Jump to content
Българският форум за музиканти

Cheapest Gibson vs Most Expensive Epiphone - A Les Paul Challenge!


ultramega

Recommended Posts

Аз да питам за Сити не знам си кво, били супер оригинални копия на Солдано.

Оригинални китайски.

Да знам, дали не съм се прецакал, щото можех да си взема Гибсън, че и да ми остане и за почерпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой си купи домати,гледайки как някой ги сравнява и се възхищава колко са вкусни в youtube ,ще призная ще съвременният маркетинг има напредък.За сега още,интереси предизвикват безболезните инвестиции в някакви китарки :)

Офтопик,ама от сърце :) С цел забавление всичко е ОК,но стойте настрана от мнение, базирано само на youtube видео.Казвам го,защото за съжаление това е факт.Печен музикант може да си купи,каквото пожелае,но новаците търсят мнение навсякъде и от това печелят(в повечето случаи)други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е този, че не много от нас живеят до музикален магазин с огромен избор от модели и марки.Затова се налага да се гледат някакви сравнителни клипове, за поне някаква ориентация.Може да не е правилно, но е по-добре от нищо.Хората записват с добри микрофони и в HD формат, и може да добиеш що годе някаква представа за звука.Ясно е че най-добре око да види ръка да пипне, ако може и в собствения гиър да се пусне, но уви.Плюс това е форум за чесане на езици и за споделяне на опит, пък може някой да си направи извод или да понаучи нещо.

Редактирано от Heartman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да видим, имам половин час за губене :)

 

Значи:

Отварям ebay.com. 

Първо търся "gibson les paul". Намирам 2,243 резултата.

После търся "tokai". Намирам 49 резултата. Нарочно не търся леспол тип, а просто токай.

После търся "greco". Намирам 558 резултата, пак общо търсене.

После "burny"- 224 резултата.

 

Какво разбирам от горното - че в момента има само от трите японски марки около 800 китари на пазара, при 2,200 гибсъна (само лес пол модел).

Което хич не е малко, като се има предвид че Гибсън бълват хиляди на година, а японците са спрели да произвеждат.

Аз тълкувам нещата и така: при толкова много налични японски китари, е малко пресилено да се говори за "бутиково" производство.

Също така явно доста народ гледа да си продаде японската китара.

 

По-интересна обаче е друга статистика:

Продадени за последните 15 дни:

gibson les paul - 1,651 китари на средна цена около 2,000 долара;

tokai - 28 китари на средна цена от около 600 долара;

greco - 159 китари на средна цена около 800 долара;

burny - 71 китари на средна цена около 700 долара;

 

Горното как го тълкувам:

Малко от японците наистина се купуват (сравнено с броя предлагани към момента на пазара), въпреки сравнително голямото предлагане.

Цените им са в доста нисък диапазон.

Много малко от японците се котират дори над 1,000 долара, да не говорим на цените на гибсън.

Гибсън държат цената си.

Тук изобщо не коментирам няколко гибсънски китари продадени за по 15-20к.

 

Всъщност, Джим има правилна стратегия.

Вместо един гибсън, купува 2 или дори три японеца.

От тях отсява някоя и друга добра китара, другото заминава.

Кое е сега ширпотребата и кое е скъпия инструмент? :)

Ако масовото качество на японците бие, трепе, мачка на пюре гибсън и го сервира изстуден и на кубчета,

защо средната им цена е около 700-800 долара, колкото е най-ниската летва за един нов гибсън?

 

Едит: Heartman, извинявай че ти оспамих темата. Ако съм прекалил, кажи да млъкна :)

Редактирано от jabs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

навънка е 2017, а ти ползваш ebay? Всичко се продава на reverb.com от края 2015.

 

 

Цените са такива каквито диктува пазар, включително и директно предлагани от япония. Там цените са МНОГО различни. Също има и различни серии. Ето ти пример СРЕДНА серия от колекционни Греко - EGF850. Флейма тука (и до егф1000 включително) е 2мм отгоре плейн топа. За EGF1200-1800 с истински флейм топ вече искат по 2-3-4 бона. Greco Super Real EGF 850 1980

 

Tokai Reborn - 1,8 бона Tokai Reborn Old 1980 Sunburst

 

Orville By Gibson - от 1 бон нагоре за стандарт, от 2 бона за reissue модели Orville by Gibson - LP CS 1989'

 

За количество на предлагани инструменти - горепосочени модели са почти всички по частни колекции и рядко се продават. За разлика от Гибсони, които продават се непрекъсно.

