Jump to content
Българският форум за музиканти

Брум в китара при затворени потенциометри


Recommended Posts

Притежавам китара STAGG FLYING V BLACK. От известно време при затворени потенциометри се появи брум. При отворен потенциометър при свирене няма проблем и шумове. На други китарни  уредби дава същия проблем. Носих китарата на лютиери къде ли не, но без резултат. Дали проблемът може да е  в заземяването, потенциометрите или адаптерите? 

F300BK.jpg

Редактирано от Panzergrenadier
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръснах потенциометрите и тонкоректора с контактен спрей, смених и кондензатора.. на проблемът остава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблемът наистина е само в китарата, то тогава първо бих сменил потенциометрите.

Доста е вероятно да са си отишли, не вярвам в ефективността на контактните спрейове.

Също така трябва да се провери за студени спойки. Ако има такива, то вероятността е те също да създават проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слава Богу, че ако е това, решенията се евтини. Проблемът не е е и в ефектите, пробвал съм с различни. 

 

250K Split Shaft Potentiometer (Volume or Tone) 


• Top-quality potentiometers used on U.S. Fender® instruments. 
• The 250K is usually associated with most single-coil pickups. 
• 3/8" potentiometer shaft. 
• Split shaft design. 
• Works with push-on style knobs (no set screw). 
• Mounting nut, washer, and .022mf 250V capacitor included. 
• Fits nearly all Fender instruments (U.S. and Mexico) requiring a split-shaft potentiometer.

47834.png

Редактирано от Panzergrenadier
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подходи към проблема от налалото към края. Първо дай на късо кабела да видиш дали пак е така да не е от кабела. Имаш 2 потенциометъра усилване за 2-та адаптера, при намалено положение докрай не просто дават сигналния кабел от адаптерите към земя. Може с 2 кабела тип крокодилчета да ги дадеш накъсо от средния пин към земя да види пак ли е там проблема. Виж има ли разлика при различно положение на ключа за смяна на адаптерите. Помисли малко логично кое може да е,  като изключишваш стъпка по спъпка и ще стигнеш до проблема. Китарното окабеляване е доста опростена работа. Инъче за контактния спрей - действа си добре но при хубави потенциометри а не при китайски пръчки - при тях ефекта е или  временен или никакъв, а и спрея трябва да е качествен такъв за потенциометри, защото има и такива които не са подходящи.  Би трябвало схемата на китарата да ти е такава или подобна - цък

Редактирано от patzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Съгласен съм с patzo, разбира се. Така е редно да се подходи.

Но искам да уточня нещо, ако проблемът е наистина от потенциометрите (ще бъда честен, не очаквам кой знае колко качествени потенциометри в този модел, опитвам се да съм обективен, а не да се правя на интересен, защото искам да съм полезен), то трябва да се има предвид, че за хъмбъкери обикновено е приет стандарт за това съпротивлението на потенциометрите да е 500 килоома, тъй като с 250 килоома изходът на сигнала ще е по-слаб, а адаптерите ще звучат по-мътно. 250K се ползват за единични адаптери (single coil), тъй като обикновено имат по-ниско съпротивление на намотката, съответно са по-светли като звук, но не са подходящи за хъмбъкери, особено ако съпротивлението им е над 10K.

Искам да отбележа още нещо. Хубаво е да се погледне броя на зъбците на самата врътка на новия потенциометър, особено ако е от резервните части на Fender. Гнездото на капачето, което се поставя върху потенциометъра, няма да съвпадне с друга бройка на зъбците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потове А250 се слагат на китари с активни адаптри,тази не е такава и е неразумно и неизгодно да се сложат такива.При пасивни адаптри 500 К си вършат работа и са евтини.В случая вероятно оголен плюс опира в боята(екранировка) или лоша маса на потове,адаптри,ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общия случай за активни се използват 25к, за сингли 250к, за НВ 500к. Може и да има някакви изключения, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най -вероятно схемата на свързване е кофти.Екранирането би помогнало също.Понеже като гледам си със 2 хъмбъкъра и с 2 волюм-а и 1 тон потенциометри.Тази схема понякога вкарва шумове при намаляне само на единия волюм контрол.Виж тази схема например.Или потърси т.нар. 50s wiring.Друго за което се сещам е т.нар. "студена спойка" ,тоест някоя спойка по китарата е кофти и трябва да се презапои качествено със добър припой.Или пък кофти кабелчета които са се окислили и вкарват шум.https://docs.google.com/gview?embedded=true&url=https%3A%2F%2Fwww.seymourduncan.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2F2H_3G_2V_1T.pdf

Редактирано от jorog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

След смяна на потенциометър, тон-коректор и суич брумът си остана.... :no:

 Но след екраниране с алуминиево фолио всички паразитни шумове изчезнаха! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.