Jump to content
Българският форум за музиканти

Gibson въпрос


Recommended Posts

Привет.

В момента съм заел от колега Gibson Custom за тест - това вади убийствен звук, ама иска редовно трениворвка във фитнеса за гръб, тежи доста, освен че е и е неудобно за свирене в седнало положение без колан!

Каква е разликата между Studio Tribute, Studio, Classic, Traditional и Standard, освен козметична? Как се вписват SG и Explorer? Само за домашно ползване, не се търси сценична изява. Търсил съм отговор в Google, но още има неясноти, затова питам.

Това, което мога да пробвам, е Studio Tribute, Classic, Sтandard и SG Standard 2016 (със съмнително тънко тяло). Другото е с поръчка и опция за връщане.

При тест, на какво да обърна внимание, освен стандартните неща - удобство, гриф, прагове и пр? (За наличните наблизо модели, разбира се).

Досега бях скепрично настроен, че тази марка държи само цена... За сравнение в магазините има и японски Tokai, които също ще бъдат тествани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено зависи и от финансите, но понеже си изредил и по-скъпите... Стандарт е бая по-добра от Студио. Аз не съм Gibson фен (визуално и като удобство), но като тествах двете една след друга... голяма разлика, в полза на Стандарт! С еднакви адаптри в еднакъв амп.

Но то винаги си е и до бройки. Освен това тазгодишните модели, вече под ръководството на новото шефче, са различни като изработка, цена (по-евтини са) и имена/категории. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Както Baby Thomas каза, Standard > Studio по подразбиране. Най-добрият вариант е Custom, което също е очевидно, но там цената и тежестта на китарата растат експоненциално. Около 100 кг съм и пак ми е некомфортно да свиря с Epiphone Custom повече от два часа. 

И, да - съгласен съм, че е до бройка. Отиваш, хващаш, слушаш. И изобщо да не те интересува, че може да седиш часове да сравняваш (освен ако вече наистина не можеш да усетиш разлика - тогава отиваш пак на другия ден). Има една много грешна практика на притеснение от страната на музиканта, че отнема твърде много време на продавач-консултанта. Избираш важен за теб инструмент, не вид чипс - нормално е да искаш да се убедиш, че това е точно продуктът, който ти трябва. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Здравейте фенове 

Аз съм от скоро във форума и незнам дали тази темата за Гибсън китарите е приключила. 
Ще се опитам да вмъкна няколко пояснения базирани на моят опит с Гибсън Лес Пол
 
Гибсън Лес Пол къстъм -освен козметичните разлики като двойно трислойно кантиране на тялото на китарата ,седефа на главата изобразяващ диамант, обозначенията на прагчетата и металните врътки на ключовете. Китарата в повечето случаи е изработена изцяло от махагон. Има и варианти на “Къстъм” с кленов топ. От няколко години насам Къстъм се изработва в Къстъм Шоп на Гибсън , където работят най- добрите лютиери в компанията Гибсън. Качествения контрол е на най-високо ниво и се набляга на фини детайли свързани с историята на китарата. До колкото съм чувал Лес Пол Къстъм модела е създаден да бъде по- луксозният вариант на китарата и да изглежда добре в ръцете на Китарист с костюм на черно- бял телевизор. Да не забравяме , че по това време популярните стилове музика са Рокабили и Джаз. ( лес пол е китара за джаз с малко плътно тяло. Позволява изпълнения на музикални творби пред голяма публика без неприятната микрофония на полу-акустичните китари).
 
Лес пол стандард. До 2008г Лес пол стандард е емблематичната китара Гибсън лес пол с малко промени за около 50 години и се доближава най-близо до легендарните изработки от 1957-1960г. Накъде през средата на 80те започва целенасочено улекотяване на тялото поради липса на лек с ниска плътност манагон. (Пробиват се няколко дупки в тялото под кленовия топ) След 2008 започват издълбавания на големи кухини в тялото отново с цел улекотяване на иструмента. Започват и нови експерименти с китарата
-роботизирани ключове за настройка, които не са добре приети от голяма част от феновете на Гибсън
-разделяне на намотките на адаптерите
-обръщане на поляритета на адаптерите на един спрямо друг, вграден  няколко децибелов буст и т. н.т
Всичко това е духът на лес пол - китара която носи със себе си иноваторство в новото време.
Адаптери на стандард(от моя опит с китарата от края на 90)
Края на 90те до (включително и)2001 490r and 498t
2002-2003 BurstBuckers 1 и 2 
2004 - до тези дни BurstBuckers pro
 
Гибсън лес пол традишанъл=
Гибсън лес пол  преди 2008 за тези фенове които не обичат промените по техния любим инструмент.
Нашвил мост
Адаптери classic 57  и 57+ до 2017 
2017 до 2019 
Abr -1 мост 
адаптери BurstBuckers 1 и 2
Средата на 2019  изтаботката на традишанъл е прекратена.
 
