Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Здравейте, хора,

 

не намерих подобна тема, затова пускам тази.

 

Историята ми е следната: от 5-годишна започнах да пея в хор и продължих през следващите 14 години. По някое време обаче, когато станах тийнейджър поисках да се изявявам и като солов изпълнител, имах идеи за авторска музика и така. 

Проблемът ми беше, че не звучах точно така, както ми се искаше и ми отне извество време да разбера, че при поп и джаз пеенето се използва така нареченият смесен регистър или mixed voice и че никога не съм го използвала, докато пея в хора. Винаги когато имаше по-високи тонове, аз естествено си превключвах на главов регистър, но тогава те си звучаха доста благо, крехко и непасващо, ако исках да изпея дадена фраза по-ударено. Абе предполагам разбирате какво имам предвид.

 

Говорих с вокален педагог за това дали мога да променя стария навик да пея на гръден и главов регистър, но въпросният педагог ми каза, че е почти невъзможно, след като съм пяла толкова дълго време с класическа постановка.
Аз реших, че няма да се отказвам и започнах да чета разни статии и да гледам видеа по темата, обаче ми е трудно сама да преценя дали имам напредък.

 

От 3 години насам вече не пея в хор, тъй като заминах да уча в чужбина. Запознах се с доста години хора, които също правят музика, имам отвреме-навреме и разни участия. Познати и непознати ми казват, че пея много добре, но само аз си знам, как се налага да издевателствам над гласа си, белтвайки тонове на гръден регистър, за да звучат по-плътно и ударено, пред това да ги изпея на главов и да прозвучат умряло... За мен е изключително важно да пея правилно и без напрежение и затова се появява дилемата без напрежение, но с неудовлетворително за мен звучене или с напрежение, но с прилично звучене.

 

Въпросът ми към вас е: моля ви кажете ми има ли някой, който е бил в подобна ситуация, как се е справил със смяната от класика към поп и джаз пеене? За всякакви упражнения и съвети за откриването на заветния mixed voice ще бъда безкрайно благодарна!!

 

 

БЛАГОДАРЯ ВИ!

 

 

П.С.  Вероятно ще ме посъветвате да тръгна на уроци и това вероятно е най-доброто, което мога да направя, знам.Но за съжаление не ми е опция, тъй като в моя град са доста скъпи, а аз за момента съм студент с ограничени финансови ресурси.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси за педагога на Майкъл Джаксън. Има ги в нета

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей,казвам се Еми Иванова и от 20 години се занимавам с музика,а специално с пеене-от 10.По принцип правилното пеене НЕ трябва да носи напрежение никъде-нито в гласовия апарат ,нито въобще по тялото.Единственото,което стягаш при правилно звукоизвличане е диафрагмата.Има много добри педагози в България ,които дават уроци по скайп,можеш да почерпиш информация за това от интернет,Ако ти трябва съвет-пиши на лични.

Редактирано от SoulSound

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От хор до хор... разлика има голяма.

В нашият например ("Кантилена") при необходимост има и самостоятелна вокална работа.

Ако дишаш правилно - ще се справиш и с поп и джаз музиката. ;)

Avril Lavigne също е пяла в хор... не, че е най-блестящият пример... просто се сетих. Сега си пее достатъчно светло и с метал в гласа...

Редактирано от savov
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

SoulSound (Еми)... видях, че си от В. Търново.

Ще те чакаме на следващата музикантска сбирка да се видим, запознаем и попеем...

(Темата за срещите е в раздел: КАКВО, КЪДЕ, КОГА? )

Поздрави. ;)

Редактирано от savov
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо така са те наплашили, "миксирания глас" се постига от всеки, който е готов да се упражнява усилено всеки ден. Курса на Phil Moufarrege би бил много подходящ в твоя случай. Погледни го ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Въпросът ми към вас е: моля ви кажете ми има ли някой, който е бил в подобна ситуация, как се е справил със смяната от класика към поп и джаз пеене? За всякакви упражнения и съвети за откриването на заветния mixed voice ще бъда безкрайно благодарна!!

 

 

Здравей Мимсблу,

 

аз съм била в подобна ситуация, само че не само съм пяла в хор, но и съм следвала оперно пеене.

Само с тренировка на гръдния глас нагоре не става. Не само при певци с класическа предистория. И натурални белтъри не могат да пеят височини без техника.

При мен от ла на първа започва да тежи и нагоре късам, но има техники, които използувам, за да получа маса, метал и цвят от малкия преход при си/бемол на първа нагоре.

Превключвам на смесен регистър, който си го имам доста мощен още от оперното пеене. С техниките го правя по-НЕоперен, по-близък до поп-естетиката. 

В момента ползувам техниките Curbing или Edge от Complete Vocal Technique- CVT на Садолин. Базират на използуването на необходимата доза twang, правилната опора и мека, пластична челюст без напрежение.

Има нужда и от напасване на позицията на ларинкса, която е малко по-различна от тази при оперното пеене.

 

Аз влязох във форума с цел да разпитам дали има някой тук, който да познава Estil Voice Technik.

Мисля, че е много добра като естетика и много искам да науча повече за нея, дори да изкарам някой курс за начинаещи.

 

На теб Мimsblue бих ти препоръчала книгата на Катрин Садолин

https://www.amazon.de/Cathrine-Sadolin-Komplette-Gesangs-Technik/dp/8799642700/ref=pd_lpo_sbs_14_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=97YAY3ZVWYAXK7M2WGEM

Не знам какъв чужд език ползуваш най-добре. Има я и на немски, и на английски.

В книгата е описан прекрасно целият механизъм на поддръжка на тона с въздух. 

Към нея има огромен брой Mp3 файлове с примери, някои изпяти от самата Садолин, които илюстрират различните техники.

Голяма част от книгата е посветена на спешъл ефектите -дране, реване, дисторшън и други.

Мисля, че инвестицията от 57 Евро си заслужава. В Амазон има втора ръка дори за 34 Евро.

Самите курсове са много скъпи. Не бих дала 400-500 Евро за двудневен семинар. 

 

Ако не ти се занимава с книга, може да погледнеш видео-уроците на Брет Манинг. С малко упоритост и необходимата доза късмет може да подобриш значително гласа си.

 

На мен много ми помогна И ето това видео особено след 3мин.30 секунди, където диригентката показва глисандо(slidе) нагоре с пренасяне на гръдния резонанс към височините. Независимо, че става дума за народно пеене, мисля че принципите са сходни. След като гледах и слушах внимателно обясненията няколко пъти, започнах да се упражнявам само с глисанди и гласът ми се разви още доста нагоре. Започнах да стигам в добри дни ла бемол на втора с пълен глас, без вибрато, без оперно звучене.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.