Jump to content
Българският форум за музиканти

Търся съвет за избор на daw


Recommended Posts

Привет, нужен ми е съвет за избор на софтуер за композиране на музика. Спретнах си домашно студио  - монитори, слушалки,студиен микрофон, интерфейс, синтизатор с миди към интерфейса и.т.м Изкарах онлайн курс по fl studio но интерфейса и самата програма ми е доста объркваща, мога като основни познания да изкарам курс по ableton life, но незнам до каква степен е подходящ за композиране на музика.Записите и  аудио обработката си я правя на adobe audition, но програмата не е подходяща за композиране. Та въпроса ми е ableton подходящ ли е за композиране или по-скоро за life. 

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Life is Live!

Ableton Live е една от най-добрите порограми за композиране на музика. За life не знам, но за live я ползват бая народ. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как композираш. Виждал съм хора композират директно на Sibelius, но те са друга бира. Пробвай:

  • Cubase
  • Reason
  • Logic Pro
  • Studio One
  • Pro Tools

Това е което по принцип народа използва, дори професионалистите. Pro Tools е избора на филмовата индустрия в момента.

(Каза че не си харесал FL Studio, затова не го писах)

Чувал съм хора да казват, че Studio One е най-лесното от споменатите, макар че аз намирам Cubase за доста приятно също, но нямам много опит.

Ако искаш нещо различно, може да пробваш ReNoise или MPC Beats (отскоро с безплатна версия). Но предупреждавам - ако не си свикнал с тракерски интерфейс, ReNoise ще ти бъде много объркващ.

Ableton нямам представа колко става за композиране, предвид че е насочен основно за изпълнение. Но и зависи ти как композираш.

Може би други ще дадат по-точно мнение. Аз много рядко засядам вече да правя каквото и да е. От около 1993 до 2002г използвах тракери, после спрях каквото и да е. Преди няколко години за много кратко опитвах да използвам Cubase, но се отказах, защото ми е по-приятно да запиша цяло изпълнение инструментал директно в рекордера. По тази причина не използвам компютър (освен за обработка на семпли и естествено запис на неща по sd-card) - използвам само чист хардуеър. Тоест в момента например основния сетъп ми е семплър вързан с ритъм машина (евентуално ще вържа още един семплър), всички вързани в миксер а към изхода е вързан директно рекордер - никъде в цялата работа няма лаптоп. Да съм точен - в работа ползвам лаптоп по цял ден и исках да не намесвам компютър по възможност, когато се занимавам с музика. Звука, както излиза от машините и влиза в миксера, така заминава в рекордера и там на една sd-card. Единствено после може малко мастеринг на лаптопа, защото още не съм се научил как да използвам рекордера за това, дип че има такива функции.

Но моя начин да знаеш има недостатъци - по-труден, по-скъп и изисква нерви, защото де факто записвам изпълнение - каквото дръпна на машините - това се записва. По тая причина и се упражнявам да правя минимално грешки, макар че умишлено допускам някои. Имам една книга, цитира Бой Джордж, че е добре да има малко грешки, за да може слушателя да усети, че на пулта всъщност седи човек.

И така. Нямам представа точно как композираш, но според каквото съм чул ти препоръчвам първо да видиш Studio One, после Cubase и Reason.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.01.2021 г. at 18:43, jordan3214 написа:

Привет, нужен ми е съвет за избор на софтуер за композиране на музика. Спретнах си домашно студио  - монитори, слушалки,студиен микрофон, интерфейс, синтизатор с миди към интерфейса и.т.м Изкарах онлайн курс по fl studio но интерфейса и самата програма ми е доста объркваща, мога като основни познания да изкарам курс по ableton life, но незнам до каква степен е подходящ за композиране на музика.Записите и  аудио обработката си я правя на adobe audition, но програмата не е подходяща за композиране. Та въпроса ми е ableton подходящ ли е за композиране или по-скоро за life. 

Благодаря Ви!

Най-добрата програма за композиране и редактиране е CuBase 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Американците масово използват Reason. Не че е най-добрата. В тази област, като че ли най-добри са германците-  CuBase и Nuendo, Ableton, отскоро BitWig. Аз напоследък се кефя с BandLab Cakewalk. Втората част от името е известна... навремето Adobe я купиха и направиха Audition. 

Всъщност само за запис стават всички посочени от колегите, но FruityLoops ?. Друга е работата с мастеринга- там се виждат качествата на програмата. Но пък вече има и толкова много плъгини... май добрия потребителски интерфейс става много важен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, wiseppman said:

май добрия потребителски интерфейс става много важен.

интерфейса винаги е бил супер-важен. Бих казал, че най-важно е на него какво му е най-удобно, но за целта той трябва да пробва поне 2-3 неща. Преди години в най-известния музикален магазин в града и в най-големия фотографвски магазин в града зададох въпроса за най-добрите програми (фотографите ги питах за програма за видео обработка), които те ползват и препоръчват на клиентите. Напълно независимо едни от други трябва да кажа отговора беше един - което ти е най-удобно, защото в крайна сметка целта е да свършиш работа и то обикновено в определен срок. В музикалния магазин ми казаха, гледай сега, в крайна сметка и Audacity да използваш, ако другото не ти е удобно си е ок. Макар че тогава ми препоръчаха Studio One (преди 5 години).

На днешно време наистина много неща могат да му свършат работа, но лично съм се сблъсквал с проблема абе аджеба еди-кое-си как се прави и може ли да стане с тая програма и колко време ще ми отнеме да го науча. Аз лично почти не се занимавам с програми, защото ми писна да разучавам. Разучил съм донякъде как работи рекордера ми и за някои неща още ползвам Audacity (рязане на началото и края примерно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за работата с най-удобната за всеки програма, сме го обсъждали много пъти в най-различни теми и аз напълно подкрепям тази теза. В днешно време има много и най-разнообразен софтуер за работа с аудио (или видео) и не е толкова важно какво точно ще ползваш, а да постигнеш добър краен резултат и това може да стане с една, друга или трета програма. Разбира се между програмите има леки вариации и ако например се водиш "композитор", който "композира" с готови лупове - за теб ще ти бъде удобна програма, в която е улеснено реденето на лупове, но ако основно ти се налага да композираш симфонична музика и да печаташ партитури, надали ще предпочетеш да правиш всичкото това с ACID (примерно). Въпреки, че като се замисля...в новите версии на повечето уж различни по същност в миналото програми, разликите започнаха да се заличават - мултитраковете вече си имат разширени аудио редактори, чистите саунд редактори започнаха да работят с множество тракове и заприличаха на мултитракове, програмите с лупове вече не работят единствено с лупове и т.н. ;)

Така че, който не е наясно какво му трябва - да пробва няколко различни (дори и платените имат 'trial)' и да си избере това, дето най-му допада като интерфейс и начин на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкота си спомням Audacity няма възможност за ASIO- това може да е проблем. Само за рязане- става, но за запис... ? в телевизията го ползвахме само за бланкове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.