Jump to content
Българският форум за музиканти

Evtim Djerekarov

DIY Балансиран Микрофонен Предусилвател

Recommended Posts

Здравейте,

 

Преди време си спомних за една моя стара тема за PCM2902 Group Buy, когато имах намерение, да направя външна USB 48kHz звукова карта с вграден микрофонен предусилвател. Не, че идеята ми е умряла, но сега има дори по-добри USB кодеци за целта. Но както и да е - фокусът ми е, върху микрофонния предусилвател.

Вчера, докато чакам, да ми се приспи, направих ето това:

 

wl21bc.jpg

 

2zz3hc2.jpg

 

Единственият лек проблем с предусилвателя е, че е идеално празен отвътре и нещо не работи както трябва.

Това е, понеже никога досега не съм правил балансиран микрофонен предусилвател, и не знам по кой път

да поема.

 

Предният панел засега има накичени следните неща:

 

-Микрофонен вход (очевидно)

-Потенциометър за регулиране на усилването

-Над потенциометъра - CLIP индикатор (обмислям над него, да има и жълт за -18 или -12dB примерно)

-Ключове със съответстващ индикатор (Phantom Power 48V, Phase, Low Cut).

* Обмислям, дали под потенциометъра, да не сложа един Push бутон за примерно 20dB pad.

 

На задния панел, засега има само RCA конектори и захранване, но обмислям, да сложа:

 

-Стерео букса 6.3mm (за балансиран изход, то затова и RCA конекторите са два).

-Ключе за избор на фаза за втория "канал" - дали да е балансирано, или да е симфазно. Това на пръв поглед, може да изглежда абсурдно, но главното му приложение е в цифровия домейн, където може или малко да подобрим съотношението сигнал/шум на звуковата карта, като съберем сигналите от двата канала (симфазно), или можем да се отървем от вътрешни системни шумове в звуковата карта или компютърната система, като обърнем фазата на единия канал и след това съберем двата сигнала (балансирано).

 

Колебанията са относно:

 

-Какво захранване да ползвам  - да заменя 9-волтовата букса с 220-волтов куплунг, и да сложа трансформатор и линейни регулатори, или пък да си остане тя, и да направя три импулсни регулатора с MC34063-ки, съответно за +15V, -15V и +48V, или малко по-високо, с последваща линейна регулация, или пък без линейни регулатори, но с маниакално RC (L) филтриране.

 

-Каква схема да ползвам:

1. Дали тази, с биполярен вход (която изисква огромни кондензатори за "развързване" на фантомното захранване), и не знам, колко грозно криви (но пък има много малък собствен шум), малко прилича на Yamaha D-Pre предусилвателите.

http://sound.whsites.net/project66.htm

 

2. Дали тази, на Cordell с JFET входове, също с доста нисък шум:

http://www.cordellaudio.com/preamplifiers/dynamicmicpreamp.shtml

 

3. Дали да ползвам "Стандартно" решение с INA217 или някаква по-особена схема.

 

Важно е, да спомена, че търся относително бюджетно решение (не бих купувал специализирани аудио трансформатори, например). Което повдига въпросът, дали да ползвам аудио трансформатор на входа, или евентуално - само на изхода, или да го карам безтрансформаторно. Това, с трансформаторите, го имам повече като въпрос за обсъждане, иначе, не знам, дали бих се наел, да експериментирам, да навивам трансформатори - най-малкото, трябва да си направя не-много-проста постановка за измерване на изкривяванията, докато стигна до приемливо решение.

 

Имате ли опит с направата на микрофонни предусилватели, и какви съвети можете да дадете?

Редактирано от Evtim Djerekarov
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е един бюджетен вариант Цък - по руските форуми четох добри неща за него. AD 797 - е доста хвален операционен усилвател - малко скъпичък, но пак си е бюджетно решение  в сравнение със маркови входен и изходен траф. Има го и в друг вариант - Цък

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фигурата от 0.9 nV/√Hz е доста забележителна за операционен усилвател.

Като гледам, това е на границата на постижимото, и може би не е случайно, че токът на покой

на този ОУ е немалките 8.2 mA, по-голямата част от които сигурно минават през генератора на ток

на диференциалната двойка.

 

Единственото, което ме отклонява от идеята за изцяло ОУ-базиран предусилвател е,

че той вероятно ще изкривява по съвсем предвидим (отрязване) и мисля, недобре звучащ начин,

а знаеш, че това, как предусилвателя изкривява, е едно от субективните мерила за неговия звук.

