Jump to content
Българският форум за музиканти

ZebilVarusKavaldzhiev

Имам нужда от съвет относно синтезатор

Recommended Posts

Здравейте аз съм на 17 години свиря на цигулка. От скоро се запалих по Пианото също така учителката ми по цигулка каза че е добре и е добра идея да ходя и на пиано за да развия хармоничното свирене или нещо подобно. Та да си дойдем на думата у нас нямам много място за да си купя пиано и за това реших да си купя синтезатор за около 1000лв но не разбирам от синтезатори и за това съм тук прочетох няколко статии от форума и разбрах че е хубаво синтезатора да бъде с клавиши които да са един вид със същото усещане като пианото и със същия натиск. Ако някой може да ми помогне моля да пише също искам синтезатора да е 88 клавиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти дигитално пиано, а не синтезатор. Погледни Kawai ES110, Roland FP30, Casio CDP-230.

  • Like 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зрдравей, това което търсиш най-вероятно ще трябва да бъде някой модел електронно пиано на Yamaha ,които са най-добри при електронните пиана, ако наистина трябва да е с 88 клавиша и усещането трябва да е като на истинско пиано.

 

Иначе на пазара има и други марки по-бюджетни електронни пиана на други марки,при които разбира се съобразно с ниската цена си има компромис в качеството на изработка и качеството на звука.

 

Мооделите от ниско-средният клас са в ценовия диапазон 1000-2000лв. , високия клас от 3 000-30 000лв.

 

 

Иначе ето на цената която си търсиш примерен вариант http://rockshock.eu/digitalno-piano-korg-d-1-bg.html 

 

1127лв. -  както ти го искаш с изглед на синтезатор,което го прави мобилен,лесно и удобно преносим   - докато другите с изглед на истинско пиано поставяш го където ще му е мястото и стационарно свириш само там.

Клавиатурата е хамър-екшън изработена в Япония RH3 за истинско усещане като свирене на истинско пиано.

 

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ниския ценови клас ямахите според мен са много зле. Изостават сериозно от конкуренцията, затова и не ги препоръчвам. Това е лично мнение все пак.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно упътване и ориентир за начинаещи в избора на електронно пиано, на един от търговците на музикални инструменти в България Иван Икономов или иначе казано MCI Икономов.

 

http://mci-bg.com/%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D0%BE/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен с Cybergene, наскоро пипнах едно евтино Ямаха пианце в Динакорд /около800 лв./, няма такъв боклук. Мастер кийборд си вземи, ще ти е от полза по-нататък -хем хубав миди контролер, хем дървена клавиатура 88 клавиша Фатар- моделът е Studiologic SL88 Grand. Няма звуци, с виртуални пиана и библиотеки или саунд модул се ползва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ниския ценови клас ямахите според мен са много зле. Изостават сериозно от конкуренцията, затова и не ги препоръчвам. Това е лично мнение все пак.

 

Наблюденията ми са почти същите. За начинаещ, пианата на Касио са добър избор - клавиатурата им е добра и реалистична, пианата и саундите са приемливи (особено за цената), а и целият инструмент е много лек и лесен за пренасяне. А иначе мастер кийборд също е вариант, но не смятам, че ще е подходящ за това, което е писал в първия пост.

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен с Cybergene, наскоро пипнах едно евтино Ямаха пианце в Динакорд /около800 лв./, няма такъв боклук. Мастер кийборд си вземи, ще ти е от полза по-нататък -хем хубав миди контролер, хем дървена клавиатура 88 клавиша Фатар- моделът е Studiologic SL88 Grand. Няма звуци, с виртуални пиана и библиотеки или саунд модул се ползва.

Напълно-съгласен, но човека е начинаещ и му е приоритетно да се научи да свири на 1-во място,а не да се занимава с аудио-програмен инженеринг,софтуери,миди-портоколи и така нататък...

 

А и този Студио Лоджик , ей-така да даде 1700лв. за една миди-клавиатура само клавиши,без грам звук в нея колкото и качественно изделие да е тя, малко не го разбирам....

 

Истината е,която и марка и модел да си избере - да е с RH3 Keybed Made in Japan :)

 

Лично-мнение, с което не искам да ангажирам никого и да влизаме в излишни спорове.

 

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е,която и марка и модел да си избере - да е с RH3 Keybed Made in Japan :)

 

Интересно е колко са различни хората на вкус :) Не че е лоша тази клавиатура, ама е доста остаряла технологично. Тя например е само с два сензора на клавиш, а почти всички нови клавиатури са с по три сензора. Наличието на три сензора позволява да натиснеш повторно клавиша, без да си го отпуснал догоре - като на истинско пиано. Дори ентри-левъл пиано като Roland FP-30 има три сензора. Също така почти всички нови пиана имат ескейпмънт симулация. Според мен лежат на Made in Japan мантрата. Пак да кажа, не е лоша клавиатура като за уъркстейшън, аранжор и изобщо свирки с много функции. Но ако се търси максимален реализъм и емулация на истинско акустично пиано за пианисти, Korg никога не са били силни там. Но все пак всичко това е въпрос на вкус. Например от всичките дигитални пиана, които съм имал (към десетина станаха вече през годините), безсъмнено най-гадното беше Korg SP-200, но пък по репетиционни съм срещал пичове с Korg SP-200, които се кълняха колко им е яко... Така че на вкус и на цвет... :)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко off-topic но аз от как пробвах в магазина Roland FP-90 и RD-2000 които са с клавиатура PHA-50 , сега не мога да спя - докато не си купя едното от двете :) 

 

Като се има предвид че не съм експерт - мога съвсем осезаемо да забележа огромната разлика в изразяването като свиря на тях. Иначе си имам KAWAI ES110 - супер си е за начално дигитално пиано, но апетита идва с яденето, а там цените са други :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво, де, СЛ Гранд  за по- претенциозни, споменах го, че ми хареса много; той човекът пианист няма да става, има СЛ 88 студио за 400 евра, пак е хамър екшън, Фатар, ама е пластмаса; като ще се занимава с музика вкъщи, все някога ще му се прииска да си записва- ще си вземе и два монитора, ще си инсталира DAW, ще я свърже клавиатурата с компа, пиано семплирано ще си качи, а не някакви синтезаторни пиана имитации. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод последната реплика - силно казано "имитации", тъй като и техните саунди са семплирани, отделно че почти винаги са много добре напаснати към конкретния инструмент, пък и нищо не му пречи да си включи такова пиано към компютъра и пак да си свири със софтуерните библиотеки. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко off-topic но аз от как пробвах в магазина Roland FP-90 и RD-2000 които са с клавиатура PHA-50 , сега не мога да спя - докато не си купя едното от двете :)

За мен PHA-50 е най-добрата дигитална механика от конвенционалните (не включвам дървените на Kawai). Обаче моделираният звук на Роланд ми е супер гаден :( Старата им технология със семпли ми харесва много повече.
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво, де, СЛ Гранд  за по- претенциозни, споменах го, че ми хареса много; той човекът пианист няма да става, има СЛ 88 студио за 400 евра, пак е хамър екшън, Фатар, ама е пластмаса; като ще се занимава с музика вкъщи, все някога ще му се прииска да си записва- ще си вземе и два монитора, ще си инсталира DAW, ще я свърже клавиатурата с компа, пиано семплирано ще си качи, а не някакви синтезаторни пиана имитации. 

 

За да пусне човек звук от тази MIDI клавиатура - трябва да има компютър + софтуер в него. Супер досадно е като искаш да посвириш малко - да правиш подготовка 10 мин да пускаш компютър, после софтуер, после да избираш звук, после да пускаш колоните, после .... и направо се отказваш.

 

С дигиталното пиано - просто сядаш натискаш копчето и почваш да свириш. Често го правя дори и за 4-5 мин докато чакам жена ми да се облече "бързо" за вечеря :) 

 

Освен всичко можеш да го вземеш и да го занесеш в другата стая и пак да свириш. С хубава стойка си изглежда като мебел за хола перфектна!

