Jump to content
Българският форум за музиканти

За COSM технологията на Boss


wiseppman

Recommended Posts

^ Само напомням, че темата не е процесори срещу усилватели и кое е подобре а се резисква точно конкретна технология. Моля придържайте се към темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 111
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Най добре е когато примерно спреш да свириш и не държиш метални части на китарата от озвучителното тяло да не се чува нищо.Без да има значение накъде си се обърнал и колко надалеч си застанал.За съжаление това е трудна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да кажа за COSM технологията още нещо.Взех си наскоро Boss power wah 10 само заради uni-vibe който е вътре.Това е уж педал, обаче вътре има 7 уа разновидности и една унивайб, което е ясно, че е дигитално.Отделно има и няколко драйва,фъз,буустер и т.н.т Към тях има и нойз супресор.Има и три вида мемори запомняне на някакви настройки.Добре са го измислили, ама си е дигитално.Пробвах с драйвовете, вкарва шум.Пробвах с нойзсупресора, реже звука и шума заглъхва,след малко обаче.Махнах драйва, само унивайб и драйв след него(пробвах преди него,съвсем не става).Докато свириш е добре, когато спреш да удряш струните, страшен шум.

Така, че "косматата" технология не става.Затова не харесвам процесорите.Усеща се изкуственото и вкарва шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Шум можеш да получиш и използвайки само аналогови устройства. Аз никога не съм имал шум от BOSS-овете, които съм имал, освен от някаква драйв симулация, което е нормално и при аналоговите драйв ефекти. А съвсем отделно шума не е разликата между дигитално и аналогово звучене. НО нека не обръщаме темата в тази посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз шум не съм имал с BOSS GT 8 . Виж дали не е нещо от китарата или от усилвателя. В състояние на покой (т.е. не се докосват струните и други чувствителни части на китарата) при свързана китара през процесора в усилвател, не би трябвало да има шум. Ако има много драйв на ефектите и много драйф на симулациите на кабинети, то тогава тези драйфове се "бият" и може да се получи неприятно изкривяване. Но това е нормално ако се получи наслагване. Като цяло по-добре е винаги да се ползва по-малко драйв (това ще ти го каже всеки един китарист и има много писано по тази тема във форума).

За технологията на COSM не знам какво да ви кажа, не съм Гитар тех за да проследя цялата история на процесорите и разчитам единствено на слуха си (....и малко познания :yes: ), това което чувам от BOSS-а си ме кефи.......и съм си доволен от него :whistle: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е като шум от драйв.Друг е.И съм писал че се усеща симулацията/дигиталното/не аналоговото и т.н.т.

 

Едно клипче по тема в която ставаше дума как с процесор по-лесно се правил звука на Zakk Wylde.

Трябва да запиша отделно как се чува шума от uni-vibe симулацията.Понеже тука не се чува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Шум има във всичко, самият АЦП, който преобразува аналоговия сигнал от входа на устройството в цифров, както и неговия предусилвател, си имат шум, който също бива цифровизиран.

Цифровите ефекти ще започнат да звучат като аналоговите тогава, когато процесорите започнат да разполагат с висококачествени конвертори, голяма изчислителна мощ и много памет.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!
Миналата година ходих в Пловдив на концерт на KATATONIA.
Звукът беше много добър.
Китаристите и двамата свиреха с BOSS GT-10.
Познавам творчеството на групата, знам как звучи студийно.
На сцената ампове нямаше - само монитори.
...
Какво искам да кажа - че който може да работи правилно с процесора, ще изкара с него онова, което търси.
Има си музиканти, които създават музика с такива устройства и ги ползват както в студио, така и на лайв.
Ако някой купи процесор и само сравнява симулациите - не е добро решение.
Ако някой купи процесор заради ефектите в него, които му трябват за създаване на определен звук - да, решение е. При това добре работещо.
Също за кавъри на най-разнородни групи няма как да събереш целия гиър на света и е по-подходящо да свириш с процесор, а не да купуваш 10 лампови глави.