 

Но всъщност, няма много място за чудене - мога да изсимулирам дискретните варианти, и всъщност да ги чуя, за да видя

придобия най-основна представа как звучат когато навлизат в клипинг.

Редактирано от Evtim Djerekarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Similar Content

    • От BogoJazz
      Здравейте бараби!
       
      В момента търся хубав компресор / буустър, който да е хем евтиничък, хем да става за нещо. Свиря предимно джаз и блус музика.
       
      Някой ако има идеи, предложения и мнения ще ми е от полза    Освен това може да обсъдим и волюм педали, понеже и от това имам нужда в момента. Живи и здрави!
       
    • От emosms
      Страничен проект за кеф и без срокове. Събирам инфо и съвети.
      Идеата е преамп модул за бас китара.
      ---
      I. Преамп част, варианти:
      1. двоен триод, последователно свързан
      2. двоен триод, каскодна схема
      3. пентод
       
      Подвъпроси:
      - да използвам ли катоден повторител мосфет за да сваля изходното съпротивление, или да разчитам на следващ модул с високо такова?
      (за каскодната схема, не си спомням сега дали на изхода не беше с нисък импеданс.)
      - варианти 2 и 3 - да използвам ли прост буустер отпред, за да предизвикам леко кривене в ламповия модул?
      ---
      II. Еквалайзер, варианти:
      1. Петканален еквалайзер
      2. 2(3) канален парамтрик с фиксирано Q
      ---
      III. Компресор (може и да отпадне)
      - никаква идея какво
      ---
      IV. Балансиран, небалансиран изход
      - какви ОУ, варианти на схеми
      (смятам цялото нещо да има и 2x15в захранване)
      ---
      V. Последователност на модулите
      1. компресор, преамп, еквалайзер
      2. преамп, после другите
      3. еквалайзера изнесен най-оптред, все едно бас с активна електроника
      4. други
      ---
      Приемам съвети и идеи за всеки модул, последователност от модули, схемни решения на модули, избор на ОУ.
      Най-малкото ще гледам сеир при мнения, които старателно избягват да коментират посочените точки, или да допълнят нещо съществено, което пропускам.
      Не съм на зор да го правя все пак .
    • От MusicDivision
      В шоурума на Music Division  и в нашия интернет магазин www.musicdiviison.bg може да намерите продуктите на ISP Technologies - лидер в нойз гейт технологиите. Продуктите от гамата "Decimator" не случайно са считани за най-добрите нойз съпресори и ной гейтове в индустрията. Инкорпорирането на разработването на нови технологии превръща фирмата в естествен избор на много професионалисти и любители, особено сред почитателите на хай гейн звука. 
       

    • От yordaniy
      Здравейте!
       
      За съжаление не успях да намеря темата дискутирана, затова отварям нова...
       
       
      Накратко: бих искал да направя малка (поне се надявам да е малка де) модификация на моето бас-комбо. Целта е да прескоча вградения в комбото предусилвател и да ползвам само силовия усилвател.
       
      Имам достатъчно техническа практика, за да извърша манипулациите сам, но ми липсва малко теория точно по тая част, така че моля за помощ!
       
      Комбото е Gallien-Krueger MB210, ето я и схемата му:
       

       
       
      Първата ми неяснота - ще постигна ли желания ефект ако заменя AUX IN входа с женски жак за включване на инструмента? Този вход така или иначе не го използвам. Ако не е нещо сбъркана схемата, би трябвало да мога да контролирам нивото на сигнала, който ще вкарам там, с MASTER потенциометъра, което ме устройва напълно.
       
      Ако отговорът тук е "не", препоръчайте къде по-точно в тази схема трябва да влезе сигнала от баса директно?
       
       
      Втората ми неяснота - тази модификация изисква ли по-специално добавяне (или премахване) на други/допълнителни елементи, освен единия женски жак за инструментален кабел и правилното му свързване?
       
      Ако "да" - какви и къде?
       
       
      Въобще - каквото и да споделите по темата - ще ми бъде полезно!
       
      Предварително благодаря на всички отзовали се!
       
      Поздрави!
      Данчо
    • От anomandrus
      Hughes & Kettner Tubeman MKII
       
       
      Преди известно време започнах да се занимавам с любителски запис на парчета в домашна обстановка. Дълго време разучавах различните софтуерни решения за преампване на китари. Свалих доста фрий плъгини и импулси, и в крайна сметка установих, че дори да направя сравнително качествен звук на китарата, трудно бих могъл да използвам дадения саунд на живо.
      Всеки, който се е сблъсквал със сценария запис на хай-гейн китари вкъщи (в блок), знае че проблемът със звукоизолацията и децибелите, от които комшиите обикновенно се оплакват, е наличен и често голям.
      Затова критериите, по които реших да избера амп бяха следните:
      Лампов или хибриден звук
      Добра спийкър симулация
      Поне 2 канала – чист и хай-гейн
      Съвременен звук на хай-гейн канала
      Мобилност
      Прилична цена

      След като направих една проста равносметка на всичките ми изисквания, установих че ще ми е трудничко да се сдобия с подобна джаджа за малко пари. Затова, когато ми попадна офертата за Hughes & Kettner Tubeman MKII, реших да рискувам без да имам идея дали ще отговори на изисвкванията ми.
      Първото нещо, което ми направи впечатление, когато отворих кутията на преампа беше колко добре изглежда и в същото време колко е стабилен металния корпус. Преампа е тежък, масивен и изглежда така, все едно може да оцелеее и в най-зловещите лайв условия.
      При включване се осветява (в много красиво синьо), малкото стъклено прозорче, зад което се крие една 12ax7 лампа, която според H&K придава аналогово звучене на звука.
      Преампа има три канала- clean, crunch и high-gain като и трите ползват едно EQ (ето и първата забележка към дизайна).
      Клийн канала има доста приятен звук- чист и звънтящ. Пробвах го с 3 акустични и 2 електрически китари и с всичките звучеше доста приятно. Каналът няма никакви корекции освен Volume.
      Крънч секцията, за сметка на това, има Gain и Volume корекции. Честно казано не съм тествал тази секция обстойно, тъй-като не свиря такъв тип музика, но от няколкото проби на парчета на AC/DC, мога да кажа, че ампа звучи доста достоверно и докарва много приятна аналогова олд-скуул бленда.
      И сега най-хубавото (за мен)- High-Gain канала. Честно казано, звука който излезе от тази малка джаджа е чудовищен. Не мисля, че който и да било от стиловете в метъла може да го затрудни- от класическото хеви, през бавните и тежки рифове на дуум-а, до съвременното звучене на новите Melodic Death и Metal-Core групи. С подходящата комбинация от EQ и Gain, може да се постигне огхромно разнообразие от звук подходящ за всякакви хай-гейн стилове. Решихме да проверим и как се държи със 7-струнни инструменти. Пробвахме преампа с един Schecter Demon 7 и след това с един Schecter Hellraiser 7 (любезно предоставени от фирма Telesound Bulgaria), ефекта беше умопомрачителен- плътен, мазен (в добрия смисъл), чист хай-гейн звук с топки. След 1-2 кавъра на Nevermore установихме, че ампа се справя и с ниските тонове, без да губи качество на звука.
      След като машинката преживя теста в репетиционната, реших да видя дали ми върши работа за запис вкъщи.
      На задния панел има един вход и два изхода- един към амп а друг към миксер. Изходът към миксера включва изветсния Redbox амп симулатор на H&K, който по мое скромно мнение е един от най-добрите симулатори на пазара. Точно през този output изкарах сигнала към скромната ми домашна аудиокарта и след доста кратко време, през което направих малко корекции с Voicing ноба (на предния панел), който контролира нивото на спийкър симулацията и EQ-то, успях да докарам доста приятен хай-гейн саунд, без комшиите да изпадат в нервни кризи.
      Нека да се върнем към началните ми изисквания, а те бяха:
      Лампов или хибриден звук - CHECK
      Добра спийкър симулация – CHECK (H&K Redbox amp/speaker simulation)
      Поне 2 канала – чист и хай-гейн – CHECK (3 channels)
      Съвременен звук на хай-гейн канала – CHECK!!
      Мобилност- CHECK
      Прилична цена – CHECK с коментара, че цената не е много ниска, но това което получаваш за нея е качеството без компромиси оф H&K

       
      Минуси:
      Липса на отделно EQ за каналите
      Липса на ON/OFF и/или Bypass switch

      Бих ли го купил отново - разбира се без дори да се замисля. Моята лична оценка е 8 от 10.
      Музикалните инструменти за теста бяха любезно предоставени от фирма Telesound BG.
      Hughes & Kettner Tubeman MKII може да се пробва и закупи от Music Division.
       
       
      Технически спецификации:
      Channels
      Clean, Crunch, Lead
      Preamp
      1x 12AX7
      Switching Functions
      Channel 1, Channel 2, Channel 3
      Special Features
      Red Box out
      Bypass
      no
      Dimensions
      220x 215 x 80 mm
      Weight
      2,2 kg/4,9 lbs
       
       
      Официален сайт:
      ТУК
       
      Снимка:

       
       
      Sound Check:

      ТУК
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.