Към съдържанието


Снимка

Преход от класическо към поп и джаз пеене

главов регистър гръден регистър класическо пеене поп и джаз пеене смесен регистър

  • Please log in to reply
6 отговора на тази тема

#1 MimsBlue

MimsBlue

    Ослушващ се

  • newbies
  • Pip
  • 1 Мнения:
  • Инструмент:Вокали, пиано, китара

Публикувано 25 януари 2018 - 15:36

Здравейте, хора,

 

не намерих подобна тема, затова пускам тази.

 

Историята ми е следната: от 5-годишна започнах да пея в хор и продължих през следващите 14 години. По някое време обаче, когато станах тийнейджър поисках да се изявявам и като солов изпълнител, имах идеи за авторска музика и така. 

Проблемът ми беше, че не звучах точно така, както ми се искаше и ми отне извество време да разбера, че при поп и джаз пеенето се използва така нареченият смесен регистър или mixed voice и че никога не съм го използвала, докато пея в хора. Винаги когато имаше по-високи тонове, аз естествено си превключвах на главов регистър, но тогава те си звучаха доста благо, крехко и непасващо, ако исках да изпея дадена фраза по-ударено. Абе предполагам разбирате какво имам предвид.

 

Говорих с вокален педагог за това дали мога да променя стария навик да пея на гръден и главов регистър, но въпросният педагог ми каза, че е почти невъзможно, след като съм пяла толкова дълго време с класическа постановка.
Аз реших, че няма да се отказвам и започнах да чета разни статии и да гледам видеа по темата, обаче ми е трудно сама да преценя дали имам напредък.

 

От 3 години насам вече не пея в хор, тъй като заминах да уча в чужбина. Запознах се с доста години хора, които също правят музика, имам отвреме-навреме и разни участия. Познати и непознати ми казват, че пея много добре, но само аз си знам, как се налага да издевателствам над гласа си, белтвайки тонове на гръден регистър, за да звучат по-плътно и ударено, пред това да ги изпея на главов и да прозвучат умряло... За мен е изключително важно да пея правилно и без напрежение и затова се появява дилемата без напрежение, но с неудовлетворително за мен звучене или с напрежение, но с прилично звучене.

 

Въпросът ми към вас е: моля ви кажете ми има ли някой, който е бил в подобна ситуация, как се е справил със смяната от класика към поп и джаз пеене? За всякакви упражнения и съвети за откриването на заветния mixed voice ще бъда безкрайно благодарна!!

 

 

БЛАГОДАРЯ ВИ!

 

 

П.С.  Вероятно ще ме посъветвате да тръгна на уроци и това вероятно е най-доброто, което мога да направя, знам.Но за съжаление не ми е опция, тъй като в моя град са доста скъпи, а аз за момента съм студент с ограничени финансови ресурси.

 



#2 misterj

misterj

    Пристрастен

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 935 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:България | Danmark
  • Инструмент:mix

Публикувано 26 януари 2018 - 08:58

Потърси за педагога на Майкъл Джаксън. Има ги в нета

#3 SoulSound

SoulSound

    Редовно навъртащ се

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 Мнения:
  • Gender:Female
  • Location:Veliko Tyrnovo
  • Инструмент:singer/piano

Публикувано 16 февруари 2018 - 10:59

Здравей,казвам се Еми Иванова и от 20 години се занимавам с музика,а специално с пеене-от 10.По принцип правилното пеене НЕ трябва да носи напрежение никъде-нито в гласовия апарат ,нито въобще по тялото.Единственото,което стягаш при правилно звукоизвличане е диафрагмата.Има много добри педагози в България ,които дават уроци по скайп,можеш да почерпиш информация за това от интернет,Ако ти трябва съвет-пиши на лични.


Този пост е редактиран от SoulSound: 16 февруари 2018 - 10:59

Rock hard,ride free...


#4 savov

savov

    SAVOV MUSIC

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1325 Мнения:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Veliko Tarnovo
  • Инструмент:китара, пиано и глас

Публикувано 28 февруари 2018 - 16:34

От хор до хор... разлика има голяма.
В нашият например ("Кантилена") при необходимост има и самостоятелна вокална работа.
Ако дишаш правилно - ще се справиш и с поп и джаз музиката. ;)
Avril Lavigne също е пяла в хор... не, че е най-блестящият пример... просто се сетих. Сега си пее достатъчно светло и с метал в гласа...

Този пост е редактиран от savov: 28 февруари 2018 - 16:40

www.uni-vt.bg
www.kantilena.hit.bg
www.poetiskitara.com
www.teatarvtarnovo.com
www.savov-music.com
Хор "Кантилена" продължава да набира хористи, предимно мъже!
Всяка първа неделя на април - среща на Великотърновските музиканти!

Facebook


#5 savov

savov

    SAVOV MUSIC

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1325 Мнения:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Veliko Tarnovo
  • Инструмент:китара, пиано и глас

Публикувано 28 февруари 2018 - 16:37

SoulSound (Еми)... видях, че си от В. Търново.
Ще те чакаме на следващата музикантска сбирка да се видим, запознаем и попеем...
(Темата за срещите е в раздел: КАКВО, КЪДЕ, КОГА? )
Поздрави. ;)

Този пост е редактиран от savov: 28 февруари 2018 - 16:37

www.uni-vt.bg
www.kantilena.hit.bg
www.poetiskitara.com
www.teatarvtarnovo.com
www.savov-music.com
Хор "Кантилена" продължава да набира хористи, предимно мъже!
Всяка първа неделя на април - среща на Великотърновските музиканти!

Facebook


#6 vocalist7777

vocalist7777

    Ослушващ се

  • newbies
  • Pip
  • 2 Мнения:
  • Gender:Male
  • Инструмент:глас

Публикувано 17 март 2018 - 22:29

Не знам защо така са те наплашили, "миксирания глас" се постига от всеки, който е готов да се упражнява усилено всеки ден. Курса на Phil Moufarrege би бил много подходящ в твоя случай. Погледни го ;)



#7 Franky

Franky

    Ослушващ се

  • newbies
  • Pip
  • 2 Мнения:
  • Gender:Female
  • Инструмент:Vocal

Публикувано 26 май 2018 - 22:34

 

 

Въпросът ми към вас е: моля ви кажете ми има ли някой, който е бил в подобна ситуация, как се е справил със смяната от класика към поп и джаз пеене? За всякакви упражнения и съвети за откриването на заветния mixed voice ще бъда безкрайно благодарна!!

 

 

Здравей Мимсблу,

 

аз съм била в подобна ситуация, само че не само съм пяла в хор, но и съм следвала оперно пеене.

Само с тренировка на гръдния глас нагоре не става. Не само при певци с класическа предистория. И натурални белтъри не могат да пеят височини без техника.

При мен от ла на първа започва да тежи и нагоре късам, но има техники, които използувам, за да получа маса, метал и цвят от малкия преход при си/бемол на първа нагоре.

Превключвам на смесен регистър, който си го имам доста мощен още от оперното пеене. С техниките го правя по-НЕоперен, по-близък до поп-естетиката. 

В момента ползувам техниките Curbing или Edge от Complete Vocal Technique- CVT на Садолин. Базират на използуването на необходимата доза twang, правилната опора и мека, пластична челюст без напрежение.

Има нужда и от напасване на позицията на ларинкса, която е малко по-различна от тази при оперното пеене.

 

Аз влязох във форума с цел да разпитам дали има някой тук, който да познава Estil Voice Technik.

Мисля, че е много добра като естетика и много искам да науча повече за нея, дори да изкарам някой курс за начинаещи.

 

На теб Мimsblue бих ти препоръчала книгата на Катрин Садолин

https://www.amazon.d...3ZVWYAXK7M2WGEM

Не знам какъв чужд език ползуваш най-добре. Има я и на немски, и на английски.

В книгата е описан прекрасно целият механизъм на поддръжка на тона с въздух. 

Към нея има огромен брой Mp3 файлове с примери, някои изпяти от самата Садолин, които илюстрират различните техники.

Голяма част от книгата е посветена на спешъл ефектите -дране, реване, дисторшън и други.

Мисля, че инвестицията от 57 Евро си заслужава. В Амазон има втора ръка дори за 34 Евро.

Самите курсове са много скъпи. Не бих дала 400-500 Евро за двудневен семинар. 

 

Ако не ти се занимава с книга, може да погледнеш видео-уроците на Брет Манинг. С малко упоритост и необходимата доза късмет може да подобриш значително гласа си.

 

На мен много ми помогна И ето това видео особено след 3мин.30 секунди, където диригентката показва глисандо(slidе) нагоре с пренасяне на гръдния резонанс към височините. Независимо, че става дума за народно пеене, мисля че принципите са сходни. След като гледах и слушах внимателно обясненията няколко пъти, започнах да се упражнявам само с глисанди и гласът ми се разви още доста нагоре. Започнах да стигам в добри дни ла бемол на втора с пълен глас, без вибрато, без оперно звучене.

 






0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни