Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
DaftFunk

Микрофониране на китарно комбо / кабинет

Recommended Posts

Привет,

отварям темата чисто и просто защото искам да разбера дали някой от вас има опит с бюджетен но добър инструментален микрофон. Не очаквам отговор тип "купи си Shure Sm57" или AKG D40.

Разглеждах ценовата листа на Томан и се натъкнах на 2-3 микрофона на цена от около 30-40 евро и реших да потърся мнението ви за това.

Единият микрофон е :

The T.Bone MB75  /който според мен е копие на SM57/

https://www.thomann.de/intl/bg/the_tbone_mb75.htm

и

Electro Voice - CO4 

https://www.thomann.de/intl/bg/ev_co4.htm

 

Благодаря за отговорите предварително.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам CO4 и бих казал , че   върши работа ;) Не знаех , че е толкова евтин, аз май за  повече си го бях взел.
Иначе заглавието на темата  ти е доста подвеждащо (смисъл микрофониране- микрофония )

Edited by ultramega
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мога да редактирам заглавието. Извинявам се ако е подвеждащо или заблуждаващо. Така или иначе си поръчах колбалта на EV. Квото стане. :metalist:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By verginia
      Здравейте!
      Започвам с това, че съм пълен лаик. Купих си комплект от микрофон, който е динамичен и със следните параметри: 72dB, недиректен, от 100 до 10000 Hz, съпротивление 600 ohm, волтаж 1.5 DC и обхват от 15 до 30 метра; уайърлес приемник, който е мъничка черна кутийка на батерия с жак 6.3, като си купих преходник 3.5, за да пасва на входа на лаптопа. Микрофонът може да се ползва с кабел, както има и антена за безжично свързване. 
      Въпросът ми е такъв- как трябва да ги вържа с лаптопа така, че да произведа звук и да го ползвам за домашно караоке. Искам текстът ми да си върви на лаптопа на mp4 и да се вижда текстът, а микрофонът - съответно - да усилва звука. Мога ли да ползвам външни пасивни тонколони вместо тези на лаптопа? Изобщо възможно ли е да се получи нещо в това начинание? Благодаря предварително за отговора!  
    • By DaftFunk
      Здравейте, повдигам темата за покривалата на ламповата техника /а и не само на ламповата/, защото може да е полезна и дори да е имало такава тема и преди то едва ли е било скоро. В тази връзка реших да поставя 2 основни въпроса:
       
      1.Вие покривате ли  с покривало усилвателя/комбото си? Или пък кабинета.
      2.Мислите ли, че покриването е задължително или по-скоро имате друго мнение?
       
      Темата не е насочена само към ламповите усилватели, тъй като прахът е враг на всяка техника и не прави разлика дали има лампи или транзистори ;-)

       
       
    • By xapumup
      Център за обучение към БАН организира курс "Основи на звукозаписа, звукообработката и звукоусилването".
       
      Лектор ще бъде Ангелия Вихрова - опитен професионалист с нестандартна и смела визия за материята.
       
      В курса са влючени теми подходящи, както за професионални музиканти, така и за рок, поп и джаз музиканти (озвучаване и запис в репетиционна).
       

      Записване до 28.02.2018
       
       
      Описание
       
      Курсът представя основните елементи на тонрежисурата и въвежда в технологията на звукозаписа, озвучаването и дигиталната звукообработка (мушунг) с конкретни примери и задачи за самостоятелна работа. Курсът запознава с основната терминология в областта – теоретични постановки и практически упражнения. Обучението е организирано около решаването на практически казуси и задачи.
       
      Практическата работа в дигитална среда се осъществява чрез безплатните работни станции (DAW) Reaper, Audacity, Soundation и техните възможности, за усвояване на основите на софтуерната обработка на дигитален звукозапис. Разглеждат се и други, основни за индустрията платформи – Protools и Cubase. В лекционната аудитория е осигурена техника (микрофони, смесителен пулт, активни колони и др.) за практическо унагледяване в работния процес. Курсът включва и двудневно практическо обучение в студийна среда (студио/репетиционна Миг7), което е фокусирано върху практическото приложение на усвоените знания. 
       
      Курсът е подходящ както за хора без музикален опит (любители) или с начален опит в сферата на звукозаписа, озвучаването и миксирането, така и за професионални музиканти, които искат да разширят практическите си познания по работата със звук.
       
