Jump to content
Българският форум за музиканти

jabs

Конвертиране на Drum Maps (Cubase)

Recommended Posts

Колеги, почти съм сигурен че каузата е загубена и все пак:

Има ли някакъв сравнително лесен начин за проиграване на един MIDI дръм трак, направен

примерно на Addictive Drums през Steven Slate drums да речем.

 

Ясни са следните варианти:

 

1) самият нов "хост", в случая SSD, да има вграден конвертор;

2) пробвах и външна VST програмка, Toontrack EZ Player Pro, която се справи сносно,

но само в посока експорт на тракове правени на EZ продукти към друг "хост";

3) местене на инструменти на ръка;

 

Питам за някакво универсално решение... ако има изобщо такова.

И до Midi Mapper стигнах, но не ми се пишат скриптове...

 

Защо се боря с тоя казус:

Непрекъснато излиза нещо ново. Моментния ми фаворит бяха AD.

Тази седмица открих новите Simon Phillips Drums на Steinberg,

които са просто умопомрачителни.

 

Искам да ги пробвам на вече "наредени" с други програми тракове, но не

ми се изпада в цъкане или програмиране :)

 

Тенкю за съвети.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази статия може да ти е полезна донякъде (ако не си я видял вече)

http://www.soundonsound.com/techniques/using-cubase-drum-maps

 

Няма вариант обаче, в който да пропуснеш първоначалния сетъп на картите за отделните банки/инструменти. SSD и Addictive Drums (и не само) поддържат вътрешно мапване и имат готови preset-и за най-големите софтуерни конкуренти.

 

Но винаги най-добрия вариант при програмиране на барабани от всякакъв тип е да се стремиш да са GM тип, защото това е което 95% от софтуерите приемат без никакъв проблем. 

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в общия случай, SSD, AD май и EZ имат вградени конвертори. Но в кюбейзкия Groove Agent не открих...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е, че самия Cubase (както може би всички нормални DAW софтуери) си има собствен map convertor, който може да се настрои за всякакъв вход -> всякакъв софтуер. Реално първоначалния сетъп за дадена карта би отнел половин час, но е много лесно използваем между различни проекти + с много малко корекции може да се използва и за други софтуери с подобни карти. 

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъх.

Това съм го пропуснал...

Можеш ли да ми пратиш някакъв линк (обучение, видео, статия...)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линка от soundonsound по-горе или този https://music.tutsplus.com/tutorials/the-drum-maps-in-cubase--cms-23108 мисля обясняват доста прилично нещата (ако не - търсене за Cubase Drum Map връща доста резултати с видеа, други форуми ..). Но ще трябва да го почовъркаш известно време преди да му свикнеш напълно :)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А! Разбрах какво имаш предвид.

Качил съм доста .drm файлове. Ясно ми е каква е заигравката с дръм мапинга.

Може би тръгнах от частното към общото.

В конкретния случай исках да проиграя МИДИ барабанен трак, с ползвани библиотеки от AD, през новия Simon Phillips Studio Drums.

Само че не хващам какъв точно е мап-а на Groove Agent SE4 (през който минава SPSD), а и си мисля че SP работи с някакъв изчанчен мап, който

не ми се вади чинел по чинел. Не е GM със сигурност.

Май ще се предам. Не ми се занимава...

Редактирано от jabs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да има чалъм, преди бая време си бях играл и може да се направи. Но е играчка, супер автоматично няма как да стане.

 

Самият Кюбейс имаше възможност, някакъв дръм мап. Софтуерите пък имат документация коя кофа/ламарина на коя МИДИ нота отговаря. Ако си ги наредиш може да стане. Има и потребителски такива файлчета за определени софтуери, обикновено конвертиране от GM. Примерно GM-to-AD мапинг. Пускаш си МИДИ дръм трака, който е с ноти в GM стандарт, зареждаш AD плъгина и цъкаш на тоя мап GM-to-AD. И трябва почти на 100% да свири ОК. След това зареждаш другия плъгин (примерно EZ), зареждаш мап GM-to-EZ и пак трябва да свири доста близо. Или може би стада на няколко трака да ги наредиш. Разбира се няма да използва съвсем на 100% възможностите на семплерите, тъй като някои имат примерно 6-7 ноти само за хай-хет или барабанче, за различни типове удари. Но главния "цвят" ще се усети.

 

Правил съм го преди 10+ години, така че пиша по спомен и не мога да помогна по в детайли. :(

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Midi Mapper-a го прави това, но са му много бедни библиотеките, 7-8 са само и както

си писал основно от GM към нещо си.

Обаче като се забуташ в детайли, не става работата. Саймън Филипс примерно

си е записвал неговия кит, който има десетина тарамбуки и хайде гони Михаля да го конвертираш

това. Според мен, на каквото си писал, това ползваш и за звуково семплиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.