Jump to content
Българският форум за музиканти

RaverWild

Как точно се упражнявате със "Stick Control for the Snare Drummer"?

Recommended Posts

Привет, имам 2 въпроса, моля отговорете и на двата:

 

(**1**)

На страницата с инструкции пише единствено "правете всяко упражнение по 20 пъти". Да де, ама ако всеки път почвам от упражнение номер 1 (стр.1), ако съм напреднал примерно, то докато стигна последната страница и не блъскам с техно-рейв темпо, би следвало да постигна последна страница след няколко часа.

 

Тоест, явно не всеки път почваш от стр.1. Четох че народа я ползва различно, затова искам да питам тук.

 

Аз бях ударил огромна няколко годишна пауза и сега от седмица се връщам обратно. Снощи стигнах и до стр.2. средата. Но всеки път започвам от стр.1. упр.1. просто защото нямам друга идея. Снощи до средата на стр.2. ми отне към 1 час и 20мин (при условие че преди да почна упр.с книгата правя единични с метроном към 15 мин), демек по книгата съм се упражнявал час чисто.

 

(**2**)

Много важен въпрос щото с гугъл нещо ненамирам отговор (може и да не съм питал правилно): свършвайки едно упражнение и преминавайки в следващо правите ли пауза за почивка?

 

Пример:

- почваме стр.1. упр.1.: R, L ...

- изкарваме 20 повторения на патерна

- стр.1. упр.2. е същото но почвайки с другата ръка: L, R ...

- преди преминаването в упражнение 2 спирате ли или директно сливате патерните?

 

Питам защото според страницата с инструкции, може да се упражнява и в отворен формат, демек по-бавно към забързано и към по-бавно темпо. В момента това много ми стяга и ми уморява ръцете след някои упражнения и спирам да си разтърсвам и разтягам ръцете.

 

Сега не говоря директно преход от упр.1. в упр.2. - това е само пример, там е лесно. Но тройките винаги ми идва да ги забързам, добре де с дясната ръка няма проблем, обаче почна ли тройки с лявата (обикновено това вече е следващото упражнение), гледам да ги правя с подобна на дясната скорост. Хубавото е че лявата ми почва да развива по-бърза скорост след няколко дни така упражнение, лошото е че в края на упражнението е почти изцяло схваната и трябва да спра да разпусна и разтегна малко, към минута-2 преди да премина в следващо упражнение.

 

Преди се стараех да сливам упражненията, но така заради по-трудните се налага всичко да го правя с по-бавно темпо а това психически много ме уморява. Затова сега редувам - първите няколко от стр.1 са бавни за загрявка. По-натам лесните ги правя бързо, трудните бавно. След упр.24 (средата на стр.1) вече съм уморен и гледам да спазвам средно темпо.

 

Поне това е моя начин засега. Искам да знам другите (особено тези с учител), как се упражняват на тази книга.

 

Мерси.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всеки, който обича музиката и китарата си -  се упражнява до "откат", т.е. свири от сутрин до вечер без оглед на семейно състояние или шанс за призвание и признание. Поне 300 дена в годината минимум по 5 - 6 часа на ден.

И така  - цял живот, до последен дъх!!

Edited by Лими

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извини ме, но едва сега разбрах , че питаш за барабани - е гореказаното от мен важи и за барабанисти, перкусионисти и всякакви ... исти!

Share this post


Link to post
Share on other sites

братле, здрасти! добави ме във фейсбук   - youppie@mail.bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
За мен лично има точно 13 упражнения от цялата книга, които наистина имат приложение - поне за музиката която аз свиря. 

 

Останалите са безспорно полезни, но никога няма да изсвиря ЛЛЛР като шестнадесетини, например. Майк Манджини обаче би го направил :)

 

Всичко зависи докъде искаш да се развиваш и какво искаш да свириш. 

 

Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерсаж. Ами UFO Romeo, аз за рок основно. Поп-рок от 80те, малко хард-рок и блус. Това основно слушам напоследък а и е по-лесно с рока. Няма да сравняваме Фил Рудд с Арт Блейки нал тъй, нито ще мога да се доближа до Томен Стаух, дори Пол Бостаф (принципно исках да съм тип Игор Кавалера или Мел Тейлър). Така че лека-полека по пътеката. 

 

Добре, ти казваш 13 упражнения. Всичките от стр.1 ли са? И не ми отговори на 2ри въпрос - сливаш ли упражненията или правиш паузи след всяко?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Всичките упражнения са от страница 1, да. 

 

Минавал съм и през други, но въпросните 13 просто са се доказали като най-практични през времето.

 

По принцип сливам упражненията след като мина всяко по-отделно - бавно, с метроном, докато свикнат ръцете и ми се запамети. После комбинирам група упражнения и ги свиря заедно без спиране, но никога не съм успявал да ударя цяла страница без прекъсване :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

З драсти! Не съм разбрал за коя школа се говори тук но искам да изразя мнението си т относно сливане на  упражненията- трябва да се смесват задължително  като се набляга върху слабо научени упражнения с използване на темпова скала с добавяне към най -бавното темпо с по няколко удара /говоря за дигитален метроном/ , ти сам прецени с по 3,4,5,6, или 10. Важно е увеличение на темпо да бъде не скокообразно а плавно да го подведеш до онова темпо  при упраж-я които свириш с лекота. И не свири в едно и същото темпо особено бавно прекалено дълго време макс 10-15мин. В останалите случаи винаги си прави темпова скала примерно: 60врм,64врм,68врм,72врм, 76врм. Като с п-онапреднал материал можеш да работиш в: 100врм,104врм, и т.н. до 120врм. Или пък 100врм,110врм,120врм130врм,140врм. Можеш и да качиш още .....ако имаш достатъчно сила и техника. Но винаги следи за качеството на свиренето И винаги можеш да комбинираш и смесваш нещата. Минавай всяка една скала по 2-3 пъти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти! Понеже прочетох първите ти 2 изречения ,в едно от което пишеш че на стр.1 пише че упр.1 да се повтори 20пъти и ако продължаваш така до края на школата ще стигнеш след няколко часа. Без значение по коя школа се обучаваш ще ти кажа: упр1 трябва да свириш докато не го научиш идеално а не 20 пъти. Освен това ти явно  школата я възприемаш като книга която си чете от кора до кора-това е грешка защото упражнения помежду си се компелират и могат да се повтарят.  И с време елементите от твоята школа , как то и от всяка друга, се оформят във фрази и форми по степен сложност и дължина, тук вече имаш пълна свобода на избора. Това става разбира се с много листове хартия, молив и изтривалка. И така композираш нещата според сегашното нивото си и вкусовете си. ТОВА Е!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.