Jump to content
Българският форум за музиканти

Вредни навици


Black*Sabbath

Recommended Posts

Често срещана грешка при свирене с перо - ударът върху струните е много близо до бриджа, а често самата ръка се подпира върху него. Резултат - тънък, недефинитивен тон, без достатъчен сустейн. Ударът трябва да попада поне на двадесет сантиметра от бриджа. Колкото по-нагоре, толкова по-добре. Е, не върху грифа все пак. Лош навик, преодолява се с много свирене и внимание за постановката на дясната ръка.

Друга грешка е "тихото" свирене. След като си научиш парчето, пусни усилвателя със силата, с която ще свириш на сцена. Ако нямаш тая възможност използвай слушалки, за да свикнеш съ силата на звука. Иначе на сцена те чака голяма изненада.

Редактирано от Fats
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Това с "тихото свирене" е доста добра забележка !

Най- обичам басисти, хванали инструмента преди месец, да ми обясняват как "баса трябва да се гали"! Айде нема нужда! Баса е много динамичен инструмент (от една страна), и все пак е част от ритъм- секцията (от друга страна). Като почнеш да го галиш, и оставяш барабаниста сам. А барабаниста е нежно създание, трябва да се пази от "шумящи" цялоспектърни инструменти - китари и клавири.:-D Затова - здраво дърпане !!! След няколко години динамично свирене, всеки ще разбере кога да гали баса и кога да го бие. Тоя усет се развива със свирене, не с четене по форуми.

 

От същата гледна точка пък, аз лично редовно правя една друга грешка - допускам струните да ми "чаткат" по праговете. Принципно, ако го правиш нарочно, може да е добър ефект, но при мен се получава неволно, и то чат-пат, което направо си звучи като грешка. Причината за тия "чукания" е не толкова силното дърпане, колкото грешна посока на дърпането - трябва да е в равнината на фингърборда, а не перпендикулярно на нея. То това не е голяма философия, ако седиш на стол и внимаваш, но на сцена, докато се въртиш и скачаш, си е проблем.

Затова отскоро си свиря вкъщи без да се включвам - знам си партията, не искам да я чувам, следя си дърпанията да не се появява дрънчене в праговете... Полезно е като упражнение. ;-)

 

Ако някой има опит с ефекти за изравняване на динамиката (срещу случайни по- силни дърпания) - моля да сподели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз свиря от скоро и това за тихото свирене май още няма да го развивам.Само не ми е ясно,как ако някой си свири в къщи може да свири по същия на4ин както и на сцена?Няма ли да се развикат съседите или да има някакви проблеми,а и дали техниката му за сцена ще е в дома му?Другия ми проблем е 4е когато свиря и все не ми се струва достатъ4но силно и дърпам струните силно.Тогава запо4ва да трака,а и горната ми струна е много отпусната и даже като я дръпна малко по-силно издава един гаден звук(не тракане по праговете).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Demiurg аз лично не бих ти препоръчал да използваш комресор.Ти сам каза,че бас китарата е динамичен инструмент.Тя носи голяма част от динамиката на дадено парче и задължително трябва да има свободата да я променя динамиката в зависимост от настроението.Е,разбира се това не се отнася за всички стилове.

Fats,няма точно определено разстояние,на което е правилно да се удрят струните и такова,на което не е правилно.Всичко е относително и зависи от много неща.Например ако си с малка мензура тези 20 сантиметра ще ти дойдат до началото на грифа.Всичко е въпрос на предпочитание и звукоизвличане.При свирене на бридж адаптера се получава тон с по-ясно изразена атака и по-малко ниски,докато на нека той е по-плътен,равен и при голяма част от инструментите по-неясен,но едва ли казвам нещо,което някой не знае,просто идеята ми е,че това е въпрос на вкус.Също така ако питате мен няма упражнение,което да може да ви помогне да свирите еднакво вкъщи и на сцена.Това се постига само с придобиването на рутина посредством много участия.

kolega,може да пробваш да си направиш колана,така че китарата да ти стои по начин подобен на този когато си седнал.Преди така правех.Лошото е,че изглеждаш доста тъпо,затова започнах на репетиции да свиря винаги изправен.Бързо се свиква.Най-добре е като заучаваш нещо по-сложно да го правиш прав,а не да го изсвириш седнал и след това 2 седмици да се мъчиш да го изсвириш прав /както ми се е случвало/.Надявам се не се обиждате от начина,по който говоря и от нещата,които казвам.Просто минал съм от там искам да споделя какво съм научил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз свиря от скоро и това за тихото свирене май още няма да го развивам.Само не ми е ясно,как ако някой си свири в къщи може да свири по същия на4ин както и на сцена?Няма ли да се развикат съседите или да има някакви проблеми,а и дали техниката му за сцена ще е в дома му?Другия ми проблем е 4е когато свиря и все не ми се струва достатъ4но силно и дърпам струните силно.Тогава запо4ва да трака,а и горната ми струна е много отпусната и даже като я дръпна малко по-силно издава един гаден звук(не тракане по праговете).