 

И най важното. При Гибсона, евтини модели са с почти нулова шанса за добър тон, в сравнение със скъпи. При японци, във ВСЯКА серия има добри шансове за невероятен инструмент. Защото самата идея и политика при тях е въобще обратна от гибсонска. Гибсон правят всичко възможно за да нямаш избор освен да даваш големи пари. Плащаш 1000$ - получаваш букви на глава, не повече. При японци, идеята е била за да докажат, че могат, и за да се поставят на един ранг със Гибсон. При всяка китара старали се да успяват. Там няма гибсонски маркетингов ге-но-цид. 

 

А за инвестиция - 90тарски гибсони струват същи пари като сегашните, при такива обеми няма да са инвестиция. А японски серии напротив - за последни 10 години са станали по-скъпи, защото както си казал не се произвеждат повече. Особено такива модели както отбелязах горе.

 

Пробвайте, търсете, избирайте с уши. Аз имах и 4,000$ къстъм шоп китара - продадох я.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутиковите японски лесполи се казват ЕСП и изобщо не са 600 зелени пари.Така като гледам 90% от любимите ми музиканти ги ползват сигурно нямат пари.Не съм проверявал колко има в ебей,това изобщо не е критерий за нещо си,то и голфовете са най много и какво от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах 68реишью къстъм шоп (8000лв в Томанн). Съвсем обикновена китара, нищо особено.

 

 

ако разлика между Корт и Гибсон е 10%, значи сами направете извода. Щото разлика между Токаи и Гибсона е 100% - не в полза на Гибсона.

 

Или пък не.....

 

Хубаво нещо е рекламата, но не прекалявай, губи се ефекта :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@jabs Тя темата не е моя, а на ultramega.Аз просто вкарах сруг аспект при сравненията.

Твоето проучване е полезно според мен.Иначе винаги излизаме от от темата с нашите спорове кое е по-добро, но то е нормално и ако се намери отговора (който отдавна е открит и е 42) ще сме доволни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Гибсън Ес-джи спешъл 04- сравнително нисък клас - ако някой каже,че звучи мътно и глухо не е добре ушите или главата - тази китара пее,да не говорим,че е много мека,в смисъл с 10-ки усещането е като на други китари с 9-ки струни..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще навляза в офтопик. :)

 

Джим, пробвал ли си Hamer, PRS Sc 245, Herritage, Collings? Според мен лично и 4-те марки са по-добри от японските копия. 

 

А по темата: ясно е, че има лоши китари от скъпите и хубави от евтините. Една от любимите ми китари е индонезийски G&L S-500. Не бих го сменил за нищо на света. Имах два Gibson-a - LPJ и Studio, които изобщо не ми допаднаха. Но пък другия китарист, с който свиря има невероятен Les Paul Traditional Pro. Не мога да кажа, че Gibson за нищо не стават, нито, че са жестоки китари. Опитва се, свири се и се чува. Ако човек си купува от Интернет е лесно - повечето китари може да се върнат в рамките на 2-3 седмици.

 

П.С. Честно казано, дори и най-прекрасния звук да чуя в един Tokai или Burny, някак си не мога да прежаля вида на хедстока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Jim:

 

Имаш опит с покупко продажбите, затова отговарям съвсем добронамерено, може и аз да науча нещо :)

Ако някой прецени че спамя темата, моля кажете или пък отделете нова тема.

 

Ползвам ривърб. Дори опитах да продам гиър оттам, който все пак замина много по-бързо през ибей.

Има някои плюсове, но не всичко ми допада. Освен това в ибей вече има ясно изразена тенденция

да се правят контакти за уреждане на сделка извън платформата, което спестява идиотските им такси.

Едно от нешата което не харесвам в ривърб е че голям процент от стоката вече е от ритейлъри и магазини, което убива

идеята за директен контакт между музикантите. Цените също взеха да се надуват. Също така не мисля че софтуеъра им е на нивото на ибей (все още).

Пробвай примерно да видиш история на продажбите на продукт за определено време назад и ще стане каша.

