Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Здравейте пичове.
Във форума има някоя и друга тема за Хамонд орган - стари са темите, но по-верните форумци вероятно се сещат.
Точно към тях ми е въпроса, разбира се и към всички преминаващи.
Кажете какво мислите за наемане на Хамонд? Бихте ли взели под наем за ваш сериозен гиг/ записи/ репетиции (клубните участия едва ли ще си заслужават) истински хамонд във формат и звучене 1 към 1 с този на Jon Lord?

На линка по-долу е моя орган, на който свири Ясен от Сънрайз. Участието е преди малко повече от месец. Клубно е, но на него няма как да откажа... :)



Същия орган се дава под наем, но предварително се извинявам, че условностите са много и трябва да се договорим за подробности.

Хамондът е C3
Леслито е 147RV

Темата е отворена и за всякакви обсъждания и въпроси относно Хамонд орган.
За съжаление музикантите в страната, които притежават и свирят на истински toneweel Хамонд орган са твърде малко. Ужасно скъп е. Няма поддръжка. Най-добрите модели надхвърлят 50 години. Някои ще кажат, заслужава ли си? Има ли смисъл да се мъкне един 300 килограмов бивол, само за да го хванеш за рогата за да заръмжи. Други ще възразят, че е прекалено олдскуул и няма място в невероярната съвременна музика.
Нека всички, които се интересуват от материята споделят каквото мислят.





Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С малка ,но същесгтвена корекция: Хамондът е C3 :))

Разликата е огромна

 

Това е клипа а който говорих:

 

 

Редактирано от muri4ka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички съвременни клавири имат прекрасни емулации на Хамънд орган. Не виждам защо бих се занимавал да наемам истински :) Със сигурност е яка мания, но за гиг ми се вижда излишно. Иначе за студио истински винтидж свирки има смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ние си го мъкнем "бивола" редовно.Няма симулация която да звучи така.

Нашата група

в Melon

на открито

с Кен Хенсли в Тутракан

Редактирано от Heartman
  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за емулациите е О.К., само че за халтури. Нищо лично към колегите, вярно е тежат пустите му клавиши. ;)

За записи, концерти и фестивали си е оправдана хамалогия. :)

Иначе моите любими, ама много, са Fender Rhodes piano, Hammond Organ +Leslie speaker  и Hohner D6 Clavinet

За последното, ей за това става дума:

https://www.youtube.com/watch?v=eAKoTYFZH6Y

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми то гиговете са си халтури, нали това беше въпросът :) Сега не ми казвайте, че всеки от вас мъкне по участия по един Хамънд, едно Rhodes пиано, един Steinway, един  Moog Modular (и да не изброявам още стотици култови свирки, които намират място дори в едно и също парче), защото няма да ви повярвам. Ако въпросът е дали сте фенове на Хамънда и дали бихте искали да притежавате истински Хамънд е едно, ама това сме го нищили, а въпросът беше за наемането на Хамънд за участия. Сега ако ми кажете и че в България са почнали да се появяват озвучители, които да направят така, че публиката да разбере дали клавиристът свири на Хамънд или на акордеон, също няма да ви повярвам :D

  • Like 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на автора на темата, ако мненията ми звучат пренебрежително, не ми е тази идеята! Уважавам много и харесвам звука на Хамънд органа и съм сигурен, че истинското си е истинско - така както важи за всеки друг клавишен инструмент, бил той акустичен, електромеханичен, електрически или електронен. Дали аз лично бих наел Хамънд - едва ли, освен ако не е музика, в която той е водещ елемент и правя записи в студио, но въпреки всичко пак бих ползвал симулации, предвид големите възможности да се направи специфична бленда и звук със софтуера и (лично мнение) сравнително успешния начин да се емулира звукът на истинския инструмент, без това да се разбере от слушателите. От друга страна, ако бях специфично Хамънд солист и правехме концерти, може би е доста маниашко за публиката да вижда, че се свири на истински Хамънд, пък и за мен като изпълнител да знам, че свиря на the real thing :)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евгени, няма да се засегна, мнението ти е обективно и знам, че цениш истинските неща. Въпросът, който по-скоро не е въпрос, а тема за размисъл и лека реклама е, дали са останали музиканти, които биха си направили гъдел, естествено с подходящ бекграунд.. Ето, Радо Хамонда и Ясен са май последните останали мохикани.  Напълно ми е ясно, че хората, които биха го наели, ще го направят повече за собствено удоволствие. Причината да го придобия е същата.

А дискусията е добре дошла. Семплите, невероятните емулации и софтуерни възможности (и тяхното приложение) не мисля, че трябва да бъдат сравнявани с първоизточника си; те са чудесни и неоспорими, индустрията е без коментар, приложението им е проникнало 99,99%. Толкова е трудно да избереш, правилната свирка, която ще е същата като другата. всичко е субективно.

Но по никакъв начин не могат да заместят и емулират усещането нито на хамонда, нито родеса, нито стейна. Не само от към клавиатура, усещане и възможности. Ако си достатъчно вещ да "ядосаш" Леслито, точно това усещане и звук ще го емулираш евентуално някой друг път :)

Апропо, днес писах на Lachy Doley за джаз феста в Банско, и е заинтригуван :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мое мнение и не ангажирам никой с това е на 1-во мяста все по-малко хора използват органно звучене. 2-ро парите. Ако свириш за 20-50 лв как да наемеш HAMMOND C3? Пробвал съм такъв и ми харесва но нито имам място къде да го съхранявам нито имам превоз да го транспортирам нито получавам нормално заплащане за да си позволя лукса да рпитежавам такъв орган. Имам 3 органа от които HAMMOND XB2 И ROLAND VK 09 и въпреки ,че ми се иска да притежавам един B3 или C3 на този етап немога нито да наема нито да притежавам такъв. С годините тези органи ще се срещат все по-рядко по българските сцени. Една истинска екзотика на бг. сцена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.