      Обучението е персонално ориентирано и се провежда в малки групи от 8 души. 
      За всеки курсист е осигурен лаптоп, на който той да има достъп до приложенията Reaper, Audacity и Soundation. Препоръчително е курсистите да носят собствени слушалки за провеждане на слуховите тренировки и самостоятелни експерименти на място.
       
      Очакван резултат: 
      Участниците да развият способности:
      • за развитие/насоки за адекватен слухов честотен анализ;
      • за прилагане различни начини на звукозапис, звукоусилване (озвучаване) и звукообработка (мишунг);
      • за прилагане в реална ситуация методите свързани със звукозапис на терен, озвучаване, монтаж и обработка.
       
      Продължителност: 
      Курсът ще се проведе в осем дни последователни дни - от 06.03-15.03. Лекционните занятия ще бъдат с продължителност 4 учебни часа от 9:00 до 12:30.
       
      Място на провеждане
      Център за Обучение на БАН (06.03 до 13.03) (бул. "Цариградско шосе" 125, бл. 26Б, II ет. тел. (02) 987 31 67) Адрес в Google maps: https://tinyurl.com/ya9lt43b
      Студио Mig7 (14.03-15.03) (1592 София, ул. Магнаурска школа 11) Адрес в Google maps: https://tinyurl.com/ybhg7sau
       
      Програма на курса по дни:
       
      Звука като физично и психологично явление; аналогов и дигитален звук, конверсия; компресия.
      Звукова среда; основни елементи в звукотехниката.
      Микрофони – видове, употреба; микрофониа техники.
      Работна среда за обработка на звук;
      Еквализация, компресия, височна и време – практическа работа.
      Хардуерни връзки; анализ, възможности, компромиси при изпълнение на задачата; озвучаване - основни положения.
      Извънаудиторна практика: озвучаване в репетиционна (на група, глас+инструменти и др.); Звукозапис в репетиционната – задача за смесване, самостоятелна работа.
      Извънаудиторна практика: Проверка и анализ на задачата за смесване (извънаудиторно занимание); Обобщение и препоръки.
       
       
      ЗА ЛЕКТОРА
       
      Ангелия Вихрова е магистър звукорежисьор с широка практика в звукозаписа, миксирането и озвучаването. Записвала е симфонични оркестри и банди за филмови продукции, концерти. Озвучавала е рок и поп групи. Работила е в звукозаписни студия, театри и ПТС-и. Университетски преподавател по „Музикална акустика“ и „Студио“ в НБУ.
      Вихрова е автор на звуковия дизайн на късометражни и документални филми, музика за филми. Отличена е с награда на НБУ за Тонрежисьорско майсторство и е печелила международни конкурси за миксиране на песни. 
       
      Информация за записване:
       
      София 1113 
      бул. "Цариградско шосе" 125, бл. 26Б, II ет.
      тел. тел. (02) 979 52 60 и (02) 987 31 67
      Email: tdc-phd@cu.bas.bg и trainingcenter@mail.bg
      Website: http://edu.bas.bg/
       
      Банкова сметка: УНИ КРЕДИТ БУЛБАНК
      IBAN: BG12UNCR 96603120 715116
       
      Такса: 350 лева
      Краен срок за записване: 28.02.2018 г.
    • By Koobenot
      Интересува ме дали съществува някакъв метод за определянето на това, дали един микрофон е свързан във фаза или противофаза. При китарните адаптери ми е ясно, че става със стрелкови измервателен уред най-лесно, но при микрофоните не се получава. Не изпитвам проблеми с даден микрофон и съм наясно с факта, че може да се получи дефазиране при насочване на два микрофона към един и същ източник на звук. Въпроса ми е по-скоро свързан с това, че при отварянето на два еднакви микрофона, зеления и жълтия проводник са свързани по противоположен начин към самия XLR. Оказва ли това някакво влияние, дали микрофона е във фаза или противофаза?
    • By DaftFunk
      Здравейте, можете ли да ми препоръчате добър среден клас вокален динамичен микрофон подходящ за сценични изяви в репетиционни и на малки сцени в клубове /като изключим SM58/ защото с него съм запознат добре. Ценовият диапазон който целя е между 150 и 220 лв.
      Ако има значение бендата и типът глас./ а това има значение /  става въпрос за мъжки глас - баритон.
       
        
       
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.