Jump to content
Българският форум за музиканти

ven555

Променят ли звука на китарата ефектите, които не са TRUE BYPASS?

Recommended Posts

Здравейте,отворих тази тема защото има много мнения за допълнителните ефекти свързани към лампов амп.Въпроса ми е има ли значение ефектите дали са True Bypass,променя ли се звука ако сигнала при изключен ефект минава през схемата на ефекта ако не е True Baypass?

Редактирано от ven555

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. И не задължително към по-лошо.

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добър и полезен въпрос. 

 

С риск да напиша някоя глупост , ако трябва ме поправяйте . 

 

Каква е разликата между двата ефекта:

При True Baypass - сигналът влиза, като аналогов (1 mOhm ) модифицира се  и излиза също такъв - модификацията е аналогова - аналогови ефекти.

При другите - т.е. цифрови ефекти влиза аналогов сигнал (1 Mohm ),  конвертира се в цифров (AD) , обработва се и след това отново се конвертира в аналогов (DA) и то със съпротивление 100 kOhm на изхода.

 

Може би не важи за абсолютно всички ?

Редактирано от H.R.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 



Здравейте,отворих тази тема защото има много мнения за допълнителните ефекти свързани към лампов амп.Въпроса ми е има ли значение ефектите дали са True Bypass,променя ли се звука ако сигнала при изключен ефект минава през схемата на ефекта ако не е True Baypass?

За мен дори и при /True Baypass / ефекти включени в / send return / има макар и минимална промяна , усещасе не толкова за слушащия колкото за свирещия , но според мен това идва от допьлнителните кабели сложени за целта , така че това зависи и от кабелите. А за ефекти ,които не са /True Baypass / там промяната е много по-осезаема .


Да вметна само , на пазара има много ефекти от по-евтини марки които се рекламират като за /True Baypass / а реално не са такива .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко вързано след жака на китарата оказва роля на звука.Има значение дори с какъв кабел се включваш и разбира се колко дълъг.За това най-добре не се замисляй за тези неща,ако ти харесва звука,с който свириш.В прословутите 60те години всички са свирели с каквито кабели намерят и повярвай ми китарите не са им били "винтидж" на по 50 години ;)

  • Like 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо "старо" по въпроса:




За мен има само един "разумен" отговор - включваш и пробваш, ако чуваш разлика, преценяваш - искаш ли тру байпас, не искаш ли. Както с повечето неща, и тук става въпрос за лично предпочитание. 

Има си и "заобиколки":

 

Не ми е ясна целта на темата (освен чесане на езици), нищо лично; Просто, ако въпросът е от любопитство, в нета има тонове информация. Ако ще е за бъдещ избор на апаратура (ефект/амп итн), най-добре да си пробваш сам и да не слушаш "разбирачи".  


 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онова по-горе за цифровите ефекти не е вярно. Boss SD-1 не е цифров и няма ADC/DAC конвертиране, но не е True Bypass (както май нито един Босс ефект).

 

Не е някаква черна магия тъя работа, нещата са логични и с малко образоване и разбиране на материята всеки може да си отговори на възникналите въпроси.

 

При True Bypass сигналът от китарата влиза в Input жака, минава през контактите на суича и излиза през Output жака, без да минава през нищо. При другите минава през буфер (дори като е изключен, игнорира се само баш ефекта, примерно нямаш дисторшън), който "пипа" сигнала в някаква степен. Както synchu каза - не непременно в лоша посока. Зависи от това какви кабели има преди/след това, качеството им (и качеството на буфера, разбира се). Свързано е със следното: дължината на кабела увеличава съпротивлението по пътя на сигнала и в комбинация с капацитивността на кабела (по-смотаните имат по-голяма) създават low-pass филтър, който реже високите честоти. И евентуално и "отслабва" сигнала като ниво. Колкото по-дълъг и по-гаден е кабела - толкова по-зле! Има тестове в YouTube. При ефект с True Bypass - в изключено положение на ефекта реално имаме по-дълъг кабел - сумират се дължината на този между китарата и ефекта + този между ефекта и ампа. При ефект с буфер имаме само дължината на първия кабел (между китарата и ефекта), защото буфера преобразува сигнала в такъв, че минаването през повече/по-дълги кабели не му влияе толкова. Затова първият кабел винаги е най-важен!

 

Най-просто казано:

  • При къс кабел след ефекта (ефект върху ампа, в луупър, на педалборд с друг ефект след него) - по-добре е True Bypass;
  • При дълъг кабел след ефекта (последен ефект в педалборда и 5-6-10 метра кабел между него и ампа) - по-добре с буфер.

Хора като Пийт Корниш например когато строят къстъм педалборди вземат под внимание всички тия неща и слагат буфери само на необходимите места. Иначе става мазало. Явен пример - 6 Boss ефектчета в техния си куфар, на изхода няма никой... :D

 

При активни адаптри горното май не важи... Не използвам (а и не планирам), така че изобщо не съм се интересувал как стоят нещата там.

