Jump to content
Българският форум за музиканти

Panzergrenadier

Брум в китара при затворени потенциометри

Recommended Posts

Притежавам китара STAGG FLYING V BLACK. От известно време при затворени потенциометри се появи брум. При отворен потенциометър при свирене няма проблем и шумове. На други китарни  уредби дава същия проблем. Носих китарата на лютиери къде ли не, но без резултат. Дали проблемът може да е  в заземяването, потенциометрите или адаптерите? 

F300BK.jpg

Редактирано от Panzergrenadier

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръснах потенциометрите и тонкоректора с контактен спрей, смених и кондензатора.. на проблемът остава. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблемът наистина е само в китарата, то тогава първо бих сменил потенциометрите.

Доста е вероятно да са си отишли, не вярвам в ефективността на контактните спрейове.

Също така трябва да се провери за студени спойки. Ако има такива, то вероятността е те също да създават проблеми.

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слава Богу, че ако е това, решенията се евтини. Проблемът не е е и в ефектите, пробвал съм с различни. 

 

250K Split Shaft Potentiometer (Volume or Tone) 


• Top-quality potentiometers used on U.S. Fender® instruments. 
• The 250K is usually associated with most single-coil pickups. 
• 3/8" potentiometer shaft. 
• Split shaft design. 
• Works with push-on style knobs (no set screw). 
• Mounting nut, washer, and .022mf 250V capacitor included. 
• Fits nearly all Fender instruments (U.S. and Mexico) requiring a split-shaft potentiometer.

47834.png

Редактирано от Panzergrenadier

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подходи към проблема от налалото към края. Първо дай на късо кабела да видиш дали пак е така да не е от кабела. Имаш 2 потенциометъра усилване за 2-та адаптера, при намалено положение докрай не просто дават сигналния кабел от адаптерите към земя. Може с 2 кабела тип крокодилчета да ги дадеш накъсо от средния пин към земя да види пак ли е там проблема. Виж има ли разлика при различно положение на ключа за смяна на адаптерите. Помисли малко логично кое може да е,  като изключишваш стъпка по спъпка и ще стигнеш до проблема. Китарното окабеляване е доста опростена работа. Инъче за контактния спрей - действа си добре но при хубави потенциометри а не при китайски пръчки - при тях ефекта е или  временен или никакъв, а и спрея трябва да е качествен такъв за потенциометри, защото има и такива които не са подходящи.  Би трябвало схемата на китарата да ти е такава или подобна - цък

Редактирано от patzo
  • Like 3
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Съгласен съм с patzo, разбира се. Така е редно да се подходи.

Но искам да уточня нещо, ако проблемът е наистина от потенциометрите (ще бъда честен, не очаквам кой знае колко качествени потенциометри в този модел, опитвам се да съм обективен, а не да се правя на интересен, защото искам да съм полезен), то трябва да се има предвид, че за хъмбъкери обикновено е приет стандарт за това съпротивлението на потенциометрите да е 500 килоома, тъй като с 250 килоома изходът на сигнала ще е по-слаб, а адаптерите ще звучат по-мътно. 250K се ползват за единични адаптери (single coil), тъй като обикновено имат по-ниско съпротивление на намотката, съответно са по-светли като звук, но не са подходящи за хъмбъкери, особено ако съпротивлението им е над 10K.

Искам да отбележа още нещо. Хубаво е да се погледне броя на зъбците на самата врътка на новия потенциометър, особено ако е от резервните части на Fender. Гнездото на капачето, което се поставя върху потенциометъра, няма да съвпадне с друга бройка на зъбците.

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потове А250 се слагат на китари с активни адаптри,тази не е такава и е неразумно и неизгодно да се сложат такива.При пасивни адаптри 500 К си вършат работа и са евтини.В случая вероятно оголен плюс опира в боята(екранировка) или лоша маса на потове,адаптри,ключ.

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общия случай за активни се използват 25к, за сингли 250к, за НВ 500к. Може и да има някакви изключения, разбира се.

