Jump to content
Българският форум за музиканти

Продукцията!


Recommended Posts

Олигоф,

тук не става въпрос коя е по-стойностната музика, дали трябва да се записва музиката

(на ноти или с апаратура), дали - в къщи или - в студиото...

 

Има много солови проекти, които са си записани, шлифовани, продуцирани по един или друг начин

(най-често себепродуцирани) и пак не са популярни и открити всуе.

 

Казвам, че благодарение на Интернет всеки музикант ще може да рекламира себе си, но не като

шлифовчик, маниак на тема мастер плъгин-и или студиен плъх. Аудио-записът, независимо от

качеството му е само рекламна брошурка: "Ето това е моята музика!"

Но само по себе си това за мен не струва нищо, защото е илюзия. То е запис.

 

Има една фраза на Салвадор Дали, който казва (цитирам по памет):

"Ще дам да ми отрежат ръката до лакътя, ако ми позволят преди това да погледам как

Вермеер Ван Делфт рисува по платното си!"

 

Не е същото, но предполагам правите аналогията с музиката... :recourse:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да прав си, че записа е реклама, но защо да е илюзия?

тогава така погледнато доста неща са илюзия

и тва, че пишеш нещо също е илюзия.

 

искаш да кажеш, че е илюзия щото музикантите не свирят пред теб

или щото звука е бил обработван ?

ми няма как всички да свирят пред теб,

а за тва че звука е обработван, ми то и на концерт звука се наглася,

за да звучи добре и китариста (примерно) си слага на китарата eq,

ривърб или компресор или други ефекти, или ако свири чисто (на акустична китара без допълнителни ефекти),

пак с помoщта на техниката си се опитва да постигне

добър звук или си купува по-хубава китара.

тва не е ли стремеж към по-добро звучене?

къде тука има илюзия ?

и какво като е илюзия?

 

 

 

 

 

и как в цялото това нещо намеси и интернет при положение, че записи има далеч

преди да бъде измислен интернет

 

 

 

честно, не мога да разбера какво искаш да кажеш...

дай да обсъждаме телевизията тогава, ама от това тя нито ще изчезне,

нито ще стане по-добра,

ами само ние ще сме си изгубили времето в празни приказки вместо

да пием по една ракия или още по-добре да посвирим някоя друга гама или квото

и да било:recourse:

 

 

 

п.п. обещах си да не пиша в тая тема повече

и аз се чудя на себе си що писах пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма лошо в това на място звука да си се нагласяпреди записа, ама както си иска...

Ако ще и триста микрофона с по мнайсестотин еквалайзера.

 

Ама след записа да се реже, заменя, "полира", преправя, наглася ритмически, тонално...

Е, те тва вече е измамата... И илюзията, че видиш ли звучи си все едно от един път сме

го изсвирили, без да бараме нищо!?

 

Звука е едно на ръка, музиката е съвсем друго...

Хората свикват да слушат добър звук и на база на него да определят музиката хубава ли е или не!

А това е дълбока подмяна на музикалното творчество...

Аз съм слушал апокрифни запсиси на някои мега-известни банди, които са правени вкъщи с микрофон

и магнетофон (тогава). Звучи ултра шит... повечето хора изобщо като им ги пусна не могат да кажат

коя е групата и лесно се отказват дори да слушат музиката... заради кофти звука.

 

Представете си цар, който се е преоблякъл като крепостен селянин и е решил да провери дали ще го

познаят поданиците му... (това не съм го измислил аз, има го в един роман). Излязъл той насред пазара

и извикал:

- Нека да свалим данъците на половина!!! Да плащате данъците си наполовина!

Селяните се стъписали, двама-трима подкрепили викащия, но другите веднага го свалили на земята и

го изгонили от селото. На другия ден царя се показъл от двореца си, с корона и мантия и рекъл:

- Ще свалим данъците на половина!!! Ще плащате данъците си наполовина!

Мигом всички селяни радостно завикали и прославяли царя.

