Към съдържанието


Снимка

Съвет за Master Tape Recorder

mastering

  • Please log in to reply
7 отговора на тази тема

#1 slkrm

slkrm

    Ослушващ се

  • Members
  • Pip
  • 26 Мнения:
  • Инструмент:Банцинг

Публикувано 02 октомври 2017 - 16:24

Здравейте, 

Интересувам се от следния модел дали може да послужи за аналогов мастеринг в домашно студио- Akai GX 630D и Akai 600D.  Най-вече питам за първия. За 630D мисля че характеристиките са : 2-Track Stereo Type: Deck 2 Speed: 38, 19 cm (15, 7½ in) Frequency range: 30 - 28.000 Hz Reel Size: 10, 7 in. Не съм особено запознат но мисля да експериментирам в аналогова среда. Работя на пулт Studiomaster 16-8-2 като идеята е финалния микс да бъде записван на лента. Освен това може да бъде използван и за вокали. След пулта замислям да добавя Behringer UltraCurve Pro DEQ2496 или Finalizer 96K(ако успея да го купя) преди магнетофона. Друг вариант е цифров мастеринг на PC като крайния запис на лента. Не е лошо някой колега да сподели какви са теоретично техническите характеристики (и защо) за един тейп рекордер необходими за подобно начинание като възможен избор за по евтини варианти и схема за процеса миксинг -> мастеринг,  ако има желание и време :). Друг вариант Revox А77 дали е удачен. Поздрави!



#2 Beatfan

Beatfan

    Ослушващ се

  • newbies
  • Pip
  • 15 Мнения:

Публикувано 02 октомври 2017 - 17:44

Каква е идеята на цялото начинание, че ми стана интересно. Ако се записват отделни инструменти или вокали е ясно - гони се аналоговия звук и ефект, който да остане после и при финалният цифров микс. На ако цифровия мастеринг на PC се прехвърли на лента, после какво следва?



#3 misterj

misterj

    Пристрастен

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 929 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:България | Danmark
  • Инструмент:mix

Публикувано 03 октомври 2017 - 05:49

Калибровка, глави..... Опитай да прекараш сигнала през такъв, без да записваш на лента.

#4 slkrm

slkrm

    Ослушващ се

  • Members
  • Pip
  • 26 Мнения:
  • Инструмент:Банцинг

Публикувано 03 октомври 2017 - 19:12

Идеята е същата както казваш при отделните инструменти, но като мастеринг процеса завършва на лента. Това е. Както при старите аналогови студия, вместо здрав хардуер като синтезатори например, било то барабани на живо и т.н. използваш си виртуални инструменти през аналогов пулт + някои външни устройства , компресор/лимитер, ефекти, хармонайзери каквото имам под ръка, към миксинга някой други плъгини от софтуера към отделните канали на пулта и през мастер изхода на лента. Ако все още нямам хардуер за мастеринг мога след пулта със второ PC  на Live  да извърша цифров мастеринг и към магнетофона (РС-> Пулт -> РС -> Лента)  Дай боже нататък да добавям и още хардуер. Ако греша нещо няма проблеми готов съм да изслушам всеки, все пак за това съм тук. Та конкретно към въпроса ако има някой, които е наясно с въпросните модели с техните спецификации(скорост, глави, широчина на лентата и т.н.- дали покрива критерия за краен звукозапис след мастеринг ще е добре да сподели преди да съм си дал парите за нещо което не доближава с поне малко стандарта които се изисква). Също каква е идеята да прекарвам звук през магнетофон без да запиша на лента? Освен ако не е да гоня някакъв ефект- цвят на звука например, малко шумец... Записа на лента се отличава наистина от цифровия- имам някакви наблюдения, но всичко се базира на слуха ми , слаб съм още от към теория. Та  Akai GX 630D, Akai 600D или  Revox А77? Благодаря! Поздрави!



#5 misterj

misterj

    Пристрастен

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 929 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:България | Danmark
  • Инструмент:mix

Публикувано 04 октомври 2017 - 07:48

Нищо не се изисква! Хитът на Eurythmic е правен на 8 пистов касетофон. Спрингстийн издава Невада, записан на касетка, защото емоционално е по-силен от стидийния запис....

#6 TONY

TONY

    Metal Messiah

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8526 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:китара, бас

Публикувано 04 октомври 2017 - 12:27

Спрингстийн издава Невада - това нещо е било записвано на касетъчно порта студио на Таскам, ако греша на Фостекс.

Касетъчен мултитракинг.

В края на 90-те ползвах 4 траков Таскам. Имаше и 8 тракови рекордери с касетки.


Човек не открива музиката, а открива себе си в музиката. А.Вайсенберг
РОДЕНИЯТ ДА ПЪЛЗИ, НЯМА КАК ДА ПОЛЕТИ!!!
IRON MAIDEN ,METALLICA,Judas Priest, Manowar, Deep purple,Mercyfull Fate,King Diamond, Whitesnake,Tarja, Kamelot, Angra ,Slayer,Satch,YJM,Tony MacAlpine,GaryMoore,Thin Lizzy,Ac/Dc,Rainbow, Cacophony,EVH,Aerosmith,Extreme,Scorpions,SymphonyX,Annihilator
Stop stealing and committing fraud, the Government hates competition.


