Jump to content
Българският форум за музиканти

Evtim Djerekarov

Някой купувал ли е усилвател АМТ

Recommended Posts

Като стар отявлен фен (и разработчик) на полупроводникови модели на лампови усилватели, не мога да не попитам.
Някой ползвал / пробвал / купувал ли е усилвател на AMT. Говоря за този модел (или подобен):

https://amt-sales.com/amps-cabs/amps/amt-stonehead-50-4-en/

Изглежда доста интригуващо, а и AMT са си пионери в този подход на моделиране, техни разработчици имат дори публикувани трудове на тая тема.

Тези усилватели са на пазара от едно известно време, но досега не съм чул някой тук да ги е пробвал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм го пробвал, но изгледах клипа на Ola Englund и ми звучи прилично добре. Интересно е, че явно работи на всякакви познати волтажи, което го прави подходящ за свирене в цял свят. Сериозен недостатък (за мен) е че изходното съпротивление е само 8 ома - така си доста ограничен откъм кабинети.
Мисля, че ако пишеш на Ola въпрос за неговите FAQ ще ти даде откровено мнение за продукта. А може и да направи ново ревю. Като цяло в БГ хората не обичат много да експериментират с техниката и едва ли има много колеги са го пробвали :/


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наистина, поддръжката само на 8 ома е малко досадничка.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен, при тези клипове от туба няма нужда да се пробва, за да е ясно, за какво иде реч.

 

JFET транзисторите го карат да звучи АЛА лампово, което ако идеята е, да не мъкнеш тежки лампови усилватели,

е достатъчно близко, за да се избере такъв усилвател. Това, което чувам е, че го ползват за по-модерн метъл звук, 

какъвто не мен не ми е особенно необходим. Обаче има един клип, в който се изкарва стандартен крънч и лийд, 

тип браун саунд, който е напълно приличен. Естествено за мен, ще е по- истинско с лампов амп.

Но при положение, че този амп е 6-7 килограма и вади толкова приличен звук, да ок е.

 

Ако се сещаш, другият китарист, с който свиря, е избрал Блу ампа(с някакви малки лампи,в пред-а) на Томас Блуг,

който е сто вата и на земята.

И си носи една лека колонка с 1х12 към него и му е леко (сигурно общо е 10 кг),

иначе има готин лампов амп, който явно не му се мъкне.

Това амт ми се струва нещо подобно. Кой от двата - може да се прецени спрямо екстите на Блу амп и цена.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тони, имай предвид, че това не са обикновени JFET/MOSFET стъпала, както на повечето популяарни и широко рекламирани JFET ефекти / усилватели.

Емулацията е две нива по-точна от това, отделно е обърнато внимание на точно съвпадане на коефициенти на усилване и импеданси на честотноопределящи вериги.

В проектите на AMT е хвърлена доста повече работа, в сравнение с популярните Runoffgroove и подобни проекти, на които са базирани много JFET играчки.

http://milas.spb.ru/~kmg/tubeemulation.html

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

АМТ имат интересни неща и дизайнерчетата са големи разбиратели, ама... транзисторна дивотия за 600 евро не ми се вижда удачна оферта. :)

 

Ампчето на Томас Блуг няма лампа в преампа. Преампът е аналогов "безлампов", след това има лампа помагаща да се оформи звученето като все едно идващо от лампово крайно и накрая имаш КласД крайно стъпало. Не помня точно какво беше лампата като модел, май от руските миниатюрни 6111/6112 или нещо съседно.

