Jump to content
Българският форум за музиканти

Мастериране с еквилайзер


Recommended Posts

Какъв еквилайзер прилагате при мастерирането? 

Аз режа тътена - rumble cut - (под 100 Hz); премахвам ниските среди (150-200 Нz); вдигам средите (500 Hz); вдигам високите среди и презънса (3-5 kHz); за яснота 1-20 kHz.

 

eq.jpg

Редактирано от Panzergrenadier
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не ми се обиждай, но пак го караш по оня учебник. :) Между другото дай някакъв линк към тоя учебник да го прочета и да видя какво точно е писано там...може пък да го интерпретираш грешно. Нещата изобщо не са толкова схематични, колкото ги описваш тук и в другата тема. От това дето го написа си вадя извода, че тези корекции ги правиш на всичко без изключение, ами ако работиш някое денс парче - и на него ли ще резнеш всичко под 100 херца и какво ще остане там след това? Музиката е "живо същество" проявяващо се в хиляди разновидности и за всяко едно парче се налага нещо съвсем различно. Оставям настрана, че в България хората дето разбират от мастер и разполагат с необходимата база за това, вероятно се броят на пръсти. Останалите сме "всичко в 1" - записваме, смесваме, коригираме (може и по учебник) и накрая като бонус "мастерираме". Гледайки графиката се чудя защо примерно трябва да вдигнеш тия 500 херца, ако парчето няма нужда от повдигане в тази област? Или защо трябва да вдигнеш високите ако микрофонът ти има повдигане по дефолт в тази област или пък парчето така или иначе звучи доста остро и се нуждае по-скоро от туширане на високите? Просто защото си видял в учебника тази примерна графика и си решил, че това върви навсякъде от класика до рок? Разбери ме правилно - далеч съм от мисълта да се заяждам, но това дето го даваш като пример важи само за някоя конкретна песен (дето дори не сме чули каква е)...и толкова. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

yamaha е прав, всяка песен си има своя душа и свой облик. Не може всичи да са с една душа, еднакви!

Преди еквилайзер- аналайзер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже знам къде да слушам записите ти, съм чул, какво си постнал.

На Медман лив агейн ми хареса как звучи, на другото парче не. Имаш и трето, което не си писал, като мастерирано, но и то ми звучи по-добре, от това, което не ми хареса.

Т.е. колегите  по принцип са прави, че EQ  на всяка песен трябва да е съобразно нея, не по шаблон.

От друга страна, ако ще правиш албум, трябва да имаш еднакво звучене на целият албум.

Тук може, да кажеш на останалите, че те интересува да си запишеш тойте неща само, а не разни други банди.

Поне аз така знам.

Нещата ти звучат доста по-добре от преди година, две, използвал си правилно локдауна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Основните разлики от по-добрата продукция са при бас китарата и вокалите. При старите неща при бас китарата има тътен, понеже суб-басите не са орязани правилно. При новите бас партии съм орязал всичко под 40 Hz и съм добавил 50-100 Hz за плътност. А и компресията при новия бас е по-добра: праг - 4 db, съотношение 2,5: 1 , атака 40-50 ms.  

bass.jpg

Редактирано от Panzergrenadier
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При старата продукция основната ми грешка беше, че при вокала няма pre-delay. Звучеше глухо, независимо от корекциите на еквилайзера. Нямах време да презаписвам вокали на  8 песни отново, затова просто добавих дилей накрая, но резултатът не стана толкова добър. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ти пуснах нещата, да чуя разликите, като звук.

Най-добър ти е баланса на Медмен.

Терорайзър ти е глух. Аз бих казал, че нещо трябва да вдигнеш на 6 кХц, но точно на мойте уши не разчитай, 

пусни линк тук, колегите са по-опитни от мен, по-правилно ще те насочат, къде е проблема.

На Сан ъф Ивъл имаш да направиш cut off  на някоя от високите честоти, но не мога да ти кажа точно коя, идва ми по-пищящ.

Хвани си го този медмен, като референтен трак и гледай да докараш другите към него. Това ти е най-добрият запис, от всичко, което си правил досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликите идват от смесването на баса. Глухотата идва от мътния звук под 50 Hz. Иначе другите корекции са сходни. Просто за да се изчисти бозата трябва да презапиша и смеся бас китарата. С обработка на стария бас не става. Първо да си запиша новите неща. Имам идеи за нови песни и ако започна да преправям стари идеи ще загубя набраната енергия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основните ми проблеми са в бас китарата.  Басът ми е критичният елемент от микса.  Може да използвам и някои плъгини за бас, ще сравнявам.

bass 1.jpg

bass 2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук си набарал проблема... да първо се прави синхрона на баса и касата. Единия начин е да освободиш честоти от единия, но най добре е със компресор, примерно на баса,  със сайд-чейн към еквилайзера. Ако нямаш хардуера, маного плъгини имат тази възможност. И за компресорите е важно: ниските честоти са с по-дълга вълна и затова атаката трабва да е по-голяма за да пропусне ниските. Да, ми на 4-та на баса е 40 херца.

Това са моите два цента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не отричам казаното по-горе относно това, че всяка песен си е отделна и не може да се прави на конвейр. Абсолютно вярно си е!

А първият скрийншот или е шега или материалът е УЖАСНО смесен (ако предположим, че някой ти го е пратил за финални корекции/напудряне). Да режеш 18дБ на 100 херца... не мога да си представа даже в каква ситуация би било удачно. В мастър секцията толкова сериозна корекция е... меко казано нечовешки много. Там дори 3-4дБ корекция си е значителна и ако има нужда от повече това не говори добре за резултата от предходните процеси (запис/микс).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Така е понеже прилагам high pass filter.  Премахвам най-ниските честоти под 100 Hz. Този диапазон често включва тътен, неясна боза, често недоловима за ухото. За какво ми е? Баскитарата е в диапазон  между 60 Hz и  1 kHz и често създава проблеми. 

001 еq.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, Baby Thomas написа:

Да режеш 18дБ на 100 херца... не мога да си представа даже в каква ситуация би било удачно. В мастър секцията толкова сериозна корекция е... меко казано нечовешки много. Там дори 3-4дБ корекция си е значителна и ако има нужда от повече това не говори добре за резултата от предходните процеси (запис/микс).

Това исках да кажа и аз - дори не и 3-4dB, на финалния етап често се правят корекции само от 1-2 децибела. Те и затова хората са казали - ако не си докарал нещата при микса, не разчитай да ги оправиш при мастера. Такова рязко обиране на ниските (с подобна крива) понякога правя на някой вокал, за да изчистя разни излишни външни резонанси в тази област, дето ги е хванал микрофона. Но в случая тези неща се правят още в началото, така че няма как да се говори изобщо за мастер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.