Гибсън Лес Пол студио
Оглозгана версия на Стандард и Традишанъл за хората с по- малък бюджет или без сериозни претенции за някои кичьозни детайли. Липсва окантиране около грива и тялото. Логото на главата е принтирано, за разлика от стандард и традишанъл където е изработено от седеф. Маркерите по грифа с малки кръгчета пластмаса . При по скъпите варианти трапецоиди.
Топ от клен или махагон без шарки по ликото.
 
Адаптери обикновено 490r and 498t
 
Благодаря за вниманието 
Б

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отлично обобщение. Липсва само инфо за Les Paul Classic и разликите в грифа (50's - 60's). От скоро имам Traditional в колекцията, предпочетох го пред Standard именно заради някои нововъведения  в електрониката. Предпочетох и олд скуул ключовете пред металните такива. Cheers!

P.S. Тежестта не е проблем, дори и за по-дълъг гиг. Резонасът е страхотен!

Редактирано от panhead
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново Panhead.

Аз съм също фен на Клусънс ключовете. Имат по автентичен вид. Металните ключове са от една по късна ера през 60те и 70 те години на 20тия век когато основна практика е да се заменят оригиналните Клусонс с по- добре изработените Шалер и други подобни марки. Всичко идва от това, че старите легенди на рока и блуса по това време не са много щадящи към своите музикални инструменти.Монго често китарите за изложени на жестоки температурни промени от дълги турнета, небрежни сценични и зад сценични изяви( повлияни от алкохол и наркотици). 
Има спор, че металните ключове са по-стабилни при настройката на китарата( аз лично не съм свидетел на това).Някои марки метални ключове имат по- различно геометрично отношение при размера на зъбните колелета( т. е. по- плавна настройка на струните). Нямам проблеми и с това..
Размер на гриф.
Първо трябва да разграничим и отделим истрическата линия китари R2,R4,R6,R7,R8,R9,R0.
Те има различни размери на грифа от тези на  USA моделите.
 
Разлики на 60s и 50s гриф при китарите от USA линиите.
60s много малко по-тъничък от 50s.
Малко по-голямата разлика е ,че 60s по-скосен от центъра към краищата.
Всичко е въпрос на предпочитания. Аз лично нямам проблем с размера на грифа.Отнема ми десет секунди да се адаптирам от гриф на друг.
 
Разликите между Гибсън лес пол класик и Стандард / традишанъл  
Общо казано липса на шарки на ликото на кленовия топ при лес пол класик( като изключим плътните цветове)
Сещам се че между 2000-2005 имаше лес пол класик премиум+ с ААА шарки по ликото на кленовия топ и по-висока цена
 
Различни адаптери през годините
496R и 500T с Феритни/Керамични магнити. 
В по- късните години на новото хилядолетие 57 classics адаптери. След това години в които има модели с p90 и бърстбъкери.
 
60s размер на грифа
Les Paul classic надпис на главата,
вместо Les Paul model.
 
В повечето случаи гравиран 1960 надпис на Пик гарда.
 
Трапецовидни обозначения на грифа с зеленикав отенък. Стещат се и бройки с нормални бели трапецоиди.
 
По-ниска цена от тази на Стандарт.
 
При стандард/ традишанъл и при класика има олекотяване на махагоновото тяло по различен начин през различните години.
 
Обобщение. Ако смениш адаптерите и пикгарда на Лес Пол класик, получаваш 60s Стандарт/традишанъл  с по- обикновен кленов топ (без шарки) и зеленикаво жълти/бели трапецоидни обозначения. 
 
Лес Пол класик преди средата на 90те е различна китара от днешния модерен класик. 
До колкото знам Лес Пол класик преди 95та е много близък по качества и конструкция до R9
Политиката на Гибсън по това време променя Лес Пол класик в китарата която познаваме днес. Идеята е да не се подбива цената на новите тогава RX линии.
 
Надявам се, че това ще внесе малко повече светлина по въпроса с различните Лес Пол модели на Гибсън. 
Искам да поясня отново, че моите познания по темата не са пълни и съответни корекции и допълнения ще са от полза за вси във форума. 
 
Благодаря за вниманието.
Б

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колегата Бобо е описал доста подробно нещата, поздравления. Да добавя моите 2 цента относно SG & Explorer.

