Jump to content
Българският форум за музиканти

Амп симулатори за PC и други устройства


Evtim Djerekarov

Recommended Posts

Преди време, когато свирех на Audigy 2zs, за борба с шума и ограничения динамичен диапазон, си бях направил хардуерно/софтуерен (VST) компресор/експандер, като при това сумирах сигнала от всичките 8 аналогови входа (kx driver). Накрая се получаваше нещо като прилично носък шум. За щастие, с по-новите аудиоинтерфейси, тези еквилибристики са ненужни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ О времена, о нрави! Това бяха времената, в които всеки ръчкаше тия легендарни драйвери, само и само да се похвали с по-ниска латенция, а на пазара имаше единствено Guitar Rig 3 ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, Evtim Djerekarov said:

Още навремето, когато обичах да правя JFET симулации на разни предусилватели, забелязах, че много от популярните схеми започват да "режат" твърде рано на входните си стъпала, което твърде много ограничава динамичния диапазон. Това, разбира се, е малко по-различно от това, за което си говорите горе, но има общо, защото трябва да сме сигурни не само, че усилването на предусилвателя на аудио интерфейса е на правилното ниво, а също, че не го караме да влиза в режим на ограничение, понеже изходното напрежение на повечето адаптери може да стане значително.

При прекомерно динамично свирене, това ограничение може да се случи и във входните стъпала на истинския лампов усилвател, но поради особеностите на триодното стъпало, поведението там е доста различно от просто "ограничаване" и "отрязване", както биха отрязали повечето аудио интерфейси.

Не съм сигурен, дали разбирам напълно за какво става въпрос, но принципно ламповите ампове си имат една естествена компресия на тона ... ама не такава очведина като на 1176/LA2A/Distressor, където изцъкляме нещо, че да му придадем определен художествен отенък или да го поставим на някаква позиция във виртуалното пространство, ами по-скоро такава стъпила върху естествен sustain и "обло-звучаш" обемен тон. Донякъде напомня поведението на бавния LA2A, но той по-скоро бих го извадил от арсенала за бас китара, чинели, за да пълня пространство с него. Спомням си и до ден днешен, настройвах на времето един Digitech RP155 (преди 13 години, някъде) директно в PA за един познат, човекът беше свикнал да си работи с лампови ампове и ми беше споменал "абе нещо ми липсва sustain", та излъгахме положението с един компресор  от проца (базиран върху Boss CS-2 Compressor/Sustainer), горе долу на 30% sustain регулатора, че да заприлича чат пат на нещо. Подозирам, че тази компресия не е същата органична такава като на лампов амп, но веднъж ухото свикне ли с този ефект, дори част от топологията на ампа, трудно можеш да го излъжеш след това ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Boss-a нещо не ми звучи добре от демото. Но пък е хитро измислен. Може би и те трябва като UA да правят отделни камиончета за конкретен ама, а не всичко в едно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.