Не е важно кой с какво свири, важно е какво се случва накрая - има ли звук, който да допада и грабва или няма. Па нека и от стар радио шкаф да е с руски дистър отпред :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението на Akerfeldt

При работа с процесор трябва да се "пощипват" корекциите. Аз за годините от които имам процесора все още откривам разни дребни неща при работата ми с GT 8, които влияят на крайния звук.  Но трябва да се търсят малките корекции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Огромният проблем на почти всички процесори е, че дават неограничени възможности за тотално скапване на звука, ако човек не знае какво прави и няма опит със ктиарния саунд. Учебников пример са опитите за постигане на приемлив звук на живо, ако човек дълго време е ползвал процесора само в спалнята си, кога през усилвател, кога в домашната си hi-fi система или receiver-a на DVD-то.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модераторите са прави, това не е тема за процесори срещу усилватели. A COSM технологията всъщност е разработена от Roland! И се използва и при синтезатори, барабани... 

Цитат:

"Roland's Composite Object Sound Modeling (COSM) използва предимствата на множество модели за моделиране и успява да пресъздаде точно съществуващите звуци, както и да създава звуци, които никога преди не са били създадени."

Цитат:

"Променливото китарно моделиране или VGM е основният компонент на COSM, когато става въпрос за китарите и басите. То може да бъде разделено на три отделни елемента:

  • Електронно моделиране - С този процес инженерите на BOSS и Roland анализират и симулират действителните електронни схеми и как взаимодействат в устройство като винтиж китарен усилвател или класически stompbox. Това включва подробните поведенчески характеристики на вакуумни тръби, транзистори и всички други електронни компоненти.
  • Магнитно моделиране - Електромагнитните компоненти са огромна част от звука на електрическите китари и усилватели. Този VGM процес симулира характеристиките на китара, усилвателните трансформатори, високоговорителите и др.
  • Физическо моделиране - Този процес е централна част от моделирането на инструментите на COSM. Той симулира характеристиките на използваните материали за конструиране на инструмент, включително вида на дървото, металните части и дори финиша. Физическото моделиране се използва и за анализ на използваните материали, използвани в различни кабинети за китарни говорители."

​Мисля, че всичко всъщност зависи от това, каква музика свириш. Блусарите си харесват тубите... А аз съм си рокаджия и съм много доволен от моя GP-10. С допълненията към него струва като лампов, но си го предпочитам. С Amplifi-то на Line6 са чудесна комбинация. :godbless:  :hooray: И вече имам една камара камиончета за продаване. :dance: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бидейки изчел дефиницията за COSM доста отдавна, мисля че това е просто едно от множеството наименования на различни технологии за електронна или акустична симулация. Мисля, че основната идея на темата касаеше това, че на някои им се струва, че тази технология е прекалено стара, а мултиефектите на BOSS още я ползват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

"Сигурно" има своите условности. Дали има някакви обновления, какви са и значителни ли са, по търговските приказки и многословните дефиниции, няма да разберем.

Та производителите на подобна техника, дори не споменават колко е производителен хардуера, че да може човек да си направи някаква преценка, колко пък са толкова прецизни симулациите, вървящи примерно, на 200-мегахерцов 16-битов микроконтролер без FPU, с да кажем 8 мегабайта оперативна памет.

 

По принцип, встрани изобщо от темата BOSS, аз мисля, че е наивно да се мисли, че нещо, което към момента харчи, да кажем, 3 или 5 вата, може изобщо да се съревновава, например с PC симулациите на ефекти и акустични системи (които пак си имат своите несъвършенства). Отношението на изчислителната мощ е от порядъка 50-100 към 1.

 

Освен това, "сърцата" на цифровите ефекти са техните входни  и изходни конвертори (ADC / DAC), за които производителите също рядко обелват дума. А дори най-съвършената симулация, при по-нискокачествени конвертори, би била просто посредствена.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.