Jump to content
Българският форум за музиканти

Бридж тип Флойд Роуз


emosms

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Ibanez lo-trs-ii тремоло май не е особено свястно?

И из старотиите да ровиш нещо, дето хем да те кефи, хем да е читаво, не е работа.

Чисто тото :(

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

https://www.musicstore.com/en_OE/EUR/EVH-Wolfgang-WG-Standard-Gold-Top/art-GIT0050131-000

Прилична китара, с евтино тремоло :(.

Ако взема репликата от алито и няма усложнения, с хубаво тремоло и нейния си куче марка нът може да излезне до 650 лв някъде:

- #Aliexpress BGN 241.04 | Wholesale and Retail Cream Edward Van Halen guitar  wf4
https://a.aliexpress.com/_d9bCdHw

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Намерих разни евтини донори за играчка, не от китайците.

Все пак, ако някой продава Jackson JS 32, с maple neck за 400 лв, взимам я.
Може да си задържи флойда :D.

Още един пример за различните категории и ценово таргетиране - джаксън ейдриан смит. 
Китара за 600 долара с флойд за 100 долара :(. Този поне работи, но не е траен доколкото чета.
Седлата са от скапан материал и може да преебеш резбата за стягане на струната, ако и да оставим състейна настрана.
https://floydrose.com/products/frts?variant=29839805074

Все пак, някои неща, не разбирам защо ги правят. Китара нисък клас, с нещо, което го има като опция, но не става за нищо.
Трябва да не съществува или 'екстрата' да струва нищо, защото не става за нищо.

Ако струва колкото и без него.. типичен пример са китарите с обикновено тремоло, което никой не ползва. Те поне не са по-скъпи от китара с фиксиран бридж, а даже са по-евтини, въпреки че е вложен повече труд и е по-сложно за изработка :D.

Неведоми са пътищата пазарни ;)

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Спирам да спамя, ето по-хубав от джаксъна донор (според мен)

Cort Viva Gold-II-NS

Но ме притеснява, като за първи опит с толкова 'висок клас' да се базикам :D

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е прилично видео на тема каква е файдата от евтина китара с ъпгрейди и колко е по-добра/лоша спрямо "фабрична" на същата стойност.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Baby Thomas changed the title to Бридж тип Флойд Роуз
Отговорено (Редактирано)

Файдата е никаква, когато купуваш дреболии и пълни глупости на крайни ритейл цени. 
В това често влиза и т.нар. ъпгрейд на адптери, за съжаление.
Предварително и невъзвратимо си прее*ан с брутални надценки.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донор китарката се оказа доста симпатична, и то нова :). На цена на китара от продавалниците (масовия случай), но все пак беше на примоция.

https://imgur.com/a/indUKdr

Смятам да поръчкам нейния флойт, да видя за какво става въпрос, макар че основата изяжда опорния болт още от сега.

Струните многократно изскачаха от седлата, и при стабилно стягане не знам колко ще изкара резбата.

Ключовете също ще ги сменям - най- малките ключове които съм виждал, и нещо ме дразнят как се въртят. Няма и заключване на струната.

Доколкото разбрах, в свободно положение плочката на флойда трябва да е паралелно на тялото? Този стои наклонен напред. Има само 3 пружини...

Също, генерално не разбирам конструкцията на флойда...

Врътките отгоре ефективно настройват височината на тона. Това става чрез повдигане и сваляне на седлото, под ъгъл, което натяга и отпуска струната.

Но как по дяволите настройваш височината на струната от грифа ????

Също, ако трябва да настройваш интонацията, болтчето което заключва движението напред-назад е точно под струната. Трябва да я отпуснеш, да правиш корекции, да я натегнеш, да провериш интонацията, после евентуално пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен най добро съотношение цена качество има при Солар.За 800 евро оригинален флойд на махагонова китара,с абаносов фретборд,заключващи ключове и хубави адаптри.Разбира се е над бюджета,но каквито и донори и ъпгрейди да направиш едва ли резултата ще е задоволяващ.В общи линии така стоят нещата.Вариянт втора употреба също става ако инструмента ти хареса и продавача е склонен на пазарлъци.Успех с начинанието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Нз как да оправя черния текст на телефона. Но да постна снимка на хайванчето. Звучи си екстра, през този 'риг' :D

