Jump to content
Българският форум за музиканти

  • 0
Teo 1

Инструментал и вокал - на какви нива

Въпрос

Една песен е микс от  вокална и инструментална част. Какво е  съотношението на  силата, нивото, волума ? Има песни на Михаил Белчев, на които   гласа е водещ, и  инструментала сякаш е с по ниско ниво....Има песни ,особено в хард рока, например на  БТР,...или на  "Сигнал"   където гласа на Данчо Караджов е на много по ниско ниво от китарите и баса.....

Има ли правила  са нивата на вокала и  инструментала при смесването им ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 отговори на този въпрос

Recommended Posts

  • 0

Отговорът е някъде между "да не потъва" и "да не избива", а между двете стои слушане, представа за целевото звучене, слушане, работа по постигането му, слушане... Важно е да имаш представа какво искаш да постигнеш и да не пипаш много-много, докато не си я изясниш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0

Една песен е микс от  вокална и инструментална част. Какво е  съотношението на  силата, нивото, волума ? Има песни на Михаил Белчев, на които   гласа е водещ, и  инструментала сякаш е с по ниско ниво....Има песни ,особено в хард рока, например на  БТР,...или на  "Сигнал"   където гласа на Данчо Караджов е на много по ниско ниво от китарите и баса.....

Има ли правила  са нивата на вокала и  инструментала при смесването им ?

 

Да, има общи правила, както и има много изключения от правилата, зависещи от това каква е музиката, с какъв инструмент (инструменти) е изпълнена, в какъв стил е, какъв е гласът на изпълнителя (изпълнителите), как точно е изпълнил парчето, трябва ли да го скриеш принудително в инструментала, за да не се чуе нещо, дето не трябва да се чуе, за къде е записано парчето (за домашна употреба, за издаване, за входно ниво на конкурс, за радио или телевизия...) и т.н., и т.н.

Най-важното "правило" обаче е твоят собствен критерий, който се постига обикновено с доста практика. По-горе колегата ти е написал отправната точка, от която да тръгнеш - търси златната среда така, че като пуснеш песента накрая да не те разсейва нито инструментала, нито вокала. И двете трябва да са едно цяло, а и наистина трябва да знаеш предварително какво искаш да постигнеш с конкретната песен - ако не знаеш, пусни си някоя чужда песен в подобен стил дето ти харесва как звучи и копирай слухово нейния баланс. ;)

Редактирано от yamaha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0

Добре казано....аз мисля за това,как  като се пусне песента, трябва инструментала да даде присъствие, да даде настроение и фон. Да удари баса и касата......Като минем покрай някоя дискотека ,или  от някой преминаваш автомобил-гласа се чува по тихо, основно баса и касата на барабана  дават присъствие.В  този смисъл, по моите  изчисления и предположения, инструментала би трябвало да бъде на около 75-85 % от силата на инструментала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0

Почти уцели, ама в друго - около 80% от звуковата енергия е в ниските честоти. А присътствието (демек presence) означава нещо съвсем различно в звуковата терминология. Човешкия глас не е точно в ниския честотен диапазон, така че изчисленията не помагат. По-горе колегите много точно са описали процеса. Има и още, разбира се - самия "инструментал" се състои от множество (повече от един) инструменти (капитан Очевидност), а всеки от тях има различна тежест в диапазона на човешкия глас. В този ред на мисли "инструментал" смесен за гласа на, примерно, Уитни Хюстън, няма да "легне" в микса, ако го изпее, да речем, Дейвид Ковърдейл - който и да е зад пулта. Тема за размисъл и практически упражнения. Но не с готов "инструментал". Всеки кадърен микс е динамично произведение, съобразено с много фактори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0

Ще  покаже творчески елемент,  ще търся красотата , ще заложа на вътрешните убеждения.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0

Използвам темата, за да попитам за нивота на запис на глас, Когато записвам инструментала- ми е лесно да  вкарам всякакви нива, без да вкарам шум. Но като записвам гласа, вокала- ако ивото на записа ми е по-ниско, по-тихо. тогава записа става по истински и по-чист.Но ако вдигна нивото  и гейна по време на запис- едно че вкарвам повече шумове, второ- записания глас става по "кънтящ", и науден. Въпроса ми е- как е правилно да се запише= вокала-с високо ниво....или да се запише  с по=ниско ниво и да се вдигне.....И ако запиша по тих глас, с кои функции на  Adobe Audition 1.5 и най-подхдящо да вдигна  нивото на вокала. Сега го правя с  Effecte...Amlitude.....Dinamics pecesing...Vocal Comp .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.