 

Разбира се без проблем можеш да го ползваш и за MIDI клавиатура - примерно ES110 си има изход за MIDI с DIN5, Roland FP-30 си има USB , и двете имат Bluetooth :) - и кеф ти вече управление на софтуер какъвто искаш. 

 

 

 

А специално за SL Grand - мненията са доста лоши като цяло тук: https://www.thomann.de/gb/studiologic_sl88_grand.htm , Оплакват се яко хората от клавишите че тропат или са с различна сила на натискане. Самият контролер няма никакви допълнителни копчета и реално като MIDI Клавиатура не е подходящ за production - освен ако не го допълниш с някакъв Midi Surface

 

 

 

В случая на главния въпрос от темата - моите фаворити са както горе написаха колегите - Roland FP-30 и Kawai ES110. Въпреки че като усещано за звук и клавиатура предпочитам повече FP-30 , си избрах Kawai заради изходите MIDI OUT И LineOUT - които в последствие почти не ползвам :) и,  ако трябва да избирам наново бих си купил FP-30. Компромиса който направих тогава се оказа безмислен. Kawai-я си го ползвам само като Digital Piano И даже не е свързан към другите машини. 

 

 

Ако не правиш записи на някакви бавни пиано партии изпълнени с много динамика и чувство - тази 88 клавишна клавиатура само ти пречи :) и почваш да се оглеждаш за 61 или 49 synt action

 

Аз в крайна сметка ползвам основно Roland FA-06 - щото и без това е включен заради звуците, а понякога и Roland A-49 която е много малка и компактна 49 клавишна. Но пък и двете се допълват отделно от MIDI surface

(примерно Ableton Push2) или нещо подобно. В един момент мястото на бюрото и отстрани него става много ценно и почва една борба кое да остане.  

 

Та опита показа че най-добре да си купиш нещата с моментното предназначение за което ти трябва, почнеш ли да мислиш за далечното бъдеще - в 99% грешни покупки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги разговора по темата  наистина стана много интересен и полезен за доста хора дори и напреднали, но нека да се върнем към основният пункт от питането и молбата за помощ на момчето създало този пост.

Да не забравяме че той говори за бюджет от около 1000лв. с които ще трябва да си купи инструмент от поне среден клас,на който да натисне копчето и да започне да свири (както се изрази много-точно и правилно колегата JetMan),защото на този етап това е най-важното за него преди всичко останало.

 

Искам да споделя  в тази връзка наблюденията ми от опитите и пробите които съм правил накратко - Истинският инструмент си е друго нещо и е това,което трябва да бъде за човек който наистина иска да се научи да свири успешно.

Всякакви започванки и опити от самото начало с компютри,софтуер,миди-клавиатури и аудио-карти, по-скоро са на път да откажат и демотивират човека от амбициите му да се научи да свири, да не говориме че ако това трябва да е издържано както трябва аудио-карта с ниска латенсия от профи-ниво,качественна миди клавиатура с Fatar Keybed,качественни мониторни тонколони,платен кадърен софтуер и доста актуален компютър - цената на всичко-това подминава и висок клас електронен инструмент :)

Човека все-пак няма да прави в домашно-студио звукозаписно студио на профи-ниво с 15 000лв, а иска да свири, нали така :)

Да не говорим и за латенсията(закъснението от натискането на клавиша,до възпроизвеждането на тона), което присъства дори и минимално и при високия клас аудио-карти :)

Когато хората са професионалисти, това малко закъснение си го компенсират мисленно и не ги бърка, особенно в студио където всичко се прави не в реално време , а стъпка по стъпка и това не е фатално.

Занимаването с всички тези неща, подготовката им,настройки и така нататък много разсейват и започват да отдалечават нещата от конкретиката на целта, а именно свиренето.

 

Поздрави и хубав ден на всички :)

 

Не че е лошо, но според мен този момент от еволюцията на един музикант е правилно и редно да настъпи ,тогава когато човека вече се е оформил-музикално като ниво - хармонически и с техника на свирене.

Редактирано от Apple&VSTI
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.