Jump to content
Българският форум за музиканти

newwave

Вокална кабинка

Recommended Posts

Здравейте. Искаме да си конструираме звукоизолирана вокална кабинка с размери приблизително метър и половина на метър и половина на около един и осемдесет. Идеята е да се записват предимно войсоувъри и аудиокниги които приятелката ми чете, както и мои собствени вокали. Аз не пея много силно, не крещя, но през съседните стени и най-вече съседите над мен се е случвало да се оплакват когато записвам вечер, а понякога ме хваща музата в малките часове... Искам да попитам за съвети относно направата на кабинката, чудя се за плоскости от гипсокартон с някаква изолация налепена върху тях, но съм особено параноичен и някак ме е страх да влизам вътре ако е облицовано с някаква минерална вата, а да се наема сам да полагам ватата ще ми треперят ръцете и ще съм много смешен отстрани :) Аз съм по електрониката, но никакъв опит нямам с обработката на плоскости от дърво или талашит или нещо такова, та за това съм се насочил към гипсокартона. Бюджета ми за плоскостите, които в момента нямам идея какви би било най-подходящи като материал да са, за звукоизолацията и разбира се за акустични палели тип "пирамидки" -просто щото изглеждат яко-  е около 200 - 300 лева. Идеята ми не е ако някой вътре крещи и се дере отвън нищо да не се чува, а при нормално като сила пеене - което нормално се чува в съседните стаи и горния етаж, - отвън да се чува достатъчно тихо, че звукът да няма енергия да прониква през стените на стаята и да пречи на невинните граждани в сградата. Записвал съм буквално под една голяма маса, сврян като мишка - с килими върху нея покриващи всички страни около мен, около масата омотано със стар дюшек, и над всичко това три дебели юргана един върху друг. Отвън в стаята съм записвал с телефона какво се чува когато говоря силно или пея "загробен" под масата, и нивото на звукът отвън беше подобно на това от тих говор. Вътре разбира се беше кошмарно задушно и ми се запотиха велурите на слушалките, но поне беше без отражения отстрани и не пречех на съседите. Та идеята ми е да постигна подобен ефект със звукова кабинка, която да мога да построя сравнително лесно, да е с някакви по възможност природни звукопоглъщащи материали и да няма някакви много досадни резонанси отвътре че да не се виждам в голямо чудо като смесвам вокалите. За вентилация мисля да ползвам някакви меки дебели маркучи или тръби, с компютърни вентилатори в краищата извън кабинката, че да не влиза шумът им в микрофона. Или може би ще е достатъчно тихо ако просто монтирам вентилаторчетата в долния край на кабинката, далеч от чувствителната зона на микрофона? Ползвам кондензаторен микрофон и се чудя дали гипсокартона ще е достатъчно як че да монтирам стойтата на микрофона директно на стената? Трябва да понесе и тежестта на малък нетбук без вентилатори и харддиск (съвършено безшумен) върху някаква подставка. Мисля че няма да имам нужда от дъно, защото съм на първия етаж.  А, щях да забравя, някаква вратична пак от същия материал, може би на панти като тия за гардеробите.

Та какво ще ме посъветвате, добре ли съм се насочил, ще стане ли както я мисля, или да търся човек който може да работи с дървени плоскости и да се примиря с изолация от вата покрита с плат? Ако избера този вариант, с дървени плоскости и вата, дали 300 лева ще са достатъчни? А ако го направя от гипскартон дали конструкцията ще е достатъчно здрава, приятелката ми трябва да може да влиза вътре с инвалидната си количка, в тоя ред на мисли може би трябва размерите да не са метър и половина на метър и половина а може би метър и осемдесет на метър и осемдесет, което означава по-голяма площ на стените, и ако гипсокартона е много "лефтерен" материал, дали ще издържи на собствената си тежест и на тежестта на звукоизолацията?

Много въпроси, ужасно се извинявам да дългия пост но толкова много неща исках да питам...

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моите разбирания цялата конструкция може да се направи разглобяема,или сгъваема.

Нещо като параван.Ако всичко се изчисли точно може да стане идеално.

Ама с гипсови плоскости...

И бюджета от 300лв.мисля,че няма да стигне.Само пирамидките почват от 15лв./кв.метър нагоре.

https://megavoice.bg/?pid=78&product=1829

Едно време ползвахме кори от яйца.:))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчакай до вторник да се прибера в България и може да го обсъдим по телефона :) много е дълго за писане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите. Триста лева казах примерно, ако много силно се наложи може и малко повече, но аз имам философия че вярвам в минимализма, дори и музиката ми е много минималистична и винаги съм вярвал, че хубавите неща са по-простички и елегантни като решение. Сега говорехме с баща й на приятелката ми, човека е добър в строежа на разни неща и му казах за идеята за гипсокартон - защото той ни беше казал, че най-здраво би било с дърво, дори талашита го отрече тотално - и той каза, че ще се получи стабилно, но трябва да се направи първо "скелет". Да купим греди от тия малките, и да се срежат и да се направи скелет, върху който да може да се монтират вече плоскости от гипсокартон просто с винтове. Има възможност цялата конструкция да се направи и разглобяема, тоест да не се кове нищо, а всичко да се съединява с винтове. Само дето според мен ако вътре е с вата, разглобяването на кабината би било свързано с полагането отново на вата. Освен ако ватата не я оформим като "плочки" обвити в плат, и да се закрепват по някакъв начин за стените и тавана на кабинката и да могат да се свалят. Хубаво е да е разглобяема кабината, защото в нашият случай ако не е разглобяема, дори няма да може да мине през вратата на стаята. Така както той го предложи би трябвало да е стабилна конструкцията. Вътре решихме да има удобен офис стол а не да се влиза с тежката количка направо. Ако монтирам вентилаторчетата в долния край директно на стената, дали ще влиза шумът им в микрофона? Най-често ползваме AKG perception 100 а той е доста чувствителен.

Стигнахме до размери приблизително метър и половина, на метър и шеесет основата, височина около два метра. За тези размери кой подходящ материал трябва да ползваме, че да почне да поглъща от достатъчно ниска честота, че да няма гадни "кутиени" резонанси? Може ли да ни се размине каменната или минералната вата, да ползваме примерно вълна или палнеж за дюшеци? В смисъл можем да си намерим тези палнежи, и понеже не става дума за облицовка на студио а просто за кабинка, едва ли ще е страшно ако евентуално завъди някакви гадинки вътре хихи.

А за акустичното третиране се чудя дали изобощо ще имаме нужда от пирамидки, в смисъл ватата покрита с "дишащ" плат няма ли да е достатъчна? Аз съм чел много мнения, че и без друго тия пирамидки са ефективни само в по-високия край на звуковия спектър, а вътре и без друго ще има материал който е ефективен в много по-широк обхват. Не питам от финансова гледна точка предимно, а от минималистична. Иска ми се нещата които ползваме да са възможно най-малко на брой, но най-ефективни.

Аз съм виждал в ютюб как хора си правят един вид скеле от  PVC тръби и съединители, и всичко това покриват със специално акустично одеало, но не знам до каква степен това ще помогне да се изолира звуково така получената "пробна". В смисъл, държа най-вече на това шумът от колите които често влиза в стаята въпреки алуминиевата дограма на прозорците, да не влиза в кабината при микрофона, че да не бракуваме хубави изречения заради шум от двигател и ядосана псувня от моя страна докато слушам в слушалките извън кабинката и записвам, и също така ме интересува когато аз съм вътре и записвам вокали, звукът който излиза от кабинката да е достатъчно тих, че да няма енергия да прониква през стените в съседните помещения. Пък и когато съм в процес на създаване на нова песен, правя мнооого опити в коя гама ми е най-удобно, променям мелодията често докато ми хареса, и после още толкова много време минава докато си харесам и припев как да звучи... и това е ужасно дразнещо за приятелката ми, също и за съседите хихи. Тоест при мен работата не е набързо да изпея набързо вокала в подходящо време от денонощието. Така че много ми се иска да съм до колкото се може по-изолиран. Защо ли си мисля, че това никак не може да стане просто с акустични одеала върху PVC тръбно скеле, даже съм сигурен. Знам, че ще намали значително отраженията, но в случая за мен изолацията е по-важна.

Ако някой има по-добра идея бих се радвал да я сподели. Иска ми се да стане прилична кабинка, едва ли скоро пак ще се хвана да сглобявам нещо което не се прави с поялник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не случайно споменах за разтегателни паравани.Правиш 4 рамки с  4 плоскости с твоите размери.

Захващаш ги едни за други с по 2-3 панти-има такива,които са разглобяеми.

Залепваш си спокойно дунапренените пирамидки.Няма нужда да се разлепват.

Достатъчно са меки и гъвкави да си се посмачкат в ъглите.

Покрива може да е с панти към едната страна.

Конструкцията е много проста,просто трябва да се измисли и избистри.

Редактирано от lyubohar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек без вата? Няма ли да стане много кашонен звук вътре... Иначе това би било доста удобно, признавам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма как да стане без вата :) звукоизолация се постига с маса или с композитни системи в които ватата служи като “пружина” между две по-тежки плоскости. Примерно гипскартон. Имаме съфорумец направил хубава кабина за запис на вокали, със сандвич стени пдч-вата-пдч. Вътре е наредил “пирамидки” но това е за звукопоглъщане. И няма да стане само със стени, трябва ти и таван. Доколкото разбрах имаш комшии горе и долу?

едит: от София ли си?

Редактирано от jabs
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно, че няма да стане без таван. Не съм от София, а комшиите ми са само отгоре. Аз това което знам от теорията е, че би било добре да се постигне ефект на звук в "аквариум", звукът да няма от къде да излиза. И ако стените на така получения аквариум не вибрират, това би изолирало съвършено пространството в аквариума, от това пространство в което аквариумът е разположен. Разбира се, това може да стане само на теория, или пък с конструкция от демел мрамор например. В момента говоря само теоритично разбира се, просто разсъждавам. Сега да допуснем, че съществува такъв аквариум, в който има някакво вълшебно създание което не се налага да диша въздуха, а да го ползва само за пеене - понеже въздух няма от къде да влиза свеж, - и един микрофон. Звукът излиза от гърлото на създанието, най-първо влиза в кошницата на микрофона и почва да му огъва мембраната, но част от звукът излязал от гърлото на създанието заобикаля микрофона, друга част пък се насочва в други посоки, звукът се отразява от вътрешността на аквариума, и пак стигат до мембраната на микрофона, като по тоя начин в определени части от спектъра звуковите вълни се гасят помежду си, в други части се подсилват, получават се фазови и честотни проблеми, като всичко това накратко може да се опише като "кутиен звук". Това на всички е ясно от теорията за разпространението на звука. И аз си мисля, че в тоя случай ако по стените има материя със свойството звукът да изгуби енергията си когато влезе в съприкосновение с нея - размърдвайки механично материала, - той няма да се отрази от нея, а в по-голямата си част ще се преобразува в топлина в следствие на механично движение. Тук говоря теоритично, разбира се никаква топлина не бихме могли да отчетем дори с най-чувствителната техника, но според мен енергията на звука в това се превръща предимно, когато срещне ватата. Така де, значи до тук имаме херметически затворен аквариум, облицован с материя която вместо да отразява звука, го поглъща. В този случай единственото нещо което ще отразява звука и той-ще се наслагва в диафрагмата на микрофона заедно с директният звук, ще бъде тялото на създанието което пее вътре, лицето му, и други такива пренебрежими според мен фактори. В този случай може би не би се наложило да се слагат плоскости за разпръсване на високочестотните съставки на звука - демек пирамидки. Иначе за идеята за кабина тип сандвич се сещам как работи, харесва ми, че ще сме изолирани от прахови частици от тавата, но не съм сигурен дали пирамидките ще помогнат за анулиране на отраженията - направо си представям добре доловим кутиен звук в записа. Все-пак ватата е покрита с добре отразяваща плоскост. А на нас ни трябва предимно за запис на говор, в аудиокнигите няма музика за фон, обработва се по-различно от да кажем обработка на вокал на рок песен, тук нямаме микс, няма какво да "маскира" да кажем някакъв шум от микрофона и преампа в по-тихите изречения. Няма да правя много смел лоу-кът на микрофона, защото няма да има да има с какво да "воюват" ниските му честоти. Че за моите вокали ще бъде супер е ясно, в мойта музика по подразбиране си е прието едно кило плейт ривърб, че вокала да се отразява сякаш от дъното на времето и на спомените, там някъде мнооого назад в дъното на звуковата картина, ние уейфовете не харесваме много сухи вокали хихи. На мен лично никога не ми е пречило истински дори реверберацията на обикновена стая запълнена с мебели, за да си смеся вокалите. Ама сега работата е друга...