SG-тата имат няколко варианта: най-бюджетните са faded, където тялото е намазано с някакъв вид оцветител, няма лак. Грифовете са с точки и нямат обкантване. Има разни tribute версии, които са малко по-нагоре, боядисани/лакирани но без обкантване и все още (както при най-евтините) надписа на главата е боя. Следват Standard, които, както при Les Paul са със седеф и трапецоидни инкрустации по грифа. Има и къстъм вариант, с диамант на главата. Виждал съм SG-та с 57 Classic, Dirty Fingers, 496/498, EMG (да има редки варианти фабрично с EMG). Това е значително по-лека китара от Лес пол, има проблем с увисване на грифа (т.нар. neck dive), който се лекува с хубав широк колан + репозициониране на куката на колана. Тялото и грифа са от махагон. Има редки варианти с кленов гриф. Китарата звучи доста ярко и отворено, доста среднисто.

Explorers...сериозната хава. Тук пак са няколко нива. Най-ниското се познава по това, че надписа Gibson на главата е боя, както при Studio вариантите на Les Paul. Следващото ниво е еквивалента на Les Paul/SG Standard - седефов надпис Gibson на главата. Има и Custom варианти, но са доста редки. Експлорърите (освен разни къстъм и signature series) нямат обкантване на грифа. Тази китара ТЕЖИ! (особено в нейния си куфар, който е бая огромен). Няма никакъв neck dive. Положението на грифа спрямо тялото на свирещия е малко по-различно. Или много ти допада, или адски те дразни. Моята фабрично дойде с 496R/500T които звучат добре. Китарата звучи доста мрачно, има много характерна ниска среда и много голям състейн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Поздравления Chris Barnes! Чудесно допълнение е по темата. Аз лично не знаех за провисването на грифа при SG моделите. Лес Пол не е добре балансирана китара също. Да живеят Форумите!

Преди много години пробвах един Explorer, и това което ме впечетли беше колко ”по-бърза и по -лесна за свирене беше китарата от Лес Пол модела. Не ми допаднаха керамичните адаптери, които не са много в унисон със стила музика които аз свиря. Твърде тъмни и компресирани за блус и рок. Това не трябва да отблъсква ,тези които харесват тежките стилове в музиката и дистотшън в изобилие.Explorer определено е радикално иноваторство от Гибсън в края на 50 те на 20 век. 
Относно EMG адаптерите. Знам че в компанията Гибсън не са много склонни да оборудват китарите си с EMG.
Бях чел в статия преди години, че самият James Hatfield започва да ползва ESP защото Гибсън отказват да направят Explorer модел за него с EMG и малки козметични промени. Срамота!
James Hetfield е голям фен на Гибсън и притежава огромна колекция от стари и редки Гибсън китари, и ще е полъскан да бъде сред имената на музиканти със свои модели от Гибсън. Съответно поздравления за ESP/LTD, затова че находчиво се възползват от ситуацията и  дават свобода на James Hetfield да моделира китарата си по начин угоден за него.
Благодаря за вниманието.
Б
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте, 

Ако съм разбрал правилно, моделите  50- те са с по- дебел гриф от тези от 60- те години. Това важи ли при китарете  Epiphone? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Според мен, освен споменатите в темата неща, е важно да се преслушат тоновете на високите позиции, колкото по-малко глухи тонове има (а там, където ги има, да са възможно по-продължителни) толкова по-добре. Важно е също сол на 3-та струна (3-то прагче) да не е много глух - при повечето LesPaul китари там има малко по-къс тон. Важното е, да не е много по-къс.
Друго - като го поразсвириш, да ти харесва. Някои гибсъни, ако се "пипат" по-неванимателно, имат доста груб тон, други имат по-изискан. Аз лично харесвам вторите, особено ако (и поради адаптери, разбира се), с овердрайв/дистършън, те имат един много характерен, малко хаплив тон (в контраст с твърденията за голяма облост и басовост на тона), която хапливост се дължи вероятно на характерният "twang" при атаката на тона. Преслушай и видеа на темата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте,

Според вас, олекотяването на китарата чрез кухини в корпуса как влияе върху звука - подобрява ли го, или обратно. Някъде прочетох, че според производителя няма промяна, но на мен не ми се вярва.....

Редактирано от Nikolov_76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е лес пол студио с traditional weight relief и не съм усетил да има разлика от solid body.Моята е от 2006 и я сравнявах със студио от 99та.

Може би при chambered weight relief да има някаква разлика, понеже гледам, че доста материал го няма.

http://www.gibsontraditional.com/body-construction/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.