Jump to content
Българският форум за музиканти

мнение за миксиране


Recommended Posts

това е плейбек на "Хубава си,моя горо"

 

http://media.putfile.com/hubava-si-moja-goro

 

върху него ще пиша китара.Дайте мнения и съвети за микса и за предстоящия мастеринг.

 

Благодаря предварително!

 

П.П. Може да си го свалите и да си импровизирате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

За съжаление, този линк се отваря, обече "Хубава си, моя горо" я няма никаква!!! Смисъл не се отваря!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като мих е ок

соло барабанчето на припева има много реверб според мен

 

като звук не ми харесва

инструментите звучат демоде

все едно е няква естрада от златния орфей

пробвай с други звуци

особено при барабаните най-много си личи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен по-големият проблем е замазването на хармониите....всичко така се омазва на моменти, че... Диференцирай ги малко една от друга, а не за се застъпват една-друга (пример: на думите "го-ро" от фа-ла-до към до-ми-ла в щрайха като ги застъпиш нали знаеш какво става с ми-то и фа-то).

За свирене на място без много претенции, дори и в този вид става.....но на по-отговорно място....тц. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми и фа винаги са си ми звучали чудесно заедно, дори и да са от една "октава"!

 

де4о, не се бой, добре се справяш (предполагам, че нямаш и половин година "стаж" в тия неща)

малко като ресторантски синт-бек звучи, но с миди-то е нормално...

то и аз съм така... така че продължавай все напред и нагоре.

 

ГОРЪРЕ, имай милост приятелю, щото без дъх останах от смях !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

adXok, дори в джаз хармонията има "правило" за възможните разширения - да са на голяма нона над акордов тон, полутоновият интервал е неблагозвучен и е хаморнически слаб (освен ако не говорим за специални ефекти в композицията, фонова музика/саундтрак и т.н.). Само в доминантовите септакорди се прави изключение заради маскирането от страна на тритонуса, а и функцията им. Класически направо горят на кладата за подобни злокобни комбинации. Така че мисля, че е добре да се отбелязват подобни точки, за да станат навик още в началото и да се имат предвид. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свежо звучи като идея,макар че според мен ефектът е прекален и на различни нива за отделните тракове. То това лесно се оправя,ама що няма никакъв бас? Ако ти си го правил - поздравления за опита! :recourse: Но ако е готово аудио и ще му слагаш китари,по-добре прати мидито,че да му сложим реални звуци и тогава го смесвай. Успех! :coolp:

 

Едит - Всъщност има ли миди този аранжимент?

Редактирано от steeltanto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен трябва да сложиш семпли на реални барабани. така наистина звучи като правено на синт и после записано на компютъра :)

ако оправиш барабаните и вдигнеш съвсем малко баса ще стане муцка

 

всичко ще си проличи в момента, когато запишеш китарата отгоре - или ще се върже или не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за смяна на блендите, щото така верно е малко естрадно и особено онази групичка от 3-те 16-тини на райда - класика...за златен орфей.

 

Наистина баса никакъв го няма, тъй че няма да е лошо да го вдигнеш малко.

 

Craig обясни чудесно нещата по отношение на аранжимента, затова няма да преповтарям, ами просто ще кажа, че съм съгласен с това мнение.

 

Ако ти си правил аранжимента - бравос :)

 

Юзфул тип: поиграй си още с хармонията - тази композиция дава доста възможности за функционални замени и рехармонизация.

 

 

Като цяло гледай да изчистваш конфликтите в ниските честоти - ако там всичко е ок, нещата ще звучат добре.

Също така избягвай да слагаш много реверберации на барабаните или ако слагаш - направи ги да са над 500 Hz и намали микса на самия ривърб дотолкова, че да не се изгуби в парчето.

Aко баса ти свири много ниско (под ми), по-добре използвай малко по-висока каса, за да имаш добра съвместимост между двете неща като честоти - това ще доведе до много по-добра динамика на парчето.

За барабаните внимавай с панорамите, за да не зазвучат като некомплект, демек разхвърляни из пространството.

Помисли за партиите на синтезаторите - желателно е да ги направиш в такива октави, че да ти остане честотно пространство за китарата, щото в противен случай колкото и да я усилваш, винаги ще се губи.

 

И накрая ще спомена едно мое заключение (със сигурност все някой го е казал преди мен):

 

"Добрия микс започва от аранжимента"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая ще спомена едно мое заключение (със сигурност все някой го е казал преди мен):

 

"Добрия микс започва от аранжимента"

 

Но никой толкова кратко и ясно :singer: :singer:

Предлагам всички, които започват да се занимават с това (защото всички все някога сме започвали да се занимаваме с нещо) да си го напишат с големи видни букви и да си го лепнат на видно място като правило 2. Правило 1 е че няма правила :singer: Останалите правила могат да са пълни с ценни мисли и в края си да реферират към правило 1 и 2 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая ще спомена едно мое заключение (със сигурност все някой го е казал преди мен):

 

"Добрия микс започва от аранжимента"

 

Но никой толкова кратко и ясно :singer: :singer:

Предлагам всички, които започват да се занимават с това (защото всички все някога сме започвали да се занимаваме с нещо) да си го напишат с големи видни букви и да си го лепнат на видно място като правило 2. Правило 1 е че няма правила :singer: Останалите правила могат да са пълни с ценни мисли и в края си да реферират към правило 1 и 2 :)

 

 

според мен, при да го наречем, компютърното музициране аранжимента върви успоредно с микса, а не преди него

Еб* ли го?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

компютърното музициране аранжимента върви успоредно с микса - не е така,това са съвсем отделни етапи,макар и взаимно свързани при реализацията на един проект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аранжиментът е музикално-продукционна рамка на музикалната идея и е творческа работа.Микса е само част/момент от последваща(и то - евентуална) техническа реализация и макар,че предоставя възможности за вариации в/у идеята,си е технически процес,и задачата му е само,да "обслужи" творбата.Други разбирания и "търсения" са обикновено показател,за наличие на... ...много свободно време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:punk_guitar: тва с многото свободно време ми хареса :singer:

 

при някои парчета, когато нямам цялостна идея още

започвам да работя по звук, микс и после доразвивам

идеята си, после пак звук, микс...става въпрос за ел.музика

 

за групарство е очевидно, че първо е аранжимента и после микса

нема как да е наобратно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.