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най -вероятно схемата на свързване е кофти.Екранирането би помогнало също.Понеже като гледам си със 2 хъмбъкъра и с 2 волюм-а и 1 тон потенциометри.Тази схема понякога вкарва шумове при намаляне само на единия волюм контрол.Виж тази схема например.Или потърси т.нар. 50s wiring.Друго за което се сещам е т.нар. "студена спойка" ,тоест някоя спойка по китарата е кофти и трябва да се презапои качествено със добър припой.Или пък кофти кабелчета които са се окислили и вкарват шум.https://docs.google.com/gview?embedded=true&url=https%3A%2F%2Fwww.seymourduncan.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2F2H_3G_2V_1T.pdf

Редактирано от jorog
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на потенциометър, тон-коректор и суич брумът си остана.... :no:

 Но след екраниране с алуминиево фолио всички паразитни шумове изчезнаха! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Similar Content

    • От Радослав Кочев
      Здравейте,
       
      Имам малък проблем с китарата, появи се някакъв шум... 
       
      Почти съм сигурен че е от кабелите и се нуждае от екраниране.
       
      Мога да дам и доста повече подробности, но въпроса ми е към по-разбиращите и тези които са екранирали, презапойвали кабелите и т.н.
       
      Дали на някой от вас му се занимава да ми обърне малко внимание и да погледнем китарата? Срещу заплащане разбира се, или най-малкото да ме насочите към някой добър лютиер в София?
       
      Знам че в нета има достатъчно информация, но просто не ми се занимава сам, да не стане по-лошо, пък и може проблема да не е чак толкова голям или пък да е по-голям кой знае...
       
      Та ако има някой навитак за утре/другиден (за София става въпрос), ще съм много благодарен.
       
      (Не съм сигурен дали поста е за този раздел, ако не е се извинявам, може да го преместите)
       
      Поздрави,
      Радо
    • От Лими
      Ще опиша типичен всеобщ и познат проблем.
      Имам педалборд с няколко ефекта и общо захранване чрез акумулатор, като понякога ползвам и индивидуално такова, т.е. чрез батериите на всеки ефект. От борда излизат три изхода - два небалансирани и един балансиран. От първият небалансиран излиза сигнала на китарата след дистер и EQ. От вторият небалансиран излизат смесените сигнали на лупера и други ефекти. А от третият балансиран излиза сигнала от микрофона след вокален процесор.
      От балансираният изход не чувам брум, но от другите два има такъв, като по-силен е от първият, китарният. И трите изхода  влизат в един усилвател ROLAND AC33, в който има съответно китарен вход, балансиран микрофонен вход и стерео AUX за лупера. Кубето го захранвам почти винаги само на батерии, т.е. не ползвам силовата мрежа. При включване на дистера брума става непоносим. До сега от дълги години този проблем съм го решавал успешно чрез заземяване за радиатора на парната инсталация, но на други места - клубове и др не смея, а и няма възможност да прилагам този вариант. Когато свиря в някой парк използвайки автономно захранване чрез акумулатори/батерии нямам брум, защото съм далеч от силови мрежи.
      За свирене в сградни помещения обмислям да ползвам варианти, описани в заглавието на темата - Isolator или Hum eliminator. Никога не съм ги ползвал и се питам кой от тях е по-подходящ? Информирал съм се за две(и други) такива устройства на ART
      DTI Dual Transformer/Isolator
      CleanBOX II
      Не съм наясно в коя част на аудио кабелите трябва да се включат тези устройства, т.е. - по-близо до източника(педалборда) или по-близо до входа на усилвателя/пулта, или дори непосредствено след изхода на китарата, преди дистера? Трябва ли да изолирам/прекъсна масите  м/у педалборда и усилвателя/миксера? Нужно ли е да се ползва някое оттези устройства и за балансираният ми изход от микрофона? Ако пък искам да включа изхода на първият усилвател към миксер или друг по-мощен, мрежово захранван усилвател дали пак трябва да ползвам едно от двете горепосочени устройства?
      Ако имате опит с такива устройства или препоръчвате други, моля споделете!
    • От Maxxximix
      Честита Коледа на всички!
      Бих искал да се посъветвам с някои по-опитни съфорумци за един проблем,който изникна при създаването на домашно студио.Остана ми само компютъра(Настолен),но поради факта че е с импулсно захранване се очаква да имам "брум".Имам звукова "fireware" карта,но незная дали ще го предотврати...Колоните са KRK Rokit 6.Не ми се иска да слагам разни филтри между картата и колоните,защото влияе на качеството на звука.Казаха ми и за изолиране на масата на захранващите кабели на колоните.Дали е безопасен този вариант?
      Благодаря на отзовалите се и щастлива нова година!
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.