 

Сигурен съм, че и със поданиците на музиката може да се случи нещо подобно, ако не видят

короната и мантията на любимия изпълнител... сиреч лъскавия звук и орнаменти-ефекти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце,ти луд ли си?Е тва е истината-

VIP.jpg

 

:hysterical::hysterical::hysterical:

 

Всеки фен на дадена група се кефи да намери "пиратски",нередактирани записи.Ма и кретените трябва да бъдат възприети от чалгарското ухо..за да ги чуят другите. :thumbs_up:

Редактирано от Hillbilly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение от всичко казано досега е, че студийният запис, не би трябвало да е нещото,

от което... от продажбата на което музикантът да очаква да печели.

Спокойно, не е. Никой не печели от студийни записи, както и малко музиканти се наемат да си записват и мастерират албума :thumbs_up: Печели се от концерти, а албумите се записват за да се прави кеф на феновете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, темата е по-скоро за час по философия. Можем спартански да кажем, че и живото свирене е илюзия, тъй като при нормални атмосферни условия звукът пътува със скорост приблизително 340 m/s. Следователно, ако си на разстояние от порядъка на 40 m от източника на звука, това, което е било възпроизведено/изсвирено, ще се възприеме след повече от една десета от секундата, когато през това време "там" ще се случва нещо друго. Подобно е и със записа - чуваш го по-късно във времето, само че не минава директно от инструмента към въздуха и слуховия ни апарат, а звукът е бил записан и обработен, чуваш го от носителя през усилвателя и озвучителните тела. Разликата е само, че в записа чуваш нещото изсвирено все по един и същ начин. О, момент, ами то през такива неща се минава и при живото свирене, а пък концертните зали са проектирани специално, за да "променят" звученето... А явленията не се случват мигновено и зависи от теб къде ще избереш да теглиш чертата - това е разликата, ако изобщо има нужда от такава черта. Аз нямам нужда от подобни ограничения и груби разделяния на две.

На живо свирене също има тонинженер, който се грижи за звука и техниката. По тази пътека можем да сложим и табели за забрана на синтезаторите или на електрическите китари, понеже не чуваме "натурален" звук, предаден най-директно и неподправено от трептящо тяло през въздуха - та те работят с ток. Можем да изхвърлим рока, метъла, диското и други стилове, в които се използват подобни инструменти. Достатъчно...

Може би защото съм технически лице, аз лично повече харесвам студийната обстановка, прецизността и внимателната обработка от всички страни, съсредоточаването и усамотението, което е също част от изкуството и изобщо цялата симбиоза от наука и изкуство, което представлява музиката. Има чисто студийни музиканти и композитори, които са великолепни творци; има музика, която не може да бъде изсвирена "наживо"... Да, въпросът е само в чертата... Иначе успокоителното е, че всичко е илюзия, както даже и Айнщайн е забелязал, но да не се отклонявам в други писания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доволен съм от изписаното по темата досега.

 

Това показва, че само отделни хора обосновават твърденията си.

Основното, мисля че bobalan го иказа.

Студийният продук според мен трябва да е на символична цена, а в повечето случаи и безплатен!

Да има хора, които никога няма да могат да изпълнят музиката си на живо.

Щото бая ще трябва да се охарчат...

 

Илюзията е в това, че самият запис, самият диск не е музика... той не може да ти свири.

Музикантът на сцената свири. Записът е спомен, а споменът е излюзия от времето.

Когато музикантът свири на сцената, възнагражденето му е осигурено от присъствието на дошлите

хора да го слушат, за което са си купили билет.

Когато дискът ми върви в плейъра и слушам какво е записано там, аз не чувам изпълнителя, него

просто го няма... това е продукт на звуко-инжнерите, а това няма нищо общо с музикалното творчесто.

 

Натам се е изместила тежестта... към звуко-инженерстването... и това е за сметка на музиката.

Хубаво ще е музикантът, творецът да е запознат с някои понятия от звуко-инжерството,

но неговото място е на сцената и стрмежът му трябва да е към нея, където той ще изсвири това, което

е сътворил или и с помощта на бенда си. Ако той си мисли:

"Абе в студиото ще правим дубли, тва трябва да е във басовите честоти, да удря... това малко с вокодера

ше го доизкусурим, че не мога толкоз точно да го изпея..."

или просто вече не може да го създаде толкова точно и ясно в съзнанието си, а значи и с тялото си да

го изпълни не може!

 

Иначе всеки го гледа от собствената си камбанария.