Кажете ми дари разсъжденията ми за свойствата на звука в идеалното затворено помещение със звукопоглъщащ материалн по стените му са верни, не претендирам да разбирам много.  Идеята ми е да анализираме дали това което смятаме да направим ще проработи достатъчно прилично, защото до седмица - две сме решили да почнем конструкцията, и яко ще се сдухам ако само хвърлим време и пари и отвътре канти, звукът от колите отвън влаза у микрофоня а я псувам кат прост отвън и викам "мило, дай пак това изречение, че некой баш са реши да мине баш по наща улица" : ))))  В предишен пост съм описал точно какво мислим да направим, ще го спомена отново тоя път накратко - скеле от гредички, върху което ще се монтират гипсокартонени плоскости, а отвътре плоскостите ще са покрити с - най-вероятно - минерална вата. Ватата навярно ще я оформим на някакъв вид плочки, покрити от всички страни с рехав плат, и по някакъв начин ще се закрепват за стените и тавана на кабинката, плътно една до друга. Аз не мисля, че в тоя случай ще ни трябват пирамидки. Кабинката колкото се може по-компактна, метър и трийсет на метър и шеесет на два метра, вентилция, осветление и техническо изпълнение в случая не коментирам а просто материали и принцип на действие, такъв какъвто аз си мисля че ще, с моите жалки познания в тая област. Идеята е да изолира звуково колкото се може по-силно, във вокалния звуков спектър, и вътре да е достатъчно "мъртво" акостически, че записите да са максимално сухи.

На прав път ли съм? Дали ще има неприятни изненади?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Привет newwave.  За да имаш ефективна изолация ще ти е необходима масивна преграда, пружина (вата в твоя случай) и отново масивна преграда. Акустичната обработка на повърхностите от вътрешната страна е отделно и ще ти е необходима със сигурност.  Хубавото в твоя случай е, че в диапазона на човешкия глас и изолацията, и обирането на реверберацията би се постигнало по-лесно, отколкото за ниски честоти. 

Виж  видеото по-долу за да си създадеш представа какво би следвало да направиш. Вероятно ще е добре е да помислиш за по-голям размер на кабината  (приемам, че дадените от теб размери са външни) както от акустични съображения , така и от чисто практически  - клаустрофобията е враг на всеки вокалист ( :) ), освен това има доста микрофони, които имат нужда от разстояние за да прозвучат оптимално.

 

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много полезно видео, сигурно съм го изгледал цялото ама по-скоро на части през дълги периоди от време. Ще го изгледам пак цялото наведнъж.

