирането. Оправих ти фалшивите тонове (и то набързо без да им се старая много), оправих разминатия тайминг в гласа спрямо подложката (някъде влизаш късно, другаде рано), опитах се да оправя закъсняващата китара в десния канал в началото и на 2.15, но не ми се получи, затова направих обратното - издърпах отмерващия фус назад. Пуснах ти някой и друг ефект на гласа, един "още по-друг" за по-интересно в средната част в другата тоналност...ей такива работи само съм пипал. Не слушай много променения саунд - разлика има, но това по-скоро бяха получили се артефакти, които допълнително съм замаскирал и за съжаление така винаги се получава, когато се работи върху смесено вече парче ; когато го имаш на канали, нещата стоят по съвсем различен начин. Слушай го най-вече цялостно без да се задълбаваш в детайлите - пусни пак твоята версия, след това пусни моята, направи A/B сравнение и приеми разликата основно като насока какво да правиш следващия път като записваш песен. Пак повтарям - не слушай честоти и баланси, не става дума за тях в момента, слушай къде влизаш с фразите, как звучи гласа ти и т.н.

Чудех се в какъв формат да го направя и накрая видях, че мога да го лепна към поста като 'ogg', само не знам защо форумът ми изписа, че зарежда видео. :huh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за положения труд! :) Интересно звучи, особено вокалите. Имат обем. 

Вокалите съм правил така:  high pass filter, +2 db на 3кHZ и на 10 кHZ, de-esser, компресор 2:1, лимитър по дифолт, лек вокален ривърб с къс при-дилей на 80 милисекунди (0,08 секунди). 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ъх... огг или не, няма го на линка? тъкмо взе да става интересно...

:)

Редактирано от jabs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Panzergrenadier написа:

Благодаря за положения труд! :) Интересно звучи, особено вокалите. Имат обем.

Няма за какво, аз така си почивам, особено ако работя нещо, дето вече съм го чул стотина пъти и почти ми е запушило ушите - сменям музиката, за да запазя критерия за първото. :) А за вокалите - естествено, че с ефект ще са по-обемни, но пък за сметка на това останалото е пълна каша...не по твоя вина, просто не работя проект от канали, а върху стерео микс.

@jabs, докато качвах ogg-то ми се отвори прозорец като за видео (и така го изписа), а после видях, че най-долу в поста ми го е заместило с лента на плеър по подобен начин като в поста с оригинала на колегата по-горе в темата (с десен бутон може да се тегли). Няма кой знае колко интересно, понеже от краен микс няма много опции за коригиране, направих го най-вече да чуе колегата, че като поизгладиш гласа, оправиш тайминга и сложиш някой ефект, нещата започват да звучат малко по-мазно. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.