Дето се вика звуко-инженерите може и да не полират непременно музикантски изпълнения и записи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има два типа музика: солова и групова.

При соловата - музиканта или певеца излиза на поляната и прави каквото си иска, и единствената му намеса е природата (времето, акустиката и т.н.) Така е бил Орфей (който е бил обичан не по -малко от Slipknot!).

Примери: Петьо гайдара (може да бъде забелязан във кой да е град, в кой да е подлез, в коя да е градинка)е солов изпълнител - нищо освен дъжда или вятъра не му влияе.

Всеки друг, който е тръгнал да записва (даже Петьо си има "студиини"записи...) или прави концерт участва в един общ процес, при който участие взимат АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ ЗАМЕСЕНИ в процеса!!! От роудито до текстописеца - всеки един ИМА ЗНАЧЕНИЕ КОЙ Е! Видоизменението на музиката под влиянието на хора, техники и др. е под АБСОЛЮТЕН КОНТРОЛ от продуцента и ВСИЧКО СЕ ЗНАЕ!.

 

Ако не вярвате - четете (или свирете, или записвайте, или продуцирайте, или смесвайте, или правете нещо какво да е смислено) и дайте да прекратим тази глупава тема...

 

Само този, който иска да постигне нещо, го постига. ДРУГОТО Е ИЛЮЗИЯ !!!! :-)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, темата е по-скоро за час по философия.

 

Съгласен съм.

 

Студийнията продукт трябва да е на цена, която поне покрива разходите за студиото. Плюс печалба - 'щото да перифразирам, таман научихме, робът, който си избрал да те забавлява, да не яде, пък той взе че умря, а пък на свободните им се плаща, 'щото трябва да ядат. Илюзията, алюзията и химерата са понятия, които се обсъждат в гореспоменатия час.

 

Shadow Gallery никога не са правили концерт, а пък ги харесвам много и обичам да ги слушам. Плащам си ЦД-то, за да могат да продължат да правят музика и аз да ги обичам :)

 

Хвани се да направиш малко музика, че много добре ти се получава за разлика от съжденията, които изхождат от погрешни, според мен, предпоставки, насочени към теоретизиране на някаква си твоя утопия.

 

Не мисля да се впускаме в разсъждения върху Хегел, диалектиката, логиката, съжденията и предпоставките и съответно изводите затова и спирам.

 

Айде и да пуснеш нещо ново в Авторска музика. :no:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че сега най-добре ще раберете какво искам да кажа, а то е следното:

 

"Ако можех да правя само концертни изпълнения на музиката, която създаваме аз и

моята банда и да се изхранваме от това, то бих съхранявал музикалните си идеи и

концепции или на ноти или на "кофти от към качествен звук" аудио-записи."

 

Не са ли правили така композиторите от преди ерата на електричеството и звукозаписа?!

 

Ако някой се навие да ги миксира, мастерира и прочие, ще трябва да ми плаща, за да

му записвам тейковете в студиото и да си губя времето, вместо с магнета да записвам

нови идеи.

 

Shadow Gallery са просто... една от любимите ми прогресив групи, но честно да си призная

дори и не подозирах, че никога не са имали концерт... това е странно! :no:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма лошо в това на място звука да си се нагласяпреди записа, ама както си иска...

Ако ще и триста микрофона с по мнайсестотин еквалайзера.

 

Ама след записа да се реже, заменя, "полира", преправя, наглася ритмически, тонално...

Е, те тва вече е измамата... И илюзията, че видиш ли звучи си все едно от един път сме

го изсвирили, без да бараме нищо!?

 

Звука е едно на ръка, музиката е съвсем друго...

Хората свикват да слушат добър звук и на база на него да определят музиката хубава ли е или не!

А това е дълбока подмяна на музикалното творчество...

 

 

Напълно съм съгласен с adXok за това.

Това че на Елвис Пресли (например) записите са били с повечко шум, на плочи не невроятно компресирани така че да ти се "набиват" в мозъка пречи ли му да е един от най великите музиканти на 20-ти век, не нали?

Само че всеки път като си пусна стария Респром със плоча на елвис или Биитълс си мисля, колко добри са и без записите им да звучат перфектно и т.н. :no:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Shadow Gallery са студийна група мдам.

 

А на Битълс записите са им абсолютно перфектни, поне според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.