Томас Блуг е мега гений и е в личния ми амп билдър Топ 5. Би ми било интересно да пипна джаджата, макар че при сравнение с истински амп резултатът е ясен. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 евро не е малко, да. То и за лампов не е малко, но така е прието. Както и да е - на старо се намират трудно и не много по-евтино. Това поражда някои въпроси - продадени са в твърде малко екземпляри или пък който си е купил не му се продава много-много поради една или друга причина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тая лампа в преампа,дето толко я пробутват няма нищо общо с лампов амп като звук-имах велвстейт Маршъл по едно време - е за метъл става,ама то и Лариос пак толкова.По скоро крайното е важно,щото пак Маршъл,артист серия с крайно лампово и транзисторен преамп беше чуден и ме е яд,че го продадох.Мосфет на първо слушане е ОК,ама с група нещо чезне,тяга ли няма,внушавам ли си,ама не е същото,пак Маршъл..Това не знам какво ще е,ама да си го чуеш на живо трябва,не в тубата.Браво,че правят нещо де.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този AMT изобщо няма никакви лампи вътре. Това им е концепцията.

Edited by Evtim Djerekarov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спомних си, че като този СС 50 излезна, съм размишлявал дали да го купя. 

Този клип, който ме кефи и който показва, че може да звучи и ала браун саунд, съм го гледал и преди.

Спрямо последващият ми опит (да свиря с китарист, който има Блу-амп и колона с лек спийкър), си мисля, че

мога да ги сложа в една категория. Ето, СС-50 е с изход само на 8 ома. Това вероятно не е недомислие, а дизайнерите са

вероятно са мислили, че ще се ползва с 1 говорител най-вече. Има и опция за 2х12, два 16 ома, свързани парално - пак ще стане, дават 8 ома.

В същност това е транзисторен амп и ако се вкл, към 4х12 на 16 ома, няма да гръмне трафа, само ще свири с по-малка мощност.(надявам се)(ако ще го правите, питайте - има кой)

Идеята за леко преносим, прилично звучащ амп и колонка, не е никак лоша. Аз определено бих си предпочел

ламповите ампове, когато свирим на полянка и пред повече публика, но за Адамс където, свирим най-често,

една такава комбинация - сс50, блуамп с 1х12 или пък Маршал валстейт, Хюс и Кетнер аттакс - защо да не са ок?

Мъкненето на тежки ампове е много неприятна част от свиренето.

 

И аз съм му фен на Томас Блуг, много добър китарист, шоумен. Не знам в разработката на точно кои ампове на Хюс и Кетнер седи -

ако не греша, може би са Три-ампа и тюб- майстър сериите. Може би и в последното им нещо - блек спирит 200, което не е лампа, не знам точно какво се води. (а дали е амп, като никой друг преди, не знам , още не съм го пробвал)

Сега този блу амп -той си го разработва за себе си, да му е лесно преносим, да звучи прилично и да има опции и тн.

Казваше, че примерно пътува за Китай, няма да мъкне Три-ампа. В крайна сметка, сметка хората слушат музиката заради нея и шоуто, не заради, как звучи китарата. Да китарата влиза в общата картина на звученето, има значение. Обаче не винаги е практично да размъкваш тежък лампов амп, голяма колона и тн.

Не всички музиканти са големи банди с роудита. В същност повечето не са. И от там се оказва, че Блу ампа и на други китаристи им върши работа и Томас е решил да почне собствено производство.

И да, звука не е баш, като на изцяло лампов амп, но идеята е да имаш доста приличен звук и лесно преносим.

Edited by TONY

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, TONY said:

сс50, блуамп с 1х12 или пък Маршал валстейт, Хюс и Кетнер аттакс

Докато може да се твърди, че StoneHead и BlueGuitarAmp могат да се сложат в една категория (защото са относително иновативни и по-скорошни решения), ValveState и Attax са в съвсем друга категория, характерна по-скоро за края на 80-те години и мисля, че и двете категории са далече като точност на моделирането. Единият има една лампа в предусилвателя, а другият до колкото помня имаше current feedback крайно стъпало. И двата усилвателя са твърде далече в моделирането на лампово крайно стъпало, понеже до колкото помня са относително стандартна транзисторна Клас АБ схема, която не се различава твърде много от схемите на Hi-Fi усилвателите. В същата графа слагам и Peavey TransTube сериите от едно време.

Не знам каква точно схема ползва AMT StoneHead-a, но ако може да се съди по разработките на KMG, може да се окаже, че е push-pull схема с MOSFET транзистори и JFET/MOSFET phase splitter, както и вероятно (надявам се) има изходен трансформатор, както тези разработки и обратна връзка от след трансформатора. Ако наистина има изходен трансформатор, тогава вероятно ще е желателно импеданса на кабинета да е точно 8 ома, каквото изискване има при ламповите усилватели.

Edited by Evtim Djerekarov
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако гледаш строго технически - да.

На практика обаче, ако аз свиря с примерно Валстейт АВТ 50, 100 или Атакс 100 ( който е 4 канален и с лампа в преампа, кърънт фийдбек крайно), 

а Слави е с Блу-ампа, голяма разлика няма да има ( и няма, защото много пъти сме свирили така!).

Когато съм със лампов Маршал или Меса, излизам пред него, като звук. 

вметка - Старите транзисторни Пивита също са ок, като звук ( произведените в САЩ) ( за това, което са). 

Атакс 100, откъм тон е много добре  и си мисля ( бих казал и убеден), че няма остъпи на СС50, 

намери един сс 50 и ще сравним.

Така, че според мен, въпреки разликата в годините и технологиите, става дума за горе -долу  едно ниво и качество звук. 

Аз съм ок да ползвам транзисторни, хубридни, моделиращи и лампови, както и по-стари или по-нови модели/технолигии.

И го правя, не съм си казал, ще свиря само с лампа, защото е най-доброто, не се ограничавам, а се забавлявам.

Ако някаква работа си върша, още по-добре ( без да си въобразявам, че кой знае каква работа върша)

От моя гледна точка, тези по нови Стонехед и Блугитар, да седят някъде между Валвстейт и Атакс и изцяло ламповите ампове, но са ми по-близо до първите.

Което на практика означава, ако единият китарист е  с Блуамп, а другият с Атакс 100 примерно е по-равностойно, отколкото ако вторият е с лампов Маршал или Меса. (примерно 50 ватови комбо варианти, за да е правилно сравнението)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз мисля, че музиката, която свирим, не е точно идеалното средство за сравняване на усилватели, понеже музикалните жанрове, в които най-много изпъква характерното поведение на добрите образци лампови усилватели са други, често далеч по-малко шумни жанрове. 

А аргументът кой усилвател ще надвика другия не е и не може да бъде музикален аргумент, а по-скоро е форма на техническо пишкомерене. Много пъти съм се и забавлявал като чета как еди-кой-си върховен усилвател "движи въздуха" и съм бил на крачка от това, да препоръчам покупка на хубав вентилатор. 

Но да се твърди, че разработка от около 2010 г е толкова точна емулация, колкото грубоватите опити от 80-те, да се направи революция чрез добавяне на два компонента, не е сериозно. То дървените цифрови симулации на ранните pod-ове са по-близо до истината. Иначе, ранните хибриди си звучат като такива - като транзисторен усилвател с лампов преамп. Не, че е лошо, но е твърде далеч от правдоподобна емулация. 

Current Feedback имат половината транзисторни усилватели, включително Marshall MG сериите, за да увеличат изходното съоротивление на усилвателя и не бих казал, че представлява нещо толкова революционно, макар да е малко по-близо до начинът, по който ламповите усилватели "клатят" говорителя. Именно затова се интетесувам, дали АМТ има изходен трансформатор вътре, защото това коренно променя всичко. 

Главният въпрос на темата беше, дали някой е купувал или пробвал това чудо, а не да правим 30-годишен разбор на нашите любими ампове. Интересно ми е, ако някой е свирил на такова нещо, какво може да каже за звука. 