В ривърб се продава по-бавно, но таксите са по-малки и имат по-"демократични" правила :). Аз бих продавал в ривърб, ако не бързам, но

бих се оглеждал в ибей за покупки, особено ако продавачът даде знак че иска да се изнесе извън платформата :)

 

За китарите: има смисъл в това което казваш за японците и тяхната философия към качеството.

Скоро обсъждахме с мой приятел, голям вносител на алкохоли и той твърди че едни от най-хубавите уискита в света от известно време

се правят в Япония. По причина, че навремето са изкопирали шотландските рецепти, и до сега работят по тях, а шотландците

стремоглаво си индустриализират производството. Ясен пример в тая посока са някои от новите шотландски

уискита (пример мога да дам с Glenmorangie на които съм голям фен) които вече нямат индикация за "aging", тоест години на отлежаване.

Твърди се че вкусовите им качества се постигат по нови технологии, което е булшит, но пък е и една друга тема :)

А японците си работят както досега и затова качеството им е константа, и цените им растат.

С това мога да се съглася ако е пренесено и към китарния бизнес.

 

Пак не съм съгласен че която и японска китара да хванеш ще е на средно по-високо ниво от Гибсън (или други сходни съвременни марки, да разширим базата за сравнение).

Ти ми даваш линкове към среден до най-висок клас на японците, които трябва да се сравняват със стандарти и къстъми при Гибсън.

Едновременно с това, доколкото ти следя обявите, продаваш японски китари с цени до около два бона в лева (предимно 1200-1500), което следва да е среден към нисък клас.

Дори високите японски серии да са съпоставими, а някой инструмент от тях дори да се окаже по-добър от Гибсънски (в съответния диапазон),

което мога да приема за напълно резонно, не можаш да слагаш всичко под общ знаменател. Това е поне моето мнение.

 

Като се затопли, аз лично бих си вдигнал задника до Варна за сравнение, защото нямам достатъчен опит с японските китари.

Което си е така, така си е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко се сравнява, независимо от класа, марка и година. Както казах, имах скоро 68 реишью (8бона лв в томанн), и беше печална картина в сравнение с мой греко 88ма година егц700 средно-стандартна серия. 10 пъти по-висока цена, а не може да се доближи. Защото всичко е маркетинг сега и от производство до продажба минава всичко, независимо дали е добро, средно, или ала бала. А (с къстъм шоп особенно) - би трябвало 80% стока да се у-ни-що-жа-ват, за да само НЕЗАБРАВИМО добри китари да носят "CS" щампа.

 

ела до Варна, естественно. А и следваща седмица ще ходя до София, заедно със мнооого интересна частна колекция:

1987 Гибсон Къстъм,

1980ти Орвил Бай Гибсън Къстъм,

1988 Греко Къстъм ми. Там също ще има: 

1978 Греко ЕГЦ1000 къстъм

2012 Гибсон студио делукс с бърнакл адаптери

1978 Ямаха СГ2000

 

а за ебей - пускам, да кажем, САЩ стандарт стратокастер, (какво по-стандартно може да има??). Имам 200 преглеждания. Смешно е вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............. При японци, идеята е била за да докажат, че могат, и за да се поставят на един ранг със Гибсон. При всяка китара старали се да успяват. Там няма гибсонски маркетингов ге-но-цид. 

 

То само като отвориш електрониката и ти е ясно, че не е това идеята. Случвало ми се е да преглеждам освен японска китарна електроника, също така и усилвател и ефекти от златните им години на copy/paste-a.

Старанието е било с максимално малко пари да наподобят външния вид. Доколкото качеството на работа, в повечето случаи, е всъщност доста добро, компонентите са "каквото е имало налично за възможно най-малко пари", като се започне от жиците, потенциометрите (чиито стойности масово са различни, освен от оригиналите - при някои и от собствените им схеми), различни стойности на кондензатори, според наличните в момента и т.н.

 

В крайна сметка - свободен избор на всеки е да си прави избора, но е добре да е донякъде достоверно информиран....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Мдаааа, аз снощи доста попорочетох по темата Greco в частност и си мислех същото.

Бюджетните серии имат целия набор cost-saving практики като на големия брат.

Pancake на пластове дървесини, надупчени и олекотени тела и прочие...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.