IMG-20200426-000502-2.jpg

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написал съм ти и на лично, но ще копирам и отговора ми тук, информацията може да помогне и на още хора, които имат проблем с настройването на флойд.
Да, правилно си се ориентирал, в 99% от случаите флойда трябва да е паралелен на тялото.
В общи линии тремолото трябва да е на "кантар", от долу го дърпат пружините, а от горе опъна на струните. Номера е да изравниш опъна на пружините (чрез натягането или отускането на двата болта, които минават през металната планка където са закачени главите на пружините) с опъна на струните.
Как става това:

- Подлагаш дървени парчета под блока на тремолото (или застопоряваш с подръчни средства, важното е тремолото да е паралелно и да не мърда от опъна на струните) така че китарата да стане едва ли не fixed bridge.

- Отключваш нъта.

- Настройваш китарата.

- Заключваш нъта.

- Освобождаваш тремолото (махаш трупчетата или подръчните средства).

- Според това кое дърпа повече (струните или пружините) китарата ще се разстрои. Ако строят на китарата стане висок, значи трябва да отпуснеш пружините (защото те дърпат повече и тремолото се вдига назад и съответно и тона се вдига), логично ако строят стане нисък, значи трябва да натегнеш болтовете.

- В момента, в който настроиш китарата и опъна вече е равен, то тогава почваш да смъкваш и вдигаш строя с ръчката (поиграй си с ръчката нагоре надолу). след 4-5 дайва гледаш пак строя, настройваш с финната настройка (или ако се налага отключваш нъта настройваш и заключваш пак, много е важно да не забравиш да заключиш нъта, че с обикновенни ключове няма шанс да не изпуснат) и коригираш пак със винтовете и така докато след дайв китарата се разстройва минимално или въобще не, като гледай винаги последния дайв да е надолу да отпуска тона, това е важно защото по-евтините тремола имат малко кофти стъдове (винтовете на които се държи тремолото) и ножове и понякога имат малки особености и не винаги може да се запази тремолото да е винаги на кантар и се налага компромис (да връща перфектно или само след сваляне или само след вдигане, зависи как настроиш нещата, рядко се получава затова няма да влизам в подробности).

- Ако си навил винтовете на пружините докрай (пружините не могат да се опънат повече) и китарата още е ниска (струните още са с по-силен опън) то тогава ще ти е нужна 4-та пружина (същото важи ако в бъдеще сложиш и много по-дебели струни от сегашните).

Ако следваш и изпълниш стъпките правилно, всичко това ще ти гарантира един правилно настроен флойд и туко виж отпадне нуждата да го сменяш с по-хубав (преди 20 години правех трикове със среден клас тремоло и държеше строй, така че и това тремоло може да те изненада и да ти спести едни пари). Тук отварям малка скоба, НЯМА тремоло, което малко или много да не разстройва след много екшън с него, просто хубавите и добре настроени разстройват адски малко и им трябва адски много бой за да се разстроят ... и то разстройването обикновенно е смешно малко, при евтините шанса да се разстрои е по-голям и разстройването обикновенно е осезаемо и даже трябва да се отключи нъта за да се настрои(финната настройка не стига).

Всичко по горе ще сработи единствено ако:

- нъта заключва добре (виждал съм нътове които са се издълбали/изяли от струните и заключването не сработва на 100%).

- Ако стъдовете имат луфтове, каквото и да правиш китарата ще разстройва и докато не обереш луфтовете и господ няма да може да накара китарата да стои настроена след докосване на ръчката.


