Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Изкопах тия дни малко чаркове от едно чекмедже и почвам да строя!
За разнообразие от предните пъти и по примера на Чичко Ленин, който е казал "Дела трябват, а не думи!", мисля да има повече снимки и по-малко приказки, ама да видим дали ще устискам... ;)

За начало пускам снимка на две лопати чаркове, които се надявам някой ден да свирят!

SLOBuild-01.jpg

Тей като гледам не е всичко и ще трябва да преровя още някое чекмедже/шкаф, а и май ще трябва да купя още някои дреболии...  :yes:

  • Like 12

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давай давай че тоа раздел съвсем умре :)

И думи нема вече, за дела да не говорим...

Ще споделиш ли кой модел амп ще бъде ползван за основа на горните размисли и страсти? :)

 

Едит: очаквам Сънчу да те изпревари, той фърля боб мноо добре в ламповите сфери и кубове :)

Редактирано от jabs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъх :) Абе от таз купчина на първата снимка и аз не можах да позная, та запитах - ама ще оставя the OP сам да си отговори ... 

Иначе за Фендър тип амп идеално вършат работа ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно за доста ампчета ще свършат работа, но аз лично съм се прицелил в SLO клонинг с няколко "туиста". Да се развали малко дизайна, че то инак кое му е DIY-ското? :)

 

Днес пуснах поръчка за шасито, да видим дали ще стане нещо, че не му разбирам много (добре, че колегата помогна). Отне повече време от запояването на 2 ампа. Туй АутоКАД-а първо няма нищо Auto-матично и второ е един от най-дърварските софтуери, които съм пипал! Мега зле е! :wallbash:

 

Нещо такова, надявам се фирмата да разбира повече от мен и да се справи добре, но в крайна сметка - имам си дрелка! :)

 

SLOBuild-ChassisAutoCAD.png

  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За аутокада не си баш прав, като бивш архитект да ти обадя :)

Пък и мноо добре си се справил, айде стига рива :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Baby Thomas.Добре си се справил.И аз правя един амп.От близо година го мъдря.Да видим дали ще те изпреваря. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Tуй АутоКАД-а първо няма нищо Auto-матично и второ е един от най-дърварските софтуери, които съм пипал! Мега зле е!

 

 

Да чертаеш такова шаси с Аутокад е все едно да трепеш муха с оръдие. Ако няма някакви напасвания на отвори в 2-3 равнини (какъвто е случая) и един Корел върши работа, а и всички, които режат на лазер работят с корелски файлове..

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно, но ми искаха .dxf, защото с такова работел "Бай Лазар". :)

 

Опитах импортване от 5-6 прилични софта (единият от които с цена 12к евро), но нищо не "влизаше" като хората в АутоКАД и накрая го правих наново там върху .pdf импорта. После колегата ми направи линиите на огъване в SolidEdge, че там си смята и прави всичко автоматик. Бе както и да е, надявам се поне да стане в крайна сметка. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корел експортва във всякакви аутокад файлове включително DXF и DWG. Дори версия 9 ще ти свърши работа за такова нещо.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш с аутокад тр. да си работиш такива неща. Аз пък издивявам като седна на програма за графичен дизайн, с нескопосаните, инвалидски възможности които има за чертане с ТОЧНИ РАЗМЕРИ!!!!.

 

На аутокад, за монохромна графика, може да трейсваш неща със сплайнове, да експлоудваш и т.н.

Може да правиш дизайн с надписи, да експлоадираш фонта и да го дооправяш до перфектност, включително и с цел да се изреже на лазер/ да направиш шаблон за спрей...

Като цяло, фонт дизайн би трябвало да е по добре на графична програма - но точно горния случай, ако трябва всяка буквичка да я редактираш за да може да се изреже, а фонта всъщност не е такъв, как ще стане работата......

Аз бих оставил само дизайн за ситопечат извън аутокад, евентуално, и то при положение че съм по-добър с графичния софт.

 

Един въпрос - откъде взе трафовете и дросела, колко струват, и толкова зле ли е ригондовския траф, или чисто и просто нямаш наличен :P.

 

Също, правил ли е някой едновременно presence и resonance контрол в обратната връзка на лампов усилвател?

Представям си го, че ако и двата са докрай - все едно нямаш обратна връзка. Буен с динамиката и на пракитка труден за ползване вкъщи :(.

Недай си боже да включиш баскитара, с идеята да се упражняваш... евентуално в крайното съпало в триоден режим и много намален.... :D :D :D :D

Ако само презънса е докрай - укротена динамика в баса и изпъкващи високи.