Видам че рабираш басовете вземи си направи настройка на бриджа .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Demiurg, струните ти дрънчат, защото си направил баса мек, с доста ниски струни. Промени реглажа, направи ги малко по-високи и този проблем ще изчезне. Освен това басът ще звучи по-добре.

Адам, имам предвид, че много хора свирят на 3-4 см от бриджа - звукът е по-лош от тоягите но Кремона Казанлък. Естествено, че няма точна рецепта за това къде точно да се свири, но в никакъв случай ниско до бриджа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често срещана грешка при свирене с перо - ударът върху струните е много близо до бриджа, а често самата ръка се подпира върху него. Резултат - тънък, недефинитивен тон, без достатъчен сустейн.
:thumbup::thumbs_up:

Абсолютно точно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

@Demiurg Да го правиш нарочно си е стил и похват,начин на звучене - вижте Steve Harris,почти само така свири.Както каза баса е динамичен инструмент,много звуци могат да се извадят от него стига да искаш и да знаеш как,всичко е стил на свирене и да знаеш как искаш да звучиш по принцип или на моменти.Аз примерно съм свикнал и обожавам да свиря грубо и ударно ,като boost-вам ниските,високите среди и чистите високи от EQ-то за да се чуват още по-отчетливо ударите по праговете.Но разбира се,ако свиря George Michael ili Jamiroquai не е така.Тук идва и отговор към Fats - както при адапторите,така и при пръстите и перото-до neck-a се изкарват по-плътни и ниски тонове,а до bridge-a - ниските се губят и тона е по-рехав - където свириш такъв звук изкарваш,а.к.а в една и съща песен можеш на места да свириш на neck-a,на места на bridge-а,на места леко и плавно,на места грубо и силно...въпроса е да го овладееш и да знаеш какво искаш :yes: .Разбира се,за такива случаи хората предвидливо са изобретили лимитер-а ;)

 

@Black*Sabbath и аз имам същия проблем вече 13 години :D и постоянно си ходя с мазоли и скъсани струни след концерти - ми така е,инстинктивно става,просто си усили баса или ако си на концерт - мониторите.

 

@don kosme - Господ ти е дал 10 пръста - не го разочаровай ;)Просто прави всичко последователно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

единствения вреден навик според мен-да не свириш редовно.свири секи ден там ,пък то е както при спорта-всеки ден бягане-няма мускулна треска... :hysterical: аз някой пут ако не свиря един или два дена,малко работи не ме болят след 2 часа свирене примерно на третия,пък ако имаш някъкви болки въшреки всекидневното свирене,значи ти има нещо-прегледай се. :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте,темата адцки много ми харесва защото както виждам има начинаещи а тези неща както и други все някога трябва да се изяснят.Аз лично немога да изразя кой знае какво мнение за вредните навици присвирене на бас-китара защо аз съм контрабасист и не че не съм свирил на бас-китара но повече наблягам на контрабаса.Та според мен присвиренето на контра бас има вредни навици като изгърбване,а също така изкревяне до голяма степен на рамената тъй като стойката при свирене е от исключително значение така нареченото,''чупене на пръсти'' (мисля че повечето от вас ще ме разбрат за какво говоря) то е от исключително значение за изчистването да дадено произедение.Ммм това е моето мнение надявам се да съм помогнал на някой! :thumbs_up::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотук повече за постановка се говори, но има и други вредни навици, например докато свириш да не слушаш какво правят другите - динамика, акценти и прочее. Някои пушат докато свирят, даже и бира пият - отвратителен навик! /да не се обиждат някои колеги, но това последното изобщо не помага на концентрацията и доброто свирене, ако ще партията ти да е много проста./

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хммм вредни навици............кръкам като гъз

Пише се '"гАз". Яз ли да те учим? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.