Защо става така, нека си представим, че нъта е добре заключен и направим дайв с тремолото. Заключването на нъта не позволява на струните да се отпуснат при и от ключовете и там нещата са бетон, струната е притисната и не може да бяга. Обаче ако в стъдовете има луфт (колкото и малък да е той), то китарата всеки път ще се връща на различна точка и китарата ще се разстройва (когато стъдовете нямат луфтове и естествено ножовете, които опират във стъдовете нямат деформации, то всеки път тремолото се връща върху една и съща точка и китарата държи строй).
Много лесно се открива дали има луфтове във стъдовете:

- Ако си изпълнил по горните стъпки за сетъпа и китарата не разстройва, честито, радвай се на инструмента. :D

- Ако яко (или поне осезаемо) разстройва, то трябва да отключиш нъта (но не махай блокчетата с винтчетата), да разхлабиш струните доста (но нека си стоят на ключовете), да махнеш пружините от блока на тремолото (от към краката, там където влизат в блока на тремолото) и след като ги освободиш леко изваждаш цялото тремоло както е със струните и го оставяш до китарата (внимавай да не усучеш струните които са още на него, защото можеш да ги повредиш(прегънеш) безвъзвратно и да се наложи да сложиш нова струна или комплект струни). След това с два пръста хващаш единия стъд и със малко сила се опитваш да го размърдаш наляво надясно, стъда не трябва да шава и грам (представи си хубаво стегнат и завит болт, не трябва и микрон да шава). След това повтори процедурата с другия стъд. Ако имаш хлабав, то трябва да махнеш хлабината. Аз лично използвам "калчища", същите които се използват за обиране на луфтове по тръби. Това са като много тънки влакна, които трябва да се навият около стъда и след това завиваш стъда в металния цилиндър от където си го извадил (ако стъда е забит директно в дървото, то съвсем скоро ще се появи проблем с настройката на китарата защото от напрежението при употребата на тремолото ще се разшири дупката). Като алтернатива на калчищата можеш да използваш и много тънка тефлонова лента (и двете неща ги има в всяка една железария). След като си обрал луфта събираш всичко по обратния ред и изпълняваш указанията по настройване на китарата от по-горе.

Предполага се, че радиуса на тремолото е сетнато с радиуса на грифа, така че единственото вдигане и сваляне на височината на струните се прави от стъдовете (понеже ако искаш да повдигнеш/свалиш индивидуална струна ще развалиш радиуса на седлата на тремолото, сега ... не е фатално ако го направиш, но да речем, че може да се превърне в евентуален лек проблем).
На твоето тремоло за да не изядеш ножовете ти препоръчам да отхлабиш струните и тогава да нагласиш височината, знам, адски е неудобно, но кой знае от каква сплав са стъдовете и ножовете на тремолото (на флойдове от висок клас или най-малкото с яки ножове и стъдове можеш да правиш корикции без да се налага отхлабване). Можеш да рискуваш и да ги сетнеш и докато са под опън, но от това което си написал, че се яде болта ще е по-добре да направиш интервенцията като няма сериозен опън.

Настройката на интонацията става като разхлабиш струната и след това отхлабиш болчето което държи седлото й към основата на тремолото и преместиш седлото напред или назад според това дали тонът е висок или нисък и след настройката затягаш пак винта. Настройваш с тунер и пак проверяваш и така до успех (Ibanez направиха една джаджа, с която настройката е като детска игра, но е само за техните си тремола).
Няма да навлизам в подробности за самата интонация а ще си позволя да оставя линк с доста насоки кое как се прави. Информацията е на Английски и е доста разбираема, аз лично я ползвам като алманах/библия/информационен извор от доста дълги години. Всичко написано по-горе го има описано и в линка (може би дори е по-добре обяснено).

https://www.ibanezrules.com/tech/setup/index.htm

Надявам се да съм поднесъл информацията достатъчно разбираемо (на моменти сигурно е доста инфантилно, но трябва да съм сигурен, че информацията е лесно смилаема от всеки) и насоките да ти влязат в употреба.
Успех с настройването.

п.п. Не пипай ключовете, няма никакъв смисъл да инвестираш в тях, те са само за първоначалното настройване, след това заключваш нъта и ключовете вече никаква роля не играят (да не говорим, че заключващият нът елеминира това ключовете да са с заключване, при веднъж заключен нът, ако ще и да скъсаш струната от ключа, докато не го отключиш струната ще е "жива" ? ).

п.п.2 Извинявам се ако има дребни пропуски или правописни грешки, но в 05:хх сутринта ... :D

Редактирано от killer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Това с връщането не както трябва при дайв бомб и вдигане го усетих... Но с леко отхлабващо движение на ръчката в обратна посока се оправя :D.