Редактирано от emosms

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Баш с аутокад тр. да си работиш такива неща. Аз пък издивявам като седна на програма за графичен дизайн, с нескопосаните, инвалидски възможности които има за чертане с ТОЧНИ РАЗМЕРИ!!!!.

 

 

Който иска да се забавлява с Аутокад няма лошо. Просто отбелязах, че за подобни прости неща въобще не е необходимо да се вади тежката артилерия и работата може да се свърши с по-прости средства, но всеки да решава за себе си.

На повечето места лазерът реже с точност до една десета. На практика за едно такова шаси не ти трябва по-голяма точност на софта. В крайна сметка става дума за една огъната ламарина, а не за дюзата на дизелова помпа.

Това за "инвалидските" възможности на Корел няма да го коментирам, защото който го ползва е наясно как звучи подобно твърдение.

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По прости стедства, като примерно скечъп и лейаут (програми за чертане).

Въобще, да чертаеш чертежи и скици, каквито и да било, с програма за рисуване и графичен дизайн, си е забавление и изисква артистичен подход.

А ако основния формат с който се работи е двг/дхф, най-добре след експорт да си го отвориш в .......аутокад и да видиш какви акита точно са станали

Редактирано от emosms

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека сега на принципа "Ако едно нещо може да свърши по-лесно и по-прост начин, вместо по-трудно и по по-сложен начин", както и от чисто практическа гледна точка да обобщя следното:

1/ През последните 20 години и след няколко стотин детайла изрязани на лазер на различни места досега не съм имал случай някой да ми е отказал да работи с CDR файл. За други видове софтуер не мога да коментирам - за него и ставаше дума първоначално.
В повечето случаи у нас никой не си прави сметка за времето, което влага за да си направи сам нещо и след това си мисли, че му е излязло по-евтино, обаче ако времето се остойности, тогава нещата започват да изглеждат по друг начин. Както казват американците времето е пари, но явно ще ни трябва известно време, за да го осъзнаем напълно. От тази гледна точка дори излиза по-евтино да си платиш някой да свърши определена работа, отколкото да вложиш няколко часа, за да се научиш сам как се прави и то без да си сигурен, че ще я свършиш както трябва. Не може, а и не необходимо всеки да разбира от всичко.

2/ Така както не е необходимо да си инженер, за да си смениш контакта вкъщи или да си архитект, за да си замажеш плочките, по същия начин не е необходимо да усвоиш най-сложния софтуер, за да си начертаеш едно елементарно шаси и то особено ако става въпрос за инцидентни проекти.

Казвам всичко това и въобще влязох в подобна дискусия единствено и главно с цел да не останат с грешно впечатление онези, които тепърва са решили да се впуснат в подобни начинания.

Същото се отнася например и за проектирането на печатни платки - въобще не е необходимо да се усвои Алтиум дизайнер (не дай Боже пък онова дърво Ийгъл - крайно непрепоръчително особено за начинаещи), за да си начертаете една елементарна платка за ефект например. Ако някой иска да го направи и се забавлява да усвоява по-сложни софтуерни продукти в това няма нищо лошо - дори напротив, но ако не желае или няма възможност, това не бива да го възпира, защото има и по-прости решения, с които може да се свърши същата работа.

От тук нататък който каквото иска да ползва и здраве да!
 

Редактирано от Gregg
  • Like 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето е пари ... АКО

- през времето, което няма ти да се занимаваш, ще изкараш ПОВЕЧЕ ПАРИ.

Ако примерно фаянсаджията взима повече пари на час отколкото ти вадиш на час, ако имаш времето и силите и примерно достъп до инструменти, ако ръцете не са ти в гъза... въпроса е решен.

С това се изчерпва темата за времето..

 

За трафовете, за ЦЕНАТА им и качеството им, както и за обратните връзки (resonance + presence две в едно), някой има ли отношение ? :D

Сори за оф топика и браво на Baby Thomas за проекта.

 

И в крайна сметка, като свикнеш веднъж, шасито е по-лесната работа.. Правят ти го... Разбира се, не тр. да допускаш грешки при проектирането, което отнема време.

Може до последната дупка всичко да планираш, с точност до десета (мисля че и по малко), и после ти остава само да навиеш с метчик няколко резби, където трябва.
За целта е добре да имаш модели, начертани, на всички компоненти, като блокове. От потенциометър (копи пейст блок на потенциометър в различни изгледи), до трафовете.

Което се прави в аутокад, и блоковете могат да се ползват между чертежите за следващ проект.
В корел дроу не знам възможно ли е и не ме интересува :D.

Редактирано от emosms

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.