Иначе по отношение на надвикването, четох ревюта, които твърдят, че усилвателя се справя учудващо добре за мощността си. Аз лично познавайки АМТ, никак не се съмнявам, че това чудо ще вади много добри чисти или метъл звуци. По-скоро ме интересува как се справя със умерените рокаджийски овердрайв звуци, при които повечето от гореспоменатите хибридни  усилватели се справят някъде между посредствено и феноменално зле, без някакви черни магии с педалчета и други клизми. А всички знаем, че именно при тези, леко или малко повече прекривени тонове изпъкват предимствата на хубавите лампови усилватели в целия им блясък. И емулирането именно там е най-трудно. 

 

Edited by Evtim Djerekarov
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм свирил на старата 50-ватовата глава на AMT за около час-два. Личното ми впечатление е, че ампът е доста разнообразен и покрива много звуци, но звучи на сто процента транзисторно и не мисля, че е бил създаван с идеята да бъде емулация на лампов звук. По вече далечен спомен, чистият канал звучеше прилично, крънчът и драйвът се справят с хардрок и шред, а последният канал е доста стегнат и без бууст се справя с доста тежък звук. Като звук, не съм сигурен с какво да го оприлича. Никога не съм свирил на моднат маршъл, но поне на клипове намирам сходство.

Аз няма как да говоря много за крънч. На чисто с подходящи ефекти, създаваше прилични звуци. За тежка музика също бих казал, че е доста подходящ. Колкото малко съм се опитвал да намеря някакъв звук по средата, определено не бих казал, че блести за блус или за браун звук, но определено може да се постигне неговият вариант. С две думи, ампът е доста разнообразен и определено насочен към метъл, с което се справя много добре. Със сигурност не ми е любимият звук за метъл (гласувам за ISP преампа). Може да се постигне и друг звук, но определено няма нищо лампово в него. Или поне така го чувам аз, без да претендирам за голяма експертиза.

Нямам представа дали новата глава е същата. Интересно ми е какви са ви впечатленията за усилвателят на Блуг, в най-елементарен контекст - става ли за резачка и органично ли звучи? В смисъл, ако записвам с него, като VST ли ще звучи или е органичен? Извинявам се ако отклонявам темата, просто от доста време се интересувам от транзисторни глави и техни емулации, както и от портативни ригове. Ако пречи, може да отделим нова тема?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

За Блу амп 1, в тубата има достатъчно клипове, дори от самият Томас Блуг, а за такива, като теб, които искат по-як метъл звук, вече има Иридиум версия на Амп1.

Цялата работа е кой, как гледа на тези ампове. Извън прекомерните очаквания относно модерните технологии, с 100% сигурност нито този СС50, нито блу ампа, нито дори блек спирит 200 са лампово равностойни ампове.

За мен по-важна е практическата част, а тя е, че тези улекотени ампове с реално 4 базисни звука и доста екстри ( блек спирит),

като седнем да джемим, аз примерно с  Атакс 100 ( пак 4 канала (клийн, крънч, бритиш и модерн лийд) и като хакна един роктрон интелифекс( и мапна ефектите по миди по каналите) не само не си мисля, ами съм убеден, че ако отсреща има китарист с блек спирит 200, ще си бъдем бая равностойни, откъм качество на звук (хеле, ако засвирим с барбанист, бас, вокал). Ако си взема изцяло ламповият ХиК, който също е 4 канален и с вгредена ефект секция със сигурност съм по-добре от Блек спирит, пак на ХиК.

Цялата работа е следната ламповият ХиК е 1000 евро и имаш 4 канала плюс ефекти и миди контролер ( екстра).

Блек спирта е 800 евро - пак имаш 4 канала и вградени ефекти. миди контролер (екстра).

Разликата от 200 евро си я преценяваш, срещу тях имаш, по-добър изцяло лампов звук, но тежи.

На блек спирита звука не е никак лош, но не е баш лампов, ако ти се дават по - малко пари и не ти се мъкне...

Ако сравним сс50 и блек спирит - 600 евро срещу 800, за 200 евро отгоре получваш, повече възможности, вградената ефект секция на ХиК , плюс вграденият ред бокс, са достатъчно основание да се предпочете ХиК пред АМТ. Отделно звука на Блек спирита е по-добър ( това е субектино, но за мен няма съмнение, че спирита звучи по-добре от СС50)

Така, че в крайна сметка, нещата опират и до пари и до практическо приложение.

 

ПС - 2+2=0,  малко грешиш, като казваш, че СС50 не е създаден с идеята да бъде емулация на лампов. По принцип, всички транзисторни, хибридни и моделиращи усилватели са създадени с ИДЕЯТА да бъдат емулация на лампови, защото ламповите са еталон за звук, споменатите технологии са начини или по скоро, опити за постигането му на по-ниска цена, като дават предимството по-малко тежест (плюс липса на оскъпяване от смяна на лампи, особено крайни).

Очевидно в БГ има поне един СС50. Въпросният се продаваше пр. преди 4 години, явно си ходил да го пробваш.

Edited by TONY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By Evtim Djerekarov
      Здравейте!
       
      Както знаете, от отдавна се занимавам със симулиране и прототипна работа по различни модели на овердрайв ефекти, повечето от които малко или много са базирани на канали на популярни лампови усилватели.
       
      Някои ще попитат, защо не направя направо лампов усилвател, а отговорът е, защото съм солид-стейт манияк, както повечето, които ме познават, знаят добре.
      Лампов усилвател може да направя в бъдеще, но тогава по-скоро бих си купил готови трансформатори и бих изкопирал нещо, като отправна точка.
       
      Дойде време, с цел пълномащабно тестване на проротипите (някои от които - засега съм чувал само на симулации), да сглобя усилвател, който да има няколко от тези предусилватели в себе си, за да мога да го разнасям като свиря и да сравнявам с други усилватели.
      Отдавна (може би от 5-6 години) вкъщи имам едно купено от metalhammer кабинетче и шаси от усилвател ЛАТ, а в него съм сложил говорител на Electroharmonics - до колкото помня, 80-ватова реплика на Celestion Vintage 30. Ще ползвам това шаси, за работен кон.
       
      Разбира се, възникват редица въпроси, свързани усилвателя.
       
      Крайно стъпало:
       
      Например, въпреки относително големия ми протоипен опит с разработка на различни предусилватели, нямам кой-знае какъв опит с крайните стъпала за китарна апаратура. В смисъл - не съм наблюдавал в голям детайл, как ламповите крайни стъпала изкривяват сигнала, за да го наподобя, до колкото е възможно. Пък и нямам толкова точни симулационни модели на тетроди и пентоди, за да си играя с това, а тяхното намиране/донастройване, отнема много време.
      Тъй като някои характери саудове се дължат на лампи EL34, а други - примерно на  6V6, то, ако трябва различни характери да се наподобяват в един усилвател, имащ едно крайно стъпало - това може би трябва да става в предусилвателите.
       
      Един от вариантите, които ми хрумват, е MOSFET усилвателя на високо напрежение, от KMG(руските сайтове), който ползва изходен трансформатор, както ламповите усилватели (а и имам този трансформатор навит, както някои може би си спомнят от една стара тема). Той ползва полеви транзистори 2SK215 и си има phase splitter, подобен на ламповите ампове, обратна връзка с presence и т.н.
       
      Друг вариант е, да сглобя 2 или 3 варианта (за да ги сравня на място) на LM386-базирания усилвател от темата за Little Rebel, чийто дискретен 1-ватов вариант сглобих и доста ми харесва (искам да пробвам както по-мощна версия на този вариант, така и някои вариации с MOSFET крайни транзистори, JFET VAS и т.н.).
       
      Гонената мощност е да кажем около 45 вата (синус), което ще рече около 60-70 вата при силно изкривен сигнал.
      Възможно е и да се предвиди захранване, което да има възможност за симулиране на "sag".
       
      Толкова за крайното стъпало - там има голямо поле за експерименти. Ако някой е пробвал вариантът с трансформатор, може да сподели как звучат резултатите.
       
       
      Предусилватели:
       
      Текущите разработки, с които съм се занимавал( що се отнася до симулиране на лампови предусилватели) са
      Fender Deluxe AB763 (bright канала), JCM800 2203, чистия канал на ENGL THUNDER, Carvin Legacy драйв канала, SLO-100, както и един драйв канал, който е моделиран по "въображаем" лампов преамп (такъв, който никога не съм правил на практика) и просто ми харесва как звучи. Разбира се, поради някои съображения, не ми се иска да правя директни "копия" на предусилвателите, а да направя предусилватели, заимствани от тях, но с известни разлики.
       
      Главното, което гледам да запазя, са филтровите секции между стъпалата, работните им точки (и тяхното отношение с нивата на ограничаване на сигнала отгоре и отдолу), както и формата на сигнала при изкривяване, особено що се касае до полувълната, засегната от решетковият ток (другата полувълна, ограничавам по-меко, отколкото тя се ограничава от триодно стъпало, за да постигна по-меко и прозрачно звучене. Дали това ще е от полза, или ще кара звука да потъва по-лесно - ще се разбере, може и да се наложи да ги накарам да режат рязко в тази полувълна).
       
      Никога обаче, не съм имал възможност, да сравнявам гореописаните усилватели, на едно място, при подходящи условия. Всъщност това е главната причина, да напиша темата.
      Искам да питам хората, които имат по-голям опит с усилвателите, за препоръка, относно канал(на лампов усилвател), който им звучи добре, заедно с кратко описание, кое според тях е характерното и красивото в този канал. Така мога да се ориентирам по-добре, да преслушам клипове, да потърся схеми и т.н.
       
      Иначе, като цяло усилвателят искам да има три независими канала със съвсем отделни еквилайзери и волюм (това не е труднопостижимо или скъпо с полупроводникови средства). Също, ще сложа сенд-ретърн и футсуич.
       
      Единият канал искам да е чист, като да има възможност да прекривява леко (засега съм се спрял на Fender Deluxe брайт канала [с ключе за "не-брайт"], но може да има и по-добри/интересни варианти.  Примерно, какво мислите за clean канала на ENGL Thunder. Искам хубав, красив клийн, който обаче да може да бъде накаран и да оцветява доста, а също да може да е избираемо ярък(bright), или по-обикновен и балансиран.
       
      Крънч канала, нямам никаква идея, какъв да е. Един от вариантите е да се ръководя по JCM800 2203, но това е само идея. Искам крънч канал, който да може да се изчиства добре, а в най-усилено състояние, да е хубав, рокаджийски, музикално звучащ драйв, с който може да се свири и блус соло/ритъм., дори почти хеви метъл.  Описанието е твърде мъгляво и на всеки говори различни неща, но това определение, на кой лампов амп най-много ви напомня?
       
      Драйв канала, искам да може да става за хеви метъл, както и за по-тежка музика (може да превключвам нещо във филтрите с ключе, за да сменям режими/филтри). При хай-гейн, всеки си има предпочитания, но ако кажете за хеви и за тежко звучене, кои ампове наистина харесвате и защо, мога да измисля някаква комбинация между схемите им.
       
      Конструкция:
      Понеже усилвателят е прототип, по който вероятно ще има много промени с времето, вероятно повечето неща ще бъдат изпълнени на експериментални платки, а предусилвателите и крайните стъпала, ще са на "стандартизиран" куплунг, за да могат да се сменят с други.
       
      С течение на времето ще публикувам снимки от процеса. Като си домъкна шасито, ще го снимам. А първият работен вариант, вероятно ще включва 1-2 крайни стъпала за проба и някакъв предусилвател.
      Препоръки относно суичинга (футсуич/сенд/ретърн) са добре дошли, защото може би най-разумно, от там да започна.
       
      Захранването вероятно ще е +- 18V за предусилвателите.
      За крайното стъпало, ако е "стандарно" - около +-28V, а ако е варианта с изходен трансформатор - единично 80 волта.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.