 

Нещо такова... По-подробно и нАучно обосновано инфо - в нетя! :)

  • Like 8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това, че се променя звука и мен лично ме дразни / не ми допада, си купих това по-долу: 

26804594_10213053063419186_6508479815431

Върши работа... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ефект с буфер имаме само дължината на първия кабел (между китарата и ефекта), защото буфера преобразува сигнала в такъв, че минаването през повече/по-дълги кабели не му влияе толкова. Затова първият кабел винаги е най-важен!

 

Т.е. да разбирам ли, че буфера не може да намали недостатъците на първият кабел, който влиза в него?

 

А аз ползвам  LS-2 Line Selector, в който има 7 буфери, ако добре съм разбрал блок схемата. Преди него ползвах пасивен(True) loop селектор и в някои комбинации с най-различни педали ту се появяваше много шум, ту сигналът се скапваше, но имаше и сполучливи комбинации, макар и рядко. След като започнах да ползвам LS-2 Line Selector в нито една от разнообразните комбинации нямам подобни проблеми. Не знам дали ми скапва звука по някакъм незабележим от мен начин, но шум, кривоч и бълвоч вече нямам.

Редактирано от Лими

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано - работата е доста проста.

Ако не чуваш проблем - значи, няма проблем.

Ако чуваш проблем - значи има проблем :)

  • Like 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно се съмнявам триъгълничетата да са буфери, няма никаква логика в положение ОФФ да има три един след друг. Но може и да греша, не съм експерт в областта и не съм правил обширни проучвания, а и не използвам ефект педали.

 

Наличието на буфер не намалява недостатъците на първия кабел. В известен смисъл може да намали тези на последващ кабел. Представи си, че си Кърк Хамет и свириш на стадион. Имаш китара, Уа педал пред теб и амп някъде на майната си. Свързал си китарата с Уа педала с 5 метров кабел, а Уа педала с ампа - с 30 метров. Ако си чел по форумите, че тру-байпас е ключът към успеха и си моднал Cry-Baby-то да е true-bypass при изключено положение кабелът между китарата е 35 метра. Която дължина, заедно с параметрите на кабела, ще определи колко ще се развали звука. Дори да са супер качествени кабелите - пак ще има деградиране на сигнала до известна степен. Ако пък са смотани - още много по-зле! Ако обаче Cry-Baby-то е стандартното, което си е с буфер, върху деградирането на сигнала ще имат влияние само 5-те метра на първия кабел (вероятно и другите, но в много много по-малка степен). Буферът няма да ти коригира недостатъците на първия кабел - ако е смотан ще си остане смотан. Но пък ако тоя дългия е по-ялов предвид това, че сигнала след буфера не се променя толкова... лесно, ще има някаква подобна корекция, индиректно. И предвид горното мисля става ясно защо първият кабел е най-важен - ако там загубиш "информация" после каквото и да се случва няма оправянка! Нещо такова... ;)

 

Естествено горната ситуация е примерна и се различава от реалната обстановка, в която свири Кърк Хамет, предвид това, че той използва уайърлес за пренос на китарния сигнал + рак-маунтед Уа с няколко екпрешън педал контролера по сцената. ;)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено горната ситуация е примерна и се различава от реалната обстановка, в която свири Кърк Хамет, предвид това, че той използва уайърлес за пренос на китарния сигнал + рак-маунтед Уа с няколко екпрешън педал контролера по сцената. ;)

 

Точно щях да питам как стоят нещата при използване на уайърлес. До колкото схващам при тази безжична технология се елеминират всички проблеми причинени от кабели и в такъв случай няма непременно нужда от буфери. Е, тогава може да има някакви други проблеми, но тях не ги обсъждаме в тази тема.

 

мисля става ясно защо първият кабел е най-важен - ако там загубиш "информация" после каквото и да се случва няма оправянка!

И поради тази причина аз мога да си спестя пари за скъпи кабели, като просто си купя не повече от два скъпи, които да се ползват в началото на веригите.

Редактирано от Лими

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен беше коментарът , че нито един BOSS ефект не е true bypass въпреки, че на него пише, че е., с което според мен колегата малко се надцени в компетентността си. 

 

И всъщност само Way Huge, Strymon, Pete Cornish и примерно всичките кожодерни подразделения на Dunlop от сорта на MXR ли трябва да купуваме , за да сме сигурни, че са TRUE BYPASS за разлика от BOSS на които "само пише"

че са.

 

П.С. забелязах при Crybaby-тата, че GCB 95 не е тру байпас, а на GCB 95F пише изрично, че е True BYPASS. На стандартния VOX 847 също не пише да е тру байпас, но на hand wired версията  от 400 кинта пише TRUE BYPASS.

 

:metalist::jazzband: 

Поздрави от света на буферите ;-)

 

Редактирано от DaftFunk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но май колегата ще излезе прав за BOSS. На обикновенитее серии примерно CH-1 и т.н. е спецификациитте в сайта на Roland си пише, че са  "buffered bypass"   По-интересно е за Wazza Craft серията, които струват 2 пъти колкото стандартните и там в спецификации нарочно или не.. BOSS не са споменали нито дума за bypass , метод на байпас или каквото и да е касаещо буфериране. Това ми се стори доста озадачаващо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.