Jump to content
Българският форум за музиканти

Нова година - нов амп!


Recommended Posts

Изкопах тия дни малко чаркове от едно чекмедже и почвам да строя!
За разнообразие от предните пъти и по примера на Чичко Ленин, който е казал "Дела трябват, а не думи!", мисля да има повече снимки и по-малко приказки, ама да видим дали ще устискам... ;)

За начало пускам снимка на две лопати чаркове, които се надявам някой ден да свирят!

SLOBuild-01.jpg

Тей като гледам не е всичко и ще трябва да преровя още някое чекмедже/шкаф, а и май ще трябва да купя още някои дреболии...  :yes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давай давай че тоа раздел съвсем умре :)

И думи нема вече, за дела да не говорим...

Ще споделиш ли кой модел амп ще бъде ползван за основа на горните размисли и страсти? :)

 

Едит: очаквам Сънчу да те изпревари, той фърля боб мноо добре в ламповите сфери и кубове :)

Редактирано от jabs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъх :) Абе от таз купчина на първата снимка и аз не можах да позная, та запитах - ама ще оставя the OP сам да си отговори ... 

Иначе за Фендър тип амп идеално вършат работа ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно за доста ампчета ще свършат работа, но аз лично съм се прицелил в SLO клонинг с няколко "туиста". Да се развали малко дизайна, че то инак кое му е DIY-ското? :)

 

Днес пуснах поръчка за шасито, да видим дали ще стане нещо, че не му разбирам много (добре, че колегата помогна). Отне повече време от запояването на 2 ампа. Туй АутоКАД-а първо няма нищо Auto-матично и второ е един от най-дърварските софтуери, които съм пипал! Мега зле е! :wallbash:

 

Нещо такова, надявам се фирмата да разбира повече от мен и да се справи добре, но в крайна сметка - имам си дрелка! :)

 

SLOBuild-ChassisAutoCAD.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За аутокада не си баш прав, като бивш архитект да ти обадя :)

Пък и мноо добре си се справил, айде стига рива :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tуй АутоКАД-а първо няма нищо Auto-матично и второ е един от най-дърварските софтуери, които съм пипал! Мега зле е!

 

 

Да чертаеш такова шаси с Аутокад е все едно да трепеш муха с оръдие. Ако няма някакви напасвания на отвори в 2-3 равнини (какъвто е случая) и един Корел върши работа, а и всички, които режат на лазер работят с корелски файлове..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно, но ми искаха .dxf, защото с такова работел "Бай Лазар". :)

 

Опитах импортване от 5-6 прилични софта (единият от които с цена 12к евро), но нищо не "влизаше" като хората в АутоКАД и накрая го правих наново там върху .pdf импорта. После колегата ми направи линиите на огъване в SolidEdge, че там си смята и прави всичко автоматик. Бе както и да е, надявам се поне да стане в крайна сметка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш с аутокад тр. да си работиш такива неща. Аз пък издивявам като седна на програма за графичен дизайн, с нескопосаните, инвалидски възможности които има за чертане с ТОЧНИ РАЗМЕРИ!!!!.

 

На аутокад, за монохромна графика, може да трейсваш неща със сплайнове, да експлоудваш и т.н.

Може да правиш дизайн с надписи, да експлоадираш фонта и да го дооправяш до перфектност, включително и с цел да се изреже на лазер/ да направиш шаблон за спрей...

Като цяло, фонт дизайн би трябвало да е по добре на графична програма - но точно горния случай, ако трябва всяка буквичка да я редактираш за да може да се изреже, а фонта всъщност не е такъв, как ще стане работата......

Аз бих оставил само дизайн за ситопечат извън аутокад, евентуално, и то при положение че съм по-добър с графичния софт.

 

Един въпрос - откъде взе трафовете и дросела, колко струват, и толкова зле ли е ригондовския траф, или чисто и просто нямаш наличен :P.

 

Също, правил ли е някой едновременно presence и resonance контрол в обратната връзка на лампов усилвател?

Представям си го, че ако и двата са докрай - все едно нямаш обратна връзка. Буен с динамиката и на пракитка труден за ползване вкъщи :(.

Недай си боже да включиш баскитара, с идеята да се упражняваш... евентуално в крайното съпало в триоден режим и много намален.... :D :D :D :D

Ако само презънса е докрай - укротена динамика в баса и изпъкващи високи.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш с аутокад тр. да си работиш такива неща. Аз пък издивявам като седна на програма за графичен дизайн, с нескопосаните, инвалидски възможности които има за чертане с ТОЧНИ РАЗМЕРИ!!!!.

 

 

Който иска да се забавлява с Аутокад няма лошо. Просто отбелязах, че за подобни прости неща въобще не е необходимо да се вади тежката артилерия и работата може да се свърши с по-прости средства, но всеки да решава за себе си.

На повечето места лазерът реже с точност до една десета. На практика за едно такова шаси не ти трябва по-голяма точност на софта. В крайна сметка става дума за една огъната ламарина, а не за дюзата на дизелова помпа.

Това за "инвалидските" възможности на Корел няма да го коментирам, защото който го ползва е наясно как звучи подобно твърдение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По прости стедства, като примерно скечъп и лейаут (програми за чертане).

Въобще, да чертаеш чертежи и скици, каквито и да било, с програма за рисуване и графичен дизайн, си е забавление и изисква артистичен подход.

А ако основния формат с който се работи е двг/дхф, най-добре след експорт да си го отвориш в .......аутокад и да видиш какви акита точно са станали

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека сега на принципа "Ако едно нещо може да свърши по-лесно и по-прост начин, вместо по-трудно и по по-сложен начин", както и от чисто практическа гледна точка да обобщя следното:

1/ През последните 20 години и след няколко стотин детайла изрязани на лазер на различни места досега не съм имал случай някой да ми е отказал да работи с CDR файл. За други видове софтуер не мога да коментирам - за него и ставаше дума първоначално.
В повечето случаи у нас никой не си прави сметка за времето, което влага за да си направи сам нещо и след това си мисли, че му е излязло по-евтино, обаче ако времето се остойности, тогава нещата започват да изглеждат по друг начин. Както казват американците времето е пари, но явно ще ни трябва известно време, за да го осъзнаем напълно. От тази гледна точка дори излиза по-евтино да си платиш някой да свърши определена работа, отколкото да вложиш няколко часа, за да се научиш сам как се прави и то без да си сигурен, че ще я свършиш както трябва. Не може, а и не необходимо всеки да разбира от всичко.

2/ Така както не е необходимо да си инженер, за да си смениш контакта вкъщи или да си архитект, за да си замажеш плочките, по същия начин не е необходимо да усвоиш най-сложния софтуер, за да си начертаеш едно елементарно шаси и то особено ако става въпрос за инцидентни проекти.

Казвам всичко това и въобще влязох в подобна дискусия единствено и главно с цел да не останат с грешно впечатление онези, които тепърва са решили да се впуснат в подобни начинания.

Същото се отнася например и за проектирането на печатни платки - въобще не е необходимо да се усвои Алтиум дизайнер (не дай Боже пък онова дърво Ийгъл - крайно непрепоръчително особено за начинаещи), за да си начертаете една елементарна платка за ефект например. Ако някой иска да го направи и се забавлява да усвоява по-сложни софтуерни продукти в това няма нищо лошо - дори напротив, но ако не желае или няма възможност, това не бива да го възпира, защото има и по-прости решения, с които може да се свърши същата работа.

От тук нататък който каквото иска да ползва и здраве да!
 

Редактирано от Gregg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето е пари ... АКО

- през времето, което няма ти да се занимаваш, ще изкараш ПОВЕЧЕ ПАРИ.

Ако примерно фаянсаджията взима повече пари на час отколкото ти вадиш на час, ако имаш времето и силите и примерно достъп до инструменти, ако ръцете не са ти в гъза... въпроса е решен.

С това се изчерпва темата за времето..

 

За трафовете, за ЦЕНАТА им и качеството им, както и за обратните връзки (resonance + presence две в едно), някой има ли отношение ? :D

Сори за оф топика и браво на Baby Thomas за проекта.

 

И в крайна сметка, като свикнеш веднъж, шасито е по-лесната работа.. Правят ти го... Разбира се, не тр. да допускаш грешки при проектирането, което отнема време.

Може до последната дупка всичко да планираш, с точност до десета (мисля че и по малко), и после ти остава само да навиеш с метчик няколко резби, където трябва.
За целта е добре да имаш модели, начертани, на всички компоненти, като блокове. От потенциометър (копи пейст блок на потенциометър в различни изгледи), до трафовете.

Което се прави в аутокад, и блоковете могат да се ползват между чертежите за следващ проект.
В корел дроу не знам възможно ли е и не ме интересува :D.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.