Значи какво излиза, със сигурност както го мислех няма да стане? Мислех си, че само с преграда от кипсокартон и яко налепено отвътре с вата ще изолира достатъчно звука, и същевременно с това ще обере кутиения звук от реверберацията вътре... В дълбока грешка съм, нали? : (

По-голямо няма как да бъде, разполагаме и с друго помещение в което отдавна съм решил да си направя домашно студио, но то не е свързано с централното отопление и през зимата обикновено двамата обитаваме само стаята в която ми се иска да е кабинката.  А тя е запълнена и без друго с всякакви мебели и дори кабинка с размерите които посочих са голям естетически компромис.

А относно размерите, мислех си, че дори и с тези малки размери ватата ще обере достатъчно от реверберацията, то ми е ясно, че ако не е вата а са просто пирамидки трябва да е доста по-голям размера, че да са ефективни, ако въобще е възможно да имат достатъчен ефект в случая. А иначе не страдам от колстрофобия, а микрофона който ползвам в зависимост от това дали пея по-тихо и басово, разчитайки на проксимити ефекта, или по-силно, ползвам между 12 сантиметра от устата ми, или към 25 - 30, и мисля, че бих имал достатъчно пространство за това отвътре.

А за стени тип "сандвич" дали ще е възможно да ползвам рамки от греди, запълнени яко с вата, а от девете страни стени заковани плоскости от гипсокартон, в смисъл дали ще е ефикасно ако двете стени имат допирнаи точки по рамката? Ако това работи достатъчно добре, бих могъл да направя стените и тавана да се съединяват помежду си с винтове или панти, така хем когато е топло ще мога да си преместя кабинката в другото помещение, хем ако дълго време не я ползваме, да я разглабям и да я прокуждам в друга стая - ватата ще си е между пластовете гипсокартон и няма да се налага да се занимавам с нея отново. Даже тая идея ми харесва.

В тоя случай обаче - вътрешни размери метър и трийсет на метър и шеесет на два метра, гипсокартонена конструкция звукоизолирана с вата на "сандвич" но отвътре гола, дали има начин с пирамидки само да укротят реверберацията и кутиения звук? Това е много малко пространство, а не ми се иска отвътре да слагам още един пласт вата, от която да съм защитен само с плата с който е облицована. Що ли ми се струва че от кутиения звук в тоя случай няма да има реално спасение...

Аз мисля, че вече май почвам да се отказвам и това не ми харесва. Или може би някой знае друго по-елегантно и работещо решение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно си видял тази тема, но за всеки случай я пускам пак:

По-нагоре jabs беше предложил помощ, обсъди с него въпросите, които те терзаят - ще е полезно. 

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Адаш, благодаря за референцията :)

Лошото е че на "моята" тема снимките са заминали поради сайта postimage и неговите простотии...

Аз съм си вече в България и ще пробвам да помогна днес-утре :)

@newwave, хич не се отказвай... не е атомна физика .

Редактирано от jabs
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много за отговорите. Не, не съм се отказал, това си е голяма краста хихи. Да, почнах да чета темата ти jabs , много е готина и е за ЗНАЧИТЕЛНО по-сложно начинание от моята кабинка, само че наистина снимките никъде ги няма, иначе би било много яко да се види студиото. Ще ти пиша на лични за да се разберем как да се чуем когато ти е удобно. Аз видях от разни сайтове като децибел примерно, шумоизолиращи материали, дори и по-скъпите от тях за моята малка кабинка сигурно бих могъд да си ги позволя, понеже няма да е облицовка на цяла стая, само че не знам дали пък най-доброто не си е добрата стара вата. Мисля за саднвичи от гипсокартон - вата - гипсокартон, да са 4 стени, и покрив, и всичко това на сглобяеми панти че да може да се сгъва когато не се ползва, вратата ще е всъщност една от стените, по някакъв начин. За съжаление това е максимома който мога да си позволя като умения и най-вече като пространство : ( Почти съм сигурен че толкова малко пространство отвътре, както и да го третирам ще е бъкано от стоящи вълни и около 200 - 300 херца ще бъдат доста проблемни, и трябва много да се боря с тях при обработката, но поне се надявам да ме изолира звуково от шумът от автомобили отвън. Иначе имам възможност да си направя доста прилично домашно студио на тавана на кооперацията, това е пристройка и отдолу дефакто никой не живее, за домашно студио за електронно насочена музика с вокали и за войсоувъри би било страхотно, но няма асансьор а приятелката ми е в количка и е доста опасно да я качвам по стръмните стълби там. Иначе горе стените не са симетрични, едната е закръглена, не са и симетрични по между си и пространството не е малко, бих могъл дори да ползвам по-големи монитори. Но засега сме се насочили към кабинка, обработвам и смесвам на слушалки и така...  - :  )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, имам малко свободно време и пиша.

Ако съм на твое място бих пробвал "стъпков" вариант на монтаж, тоест, правиш нещо, пробваш, ако не ти хареса, добавяш и така нататък...

Какво имам предвид: истински добра кабина можеш да си направиш само на принципа "стая в стая". От друга страна, звукоизолация на вокал не е толкова тежка като бас, барабани или дори електрическа китара, по обясними причини, затова според мен си струва да опиташ. Прикачам една бърза скица на примерна кабинка, като за носеща конструкция се ползват някакви бичмета/греди. Сложил съм произволен размер 120х50мм, само че сега се усещам че за да ползваш стандартни дебелини на вата следва да са 100х50мм. Както и да е, идеята ще я схванеш, а размерите могат да се променят, не ми се прерисува. Стандартните вати (задължително на пана, не рулонни) са с размери на паната 1200х600мм. тоест редиш примерно конструкция така че между колонките да имаш светло разстояние 600мм и слагаш паната на ватата вертикално. Ако ватата е на пана, можеш да я натиснеш между колонките и тя да остане там благодарение на сцеплението с дървото. Даже е разумно вместо 600мм, да оставиш примерно 590мм светло и като я напъхаш, тя се запъва и няма да се свлече. Търси каменна вата с обемно тегло около 50кг/м3. Аз ползвах стъклена, но не се продава масово, въпреки че е по-добра за конкретната цел и няма да можеш да намериш правилната. Отново: в никакъв случай не взимай стандартната, лека, рулонна, с обемно тегло 9-11кг/м3, тя е прах в очите и не върши никаква работа. Дебелината на предлаганата вата по магазините обикновено е 50мм. Ако ползваш бичмета 100х50мм, слагаш два слоя вата (2х50мм). Не ти препоръчвам бичмета под 100мм, (респективно един слой вата), защото според мен ще стане много паянтова конструкция.

На скицата съм си представил че слагаш кабинката в ъгъла на стаята (не знам с какви размери е стаята). Ако ми пратиш някакво грубо заснемане, ще пробвам да ти спретна някакво по-читаво чертежче. Та - правиш коснтрукцията. Две от "външните страни" са истинските стени на стаята. Другите две могат да са гипскартон или ПДЧ. Аз бих те посъветвал да пробваш с ПДЧ. По-леко е, реже се лесно, по чисто е. Отвътре оставяш видимата вата, като си готов, влизаш вътре и пееш. Ако изолацията е ОК по твоите критерии, опъваш по стените отвътре някакъв плат. Платът се преценява просто: трябва да можеш да дишаш свободно през него. Ако не можеш, не става, защото ще отразява звука, а не това е целта. Какво постигаш по този начин: някаква звукоизолация (каква, не мога да преценя честно казано) + готови звукопоглъщащи плоскости отвътре. Гарантирам ти че с толкова вата ще имаш "мъртва кабина" и никакви отражения. Затова е хубаво да си направиш тавана отвътре с ПДЧ, хем ще имаш отразяваща повърхност, хем ватата в тавана няма да ти падне на главата, хем можеш да си вградиш 1-2 луни за осветление. Тавана и вратата ще отразяват звук и ще дадат на кабинката някакъв "живот". Ако не те кефи - слагаш им "пирамидки" и имаш безехова камера :)