Горния нът ми изглежда прилично направен, с цели 4 винтчета захванат. Основата е отливка, с доста фини и остри линии, притискачите май стомана. Но китарата няма стринг ритейнър, който да изпъва струните назад по основата, и при заключване на нъта настройката бяга нагоре - притискачите опъват струните.

Ключовете много ядосват - супер малки, различно тегаво върти всеки, с някакво закъснение като сменяш посоката на въртене. Китайци със заключване стават (взимал съм) и са евтини, струва си малко повече комфорт при смяна на струни и настройване отгоре.

За да елиминирам фрет бъз на 6-та струна, надигнах левия стъд повече от десния - на тънките струни нямаше.

НО - освен по посоката на 'клатене', флойта не трябва ли да е паралелен и напречно на тялото? Т.е. двата стъда да са на еднаква височина? Все още не съм сигурен налага ли се лявата част на флойда да е по-навдигната от дясната - барах шиша и къде ли не, а и флойта е наклонен напред в момента.

Но ако се налага, не е ли по-добре да подложа нещо под грифа при захващането му за тялото, за да елиминирам такива асиметрии ? Нещо от сорта на мебелен кант 0.5 мм или по-тънко, примерно изрезки от А4 прозрачни плаки за проектор.

Все пак, мисля да взема по-хубав флойд. Дори и този да става що годе.

Ако случайно реша да продавам китарката (примерно защото съм супер супер напреднал в свиренето и инструмента ми спъва развитието :D ), ще върна 'оригиналния' и ще я пусна в продавалниците за колкото съм я купил. Както е редно да се прави у нас.... :D. Промоцията при цената на придобиване почти ми гарантира успех.

 

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно се съмнявам да си върнеш инвестицията,но поне ще ти остане един флойд за резерва.След,като си достатъчно напреднал си купи хубав инструмент и не се занимавай с глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 200 и няколко лева е силно възможно да си я върна, китарата хваща окото ;).

Сложих четвърта пружина и направих флойда паралелен. Горе долу държи.

И как да имам по-хубав инструмент? Освен приличен хардуер, мога да си поръчам тяло от подбрана дървесина (мейпъл топ с по-тежка и стабилна основа), съставен гриф от ивици, който по-малко да измята. Нещата пак отиват на сборка от подбрани компоненти, а не стокова китара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 5 стотинки по темата ти

Преди три години си купих Jackson Soloist Pro 7 модела на Крис Бродерик. Флойда му беше Special, което всъщност е едно от решенията, целящи да се направи по-евтин модел на американския оригинал. Държеше. При това много. До преди три седмици, когато резбата за заключването в седлото на седма струна се измъкна. В момента си чакам Schaller Lockmeister 7, поръчан директно от техния сайт (не намерих никъде другаде да се продава 7). По-другата седмица би трябвало да пристигне.

Защо ти казвам това - ами ако поразсъждаваме логично, Floyd Rose Original струва около 200, 250 долара; Schaller lockmeister 6 е 190 евро. Едни читави адаптри си стъпват на около 100 - 200 евро сета. сложи и някакви ключове средна хубост за 30 - 60 евро. След това се опитай да си отговориш сам колко би трябвало да струва дървото в една нова китара, накичена с качествен хардуер... Просто няма как да стане...

Конкретно в моя случай по отношение на мода - купих китарата за около 950 евро (сега вече са по евтини и в магазина, но не това е важното). Бях проучил много внимателно нещата и знаех, че този флойд е проблем. Бях проучил, че може да се направи замяна с original (по това време Шалер нямаха седемструнен вариант). И въпреки всичко в един момент когато замяната се оказа неизбежна, след като отворих чертежите на FR Special, FR Original и Lockmeister 7 настъпи толкова голямо колебание, че дори пуснах отделна тема дали някой е правил подобни магарии... В никой от трите размерите не са еднакви (или поне най-важните такива). И говорим за чертежи в сайта на производителя...

Както казах в момента си чакам Шалера и се моля да пасне... в противен случай нещата си отиват на лютиер… и на бой...

В заключение искам да ти кажа, че предвид бюджета ти, наистина една китара на старо с качествен хардуер е много по-добър вариант отколкото търсене на нова и (евентуално) нейното модване.

Редактирано от Mefistofel82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.