Jump to content
Българският форум за музиканти

Dummy coil за сингъл адаптери


Recommended Posts

За опростена калкулация, има ли някаква корелация между пада на напрежението в транзисторите/ диодите, и макс. размах на полувълната в изхода?

При плаващо захранващо напрежение, да речем 9-6 v.

Предполагам не е 1:1. Нивото на брума в адаптерите, който гасим, също не знам колко е, и едва ли ще го хване прост мултицет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да няма корелация, естествено, че има общо с пада върху 680-омовите резистори и амплитудата не може да е по-голяма от това напрежение. Което е и нормално - не се очаква брума да има амплитуда 1V... Цялата схема е смятана зая ниска консумация при определени условия.

Размахът в изхода, зависи от коефициента на усилване, както и от размахът във входа - т.е. няма опростена калкулация, както няма опростена калулация, кога точно ще стане земетресение.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, Evtim Djerekarov said:

Как да няма корелация, естествено, че има общо с пада върху 680-омовите резистори и амплитудата не може да е по-голяма от това напрежение. Което е и нормално - не се очаква брума да има амплитуда 1V... Цялата схема е смятана зая ниска консумация при определени условия.
 

Значи при 3 диода имаме ок. 1 v макс. размах на изхода, без клип.

Само не ми е ясно на полувълна или p-p.

При всички положения тр. да е по ниско от амплитудата на брума, която гоним.

И просто местим работната точка да е по в клас А, т.е. по идеална и симетрична ? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

((3 * 0.65) - 0.65) / 3900 = 0.33mA.

Тези 0.33mA ще направят 0.224V пад върху 680-омовия резистор. Очевидно, няма как да надскочиш захранващото напрежение(или което е същото - да паднеш под земя), следователно, максималната амплитуда ще е под около 0.2V.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи другия вариант е да вдигна  колекторния резистор до 1 к, и може да има ~0.33v.
Изходния импеданс ще си е ок, доколкото си спомням от предните постове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)


Мода на китарата, който свързва последователно нек или бридж сингъла, с мидъла (съставен хъмбъкер), усложнява нещата.
Модификацията мести масата на нек/бридж върху фазата (hot wire) на мидъла, и си имаме хъмбъкер от два сингъла, в позиции 1 и 5.
В позиции 2, 3, 4 си имаме само мидъл.

bdc_v02.thumb.jpg.9befad9dcd97a907299b93039751514a.jpg

Комутирам изходите (OUT1, OUT2) към земя, за да елиминирам схемата.
Ако не го направя, имаме изходната верига (R1, C2||C3, R4) паралелно на мид адаптера, което мисля не е добра идея, и при изключено захранване на схемата.
При включено, не ми се мисли какво точно става :D

При комутацията към земя имаме пукот. (То и ако изключвам захранването на схемата, също има пукот).
Има нещо като утечен резистор към маса (R4, R11 - 10k).

Какво може да се направи, за да понамаля този пукот?

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограничаване на тока, който протича при комутация:
https://bgaudioclub.org/showthread.php?47250-буфер-за-гасене-на-брум&p=713168#post713168
Но се чудя резистора с каква стойност да е, и ще има ли смисъл ако е няколкостотин ома (да не е значим товар за сигнала от адаптера).

Grounded_True-Bypass_with_Current_Limiting.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сложни решения, може би е по-добър варианта с трансформаторчета, където всеки адаптер си има последователно свързана вторична намотка на транзформаторче, да й гаси брума. Няма как сложни конфигурации да се разминат с просто, елегантно и евтино решение. Със сложността на конфигурациите нараства сложността на задачата. Като за начало, виж какви най-малки кондензатори можеш да сложиш C2/C3, C6/C8, така че да не губиш ниски.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 1 мФ/ 10к имаме хай пас на 16хз (ако не бъркам определящата верига - последния кондензатор и резистор).

Но и този капацитет ще задържа достатъчно ток, за разряд и пукане (мисля).

Капацитетът не е ли без значение, ако има токоограничаващ резистор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моментния ток на разряд е капацитетът, F * скоростта на промяна на волтажа (v/s). Второто не го знам.

Целта е да сравня разряда при 1 мФ (ако е ок за хай-пас), с тока през резистор от няколкостотин ома. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Оправих го, сега се усетих. През жака на китарата прекъсвам минуса, когато е изкаран кабела с мъжкия жак. Бях разкривил пластините и пусках ток от батерията и във входа на усилвателя... От там пукота при превключване. Как е работило, не знам.. Звука беше нещо слаб и умрял, и ми щукна да пусна минуса отделно, като допра само минуса на батерията до тремолото. После изкарах женския жак и видях пластините..

Сега, с мода за последователно свързване, имах възможност да сравнявам звука на мидъла със/ без схемката, и директно вързан за земя.

--- --- ---

И ми се струва, че със схемката, високите са една идея по-обрани. Значи схемата не се явява супер нискоимпедансен товар на адаптера.

От колекторния резистор ли зависи изходния импеданс (по-скоро 'проходния') на схемата? При захранена схема. Последно сложих някакви 910 ома, уж да е по-симетричен изходния сигнал/ повече хедруум да има.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Въобразявам си май разликата с/без схемата. Запаралелявах допълнителни фолийни кондензатори, цъках, пробвах....

При сингъл, със схемата, има лек остатъчен брум и някакъв по висок шум, които ги няма при паралелните позиции, със или без схемата.

Шума предполагам не е от транзисторите, а нещо, прихванато от вторичната намотка. Когато съм на позиции 2 и 4 (паралел, без брум), двата сингъла ПРЕЗ схемата, въпросния шум изчезва. Понеже така схемата инжектира брум и в двата адаптера, противофазен, този шум се унищожава. От там смятам, че идва прихванат от вторичната намотка, а не е от транзисторите.

Всичко работи с допълнителната намотка от адаптер, без сърцевините и, по същия начин. Няма нужда да се следи как е свързана - просто се обръща с лицето нагоре/ надолу при физическия монтаж, за да даде сигнал с нужната фаза.

Надявам се окончателно приключвам с това - още веднъж големи благодарности на Евтим, за едно от най-полезните китарни неща, които съм правил :).

Винаги съм бил зарибен по сингъл саунда с драйв, и се е налагало да се въртя като шугав, да намеря не шумящо положение, и/или да прилагам брутални нойс гейтове и т.н., с надеждата да го наглася по-малко ГНУСНО да реже динамиката, при затихване на тона.

Сега може да се ползва без, или почти без нойс гейт, или настроен да реже при много по-ниски нива. Предполагам при запис с микрофон хептен няма да се чува.

 

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.