#7 Steppenwolf

Steppenwolf

    0.775

  • Mods
  • 3239 Мнения:
  • Gender:Male
  • Инструмент:mind, keys, 

Публикувано 10 октомври 2017 - 03:15

Най-напред трябва да се отбележи, че при 1/4" лентите, 4-пистовите 2-канални (4trk/2ch) машини принципно са за крайна потребителска употреба. Може да послужат, но за стандартен мастеринг обикновено се използва 2trk/2ch машина, или т.нар. half-track, която пише само от едната страна на лентата и всяка от двете писти заема близо 1/2 от ширината. Стандартна скорост за мастеринг при такъв дек е 15ips (38cm/sec). Всичко това позволява по-добри стойности на ключови параметри, като съотношението сигнал-шум, амплитудно-честотната характеристика, изкривяванията, детонациите (отклоненията от равномерния ход), а конкретно конфигурацията 2trk/2ch не боледува така от проблема с crosstalk (паразитен сигнал) от съседните писти на обратната страна, което е недопустимо да се случва на краен мастер. С цел осигуряване на точен запис и предвид факта, че понякога се работи с различни ленти, желателно е машината да позволява удобна калибровка на чувствителност, честотни корекции и подмагнитващ ток за двата канала с тример-потенциометри, достъпни от предния панел, гърба или дъното. Но ако се избере една определена лента, с която твърдо да се работи, и се калибрира веднъж за нея, не би следвало да се налага скоро пак. Така или иначе, най-добре е да се закупуват нови ленти с гарантирани качества, а производителите на такива днес са френската компания Mulann (с формулировки базирани на BASF и AGFA) и ATR Magnetics, САЩ. Важен фактор е още дали магнетофонът предвижда професионално линейно ниво +4dBu и балансирани входове и изходи. Потребителските ролкови декове не удовлетворяват изредените условия.
 
Ако въпросният Akai 630D е наистина в 2-trk вариант и на 15ips, то по показателите дотук е нелош кандидат. Обаче включва само небалансирани входове и не е удобен за рекалибровка. Още повече, по равномерност на АЧХ отстъпва на B77, също и по SNR с цели 9dB. Да не говорим за по-издържаната механиката на Ревокс. Акаи пишат "про", но не виждам нищо, което да го прави профи.

Бих казал, че образцов пример за мастеринг магнетофон на 1/4" е ReVox PR99. Може да служи и двупистов B77, с тази разлика, че спрямо PR99 не е с балансирани входове и изходи. Otari MX-5050 също е относително добра профи машина, която предлага всичко от изреденото. Интересна е и предвид унифициращата възможност за възпроизвеждане и на крайни 4trk/2ch записи при конфигурация с втора възпроизвеждаща глава за 4tr/2ch. Ако се търси максимална функционалност на достъпна цена, Отари-то е привлекателна оферта. Нелош е и Fostex Model 20, но подобно е с RCA и съобразен само за потребителско линейно ниво –10dBV. И Отари, и Фостекс обаче отстъпват на Ревокс-ите като качество на звука, както и като цялостна прецизност и здравина на конструкцията. Но са по-добри от изредените Акаи за мастеринг машини.

Закупуването на такъв апарат втора ръка е сериозна инвестиция и изисква внимание към състоянието му. Желателно е продавачът да е технически грамотен, подробен и отзивчив при разговор за машината. Ревоксите конкретно са много здрави и надеждни, но все пак ако не е минала профилактика машината стъпка по стъпка според сервизното описание и ако нямаш подготовката и техниката да я извършиш, хубаво е да се задели и за това сума при квалифицирано лице. В противен случай няма гаранция за коректна работа. Това включва проверка на детонациите, смазване, калибровка на скоростта, на спирачката и опъна на лентата, калибровка на главите и на възпроизвеждащия и записващия трактове със стандартизирани референтни ленти...
 
При всички положения обаче тази техника изисква и от собственика технически афинитет, познания за поддържане и калибриране, както и спазване на стандартни процедури при боравене и съхранение на лентите. Сдобиването с поне една комбинирана калибровъчна лента на даден етап е също силно желателно. Тук би могъл да намериш примерна ценова листа на нова референтна лента —> http://mrltapes.com/pub101.pdf


"Повечето хора по-скоро биха умрели, отколкото да помислят. Всъщност те го правят." — Бъртранд Ръсел


#8 slkrm

slkrm

    Ослушващ се

  • Members
  • Pip
  • 26 Мнения:
  • Инструмент:Банцинг

Публикувано 15 октомври 2017 - 17:02

Много благодаря за изчерпателния отговор! Явно трябва да приготвя двоен бюджет. Смятам, че вашите съвети ще бъдат полезни не само на мен, а на много хора, които тепърва започват да се интересуват от аналогов звукозапис. Определено технически има доста какво да уча след като направя своя избор и се сдобия с някоя от въпросните машинки. Поздрави!






0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни