Jump to content
Българският форум за музиканти

MIDI контролер от механика на роял


Recommended Posts

Евгени, едва сега откривам темата и съм приятно изненадан от видяното. :) Спомням си, че преди 2 - 3 години с теб бяхме говорили накратко за проекта и електронната му част, когато беше още идея. Мисля, че след това не си споменавал нищо, в даден момент дори бях забравил за него, като изключа припомнящ твой пост отпреди 1+ година може би.

Адмирации за търпението, фокуса и методичния труд през цялото това време, за да се получи този отличен резултат. ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Steppenwolf Можеш да се абонираш за постовете на Евгени. Бидейки дългогодишен член за форума, за мен е щастие и удоволствие да продължавам да уча и споделям всичката тази вълнуваща информация. Поздрави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за оценката и добрите думи :) Като се има предвид колко е “нишов” този проект и колко съм скаран с бизнес-начинанията (и че си имам постоянна и добре платена работа като програмист), клоня към отваряне на проекта и публикуване на дизайна, схемите и кода.

Иначе прецизирах малко коефициентите на логаритмичната крива и контролерът стана дори още по-динамичен, като разликата между пианисимо и фортисимо е вече добре овладяна, широка и линейна. Едно непретенциозно записче от снощи, като ползвам Gartitan CFX (пълната версия с близки и далечни микрофони) за звук:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, Koobenot said:

Съществува ли голяма разлика в усета между класичесия вариант, при който чукчето да удря струната и при текущия set-up?

Няма такава разлика, защото при пианото основният принцип на работа още от времето на Кристофори е, че чукчето се откача от клавиша в последния момент, преди да удари струната и продължава по инерция (при модерното пиано 1-2мм преди струната), за да може след това да отскочи и да позволи на струната да вибрира. Ако го нямаше този механизъм, чукчето щеше да остава върху струната и тя няма да може да вбирира. На английски се нарича escapement. След отскачането чукчето се "заклещва" в една подложка с филц в задната част на клавиша и това го спира да започне неконтролирано да се движи и да удари повторно струната като пинг-понг. Така че това, което се усеща в клавиша и при истинското пиано, и при мен е едно и също: първо самият ескейпмънт (повишава се усилието малко преди клавишът да достигне дъното) и ударът от отскока и захващането на чучкчето от бекчека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.