Вратата: по стандарт доколкото знам за преминаване на инвалидна количка ти трябват 800мм минимум (широчина). Можеш да импровизираш със стара налична врата, каквато и да е. Имай предвид само че изолацията е равна на най-слабата част. Представи си, че звукът е въздух - там където минава въздух, минава и звук. Значи, вратата - с колкото можеш повече уплътнения (гумени) - крило към каса, под и т.н.

Ако след като си го направил изолацията не е достатъчна - слой картон/ ПДЧ и отвътре, и върху него пирамидки, вече за абсорбция (звукопоглъщане). Това според мен е пътя. 

Това е много общо, но засега толкова мога да измисля. Питай всичко каквото те интересува. Детайли и сглобки могат да се измислят всякакви, включително с демонтиране на отделни панели. Аз се занимавам с дърводелстване и ми е лесно. Ти си намери обаче някой можещ, никак не е трудно, ако имаш базови инструменти и желание. Последно: 300 лева няма да стигнат. МОже да се пресметне груб бюджет, но за целта трябва да се избистри някаква концепция.

 

IMG-0147.jpg

  • Like 1
  • Thanks 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле... Много ти благодаря, сега още препрочитам и преосмислям. Опитах да ти пиша на лични но системата нещо май не работи. Баща й е добър със строителните дейности и ще ни помогне. Бая скъп проект май се очертава, 300 лева са един вид на границата, може би още максимум сто лева отгоре можем да си позволим, но ако шумоизолацията не е достатъчна би било много жалко. Като казвам скъп имам предвид предимно за свободното пространство в стаята, две от външните стени ще имат по-голяма широчина отколкото аз съм висок, аз по-скоро си представях като широчина широчината на стандартна врата на стая, и с офис стол вътре, супер коустрофобично за много хора но аз се чувствам много уютно да се свирам в такива места : )) Ако размерите на чертежае само за удобство и пространство отвътре, а не са минимални необходими за липса на резонанси вътре, се чудя дали бих могъл да ги намаля в известна степен, аз съм 58 кила човек, тя  е 40 и общо взето като седна на пода и си прегърна колената, човек може да ме пъхне в стандартен хладилник хихи, не мисля че ако кабинката бъде по-малка би било проблем за удобството ни. Да може да се разглобява и сглобява е много важно, особено ако се наложи наистина да е с размерите като на чертежа, най-малкото за да може да мине през вратата когато се премества. Иначе май бих предпочел напълно мъртво пространство, ще се възползвам от пирамидките. И ако не е по-лошо като ефективност май бих предпочел гипсокартон, пък и по-лесно можем да го изрисуваме отвън с цветя и хипарски рисунки както сме го решили : )))

Аз всичко ще го обсъдя с баща й като се видим, ако не беше той дори не бих се навил да опитам. Аз дори не знам какво е ПДЧ, ама мисля, че е онова от което се правят в днешно време повечето мебели и на което я винаги съм му викал "талашит" . Ще го обмислям и ще видим точно как да го направим, май ще бъде бая по-удобно да се сглоби на друго място, в стаята не би било възможно да се работи. Бах, много сложна работа. Със сигурност ще има още въпроси, а стаята мога да я снимам, стаята не е малка но е бая запълнена с тежки големи мебели по стените, кабинката ще стои в срещу прозореца, няма да може да е до стена и така като гледам май бая ще го закрие. Но мога и като я направим да я преместим в другото помещение, не след дълго ще се постопли времето, само да го направим.

Отново адски много благодаря, тия дни ще пиша пак с още въпроси които сигурно ще изкочат след като го обсъдим. Ще видим кои материали си имаме и кои ще купуваме. Няма да се откажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.